Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 20 octombrie 2011  de reactivare a contribuabililor declarati inactivi potrivit art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala (Anexa nr. 2)    Twitter Facebook
Cautare document

PROCEDURA din 20 octombrie 2011 de reactivare a contribuabililor declarati inactivi potrivit art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala (Anexa nr. 2)

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 754 din 26 octombrie 2011

    A. Prevederi generale
    1. Pentru a fi reactivaţi, contribuabilii declaraţi inactivi trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) sã îşi îndeplineascã toate obligaţiile declarative prevãzute de lege;
    b) sã îşi îndeplineascã toate obligaţiile de platã;
    c) organele fiscale sã constate cã aceştia funcţioneazã la domiciliul fiscal declarat.
    2. Condiţia prevãzutã la pct. 1 lit. a) se considerã îndeplinitã şi în cazul în care obligaţiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de cãtre organele de inspecţie fiscalã.
    3. Contribuabilii pentru care s-a deschis procedura insolvenţei în formã simplificatã, contribuabilii care au intrat în faliment sau cei pentru care s-a pronunţat ori a fost adoptatã o hotãrâre de dizolvare se reactiveazã de organul fiscal, la cererea acestora, dupã îndeplinirea obligaţiilor declarative.
    4. Reactivarea contribuabililor se face cu data comunicãrii deciziei de reactivare. Decizia de reactivare produce efecte faţã de terţi de la data înscrierii în Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi.
    5. Sediile secundare înregistrate fiscal ale contribuabililor reactivaţi sunt considerate active începând cu data reactivãrii contribuabililor care le-au înfiinţat.
    B. Fluxul de reactivare a contribuabililor inactivi
    1. În cazul în care un contribuabil îndeplineşte condiţiile de reactivare, acesta poate solicita reactivarea, prin depunerea unei cereri la organul fiscal în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat.
    2. Dupã primirea cererii, compartimentul de specialitate verificã în evidenţele fiscale proprii dacã respectivul contribuabil îndeplineşte condiţiile de reactivare prevãzute la lit. A pct. 1.
    3. Verificarea îndeplinirii obligaţiilor declarative se realizeazã de cãtre compartimentul cu atribuţii în gestionarea declaraţiilor fiscale.
    4. Perioada supusã verificãrii cuprinde termenele de declarare aferente perioadei de prescripţie a dreptului organelor fiscale de a stabili obligaţii fiscale, inclusiv pentru perioada în care contribuabilul a fost declarat inactiv.
    5. Se considerã cã un contribuabil şi-a îndeplinit obligaţiile declarative pentru perioada în care acesta a beneficiat de regimul derogatoriu de declarare sau pentru care obligaţiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de cãtre organele de inspecţie fiscalã.
    6. Îndeplinirea obligaţiilor de platã se verificã de compartimentul cu atribuţii în organizarea evidenţei pe plãtitori, la solicitarea compartimentului de specialitate.
    7. Dacã între datele şi documentele furnizate de contribuabil prin cerere şi datele din evidenţa fiscalã existã neconcordanţe privitoare la îndeplinirea obligaţiilor de declarare şi platã, compartimentul de specialitate solicitã prezenţa contribuabilului la sediul sãu, în vederea clarificãrii situaţiei fiscale, prin transmiterea notificãrii prevãzute în anexa nr. 5.f) la ordin.
    8. Notificarea se întocmeşte în douã exemplare, din care un exemplar se comunicã contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedurã fiscalã, iar cel de-al doilea exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal al acestuia.
    9. În cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintã, pentru clarificarea situaţiei fiscale, în termen de 15 zile de la data comunicãrii notificãrii, solicitarea de reactivare se respinge.
    10. În acest caz, compartimentul de specialitate întocmeşte o notã care cuprinde, în mod obligatoriu, motivaţia respingerii şi la care se anexeazã notificarea transmisã contribuabilului. Nota se supune aprobãrii conducãtorului organului fiscal în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobã de directorul general adjunct care coordoneazã compartimentul registrul contribuabililor.
    11. În baza notei aprobate, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia de respingere a cererii de reactivare, care se înainteazã, spre semnare, directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili decizia se semneazã de cãtre directorul general. Modelul deciziei de respingere a cererii de reactivare este prevãzut în anexa nr. 5.d) la ordin.
    12. Decizia de respingere a cererii de reactivare se emite în douã exemplare, din care un exemplar se comunicã contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedurã fiscalã, iar un exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal.
    13. În cazul în care contribuabilul revine cu o nouã cerere, se reia procedura prevãzutã la pct. 1-12.
    14. Rezultatele analizei efectuate se înscriu într-un referat care cuprinde, pentru fiecare contribuabil:
    - datele de identificare ale acestuia (denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscalã);
    - numãrul şi data deciziei prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;
    - motivaţia propunerii de reactivare.
    15. Referatul se avizeazã, dupã caz, de:
    - directorul general adjunct care coordoneazã compartimentul registrul contribuabililor, în cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili;
    - conducãtorul organului fiscal pentru administraţiile finanţelor publice ale contribuabililor mijlocii, ale municipiilor reşedinţã de judeţ şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, administraţiile finanţelor publice comunale şi orãşeneşti.
    16. Referatul cuprinzând contribuabilii propuşi pentru reactivare se transmite organului de inspecţie fiscalã competent, în vederea verificãrii condiţiilor de reactivare prevãzute la art. 78^1 alin. (3) lit. c) din Codul de procedurã fiscalã.
    17. Ca urmare a controlului, organele de inspecţie fiscalã completeazã în referatul cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condiţiile de reactivare, pentru fiecare contribuabil, numãrul şi data actului de control, precum şi dacã a fost îndeplinitã condiţia de reactivare, prevãzutã la art. 78^1 alin. (3) lit. c) din Codul de procedurã fiscalã.
    18. Referatul se avizeazã de conducerea activitãţii de inspecţie fiscalã şi se transmite organului fiscal în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul.
    19. Pe baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia de reactivare care se înainteazã, spre semnare, directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semneazã de cãtre directorul general. Modelul deciziei de reactivare este prevãzut în anexa nr. 5.b) la ordin.
    20. Decizia de reactivare se emite în douã exemplare, din care un exemplar se comunicã contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedurã fiscalã, iar un exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal.
    21. În termen de cel mult 3 zile de la data comunicãrii deciziei de reactivare, potrivit legii, compartimentul de specialitate înscrie în Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi, prin intermediul Direcţiei generale de tehnologia informaţiei, urmãtoarele date:
    a) denumirea contribuabilului;
    b) codul de identificare fiscalã;
    c) domiciliul fiscal;
    d) data reactivãrii, şi anume data comunicãrii deciziei de reactivare a contribuabilului;
    e) denumirea organului fiscal care a emis decizia de reactivare, respectiv direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã sau a municipiului Bucureşti ori Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, dupã caz.
    22. Dacã, în urma solicitãrii depuse de contribuabil, se constatã cã respectivul contribuabil nu îndeplineşte condiţiile de reactivare, compartimentul de specialitate întocmeşte o notã care va cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii cererii. Nota se supune aprobãrii conducãtorului organului fiscal în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobã de directorul general adjunct care coordoneazã compartimentul registrul contribuabililor.
    23. În baza notei aprobate, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia de respingere a cererii de reactivare care se înainteazã, spre semnare, directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semneazã de cãtre directorul general. Modelul deciziei de respingere a cererii de reactivare este prevãzut în anexa nr. 5.d) la ordin.
    24. Decizia de respingere a cererii de reactivare se emite în douã exemplare, din care un exemplar se comunicã contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedurã fiscalã, iar un exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal.
    25. Documentaţia care a stat la baza aprobãrii/respingerii cererii de reactivare se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului.
    26. Procedura prevãzutã de prezentul capitol, cu excepţia pct. 6 şi 15-17, se aplicã şi în cazul reactivãrii, dupã îndeplinirea obligaţiilor declarative, a contribuabililor pentru care s-a deschis procedura insolvenţei în formã simplificatã, a contribuabililor care au intrat în faliment sau a contribuabililor pentru care s-a pronunţat ori a fost adoptatã o hotãrâre de dizolvare.

                                   -------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice