Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA DE LICITATIE din 23 noiembrie 1999  pentru achizitionarea unor unitati de reducere a emisiilor (ERUPT)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA DE LICITATIE din 23 noiembrie 1999 pentru achizitionarea unor unitati de reducere a emisiilor (ERUPT)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 25 aprilie 2002
PROCEDURĂ? DE LICITATIE din 23 noiembrie 1999
pentru achizitionarea unor unitati de reducere a emisiilor (ERUPT)
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 25 aprilie 2002


1. Introducere
In baza Protocolului de la Kyoto, Comunitatea Europeana s-a angajat sa reduca emisiile gazelor de sera (GHG) cu 8% in perioada 2008-2012, comparativ cu nivelul emisiilor din anul 1990. Olandei, ca parte a Uniunii Europene, i s-a cerut sa contribuie la indeplinirea acestui angajament prin reducerea emisiilor gazelor de sera cu 6%. Intentia Olandei este sa realizeze cel putin 50% din efortul sau pe plan intern pentru a veni in intampinarea Protocolului de la Kyoto. Cealalta jumatate va fi realizata prin mijloacele Mecanismelor de la Kyoto. Implementarea comuna (IC) este unul dintre aceste mecanisme.
Implementarea comuna este un mecanism prin care initiativele care vizeaza reducerea emisiilor de gaze de sera sunt realizate de catre o tara pe teritoriul altei tari. Unitatile de reducere a emisiilor ale acestui proiect pot fi transferate de la tara gazda catre tara investitoare. Pentru a realiza acest lucru, atat tara gazda, cat si tara investitoare aproba proiectul, ca proiect de implementare comuna, si sunt de acord asupra raportarii comune la secretariatul UNFCCC, care este imputernicit cu verificarea reducerilor de emisii realizate. Prin ERUPT, Procedura de licitatie pentru achizitionarea unor unitati de reducere a emisiilor, Olanda doreste sa introduca implementarea comuna prin furnizarea de fonduri pentru achizitionarea unitatilor de reducere a emisiilor si prin furnizarea unui cadru de lucru pentru aprobarea si raportarea obligatiilor.
Acestea descriu conditiile pentru Procedura de licitatie pentru achizitionarea unor unitati de reducere a emisiilor (ERUPT). Procedura a fost stabilita in conformitate cu Directiva 93/36/EEC a Comunitatii Europene pentru procurarea de resurse.
In cap. 2 sunt prevazute domeniul de utilizare, obiectivul ofertei, criteriile de selectie si criteriile de acordare.
In cap. 3 este descrisa procedura de cerere pentru aceasta convocare pentru oferte. In acest capitol sunt mentionate instructiunile pentru o oferta de succes.
2. Domeniul de utilizare
2.1. Definitii
Urmatoarele definitii se folosesc pentru:
- gaze cu efect de sera, GHG - compusi gazosi ai atmosferei, atat naturali, cat si artificiali, care absorb si reemit radiatii infrarosii, neincluse in Protocolul de la Montreal; mai precis: dioxid de carbon [CO(2)], metan [CH(4)], oxid de azot [N(2)O], hidrofluorocarbonati [HFC(s], perfluorocarbonati (PFCs) si hexafluorida de sulfura [SF(6)] (anexa A la Protocolul de la Kyoto);
- sursa - orice proces, activitate sau mecanism care degaja GHG, un aerosol sau un precursor al GHG in atmosfera;
- rezervor - orice proces, activitate sau mecanism care inlatura GHG, un aerosol sau un precursor al GHG din atmosfera;
- CCNUSC (UNFCCC) - Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice;
- CoP - Conferinta partilor la CCNUSC;
- Protocolul de la Kyoto, KP - protocol la CCNUSC privind obiectivul final al realizarii limitarii emisiilor cuantificate si al angajamentelor de reducere a acestora pentru promovarea unei dezvoltari durabile;
- anexa I - anexa I la CCNUSC "Lista tarilor care sau angajat sa reduca cantitativ emisiile de GHG (membrii OECD plus majoritatea tarilor central- si est-europene)";
- anexa B - anexa B la Protocolul de la Kyoto, partile din anexa I si angajamentele de reducere ale acestora;
- implementare comuna, IC - indeplinirea angajamentului de reducere, conform art. 3 din Protocolul de la Kyoto, de catre o tara (tara care dobandeste) prin obtinerea, in conformitate cu art. 6 din Protocolul de la Kyoto, a unitatilor de reducere a emisiilor din proiecte, intr-o alta tara (tara de transfer sau tara gazda);
- unitate de reducere a emisiilor, URE - reducerea sau absorbtia emisiilor de GHG a 1.000 kg CO(2) echivalent rezultand dintr-un proiect vizand reducerea emisiilor antropice (art. 6.3 din Protocolul de la Kyoto) pe durata angajamentului de 5 ani in perioada 2008-2012, calculata in conformitate cu Decizia 2/CoP(3);
- cerere de credit - o cerere de credit asupra unei unitati de reducere a emisiilor rezultate dintr-un proiect concret, initiat si derulat intr-o tara gazda de catre vanzatorul cererii;
- ERUPT(-x) - Procedura de licitatie pentru achizitionarea unor unitati de reducere a emisiilor in anul 2000; x = numarul ofertei;
- participant - entitate privata care actioneaza drept contractor pe langa autoritatea ofertanta in cadrul ERUPT;
- reducere suplimentara - o reducere a emisiilor prin reducerea surselor sau sporirea capacitatii de indepartare prin absorbtie, care este similara celei care s-ar fi produs in lipsa proiectului propus [art. 6.1b] din Protocolul de la Kyoto);
- acorduri interguvernamentale - acord intre guvernele tarilor care achizitioneaza si tara gazda privind cooperarea generala in privinta implementarii comune (de exemplu: memorandum de intelegere, scrisoare de intentie, acord, tratat, protocol);
- studiu de baza - document care intr-o maniera temeinica stabileste in mod obiectiv, sistematic si reproductibil situatia privind emisiile de GHG si alte aspecte de mediu, inaintea inceperii proiectului de implementare comuna prin mijloace de masurare si de calcul;
- validare - evaluare tehnica de catre un organism independent si calificat, inaintea contractarii, pentru a afla daca reducerea emisiilor estimate pentru un proiect poate fi considerata realista;
- certificare - evaluare tehnica de catre un organism independent si calificat, pe parcursul perioadei de angajament, pentru a asigura ca reducerea emisiilor din proiectul implementarii comune, masurata si propusa de contractant, este reala;
- certificare URE - URE de la un proiect care a fost certificat.
2.2. Cadru: Implementarea comuna
De la sfarsitul secolului al XVIII-lea volumul GHG in atmosfera rezultat din activitatea umana a crescut enorm. Cresterea a condus la incalzirea suprafetei pamantului. Acest efect este numit efectul de sera intensificat. La Conferinta Natiunilor Unite asupra mediului si dezvoltarii din 1992 de la Rio de Janeiro s-a adoptat Agenda 21 si s-a recunoscut ca efectul de sera crescut ar trebui stopat si, in consecinta, si emisiile de GHG ar trebui reduse.
Posibilitati de reducere a emisiilor exista in tarile in curs de dezvoltare si in tarile cu economie in tranzitie din Europa Centrala si de Est, precum si in Occident. Probabil costurile pentru reducerea emisiilor sunt mai ridicate in Occident decat in multe piete care au aparut. Pe de alta parte, pietele nou-aparute nu sunt capabile sa finanteze reducerea emisiilor, datorita altor prioritati economice. Din acest motiv a fost introdus conceptul de implementare comuna (IC). Prin implementarea comuna (IC) tarile coopereaza intr-un proiect de reducere a emisiilor in tara cu economie in tranzitie. Proiectele sunt definite ca proiecte de dezvoltare in care tara beneficiara este asistata in dezvoltarea economiei sale si are avantaje de pe urma investitiilor si a asistentei tehnice.
In decembrie 1997, la a treia intalnire a Conferintei partilor de la Kyoto, au fost fixate obiective pentru multe tari (cele mai multe ale OECD/CEE) privind emisiile de gaze cu efect de sera in perioada 2008-2012. Comunitatea Europeana s-a angajat ea insasi sa reduca emisiile de gaze cu efect de sera (GHG) cu 8% in perioada 2008-2012 comparativ cu nivelul emisiilor existent in anul 1990. Olandei, ca parte a Uniunii Europene, i s-a cerut sa contribuie la indeplinirea acestui obiectiv prin reducerea cu 6% a emisiilor de gaze cu efect de sera (GHG). Este in intentia Olandei sa realizeze cel putin 50% din eforturile sale pe plan intern pentru a indeplini angajamentele cuprinse in Protocolul de la Kyoto. Cealalta parte va fi realizata prin mijloacele Mecanismelor de la Kyoto. Implementarea comuna este unul dintre aceste mecanisme.
Prin folosirea mecanismului implementarii comune Olanda doreste sa achizitioneze unitati de reducere a emisiilor (URE) produse in tarile gazda in timpul perioadei de angajament 2008-2012, ca parte a obligatiilor olandeze aflate sub incidenta termenilor Protocolului de la Kyoto. In acest scop Olanda doreste sa cumpere solicitari asupra viitoarelor unitati de reducere a emisiilor de la investitorii care au initiat si au condus proiecte in tari gazda, inaintea perioadei de angajament.
In Procolul de la Kyoto sunt prevazute conditiile de baza pentru proiectele de implementare comuna. Aceste conditii sunt mult mai detaliate in descrierea tehnica ERUPT.
2.3. Obiectul
ERUPT urmareste cumpararea de unitati de reducere a emisiilor, ca parte a obligatiilor Olandei aflate sub incidenta termenilor Protocolului de la Kyoto, ca acestea sa fie produse pe durata perioadei de angajament 2008-2012.
Prin ERUPT Olanda doreste sa cumpere credite pentru 2.000.000 de URE (unitati de reducere a emisiilor).
Cantitatea minima care poate fi cumparata de la orice furnizor este de 100.000 URE. Nu exista o cantitate maxima per furnizor.
Daca proiectul genereaza mai multe cereri de credite in perioada 2008-2012 decat sunt necesare sub incidenta termenilor acordului, atunci Olanda va avea dreptul sa cumpere aceste cereri de credite de la contractor la pretul convenit in acord sau la pretul curent al URE pe piata in momentul livrarii, oricare este cel mai mic.
Pretul
Pretul pentru cererile de credite nu a putut fi inca determinat. In scopul acordarii contractului vor fi utilizate criteriile mentionate in sectiunea 2.6. Olanda isi rezerva dreptul de a anula o oferta daca preturile sau alte conditii devin nefavorabile.
2.4. Descrierea tehnica
Produsul: Cereri de credite pentru URE
O unitate de reducere a emisiilor sau URE este o reducere sau o retinere a emisiilor de GHG echivalent a 1.000 kg CO(2), rezultand dintr-un proiect care a urmarit reducerea emisiilor antropice (art. 6.3. din Protocolul de la Kyoto) in perioada de angajament 2008-2012, calculata in conformitate cu Decizia 2/CoP(3).
Urmatoarele elemente din aceasta definitie sunt importante:
1. URE sunt produse numai in proiecte.
Pentru a produce URE un proiect trebuie sa fie initiat, conducand la reducerea emisiilor de GHG prin micsorarea numarului de surse sau prin marirea numarului de rezervoare. Orice oferta asupra URE in cadrul ERUPT este de aceea intotdeauna legata de un proiect de implementare comuna in care se vor produce URE.
2. Proiectul trebuie sa urmareasca in mod special reducerea emisiilor de GHG.
Reducerea emisiilor de GHG va fi un efect dorit sau secundar al multor proiecte comerciale si de investitii. De exemplu, multe investitii in eficientizarea energiei sunt motivate la inceput de reducerea costurilor, dar au un efect asociat de reducere a emisiilor.
Proiectele cu perspective comerciale normale nu sunt considerate proiecte de implementare comuna, chiar daca ele conduc la o reducere a emisiilor de GHG. In consecinta, aceste reduceri de emisii nu sunt considerate URE aflate sub incidenta Protocolului de la Kyoto. Numai acele proiecte realizand o reducere a emisiilor de GHG in plus fata de cele care s-ar fi produs fara demararea proiectului specific sunt considerate proiecte cu implementare comuna. Acest lucru ar putea fi realizat, de exemplu, prin folosirea tehnologiilor specifice. Cei care prezinta oferte trebuie sa faca in mod clar cunoscut in ce masura reducerile emisiilor de GHG din proiectele lor pot fi considerate mai mari fata de ceea ce s-ar fi produs altfel.
3. Implementarea comuna este un mecanism sub incidenta Protocolului de la Kyoto (KP).
Protocolul de la Kyoto stabileste ca URE pot fi transferate numai de la o parte la alta parte, ceea ce inseamna de la un guvern la alt guvern. In consecinta, entitati particulare nu pot niciodata poseda, dobandi sau vinde URE. Totusi ele pot fi autorizate de catre o parte sa participe la actiuni care conduc la producerea, transferul sau la dobandirea de URE. Acest lucru sta la baza ERUPT. Prin acceptarea unui contract de la ERUPT un contractor este autorizat sa asiste Olanda in generarea si dobandirea de URE de la tara gazda. Prin acordarea contractului Olanda depune o cerere pentru URE care urmeaza sa fie generate din proiectul specific. Din acel moment nici o alta parte nu mai poate cere nici o URE din proiectul de implementare comuna. Tara gazda autorizeaza contractantul sa isi dea concursul in generarea de URE si sa le transfere in Olanda prin emiterea unei scrisori de aprobare pentru proiect. O scrisoare de aprobare din partea tarii gazda este, in consecinta, o parte obligatorie a ofertei dumneavoastra.
4. URE este legata de perioada de angajament 2008-2012.
ERUPT considera doar reducerile din perioada 2008 - 2012. URE produse inaintea acestei perioade nu pot fi cumparate sau transferate de catre Olanda. Acestea pot deveni transferabile daca CoP, in una dintre intrunirile viitoare, deschide posibilitatea de a le face bancabile sau alte modalitati. Ca rezultat, proiectul din care se ofera cereri de credite trebuie sa fie operational si distinct in perioada 2008-2012.
5. URE este calculata in conformitate cu Decizia 2/CoP(3).
CoP(3) este Conferinta partilor ce s-a desfasurat la Kyoto in luna noiembrie 1997. In Decizia 2 au fost stabilite liniile directoare pentru calculul reducerilor de emisii. Oricum, acestea sunt inca subiectul discutiilor si negocierilor dintre parti. Din consideratie pentru ERUPT, Olanda a formulat o metoda mai practica de calcul, bazata pe liniile directoare ale CoP (vezi urmatoarea sectiune). Autoritatea ofertanta va valida URE oferita prin aceasta metoda. Se asteapta din partea Conventiei-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice ca aceasta va face disponibile linii directoare privind calculul URE, pe baza intalnirilor CoP, inainte de anul 2008. Calculul final al URE si transferul se vor baza pe aceste linii directoare ale Conventiei-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice.
Calculul URE
Linia de baza
URE a fost intotdeauna calculata corespunzator unei linii de baza. Linia de baza este situatia privind emisiile de GHG inaintea inceperii implementarii comune, proiect stabilit prin masuratori si calcule. Ca obiectiv, trebuie sa fie stabilita o cale sistematica si reproductibila. O linie de baza poate fi o cifra absoluta (de exemplu: cantitatea de metan emisa de un pamant cu moloz) sau o cifra relativa la o unitate de productie (de exemplu: cantitatea de energie folosita pentru obtinerea unui kg de hartie intr-o fabrica de hartie sau cantitatea de CO(2) emisa pentru producerea unui MW de energie).
Studiul liniei de baza trebuie sa satisfaca urmatoarele cerinte:
1. situatia de pornire trebuie sa fie descrisa in cuvinte si sustinuta de date privitoare la emisiile de GHG, insa, de asemenea, trebuie sa dea atentie efectelor de mediu asupra aerului, apei, solului, sanatatii umane si biodiversitatii;
2. studiul liniei de baza trebuie sa fie executat in conformitate cu procedurile descrise in anexa nr. 2 la aceasta procedura de licitatie;
3. cuantificarea emisiilor de GHG trebuie aplicata 12 luni consecutive inaintea datei de incepere a proiectului de implementare comuna;
4. trebuie sa se arate ca anul pentru care studiul liniei de baza se desfasoara este unul reprezentativ.
Estimare
Dupa aceea trebuie sa estimati reducerea GHG, ca o consecinta a proiectului de implementare comuna. Estimarile trebuie facute pentru fiecare an, de la data inceperii proiectului pana la incheierea acestuia. Estimarile facute pentru anii 2008-2012 trebuie sa fie folosite pentru oferta dumneavoastra de cereri.
Validare
Ca etapa in aprecierea propunerilor, autoritatea ofertanta va avea studiul liniei de baza si estimarea producerii URE validate. Pe baza acestei validari autoritatea ofertanta va decide daca va achizitiona cererile oferite.
Certificare
Pe perioada angajamentului reducerea reala de GHG, de exemplu cantitatea reala de URE produsa, trebuie sa fie stabilita. Acest lucru trebuie facut prin efectuarea unui studiu de monitorizare, care este realizat folosindu-se o metodologie similara celei de la studiul liniei de baza. Studiul de monitorizare trebuie sa fie certificat de un organism independent, recunoscut de Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice. O data certificata URE (unitatea de reducere a emisiilor) este oficiala si poate fi transferata din tara gazda catre Olanda.
In momentul lansarii ERUPT nici un organism care sa certifice reducerile emisiilor de GHG nu a fost inca recunoscut de CCNUSC si nici o linie de baza nu a fost agreata cu privire la felul in care vor fi realizate monitorizarea si certificarea. Se asteapta ca asemenea organisme si linii de baza vor exista pana in anul 2008 sau mai devreme. Daca asemenea organisme si linii de baza nu vor exista pana atunci, Olanda si tara gazda vor decide asupra procedurii de certificare.
Transferul URE (unitatii de reducere a emisiilor)
Contractarea, livrarea cererilor de credite de catre participant si transferul ulterior al URE trebuie sa aiba loc conform descrierii urmatoarei proceduri:
1. proiectul este aprobat de tara gazda ca proiect de implementare comuna. Aprobarea proiectului este depusa intr-o scrisoare de aprobare de catre tara gazda;
2. dupa aceea, daca propunerea este acceptata de autoritatea ofertanta, contractul ERUPT dintre autoritatea ofertanta si participant reglementeaza aprobarea proiectului de catre Olanda si fixeaza baza legala pentru tranzactiile financiare dintre autoritatea ofertanta si furnizor;
3. URE devine oficiala o data certificata pe durata perioadei de angajament;
4. pe baza scrisorii de aprobare si a contractului ERUPT Olanda poate sa puna in practica cererile de credite, iar transferul URE de la tara gazda catre Olanda va avea loc. Tara gazda si Olanda vor raporta in comun transferul Secretariatului CCNUSC.
Cerinte specifice pentru proiectele generatoare de URE:
● trebuie sa fie dovedit faptul ca reducerea emisiilor de GHG sau cresterea absorbtiei prin rezervoare naturale nu ar fi avut loc fara proiectul de implementare comuna;
● proiectul poate fi implementat in orice tara mentionata in anexa I. Oricum, Olanda a facut deja reglementarile de baza asupra implementarii comune cu un numar de tari care ar putea facilita aprobarea proiectelor de implementare comuna pe teritoriul lor. Aceste tari sunt:
- x;
- y;
- z;
● tara gazda trebuie sa aiba aprobarea proiectului in scris;
● un studiu al liniei de baza trebuie sa fi fost realizat;
● finantarea proiectului trebuie incheiata inainte ca un contract sa poata fi semnat.
2.5. Criterii de excludere si selectie
1. Criterii de excludere: Orice reprezentant poate fi descalificat daca:
- este in stare de faliment sau este pe punctul de a intra in stare de faliment, afacerile sale vor fi administrate de catre tribunal, a intrat in aranjamente cu creditori sau este in orice situatie analoaga survenind din proceduri similare aflate sub incidenta legilor si regulamentelor nationale;
- este subiectul procedurilor de declarare a falimentului, unui ordin de lichidare obligatorie sau administrativ, printr-o hotarare judecatoreasca, sau unei puneri in ordine cu creditorii ori este subiectul oricaror alte proceduri aflate sub incidenta legilor si a regulamentelor nationale;
- a fost condamnat pentru un delict privind conduita sa profesionala printr-o sentinta judecatoreasca in vigoare;
- a fost vinovat pentru o conduita profesionala necorespunzatoare, dovedita prin orice mijloace care pot fi justificate de autoritatile contractante;
- nu si-a indeplinit obligatiile legate de plata contributiilor securitatii sociale, in conformitate cu prevederile legale ale tarii in care s-a stabilit sau ale tarii autoritatilor contractante;
- nu si-a indeplinit obligatiile legate de plata taxelor, in conformitate cu prevederile legale ale tarii in care este stabilit sau ale tarii autoritatilor contractante;
- se face vinovat de reprezentarea gresita in furnizarea informatiilor cerute sub incidenta prevederilor acestor competente asupra criteriilor pentru selectia calitativa.
In ceea ce priveste dovada criteriilor de excludere, aceasta poate fi data de primele 3 criterii, prin prezentarea cazierului judiciar sau prin neprezentarea acestuia; prin prezentarea unui certificat eliberat de autoritatea competenta din tara de origine sau din tara din care aceasta persoana vine se arata ca nici unul dintre aceste cazuri nu se aplica ofertantului. Dovada criteriilor 5 si 7 poate fi data de un certificat eliberat de autoritatea competenta. In cazul in care tara interesata nu elibereaza asemenea documente, a caror dovada este data de ofertant, acestea pot fi inlocuite de o declaratie sub prestare de juramant sau, in tari in care prestarea de juramant nu este folosita, printr-o declaratie solemna, pe propria raspundere, data de ofertant in fata autoritatilor juridice sau administrative competente, notar ori organe competente profesional sau comercial din tara ofertantului ori din tara sa de origine. Dovada criteriilor 4 si 6 nu este necesar a fi data.
2. Situatia financiara si economica: Reprezentantul trebuie sa fie apt din punct de vedere financiar sa elibereze cereri. Dovada poate fi furnizata de:
- prezentarea bilantului contabil sau a extraselor din acesta, unde publicarea unui bilant este ceruta sub incidenta legii in tara in care reprezentantul este stabilit;
- o declaratie a cifrei de afaceri totale a reprezentantului si cifra sa de afaceri cu privire la bunurile asociate prin contract, pe ultimii 3 ani financiari;
- declaratii adecvate de la bancheri.
3. Capacitatea tehnica: Dovada capacitatii tehnice a reprezentantului trebuie furnizata prin unul sau mai multe dintre urmatoarele mijloace:
- scurta descriere a proiectului care conduce la generarea cererilor de credite asupra URE;
- o lista a principalelor livrari indeplinite sau proiecte realizate in ultimii 3 ani, cu datele, cantitatile si destinatarii implicati, publici sau particulari;
- o descriere a posibilitatilor tehnice ale reprezentantului, masurile de asigurare a calitatii si posibilitatile de studiu si de cercetare;
- indicatii ale tehnicienilor sau ale organelor tehnice implicate, indiferent daca apartin sau nu apartin in mod direct de reprezentant, in special ale celor responsabili pentru controlul calitatii;
- o verificare realizata de expeditor sau in numele lui, de un organ oficial competent al tarii in care furnizorul este stabilit, cu privire la acordul organului asupra capacitatilor de productie ale reprezentantului si, daca este necesar, si asupra posibilitatilor de studiu si cercetare, precum si asupra masurilor de control al calitatii.
Urmatoarea metodologie va fi folosita pentru a evalua criteriile de selectie:
1. Evaluarea criteriului 1 (criteriul de excludere). Partea este exclusa daca nu indeplineste unul dintre criterii.
2. Evaluarea criteriului 2 (situatia financiara si economica), exprimata sub forma unei note numerice de la 0-20.
3. Evaluarea criteriului 3 (capacitatea tehnica), exprimata sub forma unei note numerice de la 0 la 80:
a) descrierea proiectului: 0-50 puncte;
b) referinte: 0-20 puncte, maximum 2 puncte per proiect, total 10 proiecte;
c) facilitati, controlul calitatii, capacitati de productie: 0-10 puncte.
4. Partea va fi descalificata daca nota finala este mai mica de 65 si/sau nota 2 este mai mica de 12 si/sau nota 3a) este mai mica de 50 si/sau nota 3b) este mai mica de 12.
5. Partea care obtine nota cea mai mare va fi invitata sa prezinte o propunere.
2.6. Criteriile de acordare a contractului
Contractele vor fi acordate pe baza atractivitatii economice.
Urmatoarele elemente vor fi luate in considerare:
1. pretul;
2. proiectul propus si tehnologia trebuie sa fie considerate fezabile si capabile sa realizeze standardul URE (validare tehnica);
3. proiectul trebuie sa aiba o baza financiara sanatoasa (validare economica);
4. proiectul trebuie sa fie organizat intr-o asemenea maniera incat URE sa poata fi livrata in perioada de angajament 2008-2012;
5. proiectul nu trebuie sa cauzeze nici un efect negativ semnificativ asupra mediului sau social;
6. stabilitatea economica a tarii de destinatie nu poate forma o amenintare asupra continuitatii proiectului (evaluare folosind ratingul NCM).
Urmatoarea metodologie va fi folosita pentru a evalua criteriile de acordare a contractului:
1. Evaluarea criteriului 2, exprimata sub forma unei note numerice de la 0 la 100.
2. Evaluarea criteriului 3, exprimata sub forma unei note numerice de la 0 la 100.
3. Evaluarea criteriului 4, exprimata sub forma unei note numerice de la 0 la 100.
4. Proiectul nu va fi acordat drept contract daca nota este mai mica de 65 la oricare dintre criterii.
5. Calculand media notelor, ponderea mare o au criteriile 5 si 6.
Exemple:
- nota x 1 pentru un rating NCM de 1 sau 2;
- nota x 0,85 pentru un rating NCM de 3 sau 4;
- nota x 0,7 pentru un rating NCM de 5.
Proiectul va fi respins daca nota finala va fi mai mica de 65. Un factor de corectie similar va fi folosit in cantarirea efectelor de impact asupra mediului si social.
6. Toate proiectele cu note mai mari de 65 vor fi clasificate pe baza pretului in comparatie cu nota. Contractele vor fi acordate proiectelor cu cel mai mare grad de apreciere [valoarea cea mai mare din punct de vedere material (bani), cel mai scazut raport pret/nota].
Bugetul este disponibil pentru oferta pana la concurenta sumei de ....... guldeni olandezi.
O vizita la santier va face parte integranta din procedura de acordare a contractului.
2.7. Adrese utile:
- numele si adresa Ministerului Afacerilor Economice;
- numele si adresa organizatiei care face oferta;
- numele si adresa autoritatilor din tara gazda.
3. Procedura de aplicare
3.1. Generalitati
ERUPT este organizata conform normelor restrictionate ale Uniunii Europene.
ERUPT consta in doua faze: o faza de selectie si o faza de acordare a unui contract. In faza de selectie cei care prezinta oferte pot prezenta autoritatii ofertante un formular de exprimare a interesului. Firmele care si-au exprimat interesul sunt protejate, evaluate prin intermediul criteriilor de selectare prevazute in sectiunea 2.5 si in final clasificate. Olanda va informa autoritatile cuvenite din tarile gazda. Dupa impunerea criteriilor de excludere si selectare, acele firme considerate a avea cele mai bune perspective vor fi selectate.
Urmatoarea faza este cea a acordarii contractului. Autoritatea ofertanta va intentiona sa invite cel putin 5 firme pentru a prezenta o propunere. Propunerile vor fi evaluate in conformitate cu criteriile de acordare a contractului prevazute in sectiunea 2.6. Daca propunerea dumneavoastra nu este acceptata, autoritatea ofertanta va rambursa o suma de @@ guldeni olandezi (T.V.A. inclusa) pentru lansarea pe piata a propunerii.
O noua convocare pentru oferte va fi prezentata daca mai putin de 3 firme trec de faza de selectie. Daca dupa aceasta a doua convocare pentru oferte tot mai putin de 3 firme trec de faza de selectie, autoritatea ofertanta va incepe procedura de negociere.
Procedura este prezentata schematic in anexa nr. 6.
3.2. Faza de selectie
Exprimarea interesului trebuie sa contina urmatoarele informatii:
● formular de cerere completat;
● documentele mentionate la sectiunea 2.5 pct. 1 "Criterii de excludere";
● extras din registrul comertului;
● bilantul contabil pe anul 1998;
● referinte cu privire la initierea unor proiecte similare (maximum 5);
● referinte cu privire la functionarea unor proiecte similare (maximum 5);
● referinte cu privire la tehnologia care va fi folosita in proiect.
Formularul de cerere trebuie sa fie un document concis care sa contina cele mai relevante informatii despre proiectul si despre firma dumneavoastra, despre destinatar si despre ceilalti parteneri de proiect ai dumneavoastra. Formularul de cerere este atasat ca anexa nr. 1.
Sunteti instiintat ca acest formular este obligatoriu, iar cererea dumneavoastra trebuie sa contina toate elementele mentionate in acest formular. Cererile care nu au formularul obligatoriu nu vor fi luate in considerare.
Trebuie sa trimiteti cererea dumneavoastra catre autoritatea ofertanta prin posta sau personal inainte de termenul limita mentionat in programul orar (sectiunea 3.5).
Propunerile care sosesc dupa termenul limita sau propunerile trimise sub alte forme, cum ar fi prin fax sau e-mail, nu vor fi luate in considerare.
3.3. Faza de acordare a contractului
Firmele selectate in faza anterioara vor fi imputernicite de autoritatea ofertanta sa prezinte o propunere. Propunerea trebuie sa contina urmatoarele documente:
1. oferta de cereri de credite pentru URE, numar de pozitie, pret, durata de livrare;
2. scrisoare de aprobare din partea tarii gazda;
3. descrierea tehnica detaliata a proiectului;
4. informatii financiare detaliate ale proiectului;
5. studiul liniei de baza a implementarii comune.
Formularele privind aceste documente sunt prevazute in anexele la aceasta procedura de licitatie.
Propunerile carora le lipseste oricare dintre aceste documente nu vor fi luate in considerare.


┌────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ P.M. Instructiunile detaliate de participare │
│ la licitatie vor fi elaborate de organizatia ofertanta. │
└────────────────────────────────────────────────────────────┘


3.4. Publicarea rezultatelor ofertei
Firmele care au trimis o oferta vor fi informate in scris despre rezultatele acesteia. Rezultatele ofertei vor fi publicate in @@@@@. Daca este nevoie, autoritatii ofertante i se poate solicita sa furnizeze clarificari verbale.
3.5. Termene de desfasurare


Actiunea Data
Publicarea ofertei x
Incheierea ofertei
Selectarea furnizorilor, invitatie
pentru propuneri
Incheierea primirii propunerilor
Acordarea contractului
Publicarea rezultatelor ofertei



ANEXA 1
Formularul de cerere pentru selectie

Formularul de cerere pentru exprimarea interesului consta in 3 parti. Va rugam sa incepeti fiecare parte pe o pagina noua.
1. INFORMATII GENERALE
1.1. Numele si adresa solicitantului
Numele fimei
Adresa
Codul strazii si adresa
Adresa postala
Codul strazii si adresa postala din oras
Tara
Persoana de contact
Denumirea functiei
Numarul de telefon
Numarul de fax
Numarul bancar
Banca
Numarul de angajati
Domeniul principal de activitate al firmei
Numarul CPA
Numarul de inregistrare la camera de comert
Data inregistrarii
1.2. Partenerii de proiect
Numele firmei
Adresa
Codul strazii + oras + adresa din tara
Tara
Persoana de contact
Denumirea functiei
Numarul de telefon
Numarul de fax
Numarul de angajati
Domeniul principal de activitate al firmei
Numarul CPA
Numarul de inregistrare la camera de comert + oras
Data inregistrarii
2. INFORMATII DESPRE PROIECT
2.1. Rezumatul proiectului
Genericul proiectului (maximum 40 de pozitii)
Rezumat (maximum 100 de cuvinte despre cele mai importante caracteristici ale proiectului)
Data de incepere a proiectului
Data de incetare a proiectului
Totalul estimat de cereri de URE pentru a fi livrate
Pretul oferit per URE
Costurile totale estimate ale proiectului
2.2. Definirea proiectului (maximum 750 de cuvinte)
Obiectiv, rezultate asteptate
Fond, istoric, locatie, relatii cu alte proeicte, obiective pe termen lung si scurt, structura finantarii, calculul producerii de URE
2.3. Plan operational (maximum 500 de cuvinte)
Fazele proiectului, activitatile care trebuie realizate, materiale necesare si de calcul, planificarea proiectului, intinderea in timp, bugetul estimat per faza de proiect
2.4. Colectivul de proiect (maximum 250 de cuvinte)
Descrierea solicitantului, descrierea relatiei dintre partenerii de proiect
3. SEMNATURI
Partile subsemnatare sunt de acord sa realizeze proiectul cum a fost descris in aceasta propunere de selectie si sa fie angajat sa execute sarcinile mentionate.
Solicitant
Numele si prenumele
Denumirea functiei
Localitatea
Data
Semnatura
Partener/Parteneri
Numele si prenumele
Denumirea functiei
Localitatea
Data
Semnatura
Anexe:
● extras de la registrul comertului;
● bilantul contabil anual;
● referinte cu privire la initierea unor proiecte similare;
● referinte cu privire la functionarea unor proiecte similare;
● referinte cu privire la tehnologia care va fi folosita in proiect.

ANEXA 2
Conceperea Scrisorii de aprobare

Scrisoare de aprobare
Subsemnatul, reprezentant legal al <numele tarii/regiunii>, parte a Protocolului de la Kyoto,
Preambul, referinte, declaratii politice
referitor la:
numarul de propuneri <numarul propunerii indicat de firma>, numita <numele propunerii>, mentionata de acum incolo proiectul,
de catre <numele autorului propunerii>, mentionat de acum incolo contractant,
datare <data propunerii>,
pe baza conditiei prin care proiectul este acceptat de Guvernul Olandei si a contractului privind livrarea de URE care este semnat intre Guvernul Olandei si contractant,
declar ca:
<tara gazda> recunoaste proiectul ca fiind un proiect de implementare comuna in conformitate cu art. 6 din Protocolul de la Kyoto;
proiectul se supune cerintelor unui proiect de implementare comuna stabilit de guvernul <tarii gazda>, astfel cum a fost prezentat in Termenii de referinta ai ofertei OCURE din <data, referinta>;
<tara gazda> autorizeaza contractantul sa sprijine producerea de URE prin realizarea proiectului in conformitate cu art. 6 din Protocolul de la Kyoto;
<tara gazda> va transfera <procentaj> din garantarea URE produsa prin proiect Guvernului Olandei pe perioada 2008-2012;
<tara gazda> si Olanda vor raporta in comun transferul Secretariatului CCNUSC (Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimburilor climatice).
Conceput <data>,
<orasul, tara>
Semnat

Din partea tarii gazda Din partea contractantului
Numele complet al tarii Numele complet al firmei
Numele: Numele:
Pozitia: Pozitia:
Data: Data:
Semnatura: Semnatura:

ANEXA 3

Formularul descrierii tehnice a proiectului


┌────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ P.M. Formular care va fi elaborat de autoritatea ofertanta.│
└────────────────────────────────────────────────────────────┘


Rezumatul proiectului
Genericul proiectului (maximum 40 de pozitii)
Rezumat (maximum 100 de cuvinte despre cele mai importante caracteristici ale proiectului)
Data de incepere a proiectului
Data de incetare a proiectului
Totalul estimat de cereri de URE pentru a fi livrate
Pretul oferit per URE
Costurile totale estimate ale proiectului
Definirea proiectului
Fond, istoric, locatie
Obiective pe termen lung si scurt
Rezultate
Calculul producerii de URE
Analiza fezabilitatii
Plan operational
Fazele proiectului
Activitatile care trebuie realizate, jaloane si puncte de decizie
Materiale necesare si de calcul
Planificarea proiectului
Durata
Organizarea proiectului
Indicati cum este organizat proiectul, ce persoane si organe sunt implicate, cum sunt indeplinite sarcinile
Evaluarea riscului
Riscuri tehnice
Riscuri economice
Riscuri organizatorice
Riscuri manageriale
Activitati de monitorizare
Descrierea activitatilor de monitorizare
Planificarea activitatilor de monitorizare
Reducerea exceselor
Aprecierea alternativelor
Motivatia tehnologiei alese
Alte efecte
Efecte asupra mediului
Efecte social-culturale
Efecte economice.

ANEXA 4

Formularul descrierii proiectului financiar


┌──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ P.M. Formular care va fi elaborat de autoritatea ofertanta. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 5

Formularul studiului liniei de baza a implementarii comune


┌─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ P.M. Formular care va fi elaborat de autoritatea ofertanta. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────┘





ANEXA 6

Procedura ERUPT

╔════════════════════════════╗
𗔫. Reglementari si proceduri║
╚════════════════════════════╝
┌────────────┐ ┌────────────┐
│ MoU per │ │ │
│ parte si │ │ ToR │
│ anexa la ei│ │ │
└────────────┘ └────────────┘

╔══════════════════════════════╗
║ 2. Informatii ║
╚══════════════════════════════╝

┌─────────────┐ ┌─────────────┐
│ Publicarea │ │Anuntul │
│ in BB │ │indicativ in │
└─────────────┘ │M.O. al CEE │
└─────────────┘

╔═════════════════════════════════╗
║ 3. Procurare - Faza de selectie ║
╚═════════════════════════════════╝

┌───────────────┐ ┌────────────┐ ┌─────────────────────────┐┌──────────┐┌──────┐
│Anuntul │ │Expresii ale│ │Aprecierea criteriilor ││Contrac- ││Selec-│
│contractului │ │Interesului │ │de excludere si selectie ││tul tarii ││tia │
│in M.O. al CEE │ └────────────┘ └─────────────────────────┘│gazda ││firme-│
└───────────────┘ └──────────┘│lor │
└──────┘
╔═════════════════════════════════╗
║ 4. Procurare - Faza de acordare ║
║ a contractului ║
╚═════════════════════════════════╝
╔═══════════════════════════════════╗
║ 4a. Cereri pentru propuneri ║
╚═══════════════════════════════════╝
┌───────────────────┐ ┌────────────────┐ ┌─────────────────────────┐
│ Invitatii pentru │ │ Aprobarea │ │ Oferta inclusiv │
│ propuneri │ │ tarii gazda │ │ Scrisoarea de Aprobare │
│ detaliate │ └────────────────┘ └─────────────────────────┘
└───────────────────┘
╔══════════════════════════════╗
║ 4b. Aprecierea propunerilor ║
╚══════════════════════════════╝
┌───────────┐┌──────────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────────┐
│Validarea ││Aprecierea │ ┌───────────┐ │Anunturi de │ │Anunturi de │
│sub PK a ││criteriilor │ │Clasificare│ │acordare │ │ respingere │
│criteriilor││de acordare │ └───────────┘ │catre repre-│ └────────────────┘
│de IC ││a contractului│ │zentanti │
└───────────┘└──────────────┘ └────────────┘

╔═══════════════════════════════╗
║ 5. Aprobare/Contractare ║
╚═══════════════════════════════╝

┌───────────────┐ ┌──────────────────────────────┐ ┌────────────────────────┐
│ Contractare │ │Anuntul acordarii contractului│ │Informarea tarilor gazda│
└───────────────┘ │in M.O. al CEE │ │asupra acordarii │
└──────────────────────────────┘ │contractului │
└────────────────────────┘

╔════════════════════════╗
║ 6. Implementare ║
╚════════════════════════╝

┌───────────────┐ ┌─────────────┐
│Plati in avans │ │Monitorizare │
└───────────────┘ └─────────────┘

╔═════════════════╗
║ 7. Etapa finala ║
╚═════════════════╝

┌────────────────────────┐┌──────────┐ ┌───────────────────┐ ┌──────────────┐
│Producerea, certificarea││Verificari│ │Reglementare finala│ │Raportare la │
│si livrarea URE ││ │ │ │ │ CCUNSC │
└────────────────────────┘└──────────┘ └───────────────────┘ └──────────────┘





─────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016