Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 11 martie 2010  privind evaluarea laboratoarelor de analiza si incercari in activitatea de constructii in vederea autorizarii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 11 martie 2010 privind evaluarea laboratoarelor de analiza si incercari in activitatea de constructii in vederea autorizarii

EMITENT: INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII - I.S.C.
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 24 martie 2010

CAP. I
Scop

ART. 1
Prezenta procedurã stabileşte metodologia de evaluare a laboratoarelor de analize şi încercãri în activitatea de construcţii, în vederea autorizãrii, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare, şi ale Regulamentului privind autorizarea laboratoarelor de analize şi încercãri în activitatea de construcţii, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 808/2005 .
ART. 2
(1) Aplicarea prezentei proceduri are drept scop realizarea, în mod unitar, a activitãţii de autorizare a laboratoarelor de analize şi încercãri în activitatea de construcţii.
(2) Procedura defineşte cerinţele în baza cãrora se evalueazã laboratoarele de analize şi încercãri în activitatea de construcţii în vederea autorizãrii, respectiv:
a) cerinţele privind competenţa tehnicã a laboratoarelor în efectuarea analizelor şi încercãrilor în activitatea de construcţii, în conformitate cu prevederile legale;
b) nivelul de instruire, formarea profesionalã şi experienţa în activitatea de laborator necesare pentru exercitarea funcţiei de şef laborator în construcţii;
c) nivelurile de instruire, formarea profesionalã şi experienţa în activitatea de laborator necesare pentru personalul care executã încercãri nedistructive, denumit în prezenta procedurã specialist încercãri nedistructive.

CAP. II
Domeniul de aplicare

ART. 3
Prevederile prezentei proceduri se aplicã în vederea autorizãrii şi supravegherii laboratoarelor care executã analize şi încercãri privind controlul calitãţii pe parcursul execuţiei lucrãrilor de construcţii şi a laboratoarelor care executã analize şi încercãri în vederea constatãrii stãrii tehnice a construcţiilor existente, necesare în cadrul activitãţilor de expertizare tehnicã a construcţiilor şi de urmãrire a comportãrii în timp a acestora.
ART. 4
Sunt exceptate de la prevederile prezentei proceduri laboratoarele de încercãri reglementate potrivit dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţã a produselor pentru construcţii, republicatã, respectiv laboratoarele staţiilor de betoane/agregate/mixturi şi laboratoarele producãtorilor de produse pentru construcţii.

CAP. III
Cadrul legal

ART. 5
Procedura are la bazã urmãtoarele acte normative:
a) <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare;
b) <>Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 707/2001 , cu modificãrile ulterioare;
c) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România;
d) Regulamentul privind autorizarea laboratoarelor de analize şi încercãri în activitatea de construcţii, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 808/2005 ;
e) Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercãri şi etalonãri - SR EN ISO CEI 17025:2005/AC:2007.

CAP. IV
Termeni utilizaţi

ART. 6
În înţelesul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
a) autorizare - componenta sistemului calitãţii în construcţii instituitã prin <>Legea nr. 10/1995 , cu modificãrile ulterioare, prin care sunt recunoscute oficial competenţa tehnicã a laboratoarelor de a efectua analize şi încercãri specifice activitãţii de construcţii şi competenţa legalã de a emite, în condiţiile legii, documente pentru atestarea calitãţii lucrãrilor de construcţii;
b) autorizaţie - certificat de autorizare emis de Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. care atestã autorizarea unui laborator de analize şi încercãri în activitatea de construcţii de a efectua analize şi încercãri specifice activitãţii de construcţii şi competenţa legalã de a emite, în condiţiile legii, documente pentru atestarea calitãţii lucrãrilor de construcţii;
c) laborator de analize şi încercãri în activitatea de construcţii - laborator care executã analize şi încercãri privind controlul calitãţii pe parcursul execuţiei lucrãrilor de construcţii sau în vederea constatãrii stãrii tehnice a construcţiilor sau elementelor de construcţii existente, necesare în cadrul activitãţilor de expertizare tehnicã a construcţiilor şi de urmãrire a comportãrii în timp a acestora, denumit în continuare laborator;
d) şef laborator în construcţii - persoana cu pregãtire şi experienţã tehnicã de specialitate, numitã prin decizie a conducãtorului unitãţii deţinãtoare a laboratorului, cu responsabilitãţi privind funcţionarea acestuia în conformitate cu reglementãrile tehnice şi legislaţia în vigoare;
e) specialist încercãri nedistructive - persoana cu pregãtire şi experienţã tehnicã de specialitate, cu competenţe privind efectuarea încercãrilor nedistructive pe elemente şi structuri de beton sau metal şi competenţe privind semnarea raportului de încercãri;
f) laborator gradul I - laborator de terţã parte, funcţionând ca o entitate juridicã independentã, imparţialã şi nesupusã niciunei presiuni de naturã comercialã, financiarã ori de altã naturã, care sã poatã influenţa rezultatele încercãrilor;
g) laborator gradul II - laborator de secundã parte, care efectueazã încercãri şi emite rapoarte de încercãri conform profilurilor autorizate din Nomenclatorul profilurilor de încercãri prevãzut în anexa nr. 6, atât pentru operatorul economic de care aparţine, cât şi pe bazã contractualã pentru alte organizaţii;
h) laborator gradul III - laborator de primã parte, care efectueazã încercãri şi emite rapoarte de încercãri conform profilurilor şi încercãrilor autorizate din Nomenclatorul profilurilor de încercãri prevãzut în anexa nr. 6, pentru operatorul economic de care aparţine;
i) evaluator - inspector de specialitate din cadrul Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., membru al comisiei de autorizare desemnat sã efectueze evaluarea laboratorului.

CAP. V
Cerinţe specifice

ART. 7
Laboratoarele de analize şi încercãri în activitatea de construcţii se autorizeazã de cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., pentru profilurile şi încercãrile solicitate, numai dacã îndeplinesc cerinţele generale de competenţã prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 8
O persoanã poate îndeplini funcţia de şef laborator în construcţii dacã îndeplineşte cerinţele de studii, specializare şi experienţã în activitatea de laborator prevãzute în anexa nr. 7 şi dacã este angajat cu contract individual de muncã pe perioadã nedeterminatã.
ART. 9
Specialiştii în încercãri nedistructive trebuie sã îndeplineascã cerinţele de studii, specializare şi experienţã în activitatea de laborator prevãzute în anexa nr. 7.
ART. 10
Personalul laboratorului trebuie sã deţinã studiile, cunoştinţele tehnice, aptitudinile şi experienţa necesare desfãşurãrii corecte a activitãţilor, cerinţe ce trebuie sã fie evaluate ţinându-se cont de domeniul de activitate al laboratorului.

CAP. VI
Procedura de autorizare

ART. 11
Autorizarea laboratoarelor de analize şi încercãri în activitatea de construcţii se face de cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., prin comisiile teritoriale de autorizare constituite la nivelul inspectoratelor teritoriale în construcţii.
ART. 12
Comisiile teritoriale de autorizare a laboratoarelor de analize şi încercãri în activitatea de construcţii se constituie şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului de organizarea şi funcţionare a comisiilor de autorizare, aprobat prin ordin al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C.

CAP. VII
Etapele de desfãşurare a procesului de autorizare

ART. 13
(1) Procesul de autorizare se declanşeazã prin depunerea de cãtre persoana juridicã solicitantã la secretariatul direcţiei judeţene de control în construcţii în jurisdicţia cãreia se situeazã sediul laboratorului a dosarului de autorizare, care trebuie sã conţinã:
a) fişa de identificare a laboratorului, care va cuprinde şi lista cu profilurile şi încercãrile pentru care se solicitã autorizarea;
b) copia certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
c) cererea de autorizare, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2;
d) chestionarul de informare şi autoevaluare, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 4;
(2) Documentele menţionate la alin. (1) pot fi transmise şi prin intermediul Punctului de contact unic, denumit în prezenta procedurã PCU, imediat ce va deveni funcţional.
ART. 14
(1) Dosarul prevãzut la art. 13 alin. (1) se analizeazã din punctul de vedere al conformitãţii cu cerinţele prezentei proceduri de cãtre reprezentantul direcţiei judeţene de control în construcţii desemnat în comisia de autorizare, care verificã dacã:
a) cererea de autorizare precizeazã în mod expres profilurile şi încercãrile pentru care se solicitã autorizarea;
b) informaţiile preliminare furnizate de laboratorul solicitant, prin chestionarul de informare şi autoevaluare, care trebuie sã conţinã informaţii relevante.
(2) În cazul în care dosarul de autorizare nu respectã prevederile prezentei proceduri, comisia de autorizare informeazã în scris laboratorul solicitant, în termen de 5 zile de la depunerea acestuia, restituindu-se în acelaşi timp şi dosarul în vederea completãrii acestuia.
ART. 15
(1) În situaţia în care, dupã analizarea dosarului depus în vederea obţinerii autorizãrii laboratorului, se constatã cã acesta conţine toate documentele şi informaţiile necesare, prevãzute în mod expres de prezenta procedurã, dosarul se transmite comisiei de autorizare.
(2) În termen de 5 zile de la transmiterea dosarului, comisia de autorizare comunicã solicitantului data la care va avea loc evaluarea la faţa locului a laboratorului.
(3) Data evaluãrii la faţa locului se stabileşte în cel mult 30 de zile de la data acceptãrii dosarului şi înregistrãrii acestuia în evidenţa comisiei de autorizare.
(4) Din motive obiective, laboratorul poate solicita comisiei de autorizare modificarea datei de evaluare.
(5) Dupã efectuarea evaluãrii laboratorului la faţa locului, inspectorii de specialitate responsabili cu evaluarea laboratorului întocmesc un proces-verbal de evaluare, iar în cazul în care se constatã neconformitãţi, se stabilesc mãsuri de remediere a acestora, de comun acord cu conducerea laboratorului.
(6) În timpul evaluãrii laboratorului la faţa locului, se evalueazã şi şeful de laborator în construcţii şi, dupã caz, specialistul în încercãri nedistructive.
(7) Evaluarea cunoştinţelor profesionale ale şefului de laborator în construcţii se va face pe baza unui chestionar scris, care va cuprinde maximum 20 de întrebãri tip grilã din domeniul de încercãri specific laboratorului, al standardului SR EN ISO CEI 17025: 2005/AC: 2007 şi al legislaţiei în domeniu în vigoare.
(8) Evaluarea cunoştinţelor profesionale ale specialistului în încercãri nedistructive se va face pe baza unui chestionar scris, care va cuprinde maximum 10 întrebãri tip grilã din domeniul de încercãri nedistructive betoane/metal.
(9) Evaluarea laboratorului se considerã încheiatã în momentul confirmãrii de cãtre inspectorii de specialitate responsabili a remedierii tuturor neconformitãţilor constatate.
(10) Comisia de autorizare analizeazã dacã sunt îndeplinite criteriile de autorizare de cãtre laboratorul solicitant şi întocmeşte un raport de evaluare conform modelului prevãzut la anexa nr. 9, în care se consemneazã concluziile evaluãrii.
(11) Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. elibereazã autorizaţia în cel mult 15 zile de la finalizarea evaluãrii, pe baza urmãtoarelor documente:
a) fişa de identificare a laboratorului de analize şi încercãri în construcţii care solicitã autorizarea;
b) cererea de autorizare a laboratorului solicitant, în care se precizeazã expres profilurile şi încercãrile pentru care se solicitã autorizarea;
c) raportul de evaluare întocmit de comisia de autorizare;
d) procesul-verbal de evaluare a laboratorului solicitant întocmit de comisia de evaluare;
e) dovada achitãrii cheltuielilor de autorizare.
(12) Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. publicã pe site-ul oficial lista laboratoarelor de analize şi încercãri în construcţii autorizate.
ART. 16
(1) Pe durata valabilitãţii autorizaţiei laboratoarelor, direcţiile judeţene de control în construcţii efectueazã la laboratoarele din jurisdicţia acestora inspecţii de supraveghere programate privind menţinerea condiţiilor avute în vedere la autorizare.
(2) Inspecţiile prevãzute la alin. (1) se efectueazã cel puţin o datã pe an sau ori de câte ori este necesar, respectiv în cazul unor modificãri importante ale criteriilor de autorizare, al unor reclamaţii documentate, ca urmare a concluziilor supravegherii anterioare şi în alte situaţii prin care se constatã abateri de la criteriile de autorizare.
(3) Echipa de inspecţie poate fi formatã din aceiaşi inspectori de specialitate care au realizat evaluarea laboratorului şi are ca sarcini principale:
a) verificã laboratorul privind menţinerea standardelor de performanţã declarate şi verificate la autorizarea iniţialã;
b) efectueazã verificãri şi evaluãri suplimentare ca urmare a unor reclamaţii dovedite;
c) raporteazã comisiei de autorizare rezultatele verificãrilor efectuate asupra performanţelor laboratorului şi propune menţinerea, suspendarea sau retragerea autorizaţiei.
(4) Inspecţia de supraveghere se finalizeazã prin întocmirea unui proces-verbal de evaluare laborator, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 5, în care se consemneazã dacã sunt menţinute criteriile de autorizare, stadiul rezolvãrii mãsurilor de remediere dispuse la supravegherea anterioarã, neconformitãţile depistate în cursul supravegherii, alte mãsuri de remediere, precum şi alte informaţii necesare.
(5) Procesele-verbale de inspecţii programate şi orice alte documente referitoare la activitatea laboratorului se arhiveazã, împreunã cu dosarul de autorizare al laboratorului, în cadrul direcţiei judeţene de control în construcţii.
(6) Comisiile de autorizare analizeazã activitatea laboratoarelor pe baza proceselor-verbale de evaluare, a sesizãrilor şi reclamaţiilor şi a altor informaţii relevante şi stabilesc concluziile cu privire la menţinerea sau, dupã caz, suspendarea ori retragerea autorizaţiei.
ART. 17
(1) În cazul în care laboratorul autorizat solicitã extinderea profilurilor şi încercãrilor autorizate, se vor parcurge aceleaşi etape ca şi la procesul de autorizare, pentru încercãrile suplimentare.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., în termen de 15 zile de la finalizarea evaluãrii, va emite o nouã autorizaţie, care va cuprinde toate profilurile şi încercãrile pentru care se solicitã extinderea autorizãrii, pe baza urmãtoarelor documente:
a) fişa de identificare a laboratorului care solicitã extinderea profilurilor şi încercãrilor autorizate, prevãzutã în anexa nr. 3;
b) cererea de autorizare a laboratorului solicitant în care se precizeazã expres profilurile şi încercãrile pentru care se solicitã extinderea profilurilor şi încercãrilor autorizate;
c) raportul de evaluare întocmit de comisia de autorizare;
d) procesul-verbal de evaluare a laboratorului solicitant întocmit de comisia de evaluare;
e) dovada achitãrii cheltuielilor de autorizare.
(3) Inspecţiile de supraveghere/evaluare se vor desfãşura concomitent atât pentru profilurile şi încercãrile nou-autorizate, cât şi pentru cele autorizate iniţial.
ART. 18
În cazul în care laboratorul autorizat solicitã modificarea autorizaţiei ca urmare a schimbãrilor survenite în structura sa din punct de vedere juridic, fãrã sã intervinã modificãri ale celorlalte condiţii de autorizare, respectiv organizare şi funcţionare, echipamente sau personal, se va proceda astfel:
a) laboratorul autorizat va notifica direcţia judeţeanã de control în construcţii în jurisdicţia cãreia se situeazã sediul laboratorului;
b) comisia de autorizare va efectua o evaluare care se va încheia cu un raport de evaluare prin care propune modificarea autorizaţiei;
c) Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. va elibera o nouã autorizaţie în termen de 15 zile de la finalizarea evaluãrii.
ART. 19
În cazul în care pe parcursul duratei de valabilitate a autorizaţiei laboratorului se schimbã şeful de laborator în construcţii, se va proceda astfel:
a) laboratorul autorizat va notifica direcţia judeţeanã de control în construcţii în jurisdicţia cãreia se situeazã sediul laboratorului privind decizia de numire a noului şef de laborator în construcţii;
b) comisia de autorizare va evalua noul şef de laborator în construcţii în termen de 30 de zile de la primirea notificãrii.
ART. 20
În situaţia în care nu se îndeplinesc cerinţele de autorizare a laboratorului solicitant, comisia de autorizare a Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. comunicã, printr-o notã scrisã, decizia de respingere a cererii de autorizare, care poate fi contestatã în termen de 15 zile de la data comunicãrii.
ART. 21
Contestaţiile formulate de cãtre persoanele juridice solicitante cãrora li s-a respins cererea de autorizare se primesc la secretariatul direcţiei judeţene de control în construcţii în jurisdicţia cãreia se situeazã sediul laboratorului şi sunt transmise spre analizã comisiei de autorizare, care dupã reanalizarea tuturor documentelor va dispune, dupã caz, acordarea, respingerea autorizãrii sau reevaluarea laboratorului. În cazul în care soluţia comisiei de evaluare este tot de respingere a autorizãrii, laboratorul solicitant poate formula o nouã cerere de iniţiere a procedurii de autorizare în momentul în care considerã cã a îndeplinit condiţiile de autorizare.
ART. 22
Autorizaţia emisã de Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. are termen de valabilitate nelimitat, titularul autorizaţiei având obligaţia sã solicite o datã la 4 ani reînnoirea acesteia, în vederea verificãrii condiţiei îndeplinirii continue a cerinţelor de autorizare.
ART. 23
Modelul autorizaţiei este prevãzut în anexa nr. 10.
ART. 24
(1) Reînnoirea autorizaţiei se face gratuit, la cererea laboratorului, o datã la 4 ani de la emiterea acesteia.
(2) În vederea reînnoirii autorizaţiei, laboratorul solicitant depune la secretariatul direcţiei judeţene de control în construcţii în jurisdicţia cãreia îşi desfãşoarã activitatea sau electronic prin PCU, cu cel puţin 45 de zile înainte de împlinirea termenului de 4 ani de la data emiterii autorizaţiei, un dosar care trebuie sã cuprindã urmãtoarele documente:
a) cererea de reînnoire, conform modelului prevãzut în anexa nr. 8, în care se menţioneazã lista profilurilor şi încercãrilor în construcţii pentru care se solicitã reînnoirea autorizaţiei, laboratorul putând solicita autorizarea şi pentru alte profiluri şi încercãri decât cel/cele deja autorizat/autorizate. În acest caz, în cererea de autorizare se vor identifica separat lista cu profilurile şi încercãrile deja autorizate pentru care se solicita reînnoirea acesteia şi lista cu profilurile şi încercãrile noi pentru care se solicita autorizarea;
b) fişa de identificare a laboratorului;
c) autorizaţia/autorizaţiile şi anexele la aceasta/acestea ale laboratorului, în original;
d) notificarea privind orice modificare a datelor cuprinse în fişele de prezentare cu privire la structura de personal, aparatura de mãsurare, respectarea condiţiilor declarate şi a criteriilor de autorizare, precum şi realizarea acţiunilor corective la termenele-limitã cuprinse în procesele-verbale de evaluare.
ART. 25
(1) Comisiile de autorizare, constituite la nivelul inspectoratelor teritoriale în construcţii, primesc dosarul laboratorului de la echipele de inspecţie constituite în cadrul direcţiilor judeţene de control în construcţii în jurisdicţia cãrora îşi desfãşoarã activitatea acesta.
(2) În baza documentelor prevãzute la alin. (1), comisiile de autorizare analizeazã activitatea fiecãrui laborator autorizat şi, dupã consultarea cu echipele de inspecţie, propun reînnoirea autorizaţiei.
(3) În vederea confirmãrii reînnoirii autorizaţiei şi a reînscrierii în Registrul laboratoarelor de analize şi încercãri în activitatea de construcţii autorizate, Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. va aplica pe autorizaţia laboratorului viza de reînnoire şi va emite o nouã anexã care va cuprinde toate profilurile şi încercãrile pentru care s-a reînnoit autorizaţia.
(4) Reînnoirea autorizaţiilor se va efectua de cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. în termen de 15 zile de la finalizarea evaluãrii, pe baza urmãtoarelor documente:
a) fişa de identificare a laboratorului care solicitã reînnoirea;
b) cererea de reînnoire, cuprinzând lista profilurilor şi încercãrilor în construcţii pentru care se solicitã reînnoirea autorizaţiei;
c) autorizaţiile şi anexele la autorizaţiile laboratorului, în original, respectiv autorizaţia cu eventualele modificãri şi extinderi ale profilurilor şi încercãrilor autorizate iniţial etc.;
d) raportul de evaluare întocmit de comisia de autorizare;
e) procesul-verbal privind concluziile evaluãrii laboratorului solicitant;
f) dovada achitãrii cheltuielilor de autorizare pentru profilurile şi încercãrile noi, solicitate prin cerere, în cazul în care la reînnoire se solicitã şi extinderea profilurilor şi încercãrilor deja autorizate.
ART. 26
(1) Inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. poate dispune sancţiuni laboratoarelor autorizate, la propunerea inspectoratelor teritoriale în construcţii, pe baza referatelor întocmite de direcţiile judeţene de control în construcţii, pentru urmãtoarele motive:
a) neîndeplinirea corespunzãtoare a obligaţiilor specifice;
b) abateri de la cerinţele avute în vedere la autorizare;
c) reclamaţii privind abateri dovedite;
d) documente emise pentru profilurile şi încercãrile neautorizate.
(2) Sancţiunile prevãzute la alin. (1) ce pot fi dispuse laboratoarelor autorizate sunt urmãtoarele:
a) suspendarea autorizaţiei;
b) retragerea autorizaţiei;
ART. 27
(1) Suspendarea autorizaţiei pentru unul sau mai multe profiluri şi încercãri se realizeazã în situaţia în care echipele de supraveghere, pe baza declaraţiilor laboratorului, a observaţiilor proprii şi/sau a reclamaţiilor privind abateri dovedite constatã cã existã deficienţe în activitatea acestora, care fac imposibilã efectuarea unor încercãri pentru profilurile şi încercãrile autorizate în condiţiile declarate, propunând suspendarea autorizaţiei pânã la clarificarea situaţiei.
(2) Deciziile de suspendare a autorizaţiilor sunt luate de Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., la propunerea comisiilor de autorizare pe baza rapoartelor întocmite de echipele de supraveghere.
(3) Pe perioada suspendãrii autorizaţiei, laboratorul nu poate efectua încercãri pentru profilurile şi încercãrile pentru care s-a luat decizia suspendãrii, determinãrile efectuate în aceastã perioadã nefiind recunoscute ca valabile.
(4) Dupã rezolvarea neconformitãţilor care au condus la suspendarea autorizaţiei, laboratorul va notifica echipa de supraveghere, care va demara acţiunile necesare pentru o nouã verificare şi va propune, dupã caz, menţinerea sau ridicarea suspendãrii.
ART. 28
(1) Retragerea autorizaţiilor se efectueazã în cazul în care echipele de supraveghere constatã abateri repetate şi din culpã în funcţionarea laboratoarelor, precum şi în cazul constatãrii unor neconformitãţi care pot influenţa calitatea activitãţii acestora, acestea putând propune retragerea autorizaţiilor atât pentru unul, cât şi pentru mai multe sau pentru toate tipurile de profiluri/încercãri autorizate.
(2) Retragerea autorizaţiilor se decide de cãtre comisiile de autorizare, în urma propunerilor echipelor de supraveghere constituite la nivelul direcţiilor judeţene de control în construcţii.
(3) Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. comunicã laboratoarelor decizia de retragere a autorizaţiei, menţionându-se acest aspect în Lista laboratoarelor de analize şi încercãri în construcţii autorizate.
(4) Pe perioada retragerii autorizaţiei, laboratorul nu poate efectua încercãri recunoscute ca valabile.
(5) În cazul retragerii autorizaţiei laboratorul are obligaţia sã predea autorizaţia/autorizaţiile, în original, direcţiei judeţene de control în construcţii în jurisdicţia cãreia îşi desfãşoarã activitatea. Autorizaţia/autorizaţiile se va/vor reţine atât în cazul retragerii pentru toate profilurile şi încercãrile solicitate, cât şi în cazul în care se vor restrânge anumite profiluri şi încercãri, corespunzãtor abaterilor constatate. În acest ultim caz autorizaţia se va modifica corespunzãtor.
ART. 29
Deciziile de suspendare şi retragere a autorizaţiilor pot fi contestate la Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. în termen de 15 zile de la data comunicãrii.
ART. 30
Laboratoarele cãrora li s-a retras autorizaţia pot solicita o nouã autorizare reluând procedura de autorizare, dupã remedierea deficienţelor.
ART. 31
Eliberarea de rapoarte de analize/încercãri de cãtre laboratoare dupã limitarea, suspendarea sau retragerea autorizaţiei se sancţioneazã în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 10/1995 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 32
Cheltuielile pentru autorizare sunt în valoare de 200 lei pentru un set de 5 încercãri şi se modificã prin ordin al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii.

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 33
(1) Laboratoarele autorizate în condiţiile prezentei proceduri se înscriu în "Registrul laboratoarelor de analize şi încercãri în activitatea de construcţii autorizate", constituit la nivelul Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. - aparat central.
(2) Autorizaţiile emise de Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. anterior intrãrii în vigoare a prezentei proceduri îşi menţin valabilitatea pânã la expirarea termenelor pentru care au fost eliberate, acestea fiind înscrise în "Registrul laboratoarelor de analize şi încercãri în activitatea de construcţii autorizate", cu respectarea prevederilor prezentei proceduri.
ART. 34
Autorizaţiile cuprind în anexã lista cu profilurile şi încercãrile pentru care s-a autorizat laboratorul. Autorizaţiile se supun condiţiei îndeplinirii continue a cerinţelor de autorizare.
ART. 35
Documentele emise de laboratoare sunt valabile în urmãtoarele condiţii:
a) laboratorul emitent este autorizat, potrivit legii;
b) documentele sunt emise de laborator pentru profilurile şi încercãrile de competenţã autorizate.
ART. 36
Autorizarea laboratoarelor nu implicã transferul de responsabilitãţi de la persoana juridicã autorizatã la Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C. şi nici nu o exonereazã pe aceasta de obligaţiile ce îi revin potrivit legii şi prezentei proceduri.
ART. 37
Urmãrirea aplicãrii şi controlul respectãrii prevederilor prezentei proceduri se fac de cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii - I.S.C., prin inspectoratele teritoriale în construcţii şi direcţiile judeţene de control în construcţii.
ART. 38
Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezenta procedurã.


ANEXA 1
-------
la procedurã
-------------

CERINŢE GENERALE DE COMPETENŢĂ
în vederea autorizãrii laboratoarelor de analize şi
încercãri în activitatea de construcţii

1. Exigenţe organizatorice
1.1. Laboratorul trebuie sã dispunã de o organizare care sã îi permitã desfãşurarea activitãţii astfel încât rezultatul încercãrilor efectuate sã nu fie influenţate negativ, sub nicio formã, de eventuale deficienţe din acest domeniu, şi anume:
a) laboratorul trebuie sa aibã o structurã juridicã bine definitã, acesta putând funcţiona ca o entitate juridicã sau în cadrul unei entitãţi juridice. Laboratorul poate fi structurat în mai multe unitãţi tehnice corespunzãtoare pofilelor de încercãri;
b) relaţiile de subordonare ale laboratorului în cadrul instituţiei sau operatorului economic în care funcţioneazã trebuie sã fie astfel stabilite încât sã nu permitã exercitarea de presiuni financiare sau de orice naturã care sã influenţeze imparţialitatea, integritatea şi credibilitatea activitãţii laboratorului. În acest sens laboratorul de încercãri va fi subordonat direct conducãtorului instituţiei/operatorului economic respectiv;
c) laboratorul trebuie sã dispunã de un regulament de organizare şi funcţionare şi de un sistem de management al calitãţii corespunzãtor domeniului sãu de activitate;
d) laboratorul va fi organizat astfel încât fiecare persoanã sã aibã responsabilitãţi riguros definite ca arie de desfãşurare şi limite de competenţã; şeful de laborator în construcţii şi personalul tehnic trebuie sã aibã autoritatea şi resursele necesare realizãrii sarcinilor;
e) remunerarea personalului laboratorului nu trebuie sã depindã de rezultatele încercãrilor efectuate.
1.2. Laboratorul trebuie sã dispunã, în conformitate cu domeniul specific de activitate, de:
a) documentaţia tehnicã în vigoare - standarde, norme tehnice, specificaţii, instrucţiuni etc. - care reglementeazã condiţiile şi modul de efectuare a încercãrilor pentru care solicitã autorizarea;
b) legislaţia în vigoare specificã laboratoarelor de încercãri în construcţii;
c) SR EN ISO CEI 17025: 2005/AC: 2007 - Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercãri şi etalonãri;
d) documentele sistemului calitãţii aplicabile activitãţii de laborator-manual, proceduri, instrucţiuni, planul calitãţii etc.
2. Personal
2.1. Cerinţe generale
a) Laboratorul trebuie sã dispunã de personal în numãr suficient pentru a asigura efectuarea la frecvenţa din reglementãri a încercãrilor pentru care solicitã autorizarea şi pentru asigurarea continuitãţii în executarea şi luarea deciziilor, avându-se în vedere şi eventualele evenimente neprevãzute care pot apãrea.
b) Şeful de laborator în construcţii trebuie sã fie personal permanent angajat cu normã întreagã de muncã.
c) Personalul trebuie sã aibã pregãtirea tehnicã şi experienţa profesionalã necesare îndeplinirii atribuţiilor postului pe care îl deţine; sã cunoascã şi sã aplice politica şi procedurile sistemului de management al calitãţii aferente activitãţii acestuia.
d) Personalul care executã încercãri nedistructive pe elemente şi structuri de beton şi metal trebuie sã îndeplineascã cerinţele de studii şi experienţã profesionalã prevãzute în anexa nr. 7.
e) Laboratorul trebuie sã fie condus de un şef de laborator care trebuie sã îndeplineascã cerinţele de studii şi experienţã profesionalã cuprinse în anexa nr. 7.
f) Laboratorul trebuie sã aibã toate documentele necesare dovedirii competenţei profesionale a personalului de laborator, respectiv calificare profesionalã, experienţã profesionalã, dovezi privind instruirea, certificate de autorizare.
g) Laboratorul trebuie sã menţinã fişe ale postului pentru tot personalul - şef de laborator, specialist în încercãri nedistructive etc., astfel încât fiecare sã îşi cunoascã atribuţiile, sarcinile, responsabilitãţile, nivelurile de decizie şi de competenţã.
h) Laboratorul trebuie sã aibã un program anual de instruire a personalului de laborator şi trebuie sã constituie dovezi privind realizarea acestuia.
2.2 Evaluarea şefului de laborator în construcţii şi a specialistului în încercãri nedistructive se va realiza de cãtre inspectorii de specialitate responsabili cu evaluarea laboratorului în vederea autorizãrii, la sediul laboratorului, dupã cum urmeazã:
a) evaluarea şefului de laborator în construcţii se va efectua pe baza:
- documentelor care atestã îndeplinirea cerinţelor de studii şi experienţã profesionalã: diplomã de studii, curriculum vitae, carte de muncã, adeverinţe privind instruiri profesionale;
- unui chestionar scris, cuprinzând maximum 20 de întrebãri tip grilã din domeniul de încercãri specific laboratorului, al standardului SR EN ISO CEI 17025:2005/AC:2007 şi al legislaţiei în domeniu în vigoare;
b) evaluarea specialiştilor în încercãri nedistructive se va efectua pe baza:
- documentelor care atestã îndeplinirea cerinţelor de studii şi experienţã profesionalã: diplomã de studii, curriculum vitae, carte de muncã, adeverinţe privind instruiri profesionale;
- unui chestionar scris, cuprinzând maximum 10 întrebãri tip grilã din domeniul de încercãri nedistructive betoane/metal.
3. Condiţii de spaţiu şi mediu
a) Laboratorul trebuie sã dispunã de spaţiul şi utilitãţile necesare executãrii corecte a tuturor activitãţilor pentru fiecare profil de încercãri autorizat.
b) Spaţiul şi utilitãţile de care dispune laboratorul trebuie sã asigure condiţiile impuse de reglementãrile tehnice în vigoare pentru stocarea şi pregãtirea probelor supuse încercãrilor, înainte şi dupã încercare, efectuarea încercãrilor, înregistrãrile şi prelucrarea datelor.
c) Spaţiul şi utilitãţile aferente trebuie sã garanteze menţinerea permanentã a condiţiilor de igienã, temperaturã, umiditate, protecţie împotriva noxelor şi protecţia muncii prevãzute pentru domeniul de activitate al laboratorului, protecţia mediului înconjurãtor, eliminarea influenţei factorilor externi.
d) Spaţiul destinat activitãţii de laborator trebuie sã fie astfel dimensionat şi ordonat încât sã asigure desfãşurarea corectã a încercãrilor, sã nu conducã la interferãri de fluxuri, sã asigure spaţii de arhivare şi depozitarea echipamentelor neconforme etc.
e) Localul în care îşi desfãşoarã activitatea laboratorul trebuie sã fie precis şi bine delimitat de eventuale spaţii vecine în care se desfãşoarã alte activitãţi;
f) Condiţiile de acces în localul laboratorului trebuie sã asigure ţinerea sub control a accesului persoanelor strãine în conformitate cu regulile stabilite de conducerea laboratorului, în vederea asigurãrii confidenţialitãţii rezultatelor încercãrilor.
g) Laboratorul trebuie sã dispunã de mobilier corespunzãtor care sã asigure condiţiile din standarde privind efectuarea încercãrilor şi pentru asigurarea condiţiilor de pãstrare a documentelor în condiţii de confidenţialitate.
4. Echipamente de mãsurare şi încercare
a) Laboratorul trebuie sã dispunã de echipamentul de mãsurare şi încercare, precum şi de materialele, produsele şi dispozitivele auxiliare necesare efectuãrii încercãrilor pentru care solicitã autorizarea, în conformitate cu reglementãrile tehnice în vigoare.
b) Gradul de precizie a echipamentelor de mãsurare şi încercare trebuie sã fie cel puţin cel indicat de standardul sau norma tehnicã de încercare.
c) Echipamentele de mãsurare şi încercare utilizate la efectuarea încercãrilor trebuie sã fie în bunã stare de funcţionare, confirmatã prin avize de verificare şi etalonarea metrologicã la zi, eliberate de organisme sau persoane autorizate legal în acest scop.
În acest sens, laboratorul trebuie sã dispunã de:
● programe de întreţinere şi verificare curentã a echipamentelor;
● program anual de verificare metrologicã şi etalonare a echipamentelor;
● set etalonare, în cazul efectuãrii în cadrul laboratorului a operaţiunilor de etalonare a unor aparate;
● contract de prestãri servicii încheiat cu o unitate specializatã în verificãri metrologice.
d) Laboratorul trebuie sã dispunã de un sistem clar şi actualizat permanent de gestionare a echipamentelor de mãsurare şi încercare, care sã cuprindã:
● evidenţa centralizatã a echipamentelor (aparate de mãsurare, încercare, dispozitive auxiliare);
● fişe individuale pentru aparatura de încercare, care vor cuprinde urmãtoarele date:
- denumirea aparaturii;
- destinaţia echipamentului;
- producãtorul, anul fabricaţiei, tipul, numãrul de înregistrare;
- caracteristici tehnice;
- data punerii în funcţiune;
- verificãri metrologice necesare: frecvenţã, mod de realizare;
- condiţii speciale de utilizare;
- localizarea în cadrul laboratorului;
- documentele de atestare a efectuãrii verificãrilor metrologice;
- documentele de atestare a unor operaţii de verificare periodicã, întreţinere şi reparaţii.
e) Laboratorul trebuie sã dispunã de o evidenţã completã cu materialele, produsele şi dispozitivele auxiliare (consumabile şi neconsumabile) necesare efectuãrii încercãrilor.
f) Laboratorul trebuie sã dispunã de un sistem de identificare, evidenţã şi depozitare a aparaturii defecte sau care în urma verificãrii metrologice nu a primit aviz de utilizare, în aşa fel încât:
● identificarea sã fie clarã, prin etichetare;
● depozitarea sã fie fãcutã în spaţii special destinate acestui scop.
5. Raportarea rezultatelor
a) Laboratorul trebuie sã utilizeze pentru înregistrarea rezultatelor încercãrilor rapoarte de încercare.
b) Forma şi conţinutul rapoartelor de încercare vor fi conforme cu prevederile reglementãrilor tehnice aplicabile, dacã este cazul.
c) Rapoartele de încercare trebuie sã cuprindã informaţiile cerute de metoda de încercare utilizatã, informaţiile cerute de client şi necesare pentru interpretarea rezultatelor.
d) Rapoartele de încercare trebuie sã cuprindã cel puţin info0rmaţiile impuse de SR EN ISO CEI 17025: 2005/AC: 2007, paragraful 5.10.2.
6. Proceduri de lucru
a) Laboratorul trebuie sã utilizeze pentru efectuarea încercãrilor autorizate metode de încercare şi moduri de lucru precizate prin reglementãri tehnice.
b) Laboratorul trebuie sã dispunã de proceduri şi instrucţiunile de lucru scrise privind eşantionarea şi efectuarea încercãrilor.
c) Instrucţiunile vor reglementa toate aspectele privind executarea încercãrilor: caracteristicile probelor supuse încercãrii, pãstrarea şi pregãtirea probelor, executarea încercãrii, înregistrarea şi prelucrarea rezultatelor, buletinul sau raportul de încercare, condiţii de acceptare, echipamente de încercare, mãsurarea incertitudinilor, materiale consumabile şi personal responsabil cu efectuarea şi validarea rezultatelor încercãrilor.
7. Sisteme de calitate
Laboratorul trebuie sã facã dovada instituirii şi implementãrii unui sistem propriu de asigurare a calitãţii corespunzãtor structurii sale de organizare, cu respectarea prevederilor SR EN ISO CEI 17025: 2005/AC: 2007 şi ISO 9001/2008.
8. Documente administrative
Laboratorul trebuie sã dispunã de un sistem bine definit de înregistrare evidenţã şi arhivare a documentelor primite şi emise de laborator, astfel încât:
- înregistrãrile sã cuprindã toate informaţiile necesare identificãrii expeditorului şi destinatarului dupã codificare;
- sã fie asiguratã confidenţialitatea conţinutului documentelor, conform hotãrârilor conducerii laboratorului;
- sã asigure condiţii sigure de arhivare şi pãstrare a documentelor.


ANEXA 2
-------
la procedurã
------------


MODEL

CERERE DE AUTORIZARE
LABORATOR DE ANALIZE ŞI ÎNCERCĂRI ÎN ACTIVITATEA DE CONSTRUCŢII

Autorizare [] Extindere [] Modificare []

Prin prezenta ............(denumire instituţie)......., reprezentatã prin .........., cu sediul în ..............., vã solicitãm declanşarea procedurii de autorizare pentru laboratorul ....................... gradul ...... .
În acest sens vã supunem spre analizã dosarul de autorizare anexat, compus din:
1. fişa de identificare a laboratorului;
2. lista profilurilor şi încercãrilor de laborator pentru care se solicitã autorizarea;
3. chestionarul de informare şi autoevaluare prevãzut în anexa nr. 4 la procedurã;
4. decizia de numire a şefului de laborator şi, acolo unde este cazul, a specialistului în încercãri nedistructive;
5. copie dupã acreditarea din partea organismelor naţionale de acreditare din România sau din ţãri membre ale Uniunii Europene, dacã este cazul.
Declarãm prin prezenta cã am luat cunoştinţã de prevederile reglementãrilor tehnice şi legislaţiei în vigoare aplicabile activitãţii laboratorului pentru care solicitãm autorizarea şi ne angajãm sã respectãm prevederile acestor reglementãri pe toatã perioada de valabilitate a autorizaţiei, în caz contrar suntem de acord cu suspendarea sau retragerea autorizaţiei.
Vã rugãm ca dupã analizarea dosarului de autorizare, în cazul în care acesta corespunde exigenţelor stabilite pentru autorizare, sã propuneţi perioada de efectuare a evaluãrii la faţa locului a laboratorului.

Conducãtorul unitãţii,
......................
(numele şi prenumele)

Semnãtura
......................
L.S.


ANEXA 3
-------
la procedurã
------------

FIŞA DE IDENTIFICARE A LABORATORULUI

Date generale
1. Date privind instituţia tutelarã (laborator independent)
1.1. Denumire: ................................................
1.2. Adresã: ..................................................
1.3. Telefon/Fax: .............................................
1.4. E-mail: .......................... web: ..................
1.5. Statut juridic: ..........................................
1.6. Cod unic de înregistrare: ................................
1.7. Nr. de ordine la registrul comerţului: ...................
1.8. Persoana de conducere delegatã pentru reprezentare: ...........
2. Date privind laboratorul de încercãri
2.1. Denumire/grad: ...........................................
2.2. Adresã: ..................................................
2.3. Telefon/Fax: .............................................
2.4. Efectiv total personal laborator: ........................
- din care personal tehnic: ...................................


ANEXA 4
-------
la procedurã
------------

UNITATEA .......................

CHESTIONAR
de informare şi autoevaluare

Prezentul chestionar are drept scop prezentarea principalelor date privind laboratorul de încercãri în vederea analizãrii oportunitãţii vizitei de evaluare preliminarã.



┌───┬─────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│ │ │ Rezultatul │
│Nr.│ │ autoevaluãrii │
│crt│ Cerinţa evaluatã ├──┬──┬──────────────┤
│ │ │Da│Nu│ Obs. │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│A. │Organizare generala │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ 1.│Laboratorul dispune de o organizare care îi permite │ │ │ │
│ │desfãşurarea activitãţii astfel încât sã nu se │ │ │ │
│ │exercite presiuni financiare sau de altã naturã care │ │ │ │
│ │pot influenţa imparţialitatea, integritatea şi │ │ │ │
│ │credibilitatea activitãţii de laborator? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ 2.│Sunt asigurate spaţiile necesare de desfãşurare în │ │ │ │
│ │bune condiţii a încercãrilor? (Se precizeazã anexa │ │ │ │
│ │care prezintã planul laboratorului.) │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ 3.│Sunt stabilite atribuţiile, sarcinile, responsabili- │ │ │ │
│ │tãţile etc. laboratorului într-un regulament de │ │ │ │
│ │organizare şi funcţionare al laboratorului sau │ │ │ │
│ │capitolul din regulamentul de organizare şi │ │ │ │
│ │funcţionare al instituţiei tutelare? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ B.│Resurse umane │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ 4.│Laboratorul dispune de personal astfel încât sã │ │ │ │
│ │asigure atât conducerea, cât şi efectuarea │ │ │ │
│ │încercãrilor pentru care solicitã autorizarea cu │ │ │ │
│ │frecvenţa planificatã? (Se precizeazã anexa care │ │ │ │
│ │prezintã lista cu personalul încadrat special pentru │ │ │ │
│ │laborator - nume, funcţie, calificare; pentru │ │ │ │
│ │personalul autorizat se completeazã inclusiv numãrul │ │ │ │
│ │de autorizaţie.) │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ 5.│Personalul angajat la laborator are fişa postului │ │ │ │
│ │întocmitã astfel încât sã cuprindã atribuţiile, │ │ │ │
│ │sarcinile, responsabilitãţile, nivelurile de decizie │ │ │ │
│ │şi de competenţã? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ 6.│Este desemnat un responsabil cu metrologia în │ │ │ │
│ │laborator? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ 7.│Personalul angajat la laborator are cunoştinţele │ │ │ │
│ │necesare privind legislaţia, standardele, normativele│ │ │ │
│ │aplicabile activitãţii desfãşurate în laborator? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ 8.│Aveţi un program anual de instruire a personalului │ │ │ │
│ │din laborator? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ C.│Sistemul calitãţii │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ 9.│Aveţi implementat un sistem propriu de management al │ │ │ │
│ │calitãţii? (Se precizeazã anexa care prezintã lista │ │ │ │
│ │documentelor sistemului de management al calitãţii - │ │ │ │
│ │Manual, proceduri, instrucţiuni, listã care include │ │ │ │
│ │ediţia/revizia în vigoare; în cazul în care sistemul │ │ │ │
│ │calitãţii este inclus în sistemul instituţii tutelare│ │ │ │
│ │trebuie sã se facã specificaţii clare referitoare la │ │ │ │
│ │sistemul calitãţii aplicabil activitãţii de │ │ │ │
│ │laborator.) │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│10.│La elaborarea sistemului de management al calitãţii │ │ │ │
│ │s-a avut în vedere respectarea SR EN ISO CEI 17025: │ │ │ │
│ │2005/AC: 2007? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│11.│Conducerea laboratorului şi-a stabilit politica şi │ │ │ │
│ │obiectivele în domeniul calitãţii? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│12.│Documentele sistemului calitãţii sunt accesibile │ │ │ │
│ │personalului din laborator? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│13.│Existã o procedurã pentru gestiunea controlatã a │ │ │ │
│ │înregistrãrilor? Procedura defineşte modalitatea de │ │ │ │
│ │a asigura: uşurinţa identificãrii, arhivãrii, │ │ │ │
│ │regãsirii şi protecţiei înregistrãrilor, durata de │ │ │ │
│ │pãstrare şi destinaţia finalã? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│14.│Existã un sistem de tratare a cererilor de ofertã/ │ │ │ │
│ │oferte şi contractelor de încercãri pentru a stabili │ │ │ │
│ │dacã laboratorul are capabilitatea sã îndeplineascã │ │ │ │
│ │cerinţele clientului? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│15.│Este asigurat controlul subcontractanţilor în │ │ │ │
│ │activitãţile de încercãri, în sensul conformãrii │ │ │ │
│ │acestora la cerinţele SR EN ISO CEI 17025: 2005/ │ │ │ │
│ │AC: 2007? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│16.│Laboratorul are un sistem procedural pentru │ │ │ │
│ │aprovizionarea, recepţia, depozitarea, identificarea │ │ │ │
│ │produselor utilizate în laborator ? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│17.│Este efectuatã evaluarea şi selecţia furnizorilor pe │ │ │ │
│ │baza capacitãţii acestora de a furniza produse │ │ │ │
│ │conforme cu cerinţele organizaţiei? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│18.│Este stabilitã procedura de interfaţã cu clientul │ │ │ │
│ │privind: modul de comunicare, transmiterea │ │ │ │
│ │rezultatelor încercãrilor, reacţia clientului, │ │ │ │
│ │inclusiv reclamaţiile acestuia etc.? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│19.│Sunt definite, într-o procedurã documentatã, metodele│ │ │ │
│ │de control şi responsabilitãţile/autoritatea pentru │ │ │ │
│ │controlul încercãrilor/rezultatelor neconforme? │ │ │ │
│ │(Se va preciza numãrul neconformitãţilor identificate│ │ │ │
│ │în ultimele 6 luni.) │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│20.│Sunt pãstrate înregistrãri privind acţiunile │ │ │ │
│ │corective şi preventive rezultate în urma controlului│ │ │ │
│ │lucrãrilor neconforme, auditurilor interne sau │ │ │ │
│ │externe, analiza efectuatã de conducere, feedbackul │ │ │ │
│ │de la client, inclusiv reclamaţiile acestuia? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│21.│Aveţi organizat auditul intern al laboratorului? │ │ │ │
│ │(Notaţi data ultimului audit intern efectuat.) │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│22.│Se efectueazã periodic analiza de cãtre conducere a │ │ │ │
│ │activitãţii de laborator? (Precizaţi intervalul la │ │ │ │
│ │care se efectueazã şi data ultimei analize). │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ D.│Cerinţe tehnice │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│D.1│Metode de încercare şi etalonare şi validarea │ │ │ │
│ │metodei │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│23.│Sunt identificate metodele de încercare şi │ │ │ │
│ │standardele, specificaţiile etc. dupã care se │ │ │ │
│ │efectueazã încercãrile? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│24.│Se efectueazã încercãri dupã metode nestandardizate? │ │ │ │
│ │Dacã da, precizaţi cine a validat metoda de încercare│ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│25.│Aveţi proceduri/instrucţiuni de efectuare a tuturor │ │ │ │
│ │încercãrilor pentru care se solicitã autorizarea? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│26.│Aveţi o listã actualizatã privind legislaţia, │ │ │ │
│ │standardele, normativele etc., aplicabile activitãţii│ │ │ │
│ │de laborator şi care sunt în dotarea laboratorului? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│D.2│ Echipament pentru încercãri, mãsurã, etalonare │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│27.│Laboratorul este dotat cu necesarul de echipamente │ │ │ │
│ │de eşantionare, mãsurare şi încercare conforme cu │ │ │ │
│ │specificaţiile relevante pentru încercãrile/ │ │ │ │
│ │etalonãrile respective? │ │ │ │
│ │Dacã nu, cum procedaţi? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│28.│Existã proceduri documentate privind identificarea, │ │ │ │
│ │metode de verificare utilizate, securitatea în │ │ │ │
│ │manipulare, transportul, depozitarea, utilizarea şi │ │ │ │
│ │mentenanţa planificatã a echipamentului? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│29.│Este amenajatã o zonã din laborator pentru a se │ │ │ │
│ │depozita echipamentele neconforme? (Se va haşura │ │ │ │
│ │zona în planul de situaţie al laboratorului.) │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│30.│Aveţi un sistem de evidenţã al verificãrilor │ │ │ │
│ │metrologice? Dacã da, precizaţi cum este organizat. │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│ E.│Realizarea de încercãri │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│31.│Aveţi stabilite proceduri care descriu selectarea, │ │ │ │
│ │planul de eşantionare, extragerea şi pregãtirea │ │ │ │
│ │eşantioanelor? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│32.│Aveţi un sistem de recepţionare, înregistrare, │ │ │ │
│ │etichetare, depozitare (înainte şi dupã încercare)? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│33.│Dupã efectuarea încercãrilor aveţi o procedurã de │ │ │ │
│ │eliminare a deşeurilor? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│34.│Aveţi un plan de control al calitãţii întocmit pe │ │ │ │
│ │tipuri de materiale, faze de control care sã includã │ │ │ │
│ │frecvenţa de efectuare a încercãrilor (în cazul │ │ │ │
│ │laboratoarelor care efectueazã încercãri pentru │ │ │ │
│ │operatorul economic de care aparţine)? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│35.│Aveţi instituit un sistem de control privind │ │ │ │
│ │respectarea normelor tehnice privind efectuarea │ │ │ │
│ │încercãrilor? Cine efectueazã controlul? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│36.│Dar pentru verificarea modului de consemnare în │ │ │ │
│ │documentele emise? Cine efectueazã controlul? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│37.│Utilizaţi formulare pentru înscrierea rezultatelor │ │ │ │
│ │încercãrilor? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│38.│Formularele/caietele de lucru/fişele de lucru sunt │ │ │ │
│ │identificate pe fiecare tip de încercare? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│39.│Pentru rezultatele încercãrilor efectuate de │ │ │ │
│ │subcontractanţi se emit rapoarte scrise? │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────────┤
│40.│Înregistrãrile tehnice ale rezultatelor încercãrilor │ │ │ │
│ │asigurã trasabilitatea încercãrilor (identificarea │ │ │ │
│ │comenzii/contractului, identificarea personalului │ │ │ │
│ │responsabil pentru eşantionare, pentru efectuarea │ │ │ │
│ │încercãrii, pentru înscrierea/calculul rezultatelor)?│ │ │ │
└───┴─────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──────────────┘



NOTĂ:
În rubrica "Observaţii" se noteazã datele solicitate în chestionar sau se identificã documentele care se anexeazã şi care confirmã stadiul de realizare a cerinţei evaluate.

Conducãtorul unitãţii,
........................
(numele şi prenumele)

Semnãtura
.......................
L.S.

Data ...............


ANEXA 5
-------
la procedurã
------------
PROCES VERBAL DE EVALUARE LABORATOR

--------------
NOTĂ(CTCE)
Anexa nr. 5 se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 24 martie 2010, la paginile 20-23 (a se vedea imaginea asocialã).


ANEXA 6
-------
la procedurã
------------

NOMENCLATORUL PROFILURILOR DE ÎNCERCĂRI



┌───┬───────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┐
│Nr.│ Codul profilului │ Denumirea profilului │
│crt│ │ │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │AChA │Analize chimice ape │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 2 │ACS │Analize chimice sol │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 3 │ANCFD │Agregate naturale pentru lucrãri de CF, │
│ │ │drumuri │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 4 │AR │Armãturi de rezistenţã; din oţel beton, │
│ │ │sârme sau plase sudate │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 5 │AVC │Acusticã şi vibraţii în construcţii │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 6 │BBABP │Beton, beton armat, beton precomprimat │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 7 │CAL │Construcţii din aliaje aluminiu │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 8 │CF │Suprastructurã CF │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 9 │CL │Construcţii din lemn │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│10 │CO │Construcţii din oţel │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│11 │D │Drumuri │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│12 │Prefabricate │Prefabricate │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│13 │EIC │Echipamente înglobate în construcţii │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│14 │ElBBABPZ │Elemente din beton, beton armat, beton │
│ │ │precomprimat, zidãrie │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│15 │EP │Elemente de pavaj │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│16 │F │Finisaje │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│17 │Geosintetice │Geosintetice │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│18 │GTF │Geotehnicã şi teren de fundare │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│19 │H │Etanşarea rosturilor cu mastic bituminos │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│20 │HITIF │Hidroizolaţii, izolaţii termice, izolaţii │
│ │ │fonice │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│21 │IA │Instalaţii de automatizare │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│22 │IAE │Instalaţii şi aparatele electrice │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│23 │ICF │Instalaţii de contact, semnalizare, │
│ │ │centralizare bloc, instalaţii de automatizare │
│ │ │pentru CF │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│24 │IDM │Încercãri distructive metal │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│25 │IDL │Încercãri distructive lemn │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│26 │IDN │Încercãri distructive nemetale │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│27 │IEX C │Încercãri pentru expertizarea construcţiilor │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│28 │IF │Instalaţii frigorifice │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│29 │IGN │Instalaţii de gaze combustibile naturale │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│30 │II │Instalaţii de încãlzire │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│31 │INN │Încercãri nedistructive nemetale │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│32 │Încercãri accelerate ale │Încercãri accelerate ale sistemelor rutiere │
│ │sistemelor rutiere │ │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│33 │Încercãri polietilenã │Încercãri polietilenã │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│34 │Încercãri pe modele şi │Încercãri pe modele şi prototipuri în │
│ │prototipuri în laborator │laborator │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│35 │Încercãri produse ceramice │Încercãri produse ceramice │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│36 │INM │Încercãri nedistructive metal │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│37 │IS │Instalaţii sanitare │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│38 │IVC │Instalaţii de ventilaţie şi climatizare │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│39 │L INJ │Lucrãri de injectare │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│40 │LT │Lucrãri de telecomunicaţii │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│41 │Materiale pentru învelitori│Materiale pentru învelitori │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│42 │Materiale pentru produse │Materiale pentru produse ceramice │
│ │ceramice │ │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│43 │MBM │Materiale pentru betoane şi mortare │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│44 │MD │Materiale pentru drumuri │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│45 │MNB │Materiale pentru noroi bentonitic │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│46 │MP │Materiale de protecţie contra agenţilor │
│ │ │corozivi │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│47 │MTZ │Mortare pentru tencuieli şi zidãrii │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│48 │PC │Protecţie catodicã │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│49 │PCI │Protecţie contra incendiilor │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│50 │PPC │Produse polimerice pentru construcţii │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│51 │Produse finite │Produse finite │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│52 │Produse petroliere │Produse petroliere │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│53 │Profil chimic │Profil chimic │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│54 │Siguranţa circulaţiei │Siguranţa clientului │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│55 │SP │Suduri polietilenã │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│56 │VNCEC │Verificãri nedistructive şi ale comportãrii │
│ │ │în exploatare a construcţiilor │
├───┼───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│57 │ZP │Zidãrie şi pereţi │
└───┴───────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 7
-------
la procedurã
------------

Cerinţe de studii şi experienţã profesionalã pentru evaluarea personalului

Şef laborator în construcţii
Tabelul 1.1




┌─────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ Gradul │ Cerinţe de calificare │ │
│laboratorului├─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │ Vechimea │
│ │ Studii │în activitatea│
│ │ │ de laborator │
├─────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ III │Tehnician - specializarea construcţii │ 10 ani │
│ │Studii de scurtã duratã/Subinginer - specializarea: │ 2 ani │
│ │● Construcţii civile, industriale şi agricole; Cãi ferate, │ │
│ │ drumuri şi poduri; Amenajãri şi construcţii hidrotehnice; │ │
│ │ Îmbunãtãţiri funciare; Instalaţii; Inginerie civilã │ │
│ │● Chimie (materiale de construcţii) │ │
│ │● Alte specializãri - conform domeniului de activitate al │ │
│ │ laboratorului (energeticã şi electrotehnicã, tehnologia │ │
│ │ sudurii etc.) │ │
│ │Studii de lungã duratã - specializarea: │ 1 an │
│ │● Construcţii civile, industriale şi agricole; Cãi ferate, │ │
│ │ drumuri şi poduri; Amenajãri şi construcţii hidrotehnice; │ │
│ │ Îmbunãtãţiri funciare; Instalaţii, Inginerie civilã │ │
│ │● Chimie (materiale de construcţii) │ │
│ │● Alte specializãri - conform domeniului de activitate al │ │
│ │ laboratorului (inginer geolog, energeticã şi electrotehnicã,│ │
│ │ tehnologia sudurii etc.) │ │
├─────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ II │Studii de scurtã duratã/Subinginer - specializarea: │ 5 ani │
│ │● Construcţii civile, industriale şi agricole; Cãi ferate, │ │
│ │ drumuri şi poduri; Amenajãri şi construcţii hidrotehnice; │ │
│ │ Îmbunãtãţiri funciare; Instalaţii; Inginerie civilã │ │
│ │● Chimie (materiale de construcţii) │ │
│ │● Alte specializãri - conform domeniului de activitate al │ │
│ │ laboratorului (inginer geolog, energeticã şi electrotehnicã,│ │
│ │ tehnologia sudurii etc.) │ │
│ │Studii de lungã duratã - specializarea: │ 2 ani │
│ │● Construcţii civile, industriale şi agricole; Cãi ferate, │ │
│ │ drumuri şi poduri; Amenajãri şi construcţii hidrotehnice; │ │
│ │ Îmbunãtãţiri funciare; Instalaţii; Inginerie civilã │ │
│ │● Chimie (materiale de construcţii) │ │
│ │● Alte specializãri - conform domeniului de activitate al │ │
│ │ laboratorului (inginer geolog, energeticã şi electrotehnicã,│ │
│ │ tehnologia sudurii etc.) │ │
└─────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘

┌─────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Gradul │ Cerinţe de calificare │
│laboratorului├─────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┤
│ │ │ Vechimea │
│ │ Studii │în activitatea│
│ │ │ de laborator │
├─────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ I │Studii de lungã duratã - specializarea: │ 3 ani │
│ │● Construcţii civile, industriale şi agricole; Cãi ferate, │ │
│ │ drumuri şi poduri; Amenajãri şi construcţii hidrotehnice; │ │
│ │ Îmbunãtãţiri funciare; Instalaţii; Inginerie civilã │ │
│ │● Chimie anorganicã │ │
│ │● Chimie (materiale de construcţii) │ │
│ │Alte specializãri - conform domeniului de activitate al │ │
│ │laboratorului (inginer geolog, energeticã şi │ │
│ │electrotehnicã, tehnologia sudurii etc.) │ │
└─────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘



Specialist încercãri nedistructive
Tabelul 1.2




┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ │ Vechimea │
│ │ minimã în │
│ Cerinţe minime de calificare │ activitatea │
│ │ de laborator │
├────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┼──────────────┤
│● studii de lungã duratã │ │ │
├────────────────────────────────────────────┤Absolvent de facultate tehnicã│ 4 ani │
│● studii de scurtã duratã/subinginer │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│● curs de instruire în domeniu │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│● alte documente eliberate de CNCAN, ISCIR │ │ │
│ (dupã caz) │ │ │
└────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┴──────────────┘




ANEXA 8
-------
la procedurã
------------

MODEL

CERERE DE REÎNNOIRE

LABORATOR DE ANALIZE ŞI ÎNCERCĂRI ÎN ACTIVITATEA DE CONSTRUCŢII

Prin prezenta, ...............(denumirea instituţiei)..........., reprezentatã prin .........., cu sediul în ............., vã solicitãm declanşarea procedurii de reînnoire a autorizãrii laboratorului ..............., gradul....... .
În acest sens vã supunem spre analizã dosarul de autorizare anexat, compus din:
1. fişa de identificare a laboratorului;
2. lista profilurilor şi încercãrilor de laborator pentru care se solicitã reînnoirea;
3. notificare privind orice modificare a datelor cuprinse în fişele de prezentare cu privire la structura de personal, aparatura de mãsurare, respectarea condiţiilor declarate şi a cerinţelor organismului de autorizare.
Declarãm prin prezenta cã am luat cunoştinţã de prevederile reglementãrilor tehnice şi ale legislaţiei în vigoare, aplicabile activitãţii laboratorului pentru care solicitãm reînnoirea autorizãrii, şi ne angajãm sã respectãm prevederile acestor reglementãri pe toatã perioada de valabilitate a autorizaţiei; în caz contrar, suntem de acord cu suspendarea sau retragerea autorizaţiei.
Vã rugãm ca dupã analizarea dosarului de reînnoire, în cazul în care acesta corespunde exigenţelor stabilite pentru autorizare, sã propuneţi perioada de efectuare a evaluãrii la faţa locului a laboratorului.

Conducãtorul unitãţii,
................................
(numele, prenumele şi semnãtura)



ANEXA 9
-------
la procedurã
------------

RAPORT DE EVALUARE
a laboratorului de analize şi încercãri în activitatea de construcţii

Încheiat astãzi, .............



┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐
│Date de identificare a laboratorului │
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Instituţia tutelarã: │Nr. în registrul comerţului: │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │CUI al societãţii: │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Adresa instituţiei tutelarã: │Nr. de telefon: │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │Nr. de fax: │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Adresa laboratorului: │Nr. de telefon laborator: │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │Nr. de fax laborator: │
├──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┤
│ Baza legalã a atestãrii: │
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│- <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în │- <>OGR nr. 2/2001 privind regimul │
│construcţii, cu modificãrile ulterioare │juridic al contravenţiilor, aprobatã
│ │cu modificãri şi completãri prin │
│ │<>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile│
│ │şi completãrile ulterioare │
│ │ │
│- <>Legea nr. 50/1991 privind autorizarea │- SR EN ISO CEI 17025:2005/AC: 2007│
│executãrii lucrãrilor de construcţii, │ - Cerinţe generale pentru compe- │
│republicatã, cu modificãrile şi completã- │tenţa laboratoarelor de │
│rile ulterioare │încercãri şi etalonãri │
│ │ │
│- <>Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind│- Procedura privind evaluarea la- │
│înfiinţarea Inspectoratului de Stat în │boratoarelor de analize şi încer- │
│Construcţii - ISC, aprobatã prin Legea │cãri în activitatea de construcţii │
│nr. 707/2001, cu modificãrile ulterioare │în vederea autorizarii │
│ │ │
│- Regulamentul privind controlul de stat │- Reglementãri tehnice (regulamente│
│al calitãţii în constructii, aprobat prin │proceduri, specificaţii, normative,│
│<>Hotãrârea Guvernului nr. 272/1994 │instrucţiuni, ghiduri, metodologii,│
│ │manuale, etc.) │
│- Regulamentul privind autorizarea │ │
│laboratoarelor de analize şi încercãri în │ │
│activitatea de construcţii, aprobat prin │ │
│<>Hotãrârea Guvernului nr. 808/2005 │ │
├────────────────────────────────────┬─────┴───────────────────────────────────┤
│ Comisia de autorizare compusã din: │ Numele şi prenumele │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Preşedinte │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Membru │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Membru │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Secretarul comisiei │ │
├────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│În urma analizãrii dosarului de autorizare de cãtre comisia de autorizare │
│s-au constatat urmãtoarele: │
├───┬────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┤
│Nr.│ Criteriul analizat │ DA │ NU │
│crt│ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 1.│Fişa de identificare este completatã cu toate datele de identi- │ │ │
│ │ficare necesare în faza de autorizare/extindere/modificare/ │ │ │
│ │reînnoire? │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 2.│Lista documentelor sistemului de management al calitãţii conţine│ │ │
│ │documentele necesare funcţionãrii sistemului? │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 3.│Lista profilelor şi încercãrilor de laborator pentru care se │ │ │
│ │solicitã autorizarea │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 4.│Chestionarul de evaluare s-a completat conform cerinţelor etapei│ │ │
│ │de autorizare/extindere/modificare/reînnoire? │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 5.│S-a constatat realizarea tuturor acţiunilor corective stabilite │ │ │
│ │în procesul-verbal rezultat în urma verificãrilor efectuate în │ │ │
│ │baza chestionarului de evaluare? │ │ │
├───┴────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┤
│Alte constatãri rezultate în urma analizei: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Paginile anexate, în numãr de ........................., fac parte integrantã │
│din prezentul raport de evaluare. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│CONCLUZIA COMISIEI DE AUTORIZARE │
│ În urma analizei documentelor, laboratorul ................................. │
│cu sediul în ................................................................,│
│îndeplineşte/nu îndeplineşte cerinţele de autorizare/extindere/modificare/ │
│reînnoire? │
├───────────────────────────┬────────────────────────────────┬─────────────────┤
│ Comisia de autorizare │ Numele şi prenumele │ Semnãtura │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Preşedinte │ │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Membru │ │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Membru │ │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Secretar comisie │ │ │
└───────────────────────────┴────────────────────────────────┴─────────────────┘


Prezentul raport de evaluare a fost întocmit în ..... exemplare.


ANEXA 10
--------
la procedurã
-------------

MODELUL AUTORIZAŢIEI

--------------
NOTĂ(CTCE)
Anexa nr. 10 se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 24 martie 2010, la paginile 28-29 (a se vedea imaginea asocialã).

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016