Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 19 iulie 2011  de punere in aplicare a titlurilor executorii in baza carora se solicita infiintarea popririi conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 19 iulie 2011 de punere in aplicare a titlurilor executorii in baza carora se solicita infiintarea popririi conturilor autoritatilor si institutiilor publice deschise la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 523 din 25 iulie 2011

    ART. 1
    Prezenta procedurã reglementeazã modul de punere în aplicare a prevederilor art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de platã ale instituţiilor publice, stabilite prin titluri executorii, aprobatã cu completãri prin Legea nr. 288/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de cãtre unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului, în calitate de terţ poprit.
    ART. 2
    (1) Cel târziu în prima zi lucrãtoare de la data primirii de la executorul judecãtoresc sau de la organul fiscal competent în executarea silitã a adresei de înfiinţare a popririi asupra conturilor unei instituţii ori autoritãţi publice, însoţitã de copia certificatã de pe titlul executoriu, unitatea teritorialã a Trezoreriei Statului va înştiinţa în scris instituţia sau autoritatea publicã cu privire la data primirii adresei de înfiinţare a popririi şi suma pentru care se dispune poprirea. La adresa care se transmite instituţiei sau autoritãţii publice se anexeazã situaţia disponibilitãţilor de fonduri/creditelor bugetare deschise şi neutilizate, dupã caz, prevãzutã în anexa nr. 1, existente la data primirii adresei de înfiinţare a popririi.
    (2) Adresa prin care se înştiinţeazã instituţia sau autoritatea publicã şi documentele anexate vor fi transmise acesteia prin e-mail, fax, înmânate direct unui reprezentant al instituţiei ori autoritãţii publice sau prin orice altã modalitate care reduce timpul de transmitere, astfel încât acestea sã poatã fi recepţionate de debitor în cadrul aceleiaşi zile în care adresa a fost emisã.
    ART. 3
    (1) Cel târziu în prima zi lucrãtoare de la primirea adresei de înştiinţare însoţitã de situaţia prevãzutã în anexa nr. 1, instituţia sau autoritatea publicã are obligaţia de a comunica în scris unitãţii teritoriale a Trezoreriei Statului informaţii în legãturã cu sumele existente în conturi la data primirii adresei de înfiinţare a popririi care se indisponibilizeazã, completând în acest scop formularul prevãzut în anexa nr. 2, astfel:
    a) instituţiile publice finanţate integral de la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri de sãnãtate şi bugetele locale vor completa sumele care se indisponibilizeazã pe capitole de cheltuieli bugetare şi pe titluri de cheltuieli bugetare la care existã disponibilitãţi de credite bugetare deschise şi neutilizate;
    b) instituţiile publice şi autoritãţile publice finanţate parţial sau integral din venituri proprii, care îşi gestioneazã bugetele prin conturi de disponibilitãţi, vor completa sumele care se indisponibilizeazã pentru toate conturile de disponibilitãţi deschise pe numele acestora la Trezoreria Statului.
    (2) Sumele care fac obiectul indisponibilizãrii vor fi stabilite de instituţiile şi autoritãţile publice ţinând cont de prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/2002, aprobatã cu completãri prin Legea nr. 288/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi de categoriile de sume care nu sunt supuse executãrii silite prevãzute la art. 1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/2002, aprobatã cu completãri prin Legea nr. 288/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi la art. 452 alin. 2 din Codul de procedurã civilã.
    (3) La efectuarea oricãror plãţi din sumele care nu fac obiectul indisponibilizãrii, instituţiile sau autoritãţile publice vor înscrie la rubrica "Reprezentând" din ordinele de platã pentru Trezoreria Statului (OPT) "platã cf. art. 1 alin. (2) din OG nr. 22/2002".
    ART. 4
    (1) În situaţia în care instituţia publicã sau autoritatea publicã nu transmite situaţia prevãzutã în anexa nr. 2 în termenul stabilit la art. 3 alin. (1), unitatea teritorialã a Trezoreriei Statului va proceda la indisponibilizarea sumelor din conturile instituţiei sau autoritãţii publice pânã la nivelul sumei totale înscrise în titlul executoriu.
    (2) Din sumele indisponibilizate potrivit alin. (1), instituţiile publice şi autoritãţile publice nu pot dispune plãţi decât în cazul în care din situaţia prevãzutã în anexa nr. 2 prezentatã unitãţii Trezoreriei Statului rezultã cã sumele care pot fi indisponibilizate potrivit legii sunt inferioare celor care au fost indisponibilizate de unitatea Trezoreriei Statului.
    (3) Sumele indisponibilizate potrivit alin. (1) peste nivelul sumelor înscrise de instituţia publicã sau autoritatea publicã în situaţia prevãzutã în anexa nr. 2 vor fi repuse de unitãţile Trezoreriei Statului în conturile de disponibilitãţi ori de credite bugetare deschise, dupã caz, din care acestea au fost transferate, înştiinţând despre aceastã operaţiune executorul judecãtoresc sau organul fiscal competent în executarea silitã, dupã caz.
    (4) În cazul în care instituţia publicã sau autoritatea publicã nu transmite situaţia prevãzutã în anexa nr. 2 în cadrul perioadei de indisponibilizare de 15 zile calendaristice de la data primirii la Trezoreria Statului a adresei de înfiinţare a popririi, unitatea Trezoreriei Statului va vira în conturile indicate de executorul judecãtoresc sau de organul fiscal competent în executarea silitã sumele care au fost indisponibilizate potrivit alin. (1).
    ART. 5
    (1) În cazul în care sumele indisponibilizate din disponibilitãţile sau din creditele bugetare deschise şi repartizate existente la data primirii adresei de înfiinţare a popririi, potrivit datelor comunicate de instituţiile publice ori autoritãţile publice în situaţia prevãzutã în anexa nr. 2, sunt inferioare sumelor prevãzute în titlul executoriu, unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului vor solicita acestora informaţii cu privire la fiecare sumã încasatã ulterior sau cu privire la fiecare deschidere/repartizare de credite bugetare, dupã caz, pânã la îndestularea creanţei.
    (2) Pentru fiecare sumã încasatã sau deschidere/repartizare de credite bugetare primitã în condiţiile alin. (1), unitãţile Trezoreriei Statului vor transmite instituţiilor publice sau autoritãţilor publice adresa de înştiinţare însoţitã de situaţia prevãzutã în anexa nr. 1, în termen de maximum o zi lucrãtoare de la primirea sumelor respective în conturile de disponibilitãţi ori de credite bugetare deschise şi repartizate, dupã caz, deschise la Trezoreria Statului.
    (3) Cel târziu în prima zi lucrãtoare de la primirea situaţiei prevãzute în anexa nr. 1, instituţia sau autoritatea publicã are obligaţia de a întocmi şi transmite unitãţii Trezoreriei Statului situaţia prevãzutã în anexa nr. 2, prin care se stabilesc sumele care se indisponibilizeazã.
    ART. 6
    De la data primirii adresei de înfiinţare a popririi asupra conturilor unei instituţii sau autoritãţi publice la unitatea Trezoreriei Statului şi pânã la data prezentãrii situaţiei prevãzute în anexa nr. 2, instituţiile publice şi autoritãţile publice pot dispune plãţi numai din disponibilitãţile ori creditele bugetare deschise şi repartizate care exced sumei totale prevãzute în adresa de înfiinţare a popririi.
    ART. 7
    (1) Sumele care se indisponibilizeazã din conturile de disponibilitãţi comunicate de instituţiile publice sau autoritãţile publice, dupã caz, se transferã de unitatea teritorialã a Trezoreriei Statului în urmãtoarele conturi:
    a) 50.09.99 "Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate din bugetul de stat, din sume indisponibilizate pe bazã de titluri executorii", în cazul instituţiilor publice/autoritãţilor publice subvenţionate de la bugetul de stat;
    b) 50.10.99 "Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate din bugetul local, din sume indisponibilizate pe bazã de titluri executorii", în cazul instituţiilor publice/autoritãţilor publice subvenţionate din bugetul local;
    c) 50.36.99 "Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj din sume indisponibilizate pe bazã de titluri executorii", în cazul instituţiilor publice/autoritãţilor publice" subvenţionate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj;
    d) 50.25.99 "Disponibil al instituţiilor publice de subordonare centralã finanţate integral din venituri proprii, din sume indisponibilizate pe bazã de titluri executorii", în cazul instituţiilor publice/autoritãţilor publice de subordonare centralã finanţate integral din venituri proprii;
    e) 50.28.99 "Disponibil al instituţiilor publice de subordonare localã finanţate integral din venituri proprii, din sume indisponibilizate pe bazã de titluri executorii", în cazul instituţiilor publice/autoritãţilor publice de subordonare localã finanţate integral din venituri proprii.
    (2) Sumele care se indisponibilizeazã din conturile de credite bugetare deschise se transferã de unitãţile Trezoreriei Statului din conturile de credite bugetare deschise la care s-a efectuat indisponibilizarea, în conturi analitice distincte ale conturilor de credite bugetare deschise indisponibilizate, potrivit procedurilor interne ale Trezoreriei Statului.
    (3) Transferul sumelor în conturile indicate de organul de executare se efectueazã din conturile de disponibilitãţi în care s-a efectuat indisponibilizarea sau din conturile de cheltuieli bugetare corespunzãtoare subdiviziunilor bugetare de la care s-a efectuat transferul creditelor bugetare deschise, dupã caz.
    (4) În scopul transferului sumelor în conturile indicate de organul de executare, sumele indisponibilizate în conturile de credite bugetare deschise indisponibilizate vor fi repuse de unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului, la data efectuãrii plãţii şi în limita sumei de platã, în conturile de credite bugetare deschise de la care a fost efectuatã indisponibilizarea acestora.
    ART. 8
    (1) Dobânda calculatã la soldul conturilor 50.25.99 "Disponibil al instituţiilor publice de subordonare centralã finanţate integral din venituri proprii, din sume indisponibilizate pe bazã de titluri executorii" şi 50.28.99 "Disponibil al instituţiilor publice de subordonare localã finanţate integral din venituri proprii, din sume indisponibilizate pe bazã de titluri executorii" se înregistreazã de cãtre unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului în conturile de disponibilitãţi sintetice sau analitice, dupã caz, din care sumele respective au fost transferate.
    (2) În vederea achitãrii comisioanelor datorate de instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii, unitãţile Trezoreriei Statului înscriu în "Situaţia privind comisioanele de plãtit pentru luna...", întocmitã potrivit prevederilor legale în vigoare, şi comisioanele datorate pentru operaţiunile derulate prin intermediul conturilor 50.25.99 "Disponibil al instituţiilor publice de subordonare centralã finanţate integral din venituri proprii, din sume indisponibilizate pe bazã de titluri executorii" şi 50.28.99 "Disponibil al instituţiilor publice de subordonare localã finanţate integral din venituri proprii, din sume indisponibilizate pe bazã de titluri executorii".
    ART. 9
    (1) În cazul în care în cadrul perioadei de indisponibilizare de 15 zile prevãzutã de lege instituţia publicã debitoare constatã cã a inclus în situaţia prevãzutã în anexa nr. 2 transmisã unitãţii Trezoreriei Statului şi sume care se încadreazã în categoria celor prevãzute la art. 1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/2002, aprobatã cu completãri prin Legea nr. 288/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 452 alin. 2 din Codul de procedurã civilã, aceasta poate solicita unitãţii Trezoreriei Statului desfiinţarea indisponibilizãrii sumelor respective, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
    (2) Sumele pentru care s-a dispus desfiinţarea indisponibilizãrii în condiţiile alin. (1) vor fi repuse de unitãţile Trezoreriei Statului în conturile de disponibilitãţi sau de credite bugetare deschise, dupã caz, şi vor fi reconstituite din încasãri ulterioare ori din creditele bugetare deschise şi repartizate ulterior, dupã caz, pânã la îndestularea creanţei, în condiţiile prevederilor art. 5.
    (3) Unitãţile Trezoreriei Statului au obligaţia de a înştiinţa executorul judecãtoresc sau organul fiscal competent cu executarea silitã, dupã caz, cu privire la sumele pentru care s-a dispus desfiinţarea indisponibilizãrii, anexând înştiinţãrii o copie a situaţiei prevãzute în anexa nr. 3 primitã în acest scop de la debitor.
    ART. 10
    (1) Instituţiile publice şi autoritãţile publice ale cãror conturi au fost indisponibilizate pe bazã de titluri executorii primite de unitãţile Trezoreriei Statului anterior intrãrii în vigoare a prezentului ordin pot solicita în scris unitãţilor Trezoreriei Statului desfiinţarea indisponibilizãrii pentru categoriile de sume care se încadreazã în prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/2002, aprobatã cu completãri prin Legea nr. 288/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 452 alin. 2 din Codul de procedurã civilã.
    (2) Sumele pentru care s-a dispus desfiinţarea indisponibilizãrii în condiţiile alin. (1) vor fi reconstituite din încasãri ulterioare sau din creditele bugetare deschise şi repartizate ulterior, dupã caz, pânã la îndestularea creanţei, în condiţiile prevederilor art. 5.
    (3) Unitãţile Trezoreriei Statului au obligaţia de a înştiinţa executorul judecãtoresc/organul fiscal competent cu executarea silitã, dupã caz, cu privire la sumele pentru care s-a dispus desfiinţarea indisponibilizãrii, anexând înştiinţãrii o copie a situaţiei prevãzute în anexa nr. 3 primitã în acest scop de la debitor.
    ART. 11
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta procedurã.

    ANEXA 1
    -------
la procedurã
------------

    Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Administraţia Finanţelor Publice ..........................
    Activitatea de trezorerie şi contabilitate publicã a municipiului Bucureşti/Trezoreria ...............................................
    Nr. ............../data ...................

                                    SITUAŢIA
    disponibilitãţilor de fonduri/creditelor bugetare deschise şi neutilizate existente în conturile ......./(denumirea instituţiei publice)....... la data de ................


                                                                 - lei -
┌─────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ Conturi de disponibilitãţi │ Credite bugetare deschise şi neutilizate│
├─────────────┬───────────────┼───────────────────────┬──────────────────┤
│ Simbol cont │ Suma │ Simbol cont │ Suma │
├─────────────┼───────────────┼───────────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└─────────────┴───────────────┴───────────────────────┴──────────────────┘
          Trezorier-şef/Şef administraţie adjunct trezorerie,
          ...................................................



    ANEXA 2
    -------
la procedurã
------------

    Denumirea instituţiei publice .....................................
    Adresa ............................................................
    Nr. ...................................../data ....................

                                    SITUAŢIA
    sumelor care se indisponibilizeazã din disponibilitãţile/creditele bugetare deschise şi neutilizate existente în conturi la data de ..............., comunicate prin situaţia prevãzutã în anexa nr. 1 nr. ................/data .................



                                                                     - lei -
┌───────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Sume din conturi de disponibilitãţi│ Credite bugetare deschise şi │
│ care se indisponibilizeazã │ neutilizate care se indisponibilizeazã*)│
├───────────────┬───────────────────┼─────────────────────┬───────────────────┤
│ Simbol cont │ Suma │ Simbol cont │ Suma │
├───────────────┼───────────────────┼─────────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
└───────────────┴───────────────────┴─────────────────────┴───────────────────┘


--------------
    *) În cazul bugetelor locale, va fi nominalizatã şi secţiunea de la care se efectueazã indisponibilizarea.


                              Ordonator de credite,
                              .....................

    ANEXA 3
    -------
la procedurã
------------

    Denumirea instituţiei publice .....................................
    Adresa ............................................................
    Nr. ...................................../data ....................

                                     SITUAŢIA
    sumelor pentru care se solicitã desfiinţarea indisponibilizãrii



                                                                                  - lei -
┌───────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│ Sume din conturi de disponibilitãţi │ Credite bugetare deschise şi neutilizate*)│
├──────┬────────────────────────────────────┼──────┬──────────────────────────────────────┤
│Simbol│ Suma │Simbol│ Suma │
│cont ├──────────┬─────────────┬───────────┤cont ├────────────┬─────────────┬───────────┤
│ │din situa-│pentru care │Suma rãmasã│ │din situa- │pentru care │Suma rãmasã│
│ │ţia prevã-│se solicitã │indisponi- │ │ţia prevã- │se solicitã │indisponi- │
│ │zutã în │desfiinţarea │bilizatã │ │zutã în │desfiinţarea │bilizatã │
│ │anexa │indisponibi- │ │ │anexa │indisponibi- │ │
│ │nr. 2 │lizãrii │ │ │nr. 2 │lizãrii │ │
│ │nr. ..... │ │ │ │nr. ..... │ │ │
│ │data..... │ │ │ │data..... │ │ │
├──────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────┼────────────┼─────────────┼───────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 = 2-3 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 = 6-7 │
├──────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────┼────────────┼─────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴──────────┴─────────────┴───────────┴──────┴────────────┴─────────────┴───────────┘


--------
    *) În cazul bugetelor locale, va fi nominalizatã şi secţiunea de la care se efectueazã indisponibilizarea.

    Sumele pentru care se solicitã desfiinţarea indisponibilizãrii potrivit prezentei situaţii se încadreazã în prevederile art. ..... alin. .......... din .................

                              Ordonator de credite,
                              .....................

                                    ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016