Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 10 februarie 2012  de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 10 februarie 2012 de solicitare si emitere, in format electronic, a adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 148 din 6 martie 2012

    ART. 1
    Prezenta procedurã se aplicã societãţilor comerciale care, potrivit prevederilor art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, au obligaţia de a înregistra, la înmatriculare şi la schimbarea sediului social, documentul care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de a obţine certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, denumit în continuare certificat de sediu social.
    ART. 2
    Odatã cu cererea de înmatriculare sau de înregistrare a menţiunii privind schimbarea sediului social (denumitã în continuare cererea RC), societatea comercialã, prin reprezentantul sãu legal sau prin persoana împuternicitã de acesta, depune la oficiul registrului comerţului în a cãrui razã teritorialã îşi are sediul social o cerere de înregistrare a documentului prevãzut la art. 1 (denumitã în continuare cererea AFP).
    ART. 3
    (1) Formatul cererii AFP este prevãzut în anexa nr. 2 la ordin.
    (2) Pe cererea AFP, oficiul registrului comerţului menţioneazã numãrul de înregistrare al cererii RC pe care cererea AFP o însoţeşte.
    ART. 4
    (1) Oficiul registrului comerţului transmite prin poşta electronicã cererea AFP scanatã organului fiscal competent, folosind portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie MAIL", imediat dupã înregistrarea la oficiul registrului comerţului a cererii RC.
    (2) La cererea AFP va fi anexat, scanat, actul doveditor al dreptului de folosinţã depus de solicitant în susţinerea cererii RC, în conformitate cu prevederile art. 69 alin. (1) lit. b) din Normele metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrãrilor şi de eliberare a informaţiilor, aprobate prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.594/C/2008.
    (3) Înaintarea cãtre organul fiscal competent a actului doveditor al dreptului de folosinţã depus în susţinerea cererii RC, precum şi eliberarea şi transmiterea adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, denumitã în continuare adeverinţã pentru documentul de sediu social, şi a certificatului de sediu social nu sunt condiţionate de înregistrarea, în scopul stabilirii impozitului pe venit, a actului doveditor al dreptului de folosinţã la organul fiscal.
    ART. 5
    (1) În sensul prezentei proceduri, organul fiscal competent este administraţia finanţelor publice municipalã, orãşeneascã, comunalã sau a sectoarelor municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în a cãrei razã teritorialã se aflã situat spaţiul cu destinaţie de sediu social.
    (2) Conducãtorul fiecãrui organ fiscal competent desemneazã o persoanã responsabilã cu aplicarea prevederilor prezentei proceduri, precum şi un înlocuitor al acesteia. Persoanele sunt desemnate din cadrul compartimentului cu atribuţii în gestionarea registrului contribuabililor.
    (3) În aplicarea prezentei proceduri, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã atribuie o adresã de e-mail dedicatã fiecãrui organ fiscal competent. Lista organelor fiscale şi a adreselor de e-mail se comunicã Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.
    ART. 6
    (1) Organul fiscal competent organizeazã evidenţa documentelor care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social în cadrul registrului de evidenţã a spaţiilor cu destinaţie de sediu social.
    (2) Registrul prevãzut la alin. (1) se organizeazã la nivel de adresã a spaţiului şi se gestioneazã la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generalã de tehnologia informaţiei, şi cuprinde:
    a) adresa completã a spaţiului cu destinaţie de sediu social (stradã, numãr, bloc, apartament, localitate, judeţ/sector);
    b) datele de identificare a titularului dreptului de folosinţã (numele şi prenumele/denumirea, domiciliul/domiciliul fiscal şi codul de identificare fiscalã);
    c) documentul care atestã dreptul de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (tipul documentului, numãrul şi data);
    d) perioada de valabilitate a dreptului de folosinţã asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (data de început, data de final).
    ART. 7
    (1) Organul fiscal, dupã primirea pe e-mail a documentaţiei de la oficiul registrului comerţului, verificã datele înscrise în cerere cu cele din actele doveditoare şi preia informaţiile în registrul de evidenţã a spaţiilor cu destinaţie de sediu social, înscriind şi numãrul de înregistrare atribuit de oficiul registrului comerţului cererii.
    (2) Documentele primite şi emise în aplicarea prezentei proceduri se arhiveazã, în format electronic, de cãtre organul fiscal.
    ART. 8
    Organul fiscal emite şi transmite prin poşta electronicã oficiului registrului comerţului expeditor adeverinţa pentru documentul de sediu social şi certificatul de sediu social, potrivit modelelor prevãzute în anexele nr. 3 şi 4 la ordin, în format pdf, înscriind în acestea şi numãrul de înregistrare atribuit de oficiul registrului comerţului cererii RC.
    ART. 9
    (1) Pentru cererile AFP însoţite de actul doveditor al dreptului de folosinţã, primite de cãtre organul fiscal competent în prima jumãtate a programului de lucru, între orele 8,00-12,00, certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social se emit şi se transmit cãtre oficiile registrului comerţului în aceeaşi zi, pânã la ora 16,00, utilizând portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie MAIL".
    (2) Pentru cererile AFP însoţite de actul doveditor al dreptului de folosinţã, primite de cãtre organul fiscal competent în a doua jumãtate a programului de lucru, între orele 12,00-16,00, certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social se emit şi se transmit cãtre oficiile registrului comerţului în prima jumãtate a programului de lucru din ziua imediat urmãtoare, între orele 8,00-12,00, utilizând portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie MAIL".
    (3) În cazul în care documentaţia este incompletã sau nu este lizibilã, precum şi dacã, din alte motive, nu pot fi emise certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social, organul fiscal competent va notifica, de îndatã, oficiului registrului comerţului. Notificarea, care va cuprinde în mod obligatoriu numãrul de înregistrare la registrul comerţului a cererii RC şi motivul pentru care nu pot fi emise documentele, se transmite utilizând portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie MAIL".
    (4) Dacã motivele pentru care nu pot fi emise certificatele de sediu social şi adeverinţele pentru documentul de sediu social pot fi înlãturate numai de cãtre societatea comercialã, prin reprezentantul sãu legal sau prin persoana împuternicitã de acesta, oficiile registrului comerţului vor dispune mãsurile necesare.
    (5) Dacã certificatele de sediu social nu sunt transmise în termenele prevãzute la alin. (1) şi (2), precum şi în cazul prevãzut la alin. (3), oficiile registrului comerţului amânã soluţionarea cererilor RC, pe motivul lipsei certificatului de sediu social şi a adeverinţei pentru documentul de sediu social.
    ART. 10
    (1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va asigura utilizatorilor oficiilor registrului comerţului care au acces pe portalul http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie Registre Generale" şi drepturile de acces, pe acelaşi portal, la secţiunea "Acces aplicaţie MAIL".
    (2) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va asigura utilizatorilor oficiilor registrului comerţului asistenţã tehnicã de specialitate pentru utilizarea portalului http://www.extranet.fiscnet.ro, secţiunea "Acces aplicaţie MAIL".
    ART. 11
    Timbrele fiscale în valoare de 4 lei aferente cererilor AFP se anuleazã prin aplicarea acestora pe cererea depusã la oficiul registrului comerţului.

                                ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016