Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 21 octombrie 2010  de aplicare efectiva a masurilor asiguratorii prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 21 octombrie 2010 de aplicare efectiva a masurilor asiguratorii prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 732 din 3 noiembrie 2010

    1. Termeni
    1.1. Expresiile utilizate în cuprinsul prezentei proceduri au urmãtoarele semnificaţii:
    a) organ de control - organ de control competent, potrivit legii, al Gãrzii Financiare, Direcţiei generale coordonare inspecţie fiscalã, Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, organelor fiscale teritoriale subordonate acestora şi al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili;
    b) organ de executare - organ de executare competent, potrivit legii, al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, organelor fiscale teritoriale subordonate acestora şi al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili;
    c) creanţe bugetare - sume ce constituie venituri ale bugetului general consolidat, astfel cum sunt reglementate în cuprinsul <>art. 1 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    1.2. În vederea instituirii de urgenţã a mãsurilor asigurãtorii asupra bunurilor mobile dispuse de cãtre organul de control, competenţa ducerii la îndeplinire revine organului de executare în a cãrui razã teritorialã organul de control face constatarea actului sau a faptului supus dispoziţiilor legale fiscale, prevederile <>art. 36 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aplicându-se în mod corespunzãtor.
    2. Atribuţii
    2.1. Organul de control prevãzut la pct. 1.1 lit. a) poate dispune mãsuri asigurãtorii ori de câte ori sunt indicii cã existã pericolul ca debitorul sã se sustragã, sã îşi ascundã ori sã îşi risipeascã patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea, în urmãtoarele situaţii:
    a) în urma constatãrii unor acte şi fapte care pot constitui infracţiuni de evaziune sau fraudã fiscalã, în cazul cãrora prejudiciul nu a fost stabilit prin acte administrative fiscale de impunere, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) în situaţia în care au fost stabilite obligaţii fiscale cu ocazia acţiunii de control prin acte administrative fiscale de impunere;
    c) în situaţia în care urmeazã sã fie stabilite obligaţii fiscale cu ocazia acţiunii de control prin acte administrative fiscale de impunere;
    d) dacã sunt îndeplinite condiţiile pentru deschiderea procedurii de atragere a rãspunderii solidare dupã emiterea deciziei de atragere a rãspunderii solidare;
    e) în cazul în care sunt îndeplinite condiţiile pentru deschiderea procedurii de atragere a rãspunderii solidare înainte de emiterea deciziei de atragere a rãspunderii solidare.
    2.1.1. Mãsurile asigurãtorii dispuse vor fi duse la îndeplinire de organul de executare, în timpul acţiunii de control, împreunã cu organul de control.
    2.2. Organul de executare prevãzut la pct. 1.1 lit. b) poate dispune şi duce la îndeplinire mãsurile asigurãtorii ori de câte ori sunt indicii cã existã pericolul ca debitorul sã se sustragã, sã îşi ascundã ori sã îşi risipeascã patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea, în urmãtoarele situaţii:
    a) înainte de existenţa posibilitãţii legale de aplicare a mãsurilor executorii;
    b) dacã creanţele fiscale sunt individualizate şi înregistrate în evidenţa fiscalã şi acestea fac obiectul unor înlesniri la platã, potrivit legii;
    c) dupã emiterea deciziei de atragere a rãspunderii solidare;
    d) în cazul în care sunt îndeplinite condiţiile pentru deschiderea procedurii de atragere a rãspunderii solidare înainte de emiterea deciziei de atragere a rãspunderii solidare.
    2.3. Mãsurile asigurãtorii dispuse de organele de urmãrire penalã sau de instanţele judecãtoreşti, aşa cum este prevãzut la art. 164 din Codul de procedurã penalã, ori de alte organe competente, potrivit legii, se duc la îndeplinire de cãtre organul de executare în conformitate cu dispoziţiile referitoare la executarea silitã, care se aplicã în mod corespunzãtor şi rãmân valabile pe toatã perioada executãrii silite, fãrã îndeplinirea altor formalitãţi.
    2.4. Organul de control/Organul de executare nu va dispune mãsuri asigurãtorii pentru debitorii aflaţi în insolvenţã potrivit <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau când contribuabilul nu deţine active patrimoniale urmãribile.
    3. Acte administrative utilizate
    3.1. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii" se întocmeşte de cãtre organul de control/organul de executare şi stã la baza emiterii "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii".
    3.2. "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii" se întocmeşte de cãtre organul de control/organul de executare, când s-a constatat existenţa unor elemente care pot duce la periclitarea sau îngreunarea colectãrii creanţelor ce au fost sau urmeazã sã fie stabilite.
    3.3. "Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile" se întocmeşte de cãtre organul de executare în vederea ducerii la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii dispuse.
    3.4. "Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri imobile" se întocmeşte de cãtre organul de executare în vederea ducerii la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii dispuse.
    3.5. "Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra disponibilitãţilor bãneşti" se întocmeşte de organul de executare în vederea ducerii la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii dispuse.
    3.6. "Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţi" se întocmeşte de cãtre organul de executare în vederea ducerii la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii dispuse.
    3.7. "Referatul justificativ de ridicare a mãsurilor asigurãtorii" se întocmeşte de organul de control/organul de executare şi stã la baza emiterii "Deciziei de ridicare a mãsurilor asigurãtorii".
    3.8. "Decizia de ridicare a mãsurilor asigurãtorii" se întocmeşte de cãtre organul de control/organul de executare în situaţia în care au încetat motivele pentru care s-au dispus mãsurile asigurãtorii.
    4. Mãsuri asigurãtorii dispuse
    4.1. Sechestru asigurãtor pentru bunuri imobile
    4.2. Sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile, inclusiv titlurile de valoare şi bunuri mobile necorporale
    4.3. Poprirea asigurãtorie asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţi
    4.4. Poprirea asigurãtorie asupra disponibilitãţilor bãneşti din conturile bancare.
    5. Modul de desfãşurare a procedurii
    5.1. Mãsurile asigurãtorii dispuse de cãtre organul de control se duc la îndeplinire de organul de executare, în timpul acţiunii de control, împreunã cu organul de control. În acest scop se desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
    5.1.1. În situaţia în care organul de control, în timpul acţiunii de control, efectuatã dupã procedurile prealabile de documentare pentru control, şi în urma analizei dosarului fiscal, situaţiilor financiare, declaraţiilor fiscale sau a altor documente şi a informaţiilor pe care le deţine, constatã cã existã suficiente informaţii cã debitorul nu şi-a declarat materia impozabilã şi totodatã apreciazã cã existã pericolul iminent sã se sustragã de la plata obligaţiilor la bugetul general consolidat sau sã prejudicieze bugetul, prin ascunderea sau risipirea patrimoniului, periclitând sau îngreunând în mod deosebit colectarea, va dispune luarea mãsurilor asigurãtorii, iar organul de executare va proceda la ducerea la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii împreunã cu organul de control.
    5.1.2. În cazul în care mãsurile asigurãtorii urmeazã sã fie dispuse înainte de stabilirea şi individualizarea creanţei fiscale printr-un act administrativ fiscal de impunere, pentru reducerea timpului de aplicare efectivã, acestea vor fi duse la îndeplinire de organul de executare, în timpul acţiunii de control, împreunã cu organul de control.
    5.1.3. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii" va fi întocmit de organul de control, propus spre avizare de şeful de serviciu de specialitate şi avizat de coordonatorul acestuia.
    5.1.4. Dupã avizarea "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii" se va întocmi "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii" de cãtre echipa de control, care va fi semnatã de şeful de serviciu de specialitate şi avizatã de coordonatorul organului de control.
    5.1.5. Organul de control va transmite în aceeaşi zi sau cel târziu în ziua urmãtoare proiectul "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii", precum şi proiectul "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii" conducãtorului organului fiscal respectiv, directorului executiv/general, dupã caz, în vederea aprobãrii.
    5.1.6. Aprobarea sau respingerea proiectului "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii" şi a proiectului "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii" se va realiza de cãtre directorul executiv/general, dupã caz, în termen de cel mult douã zile.
    5.1.7. Dupã aprobarea "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii", aceasta va fi comunicatã debitorului în aceeaşi zi sau cel târziu în ziua urmãtoare de cãtre organul de executare împreunã cu organul de control. Odatã cu comunicarea deciziei, aceste organe vor proceda la identificarea şi aplicarea mãsurilor asigurãtorii asupra bunurilor proprietate a debitorului ce fac obiectul "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii".
    5.1.8. Procedura prevãzutã la pct. 5.1.3-5.1.7 se va aplica în mod similar şi în cazul "Referatului justificativ de ridicare a mãsurilor asigurãtorii" şi al "Deciziei de ridicare a mãsurilor asigurãtorii".
    5.1.9. Dacã mãsurile asigurãtorii sunt instituite asupra unor bunuri perisabile sau degradabile, în scopul protejãrii valorii acestora, ele pot fi valorificate în condiţiile <>art. 129 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar contravaloarea acestora, consemnatã într-un cont de disponibil, îşi menţine caracterul asigurãtoriu pânã la data individualizãrii şi ajungerii la scadenţã a creanţei pentru care au fost instituite.
    5.2. În cazul mãsurilor asigurãtorii dispuse şi duse la îndeplinire de cãtre organul de executare prevãzut la pct. 1.1 lit. b), se desfãşoarã şi urmãtoarele activitãţi:
    5.2.1. În situaţia în care organul de executare, în desfãşurarea atribuţiilor sale, pe baza documentãrii realizate şi/sau a informaţiilor obţinute, constatã cã existã indicii suficiente privind posibilitatea risipirii sau ascunderii patrimoniului debitorului, va proceda la dispunerea şi ducerea la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii.
    5.2.2. Aceste mãsuri asigurãtorii se pot lua şi în situaţia în care creanţa este individualizatã, dar termenul de platã nu este îndeplinit, precum şi în cazul în care se aprobã deschiderea procedurii de atragere a rãspunderii solidare.
    5.2.3. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii" va fi întocmit de organul de executare, propus spre avizare de şeful de serviciu de specialitate şi avizat de coordonatorul acestuia.
    5.2.4. Dupã avizarea "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii" se va întocmi "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii" de cãtre organul de executare, care va fi semnatã de şeful de serviciu de specialitate şi avizatã de coordonatorul organului de executare.
    5.2.5. Aprobarea sau respingerea proiectului "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii" şi a proiectului "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii" se va realiza de cãtre directorul executiv/general, dupã caz, în termen de cel mult douã zile.
    5.2.6. Dupã aprobarea "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii", aceasta va fi comunicatã debitorului în aceeaşi zi sau cel târziu în ziua urmãtoare de cãtre organul de executare. Odatã cu comunicarea deciziei, organul de executare va proceda la aplicarea mãsurilor asigurãtorii asupra bunurilor proprietate a debitorului ce fac obiectul "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii", prevederile pct. 5.1.9 aplicându-se în mod corespunzãtor.
    5.2.7. Procedura prevãzutã la pct. 5.2.3-5.2.5 se va aplica în mod similar şi în cazul "Referatului justificativ de ridicare a mãsurilor asigurãtorii" şi al "Deciziei de ridicare a mãsurilor asigurãtorii".
    5.2.8. Gestiunea mãsurilor asigurãtorii se realizeazã de cãtre organul de executare într-o evidenţã specialã.
    5.3. În timpul derulãrii controlului/antrenãrii rãspunderii solidare sau în fazele premergãtoare acestor activitãţi (analizã, documentare, informare), dacã nu sunt deţinute suficiente informaţii, organul de control/organul de executare, pentru stabilirea şi instituirea mãsurilor asigurãtorii, va desfãşura, dupã caz, urmãtoarele activitãţi de documentare şi pregãtire:
    a) identificarea conturilor de disponibilitãţi şi a depozitelor bancare ale debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã, dupã caz, precum şi a unitãţilor bancare care le administreazã, evidenţiate în documentele contabile ale acestora, precum şi consultarea aplicaţiei informatice clienţi-bãnci deţinute de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi utilizate de unitãţile subordonate;
    b) identificarea în declaraţiile informative şi/sau evidenţa contabilã a sumelor datorate debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã de cãtre terţi;
    c) identificarea bunurilor proprietate a debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã şi a locaţiilor unde acestea se gãsesc.
    5.4. În cazurile în care se impune, organul de control/organul de executare poate solicita informaţii despre patrimoniul debitorului şi de la urmãtoarele instituţii:
    a) Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, oficiile şi birourile teritoriale ale acesteia, cu privire la bunurile imobile aflate în patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã;
    b) unitãţi administrativ-teritoriale, în cadrul cãrora sunt organizate direcţii/compartimente/structuri de impozite şi taxe locale, cu privire la bunurile imobile şi mobile aflate în patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã;
    c) Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, cu privire la bunurile mobile reprezentând vehicule înmatriculate în România, aflate în patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã;
    d) Autoritatea Navalã Românã, cu privire la bunurile mobile reprezentând nave de tip transport sau agrement, aflate în patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã;
    e) Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã, cu privire la bunurile mobile reprezentând aeronave de tip transport sau agrement, aflate în patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã;
    f) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, cu privire la acţiunile/pãrţile sociale deţinute de cãtre debitor/persoanele la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã la societãţi comerciale;
    g) Depozitarul Central autorizat de Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare, cu privire la acţiunile cotate pe piaţa bursierã deţinute de cãtre debitor/persoanele la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã la societãţi comerciale;
    h) orice alte instituţii care deţin informaţii cu privire la bunurile şi veniturile debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeazã sã se atragã rãspunderea solidarã.
    5.5. Pe baza informaţiilor obţinute, organul de control/organul de executare va întocmi "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii", în care se motiveazã, de drept şi de fapt, necesitatea dispunerii şi instituirii mãsurilor asigurãtorii şi se estimeazã sumele, dupã caz, referat care va sta la baza emiterii "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii".
    5.6. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii" va conţine urmãtoarele elemente minimale:
    a) datele de identificare ale contribuabilului;
    b) temeiul de drept;
    c) prezentarea stãrii fiscale de fapt a contribuabilului, constatatã în urma documentãrii şi/sau a unei inspecţii fiscale ori ca urmare a cercetãrii la faţa locului;
    d) cuantumul obligaţiilor bugetare restante/stabilite în urma inspecţiei fiscale/controlului vamal ulterior/estimate sau care urmeazã a se stabili prin inspecţie fiscalã/control vamal ulterior sau pentru care s-a dispus/urmeazã sã se dispunã atragerea rãspunderii solidare ori cuantumul obligaţiilor bugetare stabilite prin titluri de creanţã care nu au ajuns la scadenţã;
    e) activele patrimoniale asupra cãrora pot fi instituite mãsurile asigurãtorii;
    f) motivarea necesitãţii dispunerii mãsurilor asigurãtorii, în sensul indiciilor sau pericolului ca debitorul sã se sustragã, sã îşi ascundã ori sã îşi risipeascã patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea, ţinând cont şi de istoria comportamentului fiscal al contribuabilului, al reprezentanţilor legali şi al asociaţilor/acţionarilor majoritari (mod de declarare şi platã, situaţii de atragere a rãspunderii solidare, situaţii de insolvenţã sau de insolvabilitate etc.).
    5.7. În conţinutul "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii", activul patrimonial al contribuabilului identificat pentru instituirea mãsurilor asigurãtorii va cuprinde urmãtoarele:
    a) prezentarea cu caracter informativ a activelor patrimoniale asupra cãrora pot fi instituite mãsuri asigurãtorii;
    b) prezentarea activelor patrimoniale selectate pentru instituirea efectivã a mãsurilor asigurãtorii potrivit pct. 5.8.
    5.8. Dispunerea şi/sau ducerea la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii asupra bunurilor proprietate a debitorului se efectueazã, de regulã, în limita a 150% din valoarea creanţei estimate/stabilite şi în urmãtoarea ordine:
    a) bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate desfãşurãrii activitãţii care constituie principala sursã de venit;
    b) bunurile mobile şi imobile care nu sunt direct folosite în activitatea ce constituie principala sursã de venit a contribuabilului;
    c) bunurile mobile şi imobile care se aflã temporar în deţinerea altor persoane în baza contractelor de arendã, de împrumut, de închiriere, de concesiune, de leasing şi altele;
    d) ansamblu de bunuri în condiţiile prevederilor <>art. 158 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    e) maşini-unelte, utilaje, materii prime şi materiale şi alte bunuri mobile, precum şi bunuri imobile ce servesc activitãţii care constituie principala sursã de venit;
    f) produse finite;
    g) sume urmãribile datorate cu orice titlu debitorului de cãtre terţe persoane;
    h) disponibilitãţi aflate în conturile bancare;
    i) bunuri perisabile sau supuse degradãrii.
    5.9. În cazul debitorilor persoane fizice prevederile <>art. 151 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
    5.10. În cazul în care bunurile perisabile sau supuse degradãrii sunt de natura bunurilor alimentare şi/sau animale, se va anunţa direcţia sanitar-veterinarã şi pentru siguranţa alimentelor (DSVSA) competentã teritorial pentru verificãri tehnice sau constatarea conformitãţii acestora, dupã caz, iar în funcţie de rezultatul verificãrilor, acestea vor face sau nu, dupã caz, obiectul "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii".
    5.11. Pentru estimarea valorii bunurilor mobile şi imobile proprietate a debitorului ce vor face obiectul mãsurilor asigurãtorii, se vor avea în vedere urmãtoarele:
    a) valoarea de inventar a bunurilor din contabilitatea debitorului;
    b) valoarea titlurilor de valoare conform datelor publicate pe piaţa bursierã;
    c) valoarea estimatã direct de cãtre organul de executare prin metoda comparativã;
    d) pentru bunurile imobile, valoarea rezultatã din expertizele actualizate privind valoarea de circulaţie a bunurilor imobile utilizate de Camera Notarilor Publici comunicate anual organelor fiscale în baza <>art. 77^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    5.12. Organul de control/Organul de executare nu va dispune mãsuri asigurãtorii asupra bunurilor din urmãtoarea categorie din cele prevãzute la pct. 5.8 în cazul în care acestea se încadreazã în asigurarea atingerii limitei de 150% faţã de valoarea creanţei restante/stabilite/estimate.
    5.13. La dispunerea şi/sau ducerea la îndeplinire a mãsurilor asigurãtorii asupra bunurilor proprietate a debitorului, organul de control/organul de executare, pe lângã ordinea prevãzutã la pct. 5.8 lit. a)-i), va avea în vedere şi posibilitatea de valorificare a bunurilor sau a valorilor indisponibilizate.
    5.14. "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii" se emite în conformitate cu dispoziţiile <>art. 129 alin. (4) şi (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    5.15. Bunurile sechestrate asigurãtoriu vor putea fi lãsate în custodia sau în administrarea debitorului ori, dupã caz, a altei persoane desemnate de organul de executare. În cazul bunurilor mobile, acestea vor putea fi ridicate şi depozitate de cãtre organul de executare.
    5.16. În cazul în care se considerã necesarã stabilirea custodiei sau administrãrii bunurilor sechestrate asigurãtoriu în sarcina altei persoane, conducãtorul organului de executare va aproba aceastã mãsurã în baza unui referat justificativ.
    5.17. Organul de executare va atribui custodelui sau administratorului-sechestru, dupã caz, urmãtoarele responsabilitãţi în ceea ce priveşte custodia şi administrarea bunului indisponibilizat, respectiv:
    a) executarea lucrãrilor de reparaţii la imobile, în vederea prevenirii deteriorãrii acestora;
    b) luarea mãsurilor pentru menţinerea în stare de funcţionare a utilajelor şi echipamentelor date în custodie;
    c) efectuarea cheltuielilor pentru a asigura paza bunurilor primite în custodie;
    d) administrarea bunurilor indisponibilizate, chiriilor, arendei şi altor venituri obţinute din administrarea acestora, consemnarea veniturilor încasate la unitãţile abilitate, precum şi responsabilitatea de a depune recipisa la organul fiscal competent al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
    e) îndeplinirea oricãror alte activitãţi cu privire la custodia şi administrarea bunurilor stabilite de organul fiscal competent al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    5.18. Custodele şi/sau administratorul-sechestru, în cazul în care este o altã persoanã decât debitorul sau creditorul, primeşte pentru responsabilitãţile îndeplinite o remuneraţie stabilitã de organul fiscal competent al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, ţinându-se seama de activitatea depusã şi avându-se în vedere urmãtoarele aspecte:
    a) caracteristicile specifice bunului dat în custodie sau în administrare;
    b) condiţiile pe care custodele şi/sau administratorul-sechestru trebuie sã le asigure pentru pãstrarea, conservarea, menţinerea în stare de funcţionare a bunului;
    c) valoarea bunului dat în custodie sau în administrare;
    d) preţurile de piaţã practicate în zona pentru depozitarea (pãstrarea) bunurilor similare;
    e) dificultãţile întâmpinate în îndeplinirea sarcinilor sale;
    f) orice alte elemente relevante pentru evaluarea remuneraţiei custodelui şi/sau a administratorului-sechestru.
    5.19. "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii" va fi comunicatã contribuabilului de cãtre organul de executare, împreunã cu organul de control, dupã caz, odatã cu "Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra disponibilitãţilor bãneşti"/"Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţi" şi/sau "Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile"/"Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri imobile", dupã caz, dispoziţiile <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aplicându-se în mod corespunzãtor.
    5.20. În cazul înfiinţãrii sechestrului asigurãtoriu asupra bunurilor imobile, un exemplar al procesului-verbal întocmit de organul de executare se comunicã de îndatã pentru înscriere biroului de carte funciarã.
    5.21. În cazul înfiinţãrii sechestrului asigurãtoriu asupra bunurilor mobile, un exemplar al procesului-verbal întocmit de organul de executare se comunicã de îndatã instituţiilor publice şi private care gestioneazã informaţii despre bunurile mobile ale debitorului, pentru înscrierea dreptului de gaj în favoarea statului.
    5.22. Mãsurile asigurãtorii dispuse vor fi ridicate de cãtre organul de executare, în tot sau în parte, în baza deciziei motivate ori a înscrisurilor emise de instanţã sau de alte organe competente prin care se dispune aceasta, comunicate tuturor celor cãrora le-au fost comunicate "Decizia de dispunere a mãsurilor asigurãtorii" sau celelalte acte de executare în legãturã cu acestea.
    6. Responsabilitãţi
    6.1. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii", în situaţia prevãzutã la pct. 2.1, se întocmeşte într-un singur exemplar de organul de control, va fi propus spre avizare de şeful de serviciu de specialitate şi va fi avizat de coordonatorul acestuia.
    6.2. "Referatul justificativ al mãsurilor asigurãtorii", în situaţia prevãzutã la pct. 2.2, se întocmeşte într-un singur exemplar de organul de executare, va fi propus spre avizare de şeful de serviciu de specialitate şi va fi avizat de coordonatorul acestuia.
    6.3. "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii", în situaţia prevãzutã la pct. 2.1, se întocmeşte, în douã exemplare, de cãtre organul de control şi va fi semnatã de şeful de serviciu de specialitate şi de coordonatorul organului de control.
    6.4. "Decizia de instituire a mãsurilor asigurãtorii", în situaţia prevãzutã la pct. 2.2, se întocmeşte, în douã exemplare, de cãtre organul de executare şi va fi semnatã de şeful de serviciu de specialitate şi de coordonatorul organului de executare.
    6.5. Aprobarea "Referatului justificativ al mãsurilor asigurãtorii" şi a "Deciziei de instituire a mãsurilor asigurãtorii", în situaţiile prevãzute la pct. 2.1 şi 2.2, se realizeazã de cãtre conducãtorul organului fiscal, respectiv directorul executiv/general, dupã caz.
    6.6. "Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra disponibilitãţilor bãneşti"/"Adresa de înfiinţare a popririi asigurãtorii asupra sumelor datorate debitorului de cãtre terţi" şi/sau "Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri mobile"/"Procesul-verbal de sechestru asigurãtor pentru bunuri imobile", dupã caz, vor fi întocmite de organul de executare.
    6.7. "Referatul justificativ de ridicare a mãsurilor asigurãtorii" se întocmeşte de organul de control/organul de executare, dupã caz, şi stã la baza emiterii "Deciziei de ridicare a mãsurilor asigurãtorii". Acesta va fi propus spre avizare de şeful de serviciu de specialitate, va fi avizat de coordonatorul acestuia, dupã caz, şi aprobat de cãtre conducãtorul organului fiscal, respectiv directorul executiv/general, dupã caz.

                           ------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016