Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 11 octombrie 2005  de restituire a accizelor pe baza deconturilor de scutire de accize, depuse de beneficiarii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21, 22 si 23 din Normele metodologice de aplicare a titlului VII Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 11 octombrie 2005 de restituire a accizelor pe baza deconturilor de scutire de accize, depuse de beneficiarii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21, 22 si 23 din Normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 951 din 26 octombrie 2005


I. Depunerea, înregistrarea şi prelucrarea deconturilor de scutire de accize
1. Beneficiarii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acordã scutire indirectã, potrivit pct. 21, 22 şi 23 din Normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize" din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, au dreptul sã solicite restituirea accizelor plãtite la momentul achiziţionãrii produselor, pe mãsura utilizãrii cantitãţilor aprovizionate, în baza decontului de scutire de accize.
2. Decontul de scutire de accize se depune la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã îşi are domiciliul fiscal beneficiarul, direct la registraturã sau prin poştã, prin scrisoare recomandatã.
Decontul va fi însoţit de:
- copia exemplarului 2 al certificatului de scutire de plata accizelor, atât al distribuitorului autorizat, cât şi al utilizatorului final, sau, dupã caz, copia exemplarului 2 al autorizaţiei de utilizator final;
- copiile facturilor fiscale de achiziţie a produsului accizabil, în care acciza sã fie evidenţiatã distinct;
- dovada plãţii accizelor cãtre antrepozitul fiscal expeditor, cãtre distribuitorul agreat sau cãtre importator, dupã caz, constând în copia documentului/documentelor de platã, având confirmarea bãncii la care utilizatorul are contul deschis;
- dovada cantitãţii utilizate în scopul pentru care se acordã scutirea, constând într-o situaţie centralizatoare a documentelor aferente cantitãţilor efectiv utilizate.
3. Deconturile de scutire de accize se înregistreazã în evidenţa pe plãtitor într-o fişã separatã, denumitã "Accize de restituit", şi se transmit zilnic, împreunã cu documentaţia aferentã, pe baza notei de predare-primire, compartimentului de analizã de risc.
II. Fluxul de soluţionare a deconturilor de scutire de accize
A. Fluxul de soluţionare în cadrul compartimentului de specialitate
1. Compartimentul de analizã de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, primeşte zilnic deconturile de scutire de accize de la serviciul gestiune declaraţii şi le înregistreazã într-o evidenţã specialã, care se conduce informatizat, organizatã potrivit anexei nr. 1 la procedurã.
2. Dupã înregistrarea în evidenţã, deconturile de scutire de accize vor fi supuse analizei de risc, în vederea soluţionãrii, etapa urmând sã fie finalizatã în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data depunerii decontului.
3. Compartimentul de specialitate verificã decontul şi documentaţia depuse de solicitant, menţionate la cap. I pct. 2, şi analizeazã solicitãrile de restituire, în vederea soluţionãrii.
Procedura are ca scop final încadrarea fiecãrui contribuabil într-o categorie de risc fiscal, în funcţie de comportamentul sãu fiscal, precum şi în funcţie de riscul pe care acesta îl prezintã pentru administraţia fiscalã.
B. Procedura de stabilire a gradului de risc fiscal în cazul restituirilor de accize
B1. Stabilirea comportamentului fiscal
1. Dupã analiza decontului şi a documentaţiei depuse, compartimentul de specialitate va stabili comportamentul fiscal al contribuabililor solicitanţi.
2. În prima etapã se identificã contribuabilii care prezintã risc fiscal mare, prin completarea cartuşului B din Fişa indicatorilor de risc fiscal prevãzutã în anexa nr. 2 la procedurã. În aceastã categorie intrã contribuabilii care îndeplinesc cel puţin una dintre urmãtoarele condiţii:
- au înscrise fapte în cazierul fiscal;
- sunt nou-autorizaţi;
- nu au nici un salariat;
- nu au bunuri imobile sau mobile în patrimoniu;
- activitatea de inspecţie fiscalã a comunicat compartimentului de specialitate informaţii cã prezintã un risc fiscal mare;
- organele teritoriale ale Gãrzii Financiare au comunicat compartimentului de specialitate informaţii cã prezintã un risc fiscal mare.
2.1. Contribuabilii nou-autorizaţi sunt acei contribuabili autorizaţi în cadrul perioadei de referinţã şi care nu prezintã, la data calculãrii mediei restituirilor, 12 deconturi de scutire de accize.
Pentru contribuabilii nou-autorizaţi, care prezintã în 3 luni consecutive deconturi de scutire de accize, soluţionate cu control anticipat şi la care au fost stabilite diferenţe de accize mai mici de 2%, la fiecare decont, media restituirilor se stabileşte ca medie aritmeticã a sumelor aprobate la restituire.
2.2. Stabilirea riscului fiscal mare al unui contribuabil, pe baza informaţiilor primite de la organele de inspecţie fiscalã pentru contribuabilul respectiv, se realizeazã de compartimentul de specialitate.
Astfel, organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscalã va oferi informaţii referitoare la contribuabilii pentru care au fost primite solicitãri de la alte instituţii de efectuare a inspecţiei fiscale în scopul cercetãrii unor fapte de evaziune fiscalã, cei pentru care au fost transmise organelor de cercetare penalã sesizãri efectuate cu ocazia inspecţiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracţiunii, precum şi orice alte informaţii pe care le considerã importante în stabilirea riscului fiscal mare.
Informaţiile vor fi transmise pe baza unui referat motivat, aprobat de conducerea organului de inspecţie fiscalã, pânã pe data de 5 a lunii urmãtoare celei în care au fost primite solicitãrile sau au fost înaintate sesizãri. Referatul va cuprinde toţi contribuabilii în cauzã. Societãţile cuprinse în referatele trimise compartimentelor de specialitate vor fi înscrise de cãtre acestea din urmã într-o bazã de date specialã.
Schimbarea încadrãrii din categoria de risc fiscal mare şi ştergerea din baza de date specialã se fac tot la propunerea organului de inspecţie fiscalã, prin referat motivat, transmis compartimentului de specialitate pânã la data de 5 a fiecãrei luni.
2.3. Stabilirea riscului fiscal mare al unui contribuabil, de cãtre organul teritorial al Gãrzii Financiare, se realizeazã pe baza unui referat motivat, aprobat de conducerea acestuia.
Referatul motivat privind stabilirea riscului fiscal mare, aprobat, se transmite compartimentului de specialitate pânã la data de 30 a fiecãrei luni şi se înscrie într-o bazã de date specialã.
Schimbarea încadrãrii din categoria de risc fiscal mare şi ştergerea din baza de date specialã se realizeazã tot la propunerea organului teritorial al Gãrzii Financiare, prin referat motivat, aprobat de conducerea acestuia, transmis compartimentului de specialitate pânã la data de 30 a fiecãrei luni şi înscris în baza de date specialã.
3. A doua etapã presupune completarea cartuşului C "Indicatori" al Fişei indicatorilor de risc fiscal, pentru contribuabilii care nu se încadreazã în prevederile pct. 2 de la lit. B1.
Pentru stabilirea comportamentului fiscal al contribuabililor, perioada de referinţã ce se va lua în calcul cuprinde ultimele 12 luni anterioare lunii la care se referã decontul de scutire de accize.
Datele din situaţiile financiare se vor completa astfel:
- pentru deconturi aferente perioadei ianuarie-iunie - raportãri contabile din anul precedent;
- pentru deconturi aferente perioadei iulie-decembrie - situaţii financiare anuale.
3.1. În baza punctajului obţinut la indicatori, contribuabilii se împart în douã categorii:
a) contribuabili cu risc fiscal mare, dacã punctajul obţinut este mai mare de 250 de puncte;
b) contribuabili cu risc fiscal mic, dacã punctajul obţinut este mai mic sau egal cu 250 de puncte.
4. Solicitãrile depuse de contribuabilii cu risc fiscal mare se transmit zilnic, pe bazã de borderou, compartimentului cu atribuţii în domeniul inspecţiei fiscale.
Pentru fiecare solicitare, dosarul va cuprinde:
- decontul de scutire de accize;
- documentaţia depusã de solicitant;
- fişa indicatorilor de risc fiscal.
5. În cazul deconturilor de scutire de accize depuse de contribuabilii cu risc fiscal mic, se verificã în evidenţa specialã, pentru fiecare contribuabil, dacã existã deconturi de scutire de accize depuse în perioadele anterioare şi nesoluţionate. În aceastã situaţie decontul de scutire de accize va fi soluţionat odatã cu deconturile anterioare, fiind încadrat în aceeaşi categorie de risc.
În situaţia în care, pentru contribuabilul care a depus decontul de scutire de accize, nu existã deconturi de scutire de accize depuse în perioadele anterioare şi nesoluţionate, decontul se va supune analizei de risc.
B2. Analiza de risc în cazul deconturilor depuse de contribuabilii cu risc fiscal mic
1. Prima etapã a analizei constã în compararea sumei solicitate la restituire cu media aritmeticã a accizelor restituite în ultimele 12 luni anterioare lunii la care se referã decontul de scutire de accize.
2. Dacã suma solicitatã la restituire este mai micã sau egalã cu media aritmeticã a accizelor restituite în ultimele 12 luni anterioare lunii la care se referã decontul de scutire de accize, se emite Decizia de restituire a accizelor prevãzutã în anexa nr. 3 la procedurã.
Decizia de restituire a accizelor se emite în 3 exemplare (un exemplar se transmite compartimentului de colectare, un exemplar se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului şi un exemplar se transmite contribuabilului), se vizeazã de conducãtorul compartimentului de specialitate şi se aprobã de conducãtorul unitãţii fiscale/directorul coordonator.
Decizia de restituire de accize emisã este o decizie sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit <>art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
3. Dacã suma solicitatã la restituire este mai mare decât media aritmeticã a accizelor restituite în ultimele 12 luni anterioare lunii la care se referã decontul de scutire de accize, decontul se supune analizei documentare.
B3. Analiza documentarã
1. Pentru efectuarea analizei documentare, compartimentul de specialitate solicitã contribuabilului prezentarea de documente suplimentare, care sã justifice diferenţa în plus faţã de suma solicitatã la restituire.
2. Solicitarea documentaţiei se face în scris, menţionându-se documentele care trebuie prezentate, data şi locul întâlnirii, precum şi numele şi prenumele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate, care se ocupã de analizã. Modelul înştiinţãrii este prevãzut în anexa nr. 4 la procedurã.
3. Pentru efectuarea analizei documentare, compartimentul de specialitate va solicita contribuabilului sã prezinte:
- balanţele de verificare;
- contractele comerciale, facturile şi documentele vamale care sã ateste importul efectuat, dupã caz;
- documentele pentru operaţiuni economice la intern;
- documentele care sã ateste creşterea consumului mediu faţã de perioadele precedente, precum şi alte documente din care sã rezulte diferenţa de accize solicitatã la restituire;
- orice alte documente pe care organul fiscal le considerã necesare pentru justificarea restituirii.
Documentele prezentate trebuie sã se refere la perioada din care provine suma accizelor solicitate la restituire.
4. Neprezentarea în termenul stabilit de organul fiscal a documentelor solicitate pentru efectuarea analizei documentare atrage încadrarea în gradul de risc fiscal mare şi soluţionarea cu verificare de cãtre organele de inspecţie fiscalã.
5. Termenul legal de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsã între data emiterii înştiinţãrii pentru prezentarea documentelor şi data prezentãrii documentelor la organul fiscal, potrivit <>art. 199 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
6. Pentru toate deconturile supuse analizei documentare se întocmeşte Referatul pentru analizã documentarã, în douã exemplare, potrivit modelului din anexa nr. 5 la procedurã.
7. Referatul pentru analizã documentarã se înainteazã, împreunã cu decontul de scutire de accize, conducãtorului compartimentului, pentru avizare.
8. În cazul în care, prin referat, se propune restituirea sumei solicitate, se întocmeşte decizia de restituire a accizelor. Decontul de scutire de accize, referatul pentru analizã documentarã şi decizia de restituire a accizelor se transmit conducãtorului unitãţii fiscale/directorului coordonator pentru aprobare.
Decizia de restituire a accizelor emisã este o decizie sub rezerva verificãrii ulterioare, potrivit <>art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
9. În cazul în care prin referatul pentru analizã documentarã se propune efectuarea verificãrii de cãtre organele de inspecţie fiscalã, acesta se înainteazã, împreunã cu decontul de scutire de accize, spre avizare conducãtorului compartimentului, apoi spre aprobare conducãtorului unitãţii fiscale/directorului coordonator.
Dupã aprobare se transmite compartimentului de inspecţie fiscalã dosarul solicitãrii, cuprinzând urmãtoarele documente:
- decontul de scutire de accize;
- documentaţia depusã de solicitant;
- fişa indicatorilor de risc fiscal;
- referatul pentru analizã documentarã.
C. Fluxul operaţiunilor în cazul deconturilor de scutire de accize, soluţionate cu verificare efectuatã de organele de inspecţie fiscalã
1. Deconturile de scutire de accize care au fost încadrate în categoria de risc fiscal mare se transmit, zilnic, împreunã cu documentaţia aferentã, compartimentului cu atribuţii de inspecţie fiscalã, în vederea efectuãrii verificãrii. Verificarea se efectueazã în baza <>art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Dupã finalizarea controlului, compartimentul cu atribuţii în domeniul inspecţiei fiscale va întocmi procesul-verbal de control, în care se vor înscrie, în mod distinct, motivele de fapt şi temeiul de drept pentru accizele propuse spre respingere.
3. În maximum 35 de zile calendaristice de la data depunerii decontului, compartimentul cu atribuţii de inspecţie fiscalã va transmite compartimentului de specialitate dosarul solicitãrii, împreunã cu procesul-verbal de control.
4. În situaţiile în care, pentru soluţionarea solicitãrii de restituire, organul cu atribuţii în domeniul inspecţiei fiscale considerã cã sunt necesare informaţii suplimentare, termenul de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsã între data solicitãrii şi data primirii informaţiilor respective, potrivit <>art. 199 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prelungirea termenului de soluţionare se realizeazã pentru întreaga solicitare de restituire, nu pentru sume parţiale.
5. În baza procesului-verbal de control, compartimentul de specialitate va emite decizia de restituire a accizelor.
6. În maximum 40 de zile calendaristice de la data depunerii decontului, compartimentul de specialitate va transmite compartimentului de colectare decizia de restituire a accizelor aprobatã de conducãtorul unitãţii fiscale/directorul coordonator.
D. Fluxul operaţiunilor în cadrul compartimentului de colectare
1. La sfârşitul fiecãrei zile compartimentul de specialitate va transmite compartimentului de colectare, în vederea compensãrii şi/sau restituirii, deciziile de restituire a accizelor aprobate.
2. Compartimentul de colectare, în baza datelor din evidenţa analiticã pe plãtitor şi a deciziei de restituire, întocmeşte nota de compensare şi/sau nota de restituire/rambursare, conform formularelor aprobate.
Nota se întocmeşte în 4 exemplare, se semneazã de şeful compartimentului de colectare şi se aprobã de conducãtorul unitãţii fiscale/directorul coordonator.
Nota aprobatã se transmite cel mai târziu a doua zi, pe bazã de borderou, compartimentului trezorerie, în vederea efectuãrii compensãrii şi/sau restituirii.
Datele din decizia de restituire aprobatã vor fi operate în evidenţa analiticã pe plãtitor, la poziţia denumitã "accize de restituit", în fişa de plãtitor fiind înscrise numai accizele aprobate la restituire.
3. Dupã efectuarea compensãrii şi/sau restituirii, compartimentul de trezorerie va transmite compartimentului de colectare 3 exemplare din nota de compensare şi/sau nota de restituire/rambursare, cuprinzând şi data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau restituire, cel târziu a doua zi de la efectuarea compensãrii şi/sau restituirii.
E. Finalizarea procedurii şi arhivarea documentelor
1. Compartimentul de colectare va reţine decizia de restituire a accizelor şi un exemplar din nota de compensare şi/sau nota de restituire/rambursare şi va transmite compartimentului de specialitate, cel mai târziu a doua zi, douã exemplare din notã, un exemplar pentru a fi comunicat contribuabilului şi un exemplar în vederea arhivãrii.
2. Dupã operarea datelor privind soluţionarea decontului de scutire de accize în evidenţa specialã, compartimentul de specialitate va transmite dosarul solicitãrii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, în vederea arhivãrii.
Dosarul solicitãrii va cuprinde:
1. decontul de scutire de accize;
2. documentaţia depusã de solicitant;
3. fişa indicatorilor de risc fiscal;
4. referatul pentru analizã documentarã şi/sau procesul-verbal de control, dupã caz;
5. decizia de restituire a accizelor;
6. nota de compensare şi/sau nota de restituire/ rambursare, cuprinzând data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau restituire.
3. În cel mult o zi de la primirea notei de compensare şi/sau a notei de restituire/rambursare de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate înştiinţeazã contribuabilul despre modul de soluţionare a solicitãrii de restituire, prin transmiterea notei de compensare şi/sau a notei de restituire/rambursare, însoţite de decizia de restituire a accizelor.
4. Compartimentul de specialitate va transmite compartimentului de inspecţie fiscalã, pânã la data de întâi a lunii urmãtoare, un extras al registrului de evidenţã specialã, cuprinzând deconturile de scutire de accize, soluţionate cu control ulterior în luna anterioarã, pentru cuprinderea în programul de inspecţie fiscalã.
5. Controlul ulterior se efectueazã în maximum 2 ani de la aprobarea restituirii.


ANEXA 1
la procedurã

EVIDENŢA DECONTURILOR DE SCUTIRE DE ACCIZE




───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denu- Codul Nr. şi Proce- Diferen- Nr. şi Nr. şi Prelungirea
crt. mirea/ de data Suma dura Deci- ţele data data termenului de Nr. de zile
numele iden- înregis- soli- apli- zia Suma consta- adresei adresei soluţionare de soluţionare
şi pre- tifi- trãrii citatã catã orga- apro- tate de de ────────────── Data ─────────────────
numele care decon- în nului batã faţã de trans- trans- Ca Ca efec- B) Depã
fis- tului solu- fis- suma mitere mitere urmare urmare tuãrii A) Pre- şi-
calã de ţiona- cal*2) solici- spre a re- a a compen- To- lun- rea
scuti- re*1) tatã solu- zulta- ins- ins- sãrii tal girea ter-
re de ţio- telor pec- pec- şi/sau ter- menu-
accize nare con- ţiei ţiei a menu- lui
compar- trolu- fis- fis- resti- lui le-
timen- lui de cale cale tuirii gal
tului la ac-
de tivi-
ins- tatea
pecţie de
fis- ins-
calã pecţie
fis-
calã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14= 15= 16=
(col. (col. (col.
13- 11+ 14-
col. col. col.
3) 12) 15-
45 de
zile)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*1) Se va completa cu: R - în cazul în care se încadreazã la pct. 2 al
lit. B din cap. II al procedurii (risc fiscal mare
fãrã analizã);
D - în cazul soluţionãrii directe (suma solicitatã
mai micã sau egalã cu media pe 12 luni a
restituirilor);
AD - în cazul soluţionãrii pe bazã de analizã
documentarã;
V - în cazul soluţionãrii cu verificare efectuatã de
organele de inspecţie fiscalã.
*2) Se va completa cu: A - în cazul cererilor aprobate;
R - în cazul cererilor respinse.



ANEXA 2
la procedurã


FIŞA INDICATORILOR DE RISC FISCAL

A. Datele de identificare a contribuabilului
Denumirea ................................................................
Codul de identificare fiscalã ............................................
Domiciliul fiscal ........................................................
B. Risc fiscal mare
- au înscrise fapte în cazierul fiscal;
- sunt nou-autorizaţi;
- nu au nici un salariat;
- nu au bunuri imobile sau mobile în patrimoniu;
- activitatea de inspecţie fiscalã a comunicat compartimentului de specialitate informaţii cã prezintã un risc fiscal mare, conform Referatului nr. ............................;
- organele teritoriale ale Gãrzii Financiare au comunicat compartimentului de specialitate informaţii cã prezintã un risc fiscal mare, conform Referatului nr. ...................
C. Indicatori


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Indicatori Punctajul
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Capitalurile proprii
- mai mic sau egal cu 0 100
- mai mare decât 0 0
2. Gradul de îndatorare = capital împrumutat/capital propriu
- mai mare decât 0 şi mai mic sau egal cu 1 0
- mai mare decât 1 50
3. Profitabilitatea = profit/cifra de afaceri
- egal cu 0 70
- mai mare decât 0 0
4.*) Declaraţiile fiscale nedepuse în perioada de referinţã
- nici una (toate declaraţiile depuse) 0
- 1 50
- mai mult de una 100
5.*) Obligaţiile fiscale restante în perioada de referinţã
- obligaţii la începutul perioadei mai mici decât obligaţiile
la sfârşitul pereioadei 50
- obligaţii la începutul perioadei mai mari decât obligaţiile
la sfârşitul perioadei 30
- nu existã 0
6. Numãrul de restituiri soluţionate fãrã verificare în ultimele 12 luni
- pânã la 3 inclusiv 0
- între 4-6 inclusiv 20
- între 7-9 inclusiv 40
- între 10-12 inclusiv 60
7. Ponderea sumelor neaprobate la restituire în totalul sumei
solicitate la restituire [(sume solicitate-sume aprobate)/sume
solicitate]
- pondere suma neaprobatã ≤ 2% 0
- 2% > pondere suma neaprobatã ≤ 4% 5
- 4% > pondere suma neaprobatã ≤ 6% 15
- 6% > pondere suma neaprobatã ≤ 8% 35
- 8% > pondere suma neaprobatã ≤ 10% 45
- pondere suma neaprobatã > 10% 60
8. Totalul sumelor restituite în ultimele 12 luni fãrã verificare
- între 5.000 lei RON şi 50.000 lei RON inclusiv 0
- între 50.001 lei RON şi 150.000 lei RON inclusiv 10
- între 150.001 lei RON şi 350.000 lei RON inclusiv 20
- între 350.001 lei RON şi 550.000 lei RON inclusiv 30
- între 550.001 lei RON şi 750.000 lei RON inclusiv 40
- între 750.001 lei RON şi 1 milion lei RON inclusiv 50
- mai mari de 1 milion lei RON 60
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL PUNCTAJ:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



D. Media accizelor restituite în ultimele 12 luni .........................
(suma accizelor restituite în ultimele 12 luni/12)
--------
Pct. 4*) - se verificã depunerea formularului 100 "Declaraţia privind obligaţiile de platã la bugetul de stat" şi, dupã caz, a formularului 300 "Decont de T.V.A.".
Pct. 5*) - se considerã toate obligaţiile declarate de cãtre contribuabili sau stabilite de cãtre organul fiscal şi neachitate, cu excepţia sumelor pentru care acesta beneficiazã de înlesniri la platã aprobate.

LEGENDA:
Locul de unde se obţin elementele din fişa de calcul al mediei restituirilor:
1. Bilanţul contabil, pentru pct. 1, 2 şi 3, precum şi contul de profit şi pierdere, pentru pct. 3.
Rd. 1 = rd. 82 bilanţ conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 94/2001
rd. 32 bilanţ conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 306/2002
Rd. 2 = rd. 58/rd. 82 bilanţ conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 94/2001
rd. 14/rd. 32 bilanţ conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 306/2002
Datele se completeazã numai în condiţiile în care capitalul propriu este pozitiv şi existã datorii ce trebuie plãtite într-o perioadã mai mare de un an (capital împrumutat).
Rd. 3 = rd. 77 bilanţ sau rd. 1 cont profit şi pierdere, conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 94/2001
rd. 29 bilanţ sau rd. 1 cont profit şi pierdere, conform <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 306/2002
2. Aplicaţia "DECIMP", pentru pct. 4.
3. Fişa analiticã de evidenţã pe plãtitori, pentru pct. 5.


ANEXA 3
la procedurã

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscalã .........................
Nr. înregistrare ............ Data ............

DECIZIE DE RESTITUIREA ACCIZELOR

Cãtre: Denumirea/Numele şi prenumele ....................................
Codul de identificare fiscalã ...........................................
Adresa: localitatea ..................., str. ................... nr. ...., bl. ...., ap. ...., et. ..., judeţul/sectorul ........... .
În baza <>art. 85 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a Decontului de scutire de accize pentru perioada fiscalã ................., înregistrat sub nr. ......... din ............., şi a analizei de risc/verificãrii efectuate în perioada .............., se stabileşte acciza de restituit astfel:
1. Acciza solicitatã la restituire ............... lei
2. Acciza aprobatã la restituire ............... lei
3. Acciza respinsã la restituire ............... lei
3.1. Motivele de fapt ale respingerii
3.2. Temeiul de drept
Actul normativ nr. ............... art. ...... paragraful ..... pct. ..... lit. ...... alin. .........
Suma aprobatã la restituire urmeazã procedura prevãzutã la <>art. 111, 112 sau 113, dupã caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prezenta decizie de restituire a accizelor poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii, la organul fiscal emitent.

Aprobat, Verificat, Întocmit,
Funcţia Funcţia Funcţia
Numele şi prenumele Numele şi prenumele Numele şi prenumele
Data Data Data
Semnãtura Semnãtura Semnãtura


ANEXA 4
la procedurã

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscalã .........................
Nr. înregistrare ............ Data .............

CĂTRE,

Denumirea ..................................................................
Codul de identificare fiscalã ..............................................
Adresa: localitatea ....................., str. .................... nr. ...., bl. ...., ap. ...., et. ..., judeţul/sectorul ............
Prin decontul de scutire a accizelor aferent lunii .............. anul ........, aţi solicitat restituirea sumei de .................... lei.
În vederea soluţionãrii acestei solicitãri, vã rugãm sã prezentaţi, pânã cel târziu la data de ...................., între orele ..........., la domnul/doamna ......................., camera ......, telefon .............., urmãtoarele documente, pentru perioada .......................:
- balanţele de verificare;
- contractele comerciale, facturile şi documentele vamale care sã ateste importul efectuat, dupã caz;
- documentele care sã ateste creşterea consumului mediu faţã de perioadele precedente, precum şi alte documente din care sã rezulte diferenţa de accize solicitatã la restituire;
- alte documente relevante pentru susţinerea solicitãrii dumneavoastrã.
Documentele vor fi prezentate în original şi în copie.
Neprezentarea, în termenul stabilit, a documentelor solicitate pentru efectuarea analizei documentare atrage încadrarea în gradul de risc fiscal mare şi soluţionarea cu verificare de cãtre organele de inspecţie fiscalã a solicitãrii dumneavoastrã.

Conducãtorul unitãţii fiscale,
.............................


ANEXA 5
la procedurã

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscalã ..........................
Nr. .......................................

Aprobat,
Conducãtorul unitãţii fiscale/
Director coordonator
Avizat,
Şef compartiment specialitate

REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARĂ

A. Datele de identificare a contribuabilului
Codul de identificare fiscalã ............................................
Denumirea ................................................................
Domiciliul fiscal ........................................................
B. Analiza documentarã



┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│ 1. Perioada fiscalã la care se referã decontul de scutire │ │
│ de accize │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 2. Media pe 12 luni a restituirilor de accize │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 3. Suma solicitatã la restituire │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 4. Diferenţa dintre suma solicitatã şi media de la rd. 2 │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 5. Se încadreazã decontul în tiparul ultimelor perioade? │ [] Da │
│ │ [] Nu │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 6. Oferã ultimul raport de inspecţie fiscalã motive pentru │ [] Da │
│ iniţierea unei inspecţii anticipate? │ [] Nu │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 7. Au fost solicitate documente suplimentare? │ Da, adresa │
│ │ nr. .... │
│ │ din ...... │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 8. Contribuabilul nu s-a prezentat pânã la expirarea │ [] Decontul se │
│ termenului stabilit de organul fiscal │ transmite │
│ │ activitãţii de │
│ │ inspecţie │
│ │ fiscalã. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│ 9. Sunt anexate copii ale documentelor care au fost supuse │ │
│ analizei, potrivit borderoului anexat: │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│10. Documente analizate şi aspecte constatate │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│11. Se propune aprobarea restituirii în urma analizei │ [] Da, în │
│ documentare: │ totalitate - │
│ │ suma ..........│
│ │ [] Nu, se │
│ │ transmite │
│ │ pentru │
│ │ verificare │
│ │ organelor de │
│ │ inspecţie │
│ │ fiscalã. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘


Întocmit,
...............

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016