Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 13 octombrie 2021  reactivării avizului stins din eroare şi indisponibilizarea în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară a bunurilor pe perioada analizei cererii de reactivare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURA din 13 octombrie 2021 reactivării avizului stins din eroare şi indisponibilizarea în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară a bunurilor pe perioada analizei cererii de reactivare

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1051 din 3 noiembrie 2021
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 4.878/C din 13 octombrie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1051 din 3 noiembrie 2021.
──────────
    ART. 1
    Procedura reactivării avizului stins din eroare şi indisponibilizarea în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară (RNPM) a bunurilor pe perioada analizei cererii de reactivare este întemeiată pe principiul dreptului la îndreptarea gratuită a erorilor cauzate neintenţionat în furnizarea serviciului de înscriere în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară, cu respectarea drepturilor înscrise de terţii de bună-credinţă.

    ART. 2
    (1) În cazul înscrierii în mod eronat a unui aviz de stingere de către un operator/agent sau de către Corpul Operatorilor RNPM, entitatea care a înregistrat în RNPM avizul respectiv, la sesizarea oricărei persoane interesate sau din oficiu, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data constatării erorii, este obligată să completeze şi să înscrie în RNPM un formular de aviz de îndreptare a erorii materiale din culpa operatorului/agentului conţinută în avizele de înscriere, selectându-se tipul „Stingerea eronată a unui aviz“.
    (2) În situaţiile în care, la data sesizării erorii, agentul împuternicit care a efectuat stingerea din eroare se află în imposibilitatea de a efectua înscrieri în RNPM din orice motiv, operaţiunile prevăzute în prezenta procedură vor fi preluate de către operatorul care a împuternicit agentul respectiv.
    (3) În situaţiile în care, la data sesizării erorii, atât agentul care a efectuat stingerea din eroare sau operatorul care l-a împuternicit, cât şi operatorul care a efectuat stingerea din eroare se află în imposibilitatea de a efectua înscrieri în RNPM din orice motiv, operaţiunile prevăzute în prezenta procedură vor fi efectuate de către Corpul Operatorilor RNPM.

    ART. 3
    În termen de o zi lucrătoare de la data efectuării înregistrării în RNPM a avizului de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“, operatorul/agentul în cauză sau, după caz, Corpul Operatorilor RNPM va transmite Autorităţii de supraveghere o cerere de aprobare a înscrierii unui aviz de reactivare a avizului stins din eroare, în care se explică împrejurările în care s-a produs stingerea din eroare din culpa operatorului/agentului sau a Corpului Operatorilor RNPM.

    ART. 4
    (1) Cererea de aprobare a înscrierii unui aviz de reactivare a unui aviz stins din eroare adresată Autorităţii de supraveghere va fi însoţită de următoarele documente:
    a) formularul de aviz de înscriere care a stat la baza înscrierii eronate a avizului de stingere;
    b) formularul de aviz de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“, semnat şi înregistrat de operatorul/agentul în cauză sau, după caz, de Corpul Operatorilor RNPM, completat inclusiv cu date privind numărul de identificare, precum şi data, ora, minutul şi secunda înregistrării;
    c) formularul de aviz de reactivare completat şi semnat de operatorul/agentul în cauză sau, după caz, de Corpul Operatorilor RNPM, fără completarea rubricilor cuprinse în câmpul „Date generale privind actul juridic care stă la baza înscrierii curente“ (tip, număr, data încheierii), fiind bifat tipul de reactivare „Reactivarea unui aviz stins din eroarea operatorului/ agentului“.

    (2) Documentele menţionate la alin. (1) pot fi înaintate pe suport hârtie, semnate de operatorul/agentul în cauză, respectiv de Corpul Operatorilor RNPM, sau în format electronic, cu semnătură electronică calificată, bazată pe un certificat calificat valabil.
    (3) Operatorul/Agentul în cauză sau, după caz, Corpul Operatorilor RNPM transmite persoanei/persoanelor care a/au solicitat înregistrarea formularului de aviz de înscriere stins din eroare o înştiinţare referitoare la eroarea materială constatată, precum şi o copie a avizului de îndreptare a erorii materiale din culpa operatorului/agentului, care a fost înregistrat în RNPM.

    ART. 5
    (1) Înregistrarea în RNPM de către operator/agent sau, după caz, de către Corpul Operatorilor RNPM a unui aviz de ipotecă mobiliară de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“ determină afişarea unui mesaj de avertizare „ATENŢIE - Există avize ce conţin bunuri indisponibilizate“ atât pe site-urile oficiale ale Registrului, cât şi în aplicaţia software utilizată de operatorii/agenţii autorizaţi.
    (2) Mesajul de avertizare va apărea după efectuarea unei căutări, atât în pagina cuprinzând rezultatele căutării, cât şi la vizualizarea oricărui aviz de înscriere, fiind însoţit de un link denumit „Lista de avize cu bunuri indisponibilizate“ către o pagină în care pot fi vizualizate toate bunurile preluate din avizele stinse din eroare.
    (3) Pentru celelalte categorii de avize de înscriere: avize de fiducie, avize specifice, avize de ipotecă - creanţe securitizate, avize de ipotecă - obligaţiuni ipotecare, la înscrierea unui aviz de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“, nu se mai afişează mesajul de avertizare referitor la avizele de înscriere ce conţin bunuri indisponibilizate şi nici „Lista de avize cu bunuri indisponibilizate“.

    ART. 6
    (1) În termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii de reactivare a unui aviz stins în mod eronat din culpa operatorului/agentului sau a Corpului Operatorilor RNPM, primită de la operatorul/agentul în cauză sau de la Corpul Operatorilor RNPM, Autoritatea de supraveghere îşi exprimă acordul/dezacordul la reactivare.
    (2) În cadrul acestui termen, Autoritatea de supraveghere poate solicita informaţii sau documente suplimentare operatorului/agentului în cauză sau, după caz, Corpului Operatorilor RNPM, care vor fi transmise de îndată.
    (3) Autoritatea de supraveghere îşi exprimă acordul/dezacordul la reactivare prin ordin al ministrului justiţiei, precum şi prin utilizarea aplicaţiei software, selectând numărul de identificare a avizului de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“ corespunzător şi acţionând comanda fie de aprobare, fie de respingere; dacă nu se acţionează nicio comandă sau comanda acţionată este de respingere, sistemul informatic nu permite înscrierea ulterioară a unui aviz de reactivare pentru avizul menţionat în cererea de reactivare.
    (4) Autoritatea de supraveghere transmite operatorului/ agentului în cauză sau, după caz, Corpului Operatorilor RNPM ordinul ministrului justiţiei prin care îşi exprimă acordul/dezacordul la reactivare şi confirmarea acţionării comenzii de aprobare sau, după caz, de respingere în aplicaţia software.

    ART. 7
    În cazul în care cererea de reactivare este aprobată, Autoritatea de supraveghere acţionează comanda de aprobare în aplicaţia software pentru avizul de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“, selectând numărul de identificare respectiv, iar sistemul informatic adaugă automat menţiunea „Reactivarea a fost aprobată de către Autoritatea de supraveghere“ la vizualizarea acelui aviz atât pe site-urile publice, cât şi în aplicaţia software utilizată de operatori/agenţi.

    ART. 8
    (1) Îndată ce operatorul/agentul în cauză sau, după caz, Corpul Operatorilor RNPM primeşte ordinul cuprinzând acordul Autorităţii de supraveghere pentru reactivare, completează numărul şi data ordinului de aprobare emis de Autoritatea de supraveghere în câmpurile rubricii „Date generale privind actul juridic care stă la baza înscrierii curente“ şi înscrie avizul de reactivare.
    (2) În sistemul informatic al RNPM, după înscrierea avizului de reactivare, lanţul de înscrieri, în care ultima înscriere era avizul de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“, devine activ; în cazul ipotecilor mobiliare, acest aviz de ipotecă este şters automat din lista avizelor ce conţin bunuri indisponibilizate.
    (3) Imediat după înscrierea avizului de reactivare, operatorul/agentul în cauză sau, după caz, Corpul Operatorilor RNPM transmite persoanei/persoanelor care a/au solicitat înregistrarea avizului de înscriere stins din eroare o adresă de înştiinţare referitoare la înscrierea avizului de reactivare.

    ART. 9
    (1) În cazul în care cererea de reactivare nu este aprobată, Autoritatea de supraveghere acţionează comanda de respingere în aplicaţia software pentru avizul de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“, selectând numărul de identificare respectiv, iar sistemul informatic adaugă automat menţiunea „Nu a fost aprobată reactivarea de către Autoritatea de supraveghere“ la vizualizarea acelui aviz atât pe site-urile publice, cât şi în aplicaţia software utilizată de operatori/agenţi.
    (2) În sistemul informatic al RNPM, după acţionarea comenzii de respingere, lanţul de înscrieri, în care ultima înscriere era avizul de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“, rămâne inactiv; în cazul ipotecilor mobiliare, acest aviz de ipotecă este şters automat din lista avizelor ce conţin bunuri indisponibilizate.
    (3) Autoritatea de supraveghere transmite operatorului/ agentului în cauză sau, după caz, Corpului Operatorilor RNPM ordinul ministrului justiţiei cuprinzând dezacordul la reactivare.
    (4) Operatorul/Agentul în cauză sau, după caz, Corpul Operatorilor RNPM transmite de îndată persoanei/persoanelor care a/au solicitat înregistrarea avizului de înscriere stins din eroare o adresă de înştiinţare referitoare la respingerea înscrierii avizului de reactivare.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016