Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
1. Procedura de îndreptare a erorilor materiale în cazul contribuabililor declaraţi inactivi se aplicã, din oficiu, de cãtre organul fiscal competent sau la solicitarea scrisã a reprezentantului legal al contribuabilului declarat inactiv, dupã caz.
2. În cazul în care un contribuabil constatã cã, din eroare, a fost înscris în registrul contribuabililor inactivi, poate solicita îndreptarea erorii materiale, prin depunerea la organul fiscal în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat, direct sau prin împuternicit, a unei cereri.
3. Dupã primirea cererii, organul fiscal verificã în evidenţele fiscale proprii dacã respectivul contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori a organului fiscal.
4. Dacã între datele şi documentele furnizate de contribuabil prin cerere şi datele din evidenţa fiscalã existã neconcordanţe privitoare la condiţiile pe baza cãrora contribuabilul a fost declarat inactiv, compartimentul de specialitate solicitã prezenţa contribuabilului la sediul sãu, în vederea clarificãrii situaţiei fiscale, prin transmiterea notificãrii prevãzute în anexa nr. 5.f) la ordin.
5. Notificarea se întocmeşte în douã exemplare, dintre care un exemplar se comunicã contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedurã fiscalã, iar cel de-al doilea exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal al acestuia.
6. În cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintã pentru clarificarea situaţiei fiscale în termen de 15 zile de la data comunicãrii notificãrii, solicitarea de îndreptare a erorii materiale se respinge.
7. În acest caz, compartimentul de specialitate întocmeşte o notã care cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii şi la care se anexeazã notificarea transmisã contribuabilului. Nota se supune aprobãrii conducãtorului organului fiscal în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobã de directorul general adjunct care coordoneazã compartimentul registrul contribuabililor.
8. În baza notei aprobate, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale care se înainteazã, spre semnare, directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semneazã de cãtre directorul general. Modelul deciziei de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale este prevãzut în anexa nr. 5.d) la ordin.
9. Decizia de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale se emite în douã exemplare, din care un exemplar se comunicã contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedurã fiscalã, iar un exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal.
10. În cazul în care contribuabilul revine cu o nouã cerere, se reia procedura prevãzutã la pct. 1-9.
11. Dacã se constatã, din oficiu sau ca urmare a solicitãrii contribuabilului, cã un contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:
- datele de identificare ale contribuabilului (denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscalã);
- numãrul şi data deciziei prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;
- dacã propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor inactivi este fãcutã din oficiu de cãtre organul fiscal sau ca urmare a unei cereri a contribuabilului (numãrul şi data cererii);
- descrierea situaţiei care a condus la înscrierea contribuabilului în evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare;
- propunerea de îndreptare a erorii materiale.
12. Referatul se semneazã de cãtre persoana care l-a întocmit, se vizeazã de cãtre conducãtorul compartimentului de specialitate şi se înainteazã spre aprobare conducãtorului organului fiscal în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobã de directorul general adjunct care coordoneazã compartimentul registrul contribuabililor.
13. Pe baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia de anulare a deciziei de declarare în inactivitate a contribuabilului, cu efect pentru viitor şi pentru trecut. Decizia de anulare a deciziei de declarare în inactivitate, prevãzutã în anexa nr. 5.c) la ordin, se înainteazã, spre semnare, directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semneazã de cãtre directorul general.
14. Decizia se comunicã contribuabilului cu respectarea art. 44 din Codul de procedurã fiscalã.
15. Procedura prevãzutã la pct. 10-14 se desfãşoarã în maximum 5 zile lucrãtoare.
16. Contribuabilii pentru care s-a emis decizia de anulare a deciziei de declarare în inactivitate se eliminã din Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi şi îşi pãstreazã calitatea de contribuabili activi pe toatã perioada de la data comunicãrii deciziei de declarare în inactivitate pânã la data comunicãrii deciziei de anulare a acesteia.
17. În cazul acestor contribuabili se anuleazã şi scoaterea din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA. În acest caz, se menţine data înregistrãrii în scopuri de TVA iniţialã, contribuabilul pãstrându-şi aceastã calitate inclusiv pe perioada cuprinsã între data comunicãrii deciziei de declarare în inactivitate şi data comunicãrii deciziei de anulare a acesteia.
18. Dacã, în urma solicitãrii depuse de contribuabil, se constatã cã respectivul contribuabil nu a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori, compartimentul de specialitate întocmeşte o notã care va cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii cererii. Nota se supune aprobãrii conducãtorului organului fiscal în a cãrui evidenţã fiscalã este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobã de directorul general adjunct care coordoneazã compartimentul registrul contribuabililor.
19. În baza notei aprobate, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale, care se înainteazã, spre semnare, directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice. În cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semneazã de cãtre directorul general. Modelul deciziei de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale este prevãzut în anexa nr. 5.d) la ordin.
20. Decizia de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale se emite în douã exemplare, din care un exemplar se comunicã contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedurã fiscalã, iar un exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal.
21. Documentaţia care a stat la baza aprobãrii/respingerii cererii de îndreptare a erorii materiale se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului.
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: