Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 13 februarie 2003  privind aplicarea facilitatilor fiscale prevazute in Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economica, tehnica si in domenii conexe, semnat la Bucuresti la 24 octombrie 1995    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 13 februarie 2003 privind aplicarea facilitatilor fiscale prevazute in Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economica, tehnica si in domenii conexe, semnat la Bucuresti la 24 octombrie 1995

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 121 din 26 februarie 2003

CAP. 1
Procedura de restituire a taxei pe valoarea adãugatã pentru bunurile şi serviciile utilizate în cadrul programelor de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, acordatã de Statele Unite ale Americii în cadrul Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bucureşti la 24 octombrie 1995

ART. 1
Potrivit prevederilor art. III din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, ratificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 25/1996 , aprobatã prin <>Legea nr. 30/1997 , se restituie taxa pe valoarea adãugatã pentru:
a) bunurile procurate din ţara şi/sau serviciile utilizate în cadrul programelor de asistenta acordatã de Statele Unite ale Americii, de cãtre organizaţiile publice sau private cu responsabilitãţi în implementarea programelor respective;
b) bunurile achiziţionate din ţara, destinate folosinţei proprii a personalului şi familiilor acestuia, care sunt în relaţii contractuale sau sunt angajaţii organizaţiilor publice ori private care sunt responsabile pentru implementarea programelor de asistenta ale Statelor Unite ale Americii şi care se afla în România pentru a îndeplini activitãţi în legatura cu programele de asistenta ale Statelor Unite ale Americii, cu excepţia cetãţenilor romani sau a acelor persoane care sunt rezidenţi permanenţi în România, în înţelesul Convenţiei de la Viena referitor la relaţiile diplomatice;
c) închirierea clãdirilor ca resedinta a persoanelor prevãzute la lit. b).
ART. 2
(1) Pentru bunurile procurate din ţara şi/sau serviciile utilizate de organizaţiile publice şi private - persoane juridice romane care se încadreazã la art. 1 lit. a) taxa pe valoarea adãugatã se restituie lunar, la cerere, de cãtre organele fiscale teritoriale la care sunt înregistrate ca plãtitoare de impozite şi taxe, în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de restituire, pe baza verificãrilor efectuate.
(2) Cererea de restituire, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, împreunã cu borderoul documentelor justificative, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, se depun la organele fiscale pana la finele lunii urmãtoare celei pentru care se solicita restituirea taxei pe valoarea adãugatã.
(3) Organele fiscale vor verifica:
a) dacã documentele care atesta achiziţionarea bunurilor şi/sau a serviciilor corespund formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adãugatã, prevãzute de reglementãrile în vigoare, şi dacã se referã la luna pentru care se solicita restituirea;
b) dacã bunurile şi/sau serviciile pentru care se solicita restituirea se încadreazã în prevederile art. 1 lit. a);
c) existenta documentelor care atesta plata bunurilor şi/sau a serviciilor şi a taxei pe valoarea adãugatã aferente, solicitate la restituire.
(4) Nedepunerea în termen a cererii de restituire atrage pierderea dreptului de restituire a taxei pe valoarea adãugatã.
(5) Dupã verificare se va întocmi un act de control din care sa rezulte suma de restituit. În cazul în care organele de control propun în urma verificãrii aprobarea rambursarii parţiale a taxei pe valoarea adãugatã sau respingerea cererii, acestea vor mentiona în actul de control întocmit motivele şi cauzele care determina situaţia respectiva.
(6) Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se aproba de conducãtorul unitãţii fiscale. Pe baza aprobãrii organele fiscale vor efectua restituirea sumei cãtre beneficiarul cererii prin trezoreria statului.
(7) Mãsurile dispuse prin actul de control pot fi contestate de titularul cererii conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind soluţionarea contestaţiilor impotriva mãsurilor dispuse prin actele de control sau de impunere întocmite de organele Ministerului Finanţelor Publice, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 506/2001 .
ART. 3
(1) Organizaţiile publice sau private - persoane juridice strãine care se încadreazã la art. 1 lit. a) -, precum şi persoanele fizice menţionate la art. 1 lit. b) vor depune în doua exemplare la Ministerul Afacerilor Externe Direcţia protocol, cel târziu pana la finele lunii urmãtoare celei pentru care se solicita restituirea, cererea de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, însoţitã de:
a) documentele, în copie şi în original, în care sunt consemnate cumpãrãrile de bunuri şi/sau de servicii;
b) documentele, în copie şi în original, care atesta achitarea contravalorii bunurilor şi/sau a serviciilor;
c) borderoul, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
(2) Ministerul Afacerilor Externe verifica dacã persoanele în cauza sunt îndreptãţite sa solicite restituirea taxei pe valoarea adãugatã conform prevederilor Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe şi dacã bunurile şi serviciile pentru care se solicita restituirea se încadreazã în prevederile art. III din acelaşi acord.
(3) Sumele trecute în borderourile anexate la cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã se verifica de Direcţia protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Externe pe baza documentelor primite. În urma verificãrii, pe borderou se va face menţiunea, sub semnatura, "Confruntat cu documentele justificative".
(4) Dupã verificare Ministerul Afacerilor Externe transmite cererile avizate împreunã cu documentaţia anexatã cãtre titularii cererilor, care le vor depune la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti.
(5) Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti soluţioneazã cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã pe baza verificãrii documentaţiei depuse de titularii cererilor, în termen de 30 de zile de la data primirii acestora.
(6) Verificarea efectuatã de Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti în vederea soluţionãrii cererilor de restituire a taxei pe valoarea adãugatã urmãreşte:
a) ca documentele ce atesta achiziţionarea de bunuri şi/sau de servicii sa corespundã formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adãugatã, prevãzute de reglementãrile în vigoare, sa se refere la luna pentru care se solicita restituirea şi sa permitã identificarea furnizorilor de bunuri şi/sau a prestatorilor de servicii;
b) existenta documentelor care atesta plata bunurilor şi/sau a serviciilor şi a taxei pe valoarea adãugatã aferente, solicitate la restituire;
c) existenta avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe pe cererile de restituire a taxei pe valoarea adãugatã.
(7) În urma verificãrii se întocmeşte o nota în care se consemneazã numãrul şi data cererii, rezultatul verificãrii şi propuneri cu privire la aprobarea restituirii sau la respingerea cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã. Documentele în original prezentate de titularii cererilor vor fi restituite acestora dupã efectuarea verificãrii; copiile de pe documente vor fi stampilate şi semnate de organul fiscal, cu menţiunea "Conform cu originalul", şi vor fi pãstrate de organul fiscal.
(8) Restituirea taxei pe valoarea adãugatã se aproba de directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti.
(9) Pe baza notei aprobate se întocmesc comunicarea cãtre trezorerie, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 4, precum şi comunicarea cãtre solicitant privind modul de soluţionare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 5. Comunicarea cãtre trezorerie va fi însoţitã de un exemplar al cererii aprobate.
(10) În baza comunicãrii primite trezoreria va întocmi ordine de plata tip trezorerie (OPHT). Plata se va face în lei prin virament în conturi bancare deschise de titularul cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã la bãnci autorizate de Banca Nationala a României.
ART. 4
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta procedura.

CAP. 2
Procedura pentru aplicarea scutirii de drepturi de import şi de taxa pe valoarea adãugatã a bunurilor importate în cadrul programelor de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, acordatã de Statele Unite ale Americii în cadrul Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii, semnat la Bucureşti la 24 octombrie 1995

ART. 5
Potrivit prevederilor art. III lit. (A) din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, se scutesc de drepturi de import bunurile donate de Statele Unite ale Americii în vederea comercializãrii, cu condiţia ca sumele obţinute sa fie utilizate pentru acoperirea costurilor de administrare a programelor de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe derulate în cadrul Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii.
ART. 6
Comercializarea bunurilor importate conform art. 5 se scuteşte de taxa pe valoarea adãugatã, cu condiţia ca sumele obţinute sa fie utilizate pentru acoperirea costurilor de administrare a programelor de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, menţionate la art. 5.
ART. 7
Scutirile prevãzute la art. 5 şi 6 se acorda dacã importul şi comercializarea bunurilor sunt efectuate de cãtre organizaţiile publice sau private cu responsabilitãţi în implementarea programelor de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe derulate în cadrul Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii.
ART. 8
Scutirea de drepturi de import prevãzutã la art. 5 se acorda de cãtre birourile vamale de control şi vamuire, pe baza unei declaraţii pe propria rãspundere semnate de reprezentantul legal al importatorului sau de persoana imputernicita de acesta, prin care se confirma ca bunurile sunt destinate scopurilor prevãzute la art. 6. Reprezentanţii legali îşi asuma intreaga rãspundere privind corecta declarare a scopului pentru care se realizeazã importurile. Declaraţiile nereale atrag rãspunderea civilã sau penalã, dupã caz, potrivit prevederilor <>Legii nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu modificãrile ulterioare. Declaraţia pe propria rãspundere se întocmeşte în trei exemplare originale, dintre care un exemplar se depune la biroul vamal la care se face declaraţia vamalã de import, un exemplar se depune la organul fiscal teritorial, iar al treilea exemplar se pãstreazã de importator.
ART. 9
Scutirea de taxa pe valoarea adãugatã prevãzutã la art. 6 se realizeazã prin facturarea bunurilor fãrã taxa pe valoarea adãugatã.



ANEXA 1
────────
la procedura
──────────────
┌──────────────────────────┐
│Organul fiscal teritorial │
CERERE │Numãrul de înregistrare │
de restituire a taxei pe valoarea adãugatã │..........................│
│Din data de ..............│
└──────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│l │
│ DENUMIREA SOLICITANTULUI: ..................................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2 ADRESA: │
│ Localitatea ........., str. ........., nr. .................... │
│ sectorul ......,codul poştal ........., codul fiscal .......... │
│ judeţul ...................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


În conformitate cu prevederile art. III din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, semnat la Bucureşti la 24 octombrie 1995, prin prezenta solicitam restituirea sumei de ...../(în cifre)(în litere) ........ lei pentru bunurile şi/sau serviciile cuprinse în borderourile anexate.

Solicitam restituirea prin virament în contul nr. .... deschis la ............ şi/sau compensarea pentru furnizorii mentionati în borderoul anexat.
Restituirea este aferentã perioadei: anul ...... luna .....

Solicitant,
Semnatura ........... Ştampila .......... data .............


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
│ │
│Aprobam restituirea TVA pentru suma de .......................... lei,│
│Nu aprobam restituirea sumei de ................................. lei,│
│din urmãtoarele motive: ............................................. │
│..................................................................... │
│Conducãtorul unitãţii fiscale │
│Semnatura ............. Ştampila ............ Data .................. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘





ANEXA 2
────────
la procedura
──────────────
Denumirea solicitantului ................................
Adresa solicitantului ...................................

BORDEROU
cuprinzând documentele justificative
┌────┬──────────────────────┬──────────────┬──────────────────────┬───────────┐
│Nr. │ DOCUMENTUL │ Denumirea │ Valoarea înscrisã în │Valoarea │
│crt.├─────────┬───────┬────┤furnizorului/ │document inclusiv taxa│taxei pe │
│ │Denumirea│Numãrul│Data│prestatorului │pe valoarea adãugatã │valoarea │
│ │ │ │ │ │ │adãugatã │
├────┼─────────┼───────┼────┼──────────────┼──────────────────────┼───────────┤
├────┼─────────┼───────┼────┼──────────────┼──────────────────────┼───────────┤
├────┼─────────┼───────┼────┼──────────────┼──────────────────────┼───────────┤
├────┼─────────┼───────┼────┼──────────────┼──────────────────────┼───────────┤
└────┴─────────┴───────┴────┴──────────────┴──────────────────────┴───────────┘

Semnatura ................ Ştampila .......... data ................





ANEXA 3
────────
la procedura
──────────────
┌───────────────────────┬───────────────┬────────────────────────────────────┐
│Numãrul de înregistrare│ CERERE │ Numãrul de înregistrare │
│.......................│ de restituire │ ...................................│
│ │ a taxei pe │ │
│ │ valoarea │ │
│ │ adãugatã │ │
│Din data de: ......... │ │Din data de: ................ │
│ Loc rezervat pentru │ │ Loc rezervat pentru │
│Ministerul Finanţelor │ │Ministerul Afacerilor Externe │
│Publice │ │ │
└───────────────────────┴───────────────┴────────────────────────────────────┘

┌──┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│l │ │
│ │DENUMIREA SOLICITANTULUI: ..................................... │
├──┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2 │ ADRESA: ...................................................... │
└──┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┘


În conformitate cu prevederile art. III din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii, referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, semnat la Bucureşti la 24 octombrie 1995, prin prezenta solicitam restituirea sumei de ....../(în cifre)(în litere).......lei

pentru bunurile şi/sau serviciile cuprinse în borderoul anexat.

Se anexeazã documentele(se marcheaza cu x):
- factura fiscalã []
- bon de comanda-chitanţa []
- alte documente legal aprobate []
- documente de plata []
- borderou []
Restituirea este aferentã perioadei: anul ....... luna ......
Solicitam restituirea în contul nr. ................, deschis la .......................... Sucursala .........................
Solicitant,
Nume ............... Prenume ........... Funcţia (dacã este cazul ...................
Semnatura ............... Ştampila (dacã este cazul)



┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE │
│ │
│Avizam favorabil restituirea T.V.A. în suma de ..................... lei, │
│fiind îndeplinite condiţiile prevãzute la art. III din Acordul dintre │
│Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la │
│programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, semnat la │
│Bucureşti la 24 octombrie 1995. │
│ │
│ Directorul Direcţiei protocol, │
│ Semnatura .................... Data .................. │
│ │
│ Ştampila │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE │
│ Aprobam restituirea T.V.A. în suma de ........................ lei. │
│ │
│ Directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice a │
│ municipiului Bucureşti, │
│ │
│ Semnatura ................. Data ....................... │
│ │
│ Ştampila │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


ANEXA 4


────────
la procedura
─────────────

DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE
A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Nr. ........../.........

Cãtre
Trezoreria ..................................

Ca urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, înregistratã la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sub nr. ....../........., în baza prevederilor art. III lit. (F) din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, ratificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 25/1996 , aprobatã prin <>Legea nr. 30/1997 , s-a aprobat restituirea sumei de .... lei, reprezentând taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurilor şi serviciilor cumpãrate de cãtre: ....../titlularul cererii)...... .

Va rugãm ca suma de mai sus sa fie restituitã prin virament în contul nr. ........, deschis la Banca ........................, Sucursala/Filiala ....................... .

Alãturat va remitem cererea de restituire aprobatã, pe baza cãreia va rugãm sa efectuati viramentul.

Director,
............

ANEXA 5
────────
la procedura
──────────────

DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE
A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

Nr. ....../........

Cãtre
..................................

Prin prezenta va comunicãm ca, urmare a cererii dumneavoastrã de restituire a taxei pe valoarea adãugatã, înregistratã la Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti sub nr. ........./......., în baza prevederilor art. III lit. (F) din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenta economicã, tehnica şi în domenii conexe, ratificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 25/1996 , aprobatã prin <>Legea nr. 30/1997 , vi s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adãugatã în suma de ............ lei, urmând ca plata sa se efectueze prin virament în contul nr. ................, deschis la Banca ............., Sucursala/Filiala ................ .
De asemenea, va comunicãm ca nu s-a aprobat restituirea sumei de ......... din urmãtoarele motive: ............................

Director,
........................

────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016