Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 2 februarie 2012  privind gestionarea efectelor produse de fenomene meteorologice periculoase care pot afecta desfasurarea normala a traficului rutier si siguranta participantilor pe drumurile publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 2 februarie 2012 privind gestionarea efectelor produse de fenomene meteorologice periculoase care pot afecta desfasurarea normala a traficului rutier si siguranta participantilor pe drumurile publice

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 91 din 6 februarie 2012

    Secţiunea 1
    Obiect şi domeniu de aplicare
    Prezenta procedurã reglementeazã participarea instituţiilor semnatare la prevenirea şi combaterea efectelor produse de situaţiile de urgenţã generate de dezastre naturale şi fenomene meteorologice periculoase care pot afecta desfãşurarea normalã a traficului rutier şi siguranţa participanţilor pe drumurile publice pe timp de iarnã.
    În baza Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 850/2011 privind funcţionarea Comandamentului Central de Iarnã în perioada 1 noiembrie 2011-31 martie 2012*) şi a Deciziei directorului general nr. 1.511/2011 funcţioneazã Comandamentul operaţional de iarnã al CNADNR - S.A.
_______
    *) Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 850/2011 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Pentru coordonarea activitãţilor care fac obiectul prezentei proceduri, se înfiinţeazã Comitetul operativ ce funcţioneazã în cadrul Comandamentului operaţional de iarnã al CNADNR - S.A.
    Comitetul operativ este format din conducãtorii Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., denumitã în continuare CNADNR, iar în lipsa acestora, din persoanele împuternicite de cãtre aceştia sã îi înlocuiascã şi reprezentanţi ai Inspectoratului General al Poliţiei Române - Direcţia Rutierã (IGPR - Direcţia Rutierã), Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã Române, Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã şi ai Inspectoratului General de Aviaţie.
    Deciziile privind mãsurile instituite de Comitetul operativ cu privire la închiderea, instituirea de restricţii, deschiderea drumurilor naţionale şi autostrãzilor, precum şi a operaţiunilor de salvare a persoanelor aflate în pericol se vor comunica prin reprezentanţii celor 6 instituţii aflate în componenţa comitetului cãtre structurile aflate în subordinea acestora.
    Informarea participanţilor la trafic prin intermediul massmediei cu privire la mãsurile instituite de Comitetul operativ se va face doar prin comunicate emise de conducerea CNADNR.
    Comitetul operativ se întruneşte la solicitarea conducerii CNADNR cu cel puţin 3 ore înainte de instituirea cel puţin a codului galben sau, în lipsa unei avertizãri primite în acest sens, imediat dupã instituirea cel puţin a codului galben.
    Activitatea Comitetului operativ se va desfãşura cu titlu de permanenţã pe toata durata existenţei codului galben, portocaliu sau roşu.

    Secţiunea a 2-a
    Definiţii conform criteriilor de emitere a atenţionãrilor şi avertizãrilor meteorologice pentru viscol, formulate de Administraţia Naţionalã de Meteorologie
    Atenţionare cod galben se emite în cazurile în care sunt prognozate ninsori însoţite de vânt la rafalã de 50-70 km/h şi vizibilitate sub 100 m, iar fenomenele urmeazã sã se producã pe arii extinse.
    Atenţionare cod portocaliu se emite în cazurile în care sunt prognozate ninsori însoţite de vânt la rafalã de 70-90 km/h şi vizibilitate sub 50 m, iar fenomenele urmeazã sã se producã pe arii extinse.
    Atenţionare cod roşu se emite în cazurile în care sunt prognozate ninsori însoţite de vânt la rafalã de peste 90 km/h şi vizibilitate aproape de zero, iar fenomenele urmeazã sã se producã pe arii extinse.

    Secţiunea a 3-a
    Procedura
    Pentru prevenirea şi combaterea efectelor produse de calamitãţi şi fenomene meteorologice periculoase care pot afecta desfãşurarea normalã a traficului rutier şi siguranţa participanţilor pe drumurile publice pe timp de iarnã, se vor lua urmãtoarele mãsuri:

    A. Mãsuri dispuse de CNADNR, IGPR - Direcţia Rutierã şi Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã Române:
    1. În cazul emiterii avertizãrii de cod galben de viscol şi/sau polei, dupã analizarea oportunitãţii, CNADNR, cu avizul IGPR - Direcţia Rutierã, va dispune închiderea circulaţiei cu instalarea mijloacelor de semnalizare corespunzãtoare şi a informãrii participanţilor la trafic prin mass-media.
    2. În cazul intrãrii în vigoare a avertizãrii de cod portocaliu ori cod roşu de viscol, ninsori abundente şi/sau polei generalizat, se va dispune închiderea imediatã a circulaţiei, cu instalarea mijloacelor de semnalizare corespunzãtoare şi a informãrii participanţilor la trafic prin mass-media.
    3. Imediat dupã închiderea unui sector de drum, Poliţia Rutierã însoţitã de cãtre un echipaj de deszãpezire al CNADNR va inspecta întregul tronson de drum închis circulaţiei publice în vederea identificãrii eventualelor persoane şi autovehicule rãmase blocate.
    4. Poliţia Rutierã, cu sprijinul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, acordat potrivit competenţelor prevãzute de lege, va asigura blocarea accesului participanţilor la trafic pe sectoarele de drum închise circulaţiei rutiere atât la capetele de sectoare, cât şi din drumurile publice laterale.
    5. În cazul închiderii drumurilor, indiferent de categoria acestora, care tranziteazã frontiera de stat a României, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã Române va informa autoritãţile statelor vecine pentru luarea mãsurilor ce se impun.

    B. Alte mãsuri dispuse de cãtre Comitetul operativ:
    1. În cazul în care pe sectoarele de drum închise se aflã autovehicule blocate în trafic, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã şi Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, potrivit competenţelor prevãzute de lege, vor lua mãsurile necesare în vederea salvãrii persoanelor aflate în pericol şi vor acorda sprijinul necesar în vederea degajãrii pãrţii carosabile de autovehicule celorlalte instituţii din cadrul Comitetului operativ.
    2. În vederea restabilirii circulaţiei rutiere, CNADNR, în baza prevederilor art. 45 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, va putea dispune ocuparea temporarã a terenurilor situate în zona drumului sau în afara acestuia pentru stocarea şi adãpostirea autovehiculelor blocate pe sectoarele de drum închise.
    3. La degajarea sectoarelor de drum închise de autovehicule transport marfã cu masã totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone şi transport persoane cu mai mult de 9 locuri, va participa şi Inspectoratul de Stat pentru Control în Transport Rutier, aplicându-se în acest caz dispoziţiile art. 14 din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3.821/85 şi (CE) nr. 2.135/98 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.820/85 al Consiliului.
    4. Dupã salvarea persoanelor aflate în pericol şi degajarea autovehiculelor blocate pe sectoarele de drum închise, se va demara procedura stabilitã prin "Normativul privind prevenirea şi combaterea înzãpezirii drumurilor publice" - Indicativ AND 525.

    Secţiunea a 4-a
    Dispoziţii finale
    În cazul închiderii sau restricţionãrii circulaţiei rutiere pe anumite sectoare de drumuri, reprezentantul IGPR - Direcţia Rutierã din Comitetul operativ va informa imediat Centrul Operaţional de Comandã al Ministerului Administraţiei şi Internelor.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016