Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 19 ianuarie 2012  de restituire a sumelor prevazute la art. 7, 9 si 12 din Legea nr. 9/2012  privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si a sumelor stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive si irevocabile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 19 ianuarie 2012 de restituire a sumelor prevazute la art. 7, 9 si 12 din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum si a sumelor stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive si irevocabile

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 50 din 20 ianuarie 2012

    CAP. I
    Procedura de restituire a sumelor prevãzute la art. 7, 9 şi 12 din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule

    1. Cadru general
    1.1. Fac obiectul prezentei proceduri sumele reprezentând:
    a) diferenţe între taxa pe poluare pentru autovehicule/taxa specialã pentru autoturisme şi autovehicule şi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule;
    b) diferenţele de taxã rezultate în urma contestãrii acesteia;
    c) valoarea rezidualã a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.
    1.2. Stabilirea diferenţei de taxe de restituit potrivit pct. 1.1 lit. a) şi b), denumite în continuare diferenţe de taxe plãtite, se face de cãtre organul fiscal competent, aflat în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, iar restituirea efectivã a sumelor care fac obiectul prezentei proceduri se face de cãtre unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent.
    1.3. Prin organ fiscal competent se înţelege:
    a) în cazul persoanelor juridice şi al persoanelor fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent sau exercitã profesii libere - organul fiscal la care persoana este înregistratã ca plãtitor de impozite şi taxe;
    b) în cazul persoanelor fizice - organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal persoana fizicã.
    1.4. În vederea stabilirii diferenţelor de taxe plãtite şi a restituirii efective a sumelor cuvenite contribuabililor, potrivit legii, persoanele fizice sau juridice, denumite în continuare contribuabili, depun la organele fiscale competente cererea şi documentaţia necesarã, în conformitate cu dispoziţiile prezentei proceduri.
    1.5. În baza cererii depuse de contribuabil, organul fiscal competent, prin compartimentul cu atribuţii de compensare/restituire, verificã în baza de date centralizatã prevãzutã la pct. 2.26 dacã pentru autovehiculul indicat în cerere a fost restituitã/compensatã suma solicitatã la restituire.
    1.6. Calculul taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, în baza elementelor de calcul prevãzute în anexele la Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, denumitã în continuare lege, se face cu ajutorul aplicaţiei informatice-suport, realizatã şi implementatã de Direcţia generalã de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    1.7. Dupã verificarea prealabilã potrivit pct. 1.5 şi în situaţia în care se constatã cã nu a fost restituitã/compensatã suma solicitatã la restituire de cãtre contribuabil, aceasta se determinã prin referatul întocmit de organul fiscal competent, prevãzut în anexa nr. 8 la ordin, şi se restituie şi/sau se compenseazã ulterior, în conformitate cu dispoziţiile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire şi de rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depãşirea termenului legal.
    1.8. În conformitate cu prevederile art. 117 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã contribuabilul înregistreazã obligaţii fiscale restante, sumele prevãzute la pct. 1.1 se restituie numai dupã efectuarea compensãrii.
    1.9. În conformitate cu prevederile art. 70 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, termenul de soluţionare a cererilor de restituire a sumelor cuvenite contribuabililor, potrivit dispoziţiilor legale, este de 45 de zile de la data înregistrãrii cererii de restituire la organul fiscal competent.
    1.10. În temeiul dispoziţiilor art. 124 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru sumele de restituit de la buget contribuabilii au dreptul la dobândã din ziua urmãtoare expirãrii termenului legal de soluţionare a cererii. Dobânzile cuvenite contribuabilului se suportã din bugetul Fondului pentru mediu ori bugetul de stat, dupã caz, din contul din care se efectueazã compensarea şi/sau restituirea sumei pentru care s-a solicitat plata dobânzii.
    1.11. În situaţia în care persoana fizicã sau juridicã ce solicitã restituirea diferenţei de taxe plãtite ori a valorii reziduale a taxei nu deţine documentul care atestã plata, în copie sau în original, compartimentul cu atribuţii de compensare/restituire va solicita unitãţii Trezoreriei Statului, în termen de douã zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii de restituire, o copie a documentului care atestã plata, precum şi confirmarea plãţii, utilizând în acest scop formularul "Adresa de confirmare a sumei achitate cu titlu de taxã pe poluare pentru autovehicule/taxã specialã pentru autoturisme şi autovehicule/taxã pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", prevãzut în anexa nr. 2 la ordin.
    2. Procedura de restituire a sumelor rezultate ca diferenţã între taxa pe poluare pentru autovehicule/taxa specialã pentru autoturisme şi autovehicule şi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule
    2.1. Persoanele fizice sau juridice care au achitat taxa pe poluare pentru autovehicule/taxa specialã pentru autoturisme şi autovehicule în cuantumul stabilit conform prevederilor legale şi care solicitã restituirea diferenţei de taxe plãtite depun la organul fiscal competent o cerere de restituire a sumelor în cauzã, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 9/2012.
    2.2. La cererea de restituire se anexeazã, în original sau în copie, documentul doveditor al plãţii taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, respectiv chitanţa fiscalã/ordinul de platã şi extrasul de cont, dupã caz, care sã ateste efectuarea plãţii acesteia, precum şi copia cãrţii de identitate a vehiculului şi a certificatului de înmatriculare, cu prezentarea în original a acestora.
    2.3. În cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing, la cererea de restituire se anexeazã documentele prevãzute la pct. 2.2, în copii conforme cu originalul, pe baza propriei declaraţii.
    2.4. În cazul autovehiculelor rulate achiziţionate din alte state, contribuabilul va depune, în original şi în copie, un document din care sã rezulte data primei înmatriculãri sau anul fabricaţiei, dupã caz.
    2.5. Documentele în original se restituie contribuabilului dupã verificarea acestora şi certificarea lor "conform cu originalul" pe copiile care rãmân la organul fiscal competent, în cadrul compartimentului cu atribuţii de compensare/restituire, denumit în continuare compartiment de specialitate.
    2.6. Compartimentul de specialitate procedeazã la verificarea operaţiunii de platã a taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, în sensul virãrii sumei în cauzã la bugetul Fondului pentru mediu/bugetul de stat, dupã caz, solicitând în scris, de îndatã, unitãţii Trezoreriei Statului confirmarea plãţii, care va fi fãcutã de cãtre aceasta în termen de 3 zile lucrãtoare de la data solicitãrii.
    2.7. Concomitent, în vederea stabilirii diferenţei de taxe plãtite, potrivit prevederilor art. 12 din lege, compartimentul de specialitate transmite compartimentului cu atribuţii în domeniul înregistrãrii fiscale o copie a cererii de restituire, însoţitã de documentaţia depusã de contribuabil.
    2.8. Pe baza elementelor de calcul prevãzute de lege şi de normele metodologice date în aplicarea acesteia, compartimentul cu atribuţii în domeniul înregistrãrii fiscale stabileşte valoarea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi întocmeşte în acest scop un referat privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. Referatul se transmite compartimentului de specialitate, în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare. În vederea calculãrii diferenţei dintre taxa pe poluare pentru autovehicule/taxa specialã pentru autoturisme şi autovehicule plãtite de contribuabil şi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, compartimentul de specialitate întocmeşte referatul prevãzut în anexa nr. 8 la ordin.
    2.9. În vederea restituirii, organul fiscal competent, prin compartimentul de specialitate, procedeazã la verificarea datelor din evidenţa analiticã pe plãtitori, sub aspectul existenţei unor eventuale obligaţii de platã neachitate înregistrate de cãtre contribuabil, şi aplicã în mod corespunzãtor dispoziţiile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004.
    2.10. În situaţia în care, ca urmare a verificãrilor efectuate, se confirmã virarea sumei reprezentând taxa pe poluare pentru autovehicule/taxa specialã pentru autoturisme şi autovehicule, precum şi existenţa unor obligaţii fiscale restante ale contribuabilului, suma stabilitã prin referatul prevãzut în anexa nr. 8 la ordin se compenseazã cu obligaţiile de platã restante, în conformitate cu prevederile art. 116 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În acest scop se întocmeşte, în 3 exemplare, nota privind compensarea obligaţiilor fiscale, în conformitate cu prevederile legale.
    2.11. În cazul în care suma de restituit este mai mare decât suma reprezentând obligaţiile fiscale restante înregistrate de cãtre contribuabil, organul fiscal competent efectueazã compensarea pânã la concurenţa celei mai mici sume, iar pentru diferenţã întocmeşte atât nota de restituire, cât şi decizia de restituire a acestor sume.
    2.12. Decizia de restituire, împreunã cu nota de restituire se întocmeşte, şi în cazul restituirii integrale a diferenţei dintre cele douã taxe, atunci când, în urma verificãrilor efectuate potrivit pct. 2.9., nu se constatã în sarcina contribuabilului obligaţii fiscale restante.
    2.13. Restituirea sumelor reprezentând diferenţa de taxã pe poluare pentru autovehicule şi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum şi plata dobânzilor aferente se fac de la bugetul Fondului pentru mediu, din contul 51.16.10.09 "Disponibil din taxe pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", codificat cu codul de identificare fiscalã al contribuabililor persoane fizice sau juridice, în contul bancar indicat de cãtre contribuabil prin cererea sa de restituire ori în numerar, dupã caz, cu încadrarea în soldul creditor al contului sintetic 51.16.10.09 "Disponibil din taxe pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule".
    2.14. În situaţia în care sumele prevãzute la pct. 2.13 nu se încadreazã în soldul creditor al contului sintetic 51.16.10.09 "Disponibil din taxe pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", unitãţile Trezoreriei Statului vor solicita în scris Administraţiei Fondului pentru Mediu, pe baza unei adrese aprobate de conducãtorul unitãţii, transferarea în contul 51.16.10.09 "Disponibil din taxe pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", codificat cu codul de identificare fiscalã atribuit Trezoreriei Statului (8609468), a sumei necesare efectuãrii compensãrii/restituirii. Administraţia Fondului pentru Mediu are obligaţia de a vira suma astfel solicitatã, din contul 50.17 "Disponibil al fondului pentru mediu", în termen de maximum douã zile lucrãtoare de la primirea adresei de la unitatea Trezoreriei Statului.
    2.15. Restituirea sumelor reprezentând diferenţa de taxã specialã pentru autoturisme şi autovehicule şi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum şi plata dobânzilor aferente se fac de la bugetul de stat, din contul de venituri bugetare în care a fost încasatã suma.
    2.16. În cazul contribuabililor persoane juridice, restituirea sumelor cuvenite se va efectua numai prin decontare bancarã în contul bancar indicat prin cererea de restituire, iar, în cazul contribuabililor persoane fizice, restituirea se va efectua fie în contul bancar indicat de aceştia, fie în numerar, la ghişeul unitãţii Trezoreriei Statului, în baza notei privind restituirea/rambursarea unor sume.
    2.17. În vederea efectuãrii restituirii în numerar, organul fiscal va transmite unitãţii Trezoreriei Statului, cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înaintea împlinirii termenului legal de soluţionare a cererii de restituire, nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau nota privind restituirea/rambursarea unor sume, împreunã cu Înştiinţarea de restituire a unor sume reprezentând diferenţe de taxe plãtite/valoarea rezidualã a taxei, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecatã prin hotãrâri definitive şi irevocabile, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 3 la ordin.
    2.18. Programarea pe zile a contribuabililor pentru care restituirea se face în numerar se va efectua de cãtre unitatea Trezoreriei Statului, cu încadrarea în termenul legal de soluţionare, cu excepţia situaţiei prevãzute la pct. 2.14, când programarea se realizeazã în cel mult 7 zile de la transferul sumelor necesare efectuãrii restituirii de cãtre Administraţia Fondului pentru Mediu. Data la care a fost programat contribuabilul în vederea ridicãrii în numerar a sumei va fi înscrisã de cãtre unitatea Trezoreriei Statului în înştiinţarea de restituire.
    2.19. Unitatea Trezoreriei Statului va transmite organului fiscal competent, în ziua imediat urmãtoare avizãrii acestora, douã exemplare ale înştiinţãrii de restituire şi/sau ale notei de compensare, dupã caz.
    2.20. Organul fiscal competent, prin compartimentul de specialitate, va transmite contribuabililor un exemplar al înştiinţãrii de restituire şi/sau al notei de compensare, dupã caz, cel târziu în ziua imediat urmãtoare primirii acestor documente de la unitatea Trezoreriei Statului.
    2.21. În situaţia în care contribuabilul nu se prezintã la ghişeul unitãţii Trezoreriei Statului la data stabilitã, unitatea de trezorerie va efectua reprogramarea acestuia la o datã ulterioarã, la solicitarea sa.
    2.22. Dupã efectuarea compensãrii şi/ori a restituirii, dupã caz, unitatea Trezoreriei Statului pãstreazã un exemplar al notei de compensare şi/sau al notei de restituire şi le transmite pe celelalte douã organului fiscal competent, în termen de douã zile lucrãtoare.
    2.23. Dupã primirea documentelor, organul fiscal competent va pãstra un exemplar al notei de compensare şi/sau al notei de restituire, pentru înregistrarea operaţiunilor în evidenţa analiticã pe plãtitori, şi îl va transmite pe celãlalt contribuabilului, în termen de 7 zile lucrãtoare.
    2.24. Dosarele întocmite în vederea soluţionãrii solicitãrilor de restituire a diferenţelor de taxe plãtite se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului.
    2.25. Cererile de restituire şi sumele aprobate la restituire reprezentând diferenţe de taxe plãtite/valoarea rezidualã a taxei, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecatã prin hotãrâri definitive şi irevocabile, se gestioneazã informatic de cãtre organele fiscale competente, prin compartimentele de specialitate.
    2.26. În vederea realizãrii unei baze de date centralizate, conform anexei nr. 5 la ordin, la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Administraţia Fondului pentru Mediu transmite informatic situaţia sumelor stabilite de instanţele de judecatã prin hotãrâri definitive şi irevocabile şi restituite de cãtre aceasta, în cel mult 5 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin sau de la data restituirii ulterioare de cãtre aceastã instituţie a unor eventuale sume.
    3. Procedura de restituire a sumelor reprezentând valoarea rezidualã a taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule
    3.1. Fac obiectul prezentei proceduri sumele reprezentând valoarea rezidualã a taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, denumitã în continuare valoarea rezidualã a taxei, prevãzute la art. 7 alin. (2) din lege.
    3.2. Contribuabilului care a plãtit taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule i se restituie valoarea rezidualã a acesteia atunci când autovehiculul pentru care s-a plãtit taxa în România este scos din parcul auto naţional.
    3.3. Valoarea rezidualã a taxei reprezintã taxa care ar fi plãtitã pentru respectivul autovehicul dacã acesta ar fi înmatriculat la momentul scoaterii din parcul auto naţional.
    3.4. Restituirea valorii reziduale a taxei se face la cererea contribuabilului prevãzut la pct. 3.2, care se depune la organul fiscal competent. Modelul cererii de restituire este cel prevãzut în anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 9/2012.
    3.5. La cererea de restituire se anexeazã urmãtoarele documente:
    a) copia legalizatã a cãrţii de identitate a autovehiculului;
    b) documentul eliberat de organele de poliţie competente, din care sã rezulte cã autovehiculul a fost scos din parcul auto naţional, în original şi în copie;
    c) documentul care atestã faptul cã autovehiculul a fost transferat în alt stat membru, respectiv factura/contractul de vânzare-cumpãrare sau declaraţia vamalã de export, dupã caz, în original şi copie;
    d) dovada plãţii taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule, în copie sau în original.
    3.6. În situaţia în care valoarea rezidualã a taxei, calculatã conform prevederilor legale, este mai mare decât taxa achitatã la momentul înmatriculãrii autovehiculului în România, se restituie valoarea rezidualã în limita taxei achitate.
    3.7. În vederea restituirii valorii reziduale a taxei, procedura prevãzutã la pct. 2.5-2.25 se aplicã în mod corespunzãtor.
    4. Procedura de restituire a sumelor reprezentând diferenţele de taxã rezultate în urma contestãrii acesteia
    4.1. Fac obiectul prezentei proceduri sumele reprezentând diferenţe de taxã rezultate în urma contestãrii acesteia, potrivit prevederilor art. 9 din lege.
    4.2. Contribuabilul care a plãtit taxa pentru emisiile poluate provenite de la autovehicule şi care face dovada faptului cã autovehiculul sãu s-a depreciat într-o mãsurã mai mare decât cea luatã iniţial în calculul taxei, pe baza documentului privind rezultatul expertizei tehnice eliberat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", poate solicita organului fiscal competent restituirea diferenţei de taxã rezultate în urma contestãrii. Modelul cererii de restituire este cel prevãzut în anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 9/2012.
    4.3. La cererea de restituire se anexeazã, în original şi în copie, în vederea verificãrii acestora, urmãtoarele documente:
    a) dovada plãţii taxei;
    b) documentul eliberat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" privind rezultatul expertizei tehnice sau documentul eliberat de Corpul experţilor tehnici privind rezultatul evaluãrii individuale a autovehiculului.
    4.4. În vederea restituirii diferenţei de taxã rezultate în urma contestãrii, procedura prevãzutã la pct. 2.5-2.25 se aplicã în mod corespunzãtor.

    CAP. II
    Procedura de restituire a sumelor stabilite de instanţele de judecatã prin hotãrâri definitive şi irevocabile

    5.1. Contribuabilul care, în baza unei hotãrâri definitive şi irevocabile a instanţei judecãtoreşti competente, are dreptul la restituirea sumelor reprezentând taxã pe poluare pentru autovehicule/taxã specialã pentru autoturisme şi autovehicule/taxã pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, cheltuielile bãneşti stabilite de aceste instanţe, precum şi orice alte cheltuieli ocazionate de executarea silitã, va depune, în vederea restituirii, la organul fiscal competent, o cerere al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 4 la ordin.
    5.2. Procedura de restituire a sumelor reprezentând taxã pe poluare pentru autovehicule/taxã specialã pentru autoturisme şi autovehicule/taxã pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, a cheltuielilor bãneşti, precum şi a oricãror alte cheltuieli ocazionate de executarea silitã, stabilite de instanţele de judecatã prin hotãrâri definitive şi irevocabile, este cea prevãzutã de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004.
    5.3. În situaţia în care, prin hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile, instanţele judecãtoreşti dispun restituirea sumei achitate cu titlu de taxã pe poluare pentru autovehicule/taxã specialã pentru autoturisme şi autovehicule/taxã pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule cãtre un contribuabil care a dobândit autovehiculul în baza unui contract de leasing, plata taxei fiind efectuatã de cãtre societatea de leasing, în vederea efectuãrii restituirii sumei dispuse de instanţele de judecatã, se va proceda astfel:
    a) în cazul în care atât contribuabilul beneficiar al dreptului de restituire care a dobândit autovehiculul în baza unui contract de leasing, cât şi societatea de leasing care a efectuat plata taxei sunt administraţi de cãtre acelaşi organ fiscal, respectiv sunt arondaţi aceleiaşi unitãţi de trezorerie şi contabilitate publicã, sumele înscrise de cãtre organul fiscal competent în decizia de restituire vor fi virate de cãtre unitatea de Trezoreria Statului de pe cod de înregistrare fiscalã societate de leasing pe cod de înregistrare fiscalã contribuabil, prin întocmirea de cãtre aceasta a notei contabile,
    b) în situaţia în care contribuabilul beneficiar al dreptului de restituire care a dobândit autovehiculul în baza unui contract de leasing şi societatea de leasing care a efectuat plata taxei sunt administraţi de cãtre organe fiscale diferite, respectiv sunt arondaţi la unitãţi de trezorerie şi contabilitate publicã diferite, sumele înscrise de cãtre organul fiscal competent în decizia de restituire vor fi virate de cãtre unitatea de Trezoreria Statului de pe cod de înregistrare fiscalã societate de leasing pe cod de înregistrare fiscalã beneficiar, prin întocmirea de cãtre aceasta a unui ordin de platã în care se va înscrie la rubrica "cod fiscal plãtitor" codul fiscal al societãţii de leasing şi la rubrica "cod fiscal beneficiar" codul fiscal al contribuabilului beneficiar al dreptului de restituire, cu indicarea conturilor bugetare corespunzãtoare.
    5.4. Sumele de restituit stabilite de instanţele de judecatã prin hotãrâri definitive şi irevocabile, cheltuielile bãneşti stabilite de aceste instanţe, precum şi orice alte cheltuieli ocazionate de executarea silitã se suportã din taxa încasatã în conturile organului fiscal competent sau din taxa viratã la bugetul Fondului pentru mediu, dupã caz.
    5.5. Procedura prevãzutã la pct. 2.5-2.25 se aplicã în mod corespunzãtor.

    CAP. III
    Procedura de întocmire şi eliberare a documentului prevãzut la art. 4 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 9/2012

    6.1. În cazul în care se solicitã prima transcriere a dreptului de proprietate în România pentru un autovehicul înmatriculat dupã 1 ianuarie 2007 şi pânã la intrarea în vigoare a legii şi pentru care a fost achitatã taxa specialã pentru autoturisme şi autovehicule/taxa pe poluare pentru autovehicule, iar proprietarului plãtitor nu i s-a restituit cuantumul acesteia sau valoarea rezidualã prevãzutã la art. 7 alin. (1) din lege, organul fiscal competent elibereazã o adeverinţã care atestã aceastã situaţie, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7 la ordin.
    6.2. Adeverinţa prevãzutã la pct. 6.1 nu se elibereazã în cazul autovehiculelor care la momentul înmatriculãrii fãceau parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite la plata acestor taxe. De asemenea, adeverinţa nu se elibereazã în cazul autovehiculelor înmatriculate în perioada 1 ianuarie 2007-31 decembrie 2010, cãrora le corespunde norma de poluare Euro 5, pentru care, la momentul înmatriculãrii, taxa specialã pentru autoturisme şi autovehicule/taxa pe poluare pentru autovehicule era 0.
    6.3. În vederea eliberãrii adeverinţei prevãzute la pct. 6.1 contribuabilul va depune la organul fiscal competent o cerere al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 6 la ordin, însoţitã de copia cãrţii de identitate a vehiculului şi a certificatului de înmatriculare.
    6.4. Compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent verificã în baza de date centralizatã privind cererile de restituire şi sumele aprobate la restituire reprezentând diferenţe de taxe plãtite/valoarea rezidualã a taxei, precum şi valoarea sumelor stabilite de instanţele de judecatã prin hotãrâri definitive şi irevocabile, dacã taxa specialã pentru autoturisme şi autovehicule/taxa pe poluare pentru autovehicule sau valoarea rezidualã a taxei a fost sau nu restituitã pentru autovehiculul înmatriculat dupã 1 ianuarie 2007 şi pânã la intrarea în vigoare a legii, pentru care se solicitã prima transcriere a dreptului de proprietate în România.
    6.5. Adeverinţa prevãzutã la pct. 6.1 se prezintã la Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculãri vehicule odatã cu solicitarea transcrierii dreptului de proprietate.

                          ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


mocanu elena
25 Ianuarie 2012
DORESC SA PRIMESC SI EU INFORMATII, MULTUMESC
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016