Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 14 mai 1999  de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 14 mai 1999 de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 304 din 29 iunie 1999
1. In temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin <>Legea nr. 108/1996 , modificat si completat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 53/1997 , Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala poate acorda unele inlesniri la plata obligatiilor datorate de catre agentii economici bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, aprobat prin lege.
Nu se acorda inlesniri la plata obligatiilor bugetare calculate si retinute prin stopaj la sursa din drepturile salariale, precum si la majorarile si penalitatile aferente.
Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala poate delega prin hotarare, pentru solutionarea cererilor privind acordarea de inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pe directorul executiv al agentiei judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, pentru debite principale de pana la un miliard lei.
2. Cererile pentru aprobarea inlesnirilor la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se depun la agentiile judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti.
2.1. Dosarul privind cererea de inlesniri la plata a obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- elementele de identificare a contribuabilului: denumirea, adresa/sediul, numarul contului de disponibilitati (daca sunt mai multe, se vor preciza toate) si unitatea (unitatile) bancara(e) la care sunt deschise; numele, prenumele si calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile patrimoniale;
- sumele datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, stabilite prin lege;
- natura inlesnirilor solicitate si o succinta prezentare a posibilitatilor de realizare a programului propus pentru stingerea debitelor;
- in cazul in care s-au mai depus cereri pentru aprobarea de inlesniri in temeiul <>art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , se vor mentiona datele si numerele de inregistrare ale acestor cereri la directia generala de munca si protectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, si la Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala sau la cea judeteana;
- in cazul in care s-au mai aprobat inlesniri, se va face referire la modul in care s-au respectat conditiile din aprobarile anterioare;
- numarul dosarelor pentru inscrierea la somaj, depuse de solicitant in ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a inlesnirilor, numarul beneficiarilor de plati compensatorii, numarul beneficiarilor de plati din Fondul pentru plata ajutorului de somaj, acordate conform <>Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/1997 , aprobata si modificata prin <>Legea nr. 162/1997 , dupa caz;
- situatia platii contributiilor curente fata de bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj;
- data sedintei consiliului de administratie (sau denumirea echivalenta), in care a fost analizata cererea si s-a hotarat solicitarea inlesnirilor la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj; semnaturile persoanelor care angajeaza unitatea solicitanta si stampila acesteia;
- declaratie pe proprie raspundere a persoanelor care angajeaza unitatea solicitanta privind realitatea datelor cuprinse in dosar;
- ultimul bilant contabil, anterior depunerii cererii;
- balanta de verificare din luna anterioara depunerii cererii;
- situatia privind creditele obtinute pana la data cererii si nerambursate;
- situatia privind rezultatele financiare la zi;
- situatia privind obligatiile fiscale neonorate;
- certificatul eliberat de oficiul registrului comertului - anexa nr. 6 la <>Normele metodologice nr. 45.184/1996 , publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996;
- comunicarea Fondului Proprietatii de Stat, a ministerelor, a consiliilor judetene si locale, dupa caz, privind statutul economico-juridic al contribuabililor (lichidare, restructurare si privatizare).
Se recomanda mentionarea oricaror alte elemente si documente considerate utile pentru solutionarea cererii.
In lipsa elementelor prevazute mai sus, cererea nu va fi inregistrata la agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti.
2.2. Inlesnirile la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite, cat si in timpul efectuarii acesteia.
Pentru creantele bugetare pentru care s-au depus cereri de inlesniri la plata executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata, dupa caz, pana la data comunicarii modului de solutionare a acestora.
3. La primirea cererii, agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, inregistreaza cererea intr-un registru special, cu rubricatia stabilita conform anexei la prezenta procedura.
4. Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate si pentru cunoasterea altor aspecte necesare luarii deciziei directorul executiv al agentiei judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, dispune efectuarea de controale la agentii economici care au depus cereri in vederea acordarii de inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj.
4.1. Cu ocazia verificarii se au in vedere:
- realitatea datelor prezentate in cererea de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj;
- respectarea de catre solicitant a reglementarilor legale in vigoare privind disciplina financiara;
- situatia privind creditele angajate de solicitant;
- respectarea de catre solicitant a termenelor de plata a contributiilor curente;
- existenta unor programe de restructurare in derulare, aprobate conform reglementarilor in vigoare;
- orice element care poate contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.
Solicitantii sunt obligati sa prezinte toate actele si explicatiile necesare verificarii.
4.2. Rezultatele verificarii se inscriu in procesul-verbal de control.
In cazul constatarii unor neconcordante se vor efectua corectiile necesare, care se mentioneaza in procesul-verbal.
Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete motiveaza propunerea de respingere a cererii.
4.3. Constatarea nevirarii contributiei de 1% la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj, precum si a majorarilor aferente constituie motiv de respingere a cererii.
5. Pe baza cererii, a documentelor anexate si a procesului-verbal de control se intocmeste un referat cu concluzii si propuneri de solutionare.
6. Cererile de inlesnire la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru debite principale de peste un miliard lei, se solutioneaza la nivelul Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala.
Pentru cererile de inlesnire la plata, care se solutioneaza la nivelul Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala, referatul semnat de directorul executiv al agentiei judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, insotit de cererea solicitantului si de procesul-verbal cu rezultatul verificarii, se inainteaza, in termen de 15 zile de la data inregistrarii cererii, la Directia de control din cadrul Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala.
7. Dupa verificarea si analiza documentelor Directia de control din cadrul Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala supune spre aprobare consiliului de administratie cererile de inlesnire la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru debitele principale de peste un miliard lei.
Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala solutioneaza cererile privind inlesnirile la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj.
Cererile care nu intrunesc conditiile prevazute de lege se restituie solicitantilor, cu motivatia corespunzatoare, si agentiei judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti.
8. Solutiile date cererilor privind acordarea de inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se comunica solicitantilor si agentiei judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii la Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala, pentru cererile care se solutioneaza la nivelul acesteia.
9. Solutiile date cererilor privind acordarea de inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se comunica solicitantilor in termen de 30 de zile de la data depunerii cererii la agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, pentru cererile care intra in competenta de solutionare a acestora.
10. Agentul economic beneficiaza de inlesnirile acordate, cu conditia depunerii, in termen de pana la 15 zile de la data comunicarii, a unor garantii bancare echivalente a trei rate de esalonare.
11. Inlesnirile la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se pot acorda cu o perioada de gratie de pana la 6 luni, care este inclusa in perioada pentru care s-au acordat inlesniri.
11.1. Pe perioada acordarii inlesnirilor se datoreaza majorarile stabilite si calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
11.2. Pe perioada pentru care s-au acordat inlesniri cursul prescriptiei se suspenda.
12. Inlesnirile aprobate isi pierd valabilitatea si nu produc efecte, daca nu au fost respectate conditiile in care au fost date; o noua cerere de aprobare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj nu poate fi depusa timp de 6 luni de la data constatarii nerespectarii conditiilor in care a fost aprobata cererea anterioara.
13. Agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, organizeaza evidenta si controlul asupra modului de respectare a conditiilor stabilite la acordarea inlesnirilor respective.


ANEXA
------------
la procedura
--------------




| Suma totala |Suma pentru care se |Suma/termenele pentru|
| | solicita inlesnirea | amanari si esalonari|
|----------------------|---------------------|---------------------|
Fondul | contri-| majo- | | contri-|majo- | | contri-| majo-| |
| butia | rarile|TOTAL| butia |rarile|TOTAL| butia |rarile|TOTAL|
| dato- | afe- | | dato- |afe- | | dato- |afe- | |
| rata | rente | | rata |rente | | rata |rente | |
------------|--------|-------|-----|--------|------|-----|--------|------|-----|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
------------|--------|-------|-----|--------|------|-----|--------|------|-----|
Contributia | | | | | | | | | |
de 5% | | | | | | | | | |
la Fondul | | | | | | | | | |
pentru | | | | | | | | | |
plata | | | | | | | | | |
ajutorului | | | | | | | | | |
de somaj | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016