Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 16 martie 2009  privind contractarea de catre Ministerul Finantelor Publice a unui imprumut de la institutii financiare romanesti/straine sau prin emisiuni de titluri de stat, subimprumutat unei unitati administrativ-teritoriale ori unui operator economic/serviciu public din subordinea unei unitati administrativ-teritoriale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 16 martie 2009 privind contractarea de catre Ministerul Finantelor Publice a unui imprumut de la institutii financiare romanesti/straine sau prin emisiuni de titluri de stat, subimprumutat unei unitati administrativ-teritoriale ori unui operator economic/serviciu public din subordinea unei unitati administrativ-teritoriale

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 215 din 3 aprilie 2009

1. În baza:
● hotãrârii autoritãţii deliberative a unitãţii administrativ-teritoriale privind justificarea necesitãţii şi oportunitãţii realizãrii unui proiect de investiţii finanţat integral sau în completare din împrumuturi contractate de stat şi însuşirea indicatorilor tehnico-economici şi a surselor de finanţare a respectivului proiect;
● hotãrârii adunãrii generale a acţionarilor sau a consiliului de administraţie, în cazul unui operator economic;
● unei fundamentãri întocmite de unitatea administrativ-teritorialã, însuşitã de Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin care se justificã prioritatea la nivel naţional a unui program/proiect, valoarea împrumutului, a surselor de platã a serviciului datoriei publice aferent împrumutului, precum şi a plãţii oricãror impozite şi taxe aferente realizãrii investiţiei;
● avizului favorabil al Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, Ministerul Finanţelor Publice (MFP) emite avizul de principiu.
2. Ca urmare a obţinerii avizului de principiu al MFP, unitatea administrativ-teritorialã şi/sau, dupã caz operatorul economic/serviciul public de subordonare localã solicitã avizul Comitetului Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri (CIFGA) privind contractarea împrumutului, în baza unei cereri depuse la Banca de Export-Import a României Eximbank - S.A., însoţitã de documentaţia şi fundamentãrile necesare efectuãrii analizei, în strictã concordanţã cu normele şi procedurile de lucru aprobate de CIFGA pentru astfel de solicitãri. Ulterior obţinerii avizului CIFGA, acesta va fi remis prin intermediul Bãncii de Export-Import a României Eximbank - S.A. unitãţii administrativ-teritoriale, în vederea prezentãrii MFP.
3. În urma obţinerii avizului favorabil al CIFGA, Ministerul Administraţiei şi Internelor împreunã cu MFP elaboreazã proiectul de lege privind autorizarea MFP pentru contractarea împrumutului şi subîmprumutarea acestuia unitãţii administrativ-teritoriale şi/sau, dupã caz, operatorului economic/serviciului public de subordonare localã, în care se va preciza cã mãsura de sprijin din partea statului (în cazul în care constituie o mãsurã de ajutor de stat) se va acorda dupã emiterea deciziei de autorizare/aprobare de cãtre Comisia Europeanã; documentul va fi transmis pentru analizã şi aviz direcţiilor şi instituţiilor implicate, dupã caz.
4. Dupã adoptarea legii şi intrarea ei în vigoare:
● în cazul împrumuturilor contractate de la instituţii financiare româneşti sau strãine, MFP selecteazã instituţia/instituţiile finanţatoare în conformitate cu prevederile legislaţiei privind achiziţiile publice, precum şi cu respectarea prevederilor pct. 3.2.5 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Din comisia de selecţie a finanţatorului vor face parte şi reprezentanţi ai Ministerului Administraţiei şi Internelor, ai unitãţii administrativ-teritoriale şi/sau, dupã caz, ai operatorului economic/serviciului public de subordonare localã, beneficiar al subîmprumutului;
● în cazul împrumuturilor contractate prin emisiuni de titluri de stat, MFP organizeazã licitaţia în conformitate cu regulamentele şi procedurile specifice pieţei titlurilor de stat.
5. Transmiterea cererii cãtre Direcţia generalã ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate în vederea stabilirii caracterului de ajutor de stat şi, dupã caz, a elaborãrii, în colaborare cu direcţia de specialitate în domeniul ajutorului de stat din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a notificãrii/informãrii privind mãsura de ajutor de stat cãtre Comisia Europeanã.
6. În cazul mãsurilor de natura ajutorului de stat, dupã obţinerea deciziei de autorizare/aprobare de la Comisia Europeanã, direcţia de specialitate din MFP şi ministerul coordonator, dupã caz, supun spre avizare direcţiilor implicate în procesul de avizare documentaţia şi, pe baza avizelor, prezintã spre aprobare şi semnare conducerii MFP documentul juridic ce guverneazã împrumutul, în forma negociatã şi acceptatã de banca finanţatoare.
7. Pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din subîmprumutarea de cãtre stat a împrumutului, MFP procedeazã, conform legislaţiei în vigoare, la determinarea cuantumului comisionului la fondul de risc, suportat de beneficiarul subîmprumutului.
8. Dupã semnarea documentului juridic ce guverneazã împrumutul, MFP încheie cu unitatea administrativ-teritorialã şi/sau, dupã caz, cu operatorul economic sau serviciul public de subordonare localã un acord de împrumut subsidiar (AIS) sau un acord de împrumut subsidiar şi garanţie (AISG), prin care pãrţile convin asupra obligaţiilor şi drepturilor acestora în contextul dat şi conform prevederilor documentelor juridice care guverneazã împrumutul. În AIS sau AISG se va face referire - fãrã a se limita la acestea - la elemente precum: alocarea sumelor în cadrul proiectului şi finanţarea obiectivelor acestuia, legãtura funcţionalã în cadrul compartimentelor (dacã este cazul), modalitãţile de raportare etc. Conţinutul clauzelor AIS sau AISG, precum şi clauzele în sine pot fi adaptate în funcţie de prevederile documentului juridic ce guverneazã derularea împrumutului şi în care sunt prevãzute drepturile şi obligaţiile pãrţilor cu privire la implementarea fizicã şi financiarã a proiectului. Semnarea AIS sau AISG, avizat în prealabil de cãtre direcţiile de specialitate din MFP, controlul financiar preventiv şi delegat se vor face de cãtre reprezentanţii autorizaţi ai MFP şi ai unitãţii administrativ-teritoriale şi/sau, dupã caz, ai operatorului economic sau serviciului public de subordonare localã.

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016