Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
PROCEDURA din 1 martie 2004 de aprobare a entitatilor care importa bunuri in baza prevederilor art. 69 lit. a), b), c) si d) si ale art. 82 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 545/2003 , modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 29/2004 pentru reglementarea unor masuri financiare
1. Potrivit prevederilor art. 69 lit. a), b), c) şi d) şi ale <>art. 82 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 545/2003 , astfel cum au fost modificate şi completate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 29/2004 pentru reglementarea unor mãsuri financiare, atât timp cât nu dau ocazia unor abuzuri sau distorsiuni majore ale concurenţei sunt scutite de la plata drepturilor de import: a) bunurile provenite din ajutoare şi donaţii cu caracter social, umanitar, religios, cultural, didactic, sportiv, primite de unitãţi de cult recunoscute legal, unitãţi şi instituţii şcolare de stat şi particulare, cabinete medicale şi unitãţi sanitare, ministere şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale, organizaţii sindicale şi patronale, organizaţii cu caracter caritabil sau filantropic ori de asociaţii şi fundaţii, aprobate de Ministerul Finanţelor Publice; b) bunurile de orice naturã trimise cu titlu gratuit de o persoanã sau de o organizaţie stabilitã în afara României şi fãrã scop comercial din partea expeditorului, cãtre ministere şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale, organizaţii sindicale şi patronale, alte organizaţii cu caracter caritabil sau filantropic ori cãtre asociaţii şi fundaţii, aprobate de Ministerul Finanţelor Publice, în vederea creşterii fondurilor colectate în cursul manifestãrilor caritabile ocazionale, organizate în beneficiul persoanelor nevoiaşe; c) echipamentele şi materialele de birou trimise cu titlu gratuit de o persoanã sau de o organizaţie stabilitã în afara României şi fãrã scop comercial din partea expeditorului, cãtre organizaţii sindicale şi patronale, organizaţii cu caracter caritabil sau filantropic ori cãtre asociaţii şi fundaţii, aprobate de Ministerul Finanţelor Publice, în vederea utilizãrii exclusiv pentru nevoile lor de funcţionare şi realizare a obiectivelor caritabile sau filantropice pe care le urmãresc; d) bunurile trimise cu titlu gratuit, finanţate de guverne strãine în baza unor tratate, înţelegeri, protocoale semnate de Guvernul României, cãtre organizaţii stabilite de comun acord de cãtre comisii guvernamentale mixte prin protocoale anuale şi aprobate de Ministerul Finanţelor Publice, în vederea realizãrii proiectelor specifice de asistenţã economicã, socialã, inclusiv caritabilã, umanitarã şi de promovare culturalã şi educaţionalã; e) bunurile importate de instituţii publice, organizaţii sindicale şi patronale, alte organizaţii cu caracter caritabil sau filantropic ori de asociaţii şi fundaţii, aprobate de Ministerul Finanţelor Publice, în vederea distribuirii gratuite cãtre victimele dezastrelor care afecteazã teritoriul României sau punerii, cu titlu gratuit, la dispoziţia victimelor catastrofelor, bunurile din urmã rãmânând în proprietatea organizaţiilor în cauzã. 2. - (1) În vederea soluţionãrii cererilor entitãţilor şi acordãrii aprobãrilor prevãzute de art. 69 lit. a), b), c) şi d) şi de <>art. 82 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 59/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 545/2003 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 29/2004 , în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti se constituie câte o comisie formatã din: - preşedinte - director executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau şef al administraţiei finanţelor publice de sector; - membru - director adjunct executiv cu atribuţii în colectarea şi administrarea veniturilor statului sau şef adjunct al administraţiei finanţelor publice de sector; - membru - şef serviciu/birou juridic. (2) Secretariatul comisiei este asigurat de un expert din cadrul serviciului cu atribuţii în colectarea şi administrarea veniturilor statului. 3. - (1) Entitatea solicitantã va depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti o cerere potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1, semnatã de reprezentantul legal al solicitantului, în care se vor menţiona denumirea, sediul social, obiectul de activitate, codul fiscal şi scopul concret pentru care se solicitã aprobarea, însoţitã de urmãtoarele documente: a) actul de înfiinţare (copie); b) statutul, dupã caz (copie); c) codul fiscal (copie); d) referat al administraţiei finanţelor publice în a cãrei razã teritorialã îşi are sediul social solicitantul, din care sã rezulte cã acesta a respectat disciplina financiarã, respectiv cã a achitat obligaţiile fiscale şi cã a depus declaraţiile aferente. Excepţie fac ministerele şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale. (2) Comisia va analiza documentele depuse şi va decide asupra aprobãrii. Aprobarea, care se materializeazã într-o decizie potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2, va fi semnatã de preşedintele comisiei şi va fi comunicatã solicitantului în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii documentaţiei la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti. (3) În caz de respingere a cererilor prezentate se vor preciza motivele care au stat la baza acestei decizii. 4. Aprobarea se acordã numai pentru urmãtoarele domenii înscrise în actul de înfiinţare al entitãţii: servicii sociale, umanitar, religios, cultural, didactic, sportiv, sãnãtate, filantropie şi voluntariat, elaborarea şi implementarea strategiilor de guvernare, precum şi pentru bunurile importate potrivit scopurilor prevãzute la art. 69 lit. c) şi d), precum şi la <>art. 82 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 59/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 545/2003 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 29/2004 . 5. Entitãţile care primesc aprobarea vor transmite la Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generalã de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat şi la direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv administraţia finanţelor publice de sector care a dat aprobarea, un raport anual privind activitatea desfãşuratã în baza aprobãrii, respectiv structura şi cantitatea bunurilor importate şi destinaţia acestora. 6. În situaţia nerespectãrii de cãtre entitãţile care au primit aprobare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 59/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 545/2003 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 29/2004 , aprobarea se anuleazã de cãtre autoritatea publicã emitentã a aprobãrii respective sau de cãtre autoritatea ierarhic superioarã acesteia ori de instanţa de judecatã, încasându-se totodatã drepturile de import aferente operaţiunilor care au fost efectuate cu încãlcarea reglementãrilor legale în vigoare. 7. Organele teritoriale de control fiscal vor efectua verificãri la entitãţile care au beneficiat de aprobare, cel puţin o datã pe an, asupra modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare. 8. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta procedurã.
ANEXA 1 la procedurã
Denumirea entitãţii ........................... codul fiscal .................................. Adresa ........................................ Telefon ....................................... Nr. de înregistrare ...........................
CERERE
În conformitate cu prevederile art. 69 lit. a), b), c) şi d) şi ale art. 82 alin. (1) din <>Ordonanţa Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 545/2003, modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 29/2004 , ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 354/2004 şi în baza documentaţiei anexate, solicitãm aprobarea pentru desfãşurarea activitãţilor de import în condiţiile art. 69 lit. a), b), c) şi d) şi ale art. 82 alin. (1) din <>Ordonanţa Guvernului nr. 59/2003 , aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 545/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Reprezentantul legal al entitãţii, ................................... (nume şi prenume) .................................. (semnãtura şi ştampila)
Data .................
ANEXA 2 la procedurã
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Direcţia generalã a finanţelor publice a judeţului .............. Administraţia finanţelor publice a sectorului ...................
DECIZIA Nr. ......... din ............
În conformitate cu prevederile art. 69 lit. a), b), c) şi d) şi ale art. 82 alin. (1) din <>Ordonanţa Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 545/2003, modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 29/2004 , şi ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 354/2004, pe baza docu- mentaţiei depuse şi înregistrate sub nr. ...................., se aprobã desfãşurarea activitãţii de import în condiţiile art. 69 lit. a), b), c) şi d) şi ale <>art. 82 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 59/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 545/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de cãtre entitatea ..........................................................., cu sediul social în localitatea ........................................., str. ....................................................... nr. ............, codul fiscal ............................., telefon ............., reprezentatã legal de cãtre ...................................... . (numele şi prenumele)
Director executiv, .......................
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email