Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 22 ianuarie 2009  de scoatere din evidenta contribuabililor declarati inactivi ca urmare a unei erori materiale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 22 ianuarie 2009 de scoatere din evidenta contribuabililor declarati inactivi ca urmare a unei erori materiale

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL I nr. 60 din 30 ianuarie 2009
1. Contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale se scot din evidenţa contribuabililor inactivi, din oficiu, de cãtre organul fiscal competent sau la solicitarea scrisã a reprezentantului legal al contribuabilului declarat inactiv, dupã caz.
2. În cazul în care un contribuabil constatã cã, din eroare materialã, a fost înscris în lista contribuabililor declaraţi inactivi, poate solicita eliminarea din listã, prin depunerea la organul fiscal competent, direct sau prin împuternicit, a unei cereri.
3. Dupã primirea cererii, organul fiscal competent verificã în evidenţele fiscale proprii dacã respectivul contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale a organului fiscal.
4. Dacã între datele şi documentele furnizate de contribuabil prin cerere şi datele din evidenţa fiscalã existã neconcordanţe privitoare la condiţiile pe baza cãrora contribuabilul a fost declarat inactiv, organul fiscal competent solicitã prezenţa contribuabilului la sediul sãu, în vederea clarificãrii situaţiei fiscale, prin transmiterea notificãrii prevãzute în anexa nr. 3.
4.1. Notificarea se întocmeşte în douã exemplare, dintre care un exemplar se comunicã contribuabilului, iar cel de-al doilea exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal al acestuia.
4.2. În cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintã, pentru clarificarea situaţiei fiscale în termen de 15 zile de la data comunicãrii notificãrii, solicitarea de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se respinge.
4.3. În acest caz, compartimentul de specialitate întocmeşte o notã care cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii şi la care se anexeazã notificarea transmisã contribuabilului. Nota se supune aprobãrii conducãtorului organului fiscal competent.
4.4. Motivaţia respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se comunicã, în scris, contribuabilului.
4.5. În cazul în care contribuabilul revine cu o nouã cerere, se reia procedura prevãzutã la pct. 1-4.
5. Dacã organul fiscal competent constatã, din oficiu sau ca urmare a solicitãrii contribuabilului, cã un contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:
- datele de identificare ale contribuabilului (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscalã);
- numãrul şi data Monitorului Oficial al României, Partea I, în care a fost publicat ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;
- dacã propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor inactivi este fãcutã, din oficiu, de cãtre organul fiscal sau ca urmare a unei cereri a contribuabilului (numãrul şi data cererii);
- descrierea situaţiei care a condus la înscrierea contribuabilului în evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare materialã;
- propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare materialã.
6. Referatul se semneazã de cãtre persoana care l-a întocmit, se vizeazã de conducãtorul compartimentului de specialitate şi de cãtre conducãtorul organului fiscal.
7. Referatul vizat de cãtre conducãtorul organului fiscal şi, dupã caz, cererea contribuabilului se înainteazã spre aprobare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice coordonatoare.
8. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili referatul se aprobã de cãtre directorul general.
9. Pe baza referatelor aprobate se întocmesc listele cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale.
10. Listele şi propunerea de eliminare din lista contribuabililor inactivi, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili cãtre Direcţia generalã de tehnologia informaţiei.
11. Procedura prevãzutã la pct. 5-10 se desfãşoarã în maximum 3 zile lucrãtoare.
12. Zilnic, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor eliminaţi din lista contribuabililor inactivi, în vederea parcurgerii etapelor de aprobare şi publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru eliminarea din listã a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale.
13. Regimul stabilit pentru contribuabil la îndreptarea erorii materiale referitoare la înscrierea în lista contribuabililor inactivi, prevãzut la pct. 10, se aplicã în mod corespunzãtor sediilor secundare înfiinţate de contribuabilul respectiv.
14. Contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale se eliminã din listã şi îşi pãstreazã calitatea de contribuabili activi pe toatã perioada de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prin care au fost declaraţi inactivi şi pânã la eliminarea din lista contribuabililor inactivi.
15. În cazul contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi eliminaţi din listã, se anuleazã şi scoaterea din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA. În acest caz, se menţine data înregistrãrii în scopuri de TVA iniţialã, contribuabilul pãstrându-şi aceastã calitate inclusiv pe perioada cuprinsã între data înscrierii în lista contribuabililor inactivi şi data eliminãrii din aceastã listã.
16.1. Dacã, în urma solicitãrii depuse de contribuabil, organul fiscal constatã cã respectivul contribuabilul nu a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale compartimentul de specialitate întocmeşte o notã care va cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii cererii. Nota se supune aprobãrii conducãtorului organului fiscal competent.
16.2. Motivaţia respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se comunicã, în scris, contribuabilului.
17. Documentaţia care a stat la baza aprobãrii/respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor inactivi se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016