Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 17 iunie 2010  de inchiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate in administrarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, prin Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 17 iunie 2010 de inchiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate in administrarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, prin Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 22 iunie 2010

CAP. I
Domeniul de aplicare

ART. 1
Prezenta procedurã reglementeazã modul de închiriere a bunurilor imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, prin Autoritatea Naţionalã pentru Sport şi Tineret.
ART. 2
Contractul de închiriere se poate încheia, dupã caz, cu orice persoanã fizicã sau juridicã, românã ori strãinã, în condiţiile legii.
ART. 3
Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza, în interes privat, unele construcţii provizorii, strict necesare pentru desfãşurarea activitãţii, pe terenurile şi/sau în clãdirile şi/sau construcţiile aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, prin Autoritatea Naţionalã pentru Sport şi Tineret, numai cu respectarea prevederilor legale privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii şi a reglementãrilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu acordul prealabil scris al Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret.
ART. 4
Bunurile imobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, prin Autoritatea Naţionalã pentru Sport şi Tineret, pot fi închiriate cu prioritate pentru realizarea de activitãţi sportive, culturale, de învãţãmânt şi activitãţi complementare acestora.

CAP. II
Definiţii

ART. 5
În sensul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) contract de închiriere - contractul prin care o persoanã, numitã locator, se obligã sã asigure unei alte persoane, numitã locatar, folosinţa temporarã, totalã sau parţialã a unui bun imobil, în schimbul unei sume de bani, numitã chirie;
b) bunuri imobile - terenuri şi/sau clãdiri şi/sau construcţii sau orice alte bunuri imobile din domeniul public al statului, care fac parte din baza materialã sportivã, aflate în administrarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, prin Autoritatea Naţionalã pentru Sport şi Tineret;
c) activitãţi complementare - orice activitãţi de producţie, comercializare, depozitare şi servicii, cu excepţia celor ce implicã producţia, comercializarea, depozitarea şi servirea produselor pe bazã de alcool şi tutun;
d) titularul dreptului de administrare - Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, prin Autoritatea Naţionalã pentru Sport şi Tineret;
e) iniţierea procedurii de închiriere - prima etapã în cadrul procedurii de închiriere, în care direcţiile judeţene, cluburile sportive şi complexurile sportive naţionale din subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, care desfãşoarã activitate în domeniul sportului, elaboreazã şi transmit Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret referatul de oportunitate şi caietul de sarcini;
f) avizarea documentaţiei de închiriere - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care se avizeazã, respectiv se aprobã de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Sport şi Tineret referatul de oportunitate şi caietul de sarcini;
g) licitaţia publicã - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care instituţiile din domeniul sportului analizeazã şi evalueazã ofertele depuse şi stabilesc oferta câştigãtoare;
h) atribuirea contractului de închiriere - etapa din cadrul procedurii de închiriere în care se încheie contractul de închiriere cu ofertantul câştigãtor.

CAP. III
Etapele procedurii

SECŢIUNEA A
Iniţierea procedurii de închiriere

ART. 6
Instituţiile din subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, din domeniul sportului, iniţiazã procedura de închiriere prin întocmirea referatului de oportunitate şi a caietului de sarcini, denumite împreunã documentaţia de închiriere.
ART. 7
(1) Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu urmãtoarele date:
a) descrierea bunului imobil care urmeazã a fi închiriat, inclusiv situaţia juridicã a acestuia (sarcini, privilegii etc.);
b) motivele de ordin economic şi social, dupã caz, care justificã încheierea contractului de închiriere;
c) precizarea expresã a activitãţii pentru care se solicitã încheierea contractului de închiriere;
d) durata închirierii, care este de maximum 10 ani, putându-se prelungi pe o perioadã de maximum 5 ani, prin act adiţional;
e) nivelul minim al chiriei propuse, precum şi faptul cã aceasta va fi revizuitã anual;
f) alte consideraţii ce fundamenteazã oportunitatea încheierii contractului de închiriere.
(2) Stabilirea cuantumului chiriei minime de la care va fi pornitã licitaţia se realizeazã pe baza expertizei gradului de folosinţã a bunului imobil.
ART. 8
Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) datele de identificare ale instituţiei care iniţiazã licitaţia;
b) descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii;
c) condiţiile de închiriere şi regimul de exploatare a bunului;
d) obiectivele de ordin economic şi social, dupã caz, urmãrite de titularul dreptului de administrare;
e) criteriul de selecţie utilizat, respectiv preţul;
f) cerinţele privind calificarea ofertanţilor, respectiv:
- informaţii generale despre ofertant;
- dovada înregistrãrii la oficiul registrului comerţului (copie);
- certificat fiscal (original);
- statut şi act constitutiv (copie);
- certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului (original sau copie legalizatã);
- ofertantul trebuie sã aibã cuprinse în obiectul de activitate şi sã desfãşoare efectiv activitãţi hoteliere, de turism, restaurante;
- declaraţie pe propria rãspundere cã nu se aflã în litigiu cu titularul dreptului de administrare;
- cifra de afaceri minimã pe care ofertantul trebuie sã o înregistreze în anul anterior celui în care se iniţiazã procedura;
- cazierul fiscal;
g) destinaţia bunurilor imobile care fac obiectul închirierii;
h) interdicţia subînchirierii sau cesionãrii bunului imobil şi/sau a contractului de închiriere;
i) durata închirierii, stabilitã conform celor prevãzute în referatul de oportunitate;
j) posibilitatea prelungirii duratei contractului de închiriere pe bazã de act adiţional;
k) chiria minimã, stabilitã conform celor prevãzute în referatul de oportunitate;
l) clauze referitoare la încetarea contractului de închiriere;
m) cuantumul garanţiei de participare la licitaţie, respectiv minimum 3 chirii minime lunare, şi condiţiile pentru restituirea sau executarea acesteia;
n) facilitãţi suplimentare;
o) perioada de valabilitate a ofertei;
p) obligativitatea revizuirii anuale a clauzelor contractuale, fãrã ca o astfel de revizuire sã conducã la stabilirea unor clauze dezavantajoase pentru locator;
q) garanţia de bunã execuţie a contractului.
ART. 9
Referatul de oportunitate şi caietul de sarcini întocmite de instituţiile din subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, din domeniul sportului, în douã exemplare, se înainteazã şi se înregistreazã la Direcţia juridicã, control şi resurse umane din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, în vederea avizãrii acestora de cãtre o comisie constituitã în acest scop.

SECŢIUNEA B
Avizarea documentaţiei de închiriere

ART. 10
Referatul de oportunitate şi caietul de sarcini se verificã şi se analizeazã de cãtre comisia constituitã în acest scop prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret. Propunerile comisiei se înainteazã secretarului general al Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, în calitate de preşedinte al comisiei de avizare, în vederea avizãrii documentaţiei de închiriere şi transmiterii acesteia spre aprobare preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret.
ART. 11
(1) Termenul de analizare şi avizare a documentaţiei de închiriere este de 25 de zile de la data înregistrãrii acesteia la Direcţia juridicã, control şi resurse umane.
(2) În situaţia în care comisia de analizã şi avizare a documentaţiei de închiriere considerã cã este necesarã completarea documentaţiei de cãtre instituţiile din subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, din domeniul sportului, se va acorda un termen de maximum 10 zile în vederea completãrii cu datele/actele solicitate.
ART. 12
Termenul pentru transmiterea avizului privind documentaţia de închiriere cãtre instituţiile din subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, din domeniul sportului, este de 5 zile de la data emiterii acestuia.

SECŢIUNEA C
Licitaţia publicã

ART. 13
(1) Autoritatea Naţionalã pentru Sport şi Tineret şi instituţiile din domeniul sportului au obligaţia de a publica în cel puţin un ziar de circulaţie naţionalã şi localã, inclusiv pe website-ul propriu, cu cel puţin 14 zile înainte de data fixatã pentru organizarea licitaţiei, un anunţ de participare, care cuprinde urmãtoarele date:
a) denumirea instituţiei care organizeazã licitaţia;
b) condiţiile de participare;
c) cuantumul şi forma garanţiei de participare;
d) descrierea succintã a bunului imobil care urmeazã a fi închiriat;
e) data, adresa şi ora-limitã a depunerii ofertelor, data şi locul deschiderii acestora;
f) modul de obţinere a documentelor licitaţiei, preţul şi modalitãţile de platã a acestora.
(2) Ofertele se depun cu cel puţin 24 de ore înainte de data organizãrii licitaţiei. Ofertele se depun în plic sigilat la sediul instituţiei subordonate Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, din domeniul sportului, care deruleazã procedura licitaţiei, indicat în anunţul de participare, pânã la data-limitã de depunere menţionatã în anunţ.
(3) Plicul exterior trebuie sã fie marcat cu denumirea şi adresa titularului dreptului de administrare şi cu inscripţia "A nu se deschide înainte de data de ......, ora ...., locul ......." şi va indica bunul imobil pentru care este depusã oferta; un plic interior sigilat trebuie sã cuprindã înscrisuri reprezentând documentaţia de calificare, fiind marcat în mod vizibil în acest sens, iar alt plic interior sigilat, aflat în interiorul plicului exterior, pe care se va inscripţiona numele ofertantului, va include oferta financiarã.
(4) Toate documentele care alcãtuiesc oferta trebuie sã fie semnate cu numele în clar de reprezentantul legal sau de împuternicitul special autorizat sã angajeze ofertantul în contractul de închiriere şi sã aibã trecutã data la care s-a redactat respectivul document. Orice ştersãturã, adãugare, interliniere sau scris peste cel dinainte sunt valide numai dacã sunt vizate de cãtre persoana autorizatã sã semneze oferta. Nu sunt admise completãri ulterioare ale documentaţiei de calificare.
ART. 14
(1) Ofertele depuse se analizeazã şi se evalueazã de cãtre o comisie numitã în acest scop prin decizie a preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, denumitã în continuare comisia de evaluare.
(2) Comisia de evaluare este alcãtuitã dintr-un numãr impar de membri şi are un preşedinte, care stabileşte modalitatea de lucru a comisiei. Pentru fiecare membru al comisiei de evaluare se va desemna cel puţin un membru supleant, care va înlocui membrul comisiei de evaluare care nu poate fi prezent din motive obiective.
(3) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) deschiderea ofertelor;
b) verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare de cãtre ofertanţi, inclusiv a termenului în care ofertele au fost depuse;
c) verificarea ofertei în corelaţie cu cerinţele caietului de sarcini;
d) stabilirea ofertelor neeligibile sau neconforme şi a motivelor care stau la baza respingerii acestora;
e) întocmirea hotãrârii de evaluare prin care se stabileşte oferta câştigãtoare;
f) în cazuri justificate, elaborarea unei propuneri de anulare a licitaţiei.
(4) Comisia de evaluare este legal întrunitã numai în prezenţa tuturor membrilor, iar deciziile se iau cu votul majoritãţii membrilor.
(5) Membrii comisiei de evaluare care nu sunt de acord cu decizia adoptatã au dreptul de a-şi prezenta punctul de vedere separat, printr-o notã scrisã, ataşatã hotãrârii de evaluare.
(6) Deciziile comisiei de evaluare se valideazã/aprobã de conducãtorii instituţiilor din subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, din domeniul sportului.
(7) Calificarea/Descalificarea ofertanţilor se comunicã în şedinţã şi se încheie proces-verbal. Oferta financiarã a ofertantului descalificat nu se mai deschide, plicul rãmânând sigilat. Lipsa oricãrui document de calificare sau depunerea unui document care în ziua deschiderii nu era în interiorul perioadei de valabilitate atrage descalificarea ofertantului aflat într-o astfel de situaţie.
(8) Pentru ofertanţii calificaţi se citeşte oferta financiarã, dupã care se întocmeşte un proces-verbal.
(9) În cel mult 10 zile lucrãtoare comisia de evaluare va desemna oferta câştigãtoare.
ART. 15
Dacã pânã la expirarea termenului-limitã de depunere a ofertelor nu se depun cel puţin douã oferte, titularul dreptului de administrare reia procedura de atribuire a contractului de închiriere de la etapa publicãrii anunţului de participare.
ART. 16
În situaţia în care, dupã deschiderea ofertelor, nu sunt cel puţin douã oferte care îndeplinesc cerinţele din caietul de sarcini, procedura de licitaţie se reia de la etapa publicãrii anunţului de participare.
ART. 17
În situaţia în care, dupã repetarea procedurii de licitaţie, se prezintã o singurã ofertã care îndeplineşte cerinţele caietului de sarcini, contractul se atribuie titularului acestei oferte.
ART. 18
Rezultatul licitaţiei se comunicã tuturor participanţilor, în termen de 7 zile de la data desemnãrii ofertei câştigãtoare.
ART. 19
(1) Contestaţiile se formuleazã în termen de 3 zile lucrãtoare, calculate de la data comunicãrii rezultatului licitaţiei, şi se depun în acelaşi loc unde s-au depus ofertele.
(2) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 7 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii, de cãtre o comisie constituitã în acest scop, iar rezultatul se comunicã celor în cauzã în cel mult douã zile. Comisia analizeazã contestaţia formulatã şi decide admiterea sau respingerea acesteia, întocmind în acest scop un proces-verbal. În situaţia în care contestaţia este fondatã, comisia anuleazã sau modificã hotãrârea adoptatã iniţial. Rezultatul soluţionãrii contestaţiei va fi comunicat contestatarului în termen de douã zile lucrãtoare de la soluţionare.
(3) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte persoanele care au analizat şi au evaluat ofertele.

SECŢIUNEA D
Atribuirea contractului de închiriere

ART. 20
În termen de 15 zile de la împlinirea termenului de contestare sau de la soluţionarea contestaţiei, dacã o asemenea cale de atac a fost formulatã, instituţiile din subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, din domeniul sportului, au obligaţia de a încheia contractul de închiriere, în formã scrisã, cu ofertantul a cãrui ofertã a fost stabilitã ca fiind câştigãtoare.
ART. 21
Refuzul ofertantului declarat câştigãtor de a încheia contractul de închiriere în termen de 15 zile atrage reţinerea garanţiei de participare la licitaţie.
ART. 22
În situaţia în care ofertantul declarat câştigãtor refuzã încheierea contractului de închiriere, instituţiile din subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, din domeniul sportului, pot încheia contractul de închiriere cu ofertantul clasat pe locul urmãtor.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 23
(1) Contractul de închiriere şi actele adiţionale la acesta se transmit, în termen de 15 zile de la data încheierii, Direcţiei juridice, control şi resurse umane din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, în vederea verificãrii respectãrii cerinţelor din caietul de sarcini şi a clauzelor din contractul-cadru.
(2) Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini şi alte clauze convenite de pãrţi în funcţie de specificul bunului închiriat, fãrã ca acesta sã contravinã obiectivelor închirierii.
(3) Contractele de închiriere şi actele adiţionale ulterioare încheiate cu nerespectarea prevederilor din caietul de sarcini referitoare la preţ, duratã şi destinaţie sunt lovite de nulitate şi nu produc efecte.
ART. 24
Instituţiile din subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Sport şi Tineret, din domeniul sportului, au obligaţia de a asigura pãstrarea documentelor care stau la baza încheierii contractului de închiriere pe toatã durata contractului şi cel puţin 3 ani de la data încetãrii acestuia şi, conform legii, au obligaţia de a înregistra în cartea funciarã a imobilului orice contract de închiriere cu o duratã mai mare de 3 ani (costurile înregistrãrii pot fi stabilite în sarcina locatarului).

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016