Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA DE CODIFICARE din 11 septembrie 2006  a avertizarilor si alertelor hidrologice care se emit in cazul producerii de fenomene hidrologice periculoase la scara nationala sau regionala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA DE CODIFICARE din 11 septembrie 2006 a avertizarilor si alertelor hidrologice care se emit in cazul producerii de fenomene hidrologice periculoase la scara nationala sau regionala

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 21 septembrie 2006

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
În situaţiile în care sunt prognozate depãşiri ale cotelor de apãrare pe Dunãre şi râuri interioare, precum şi scurgeri importante pe versanţi, torenţi, vãi nepermanente, pâraie, Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodãrire a Apelor emite avertizare hidrologicã sau alertã hidrologicã, dupã caz, în care se prezintã succint fenomenul, intensitatea, efectele posibile, zonele care pot fi afectate, momentul probabil al începerii acestuia şi durata, cu indicarea probabilitãţii de producere a fenomenelor periculoase.
ART. 2
(1) Avertizarea hidrologicã se emite atunci când se prevede posibilitatea depãşirii cotelor de apãrare sau posibilitatea producerii altor fenomene hidrologice periculoase (scurgeri importante pe versanţi, torenţi, vãi nepermanente, pâraie), pe baza prognozelor meteorologice.
(2) Alerta hidrologicã se emite atunci când se prevede depãşirea iminentã a cotelor de apãrare şi/sau producerea altor fenomene hidrologice periculoase (scurgeri importante pe versanţi, torenţi, vãi nepermanente, pâraie), pe baza prognozelor meteorologice şi a stãrii râurilor.
(3) Când informaţia meteorologicã şi hidrologicã permite prognoza maximelor de viiturã peste cotele de apãrare, pe baza precipitaţiilor care au depãşit pragurile critice şi/sau a topirii bruşte a stratului de zãpadã, a precipitaţiilor prognozate, a propagãrii viiturilor şi a altor cauze, se elaboreazã prognoza inundaţiilor.
ART. 3
(1) Mesajele de avertizare sau alertã hidrologicã sunt emise cu un anumit timp de anticipare, care permite factorilor de decizie în domeniul gestionãrii situaţiilor de urgenţã sã ia mãsurile necesare de apãrare a vieţii şi bunurilor oamenilor, precum şi a altor obiective socioeconomice.
(2) Timpul de anticipare este de minimum 24 de ore pentru cursurile de apã care reacţioneazã rapid la ploile cãzute şi de minimum 2-3 zile pentru cursurile de apã care reacţioneazã mai lent la ploile cãzute sau în cazul propagãrii viiturilor formate în zonele superioare ale bazinului hidrografic.
ART. 4
Avertizãrile sau alertele hidrologice sunt emise pe baza prognozei hidrologice de evoluţie a debitelor şi nivelurilor corespunzãtoare pe râurile monitorizate prin reţeaua naţionalã de staţii hidrometrice.
ART. 5
(1) Mesajul de avertizare sau alertã hidrologicã se exprimã într-o formã clarã, inteligibilã atât la nivelul factorilor de decizie, cât şi al populaţiei.
(2) Conţinutul şi formatul mesajului de avertizare hidrologicã sunt reglementate prin prezenta metodologie.
ART. 6
Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodãrirea Apelor, prin Centrul Naţional de Prognoze Hidrologice, emite avertizãri sau alerte hidrologice de inundaţii în situaţii meteorologice deosebite sau la prognozarea acestora de cãtre Administraţia Naţionalã de Meteorologie.

CAP. II
Conţinutul şi semnificaţia mesajelor de avertizare sau alertã hidrologicã

ART. 7
(1) Avertizãrile sau alertele hidrologice constau dintr-un mesaj de tip text, însoţit de o hartã la nivel naţional, cu specificarea arealelor/sectoarelor de râu ce urmeazã sã fie posibil afectate de creşteri semnificative de niveluri/debite, cu precizarea intensitãţii fenomenului pentru fiecare areal/sector de râu, precum şi a intervalului de prognozã.
(2) Atunci când sunt prevãzute scurgeri importante pe versanţi, torenţi, vãi nepermanente, pâraie, care nu pot fi marcate pe hartã prin sectoare de râu, se vor marca arealele în care sunt posibile astfel de fenomene.
(3) Harta la nivel naţional va fi detaliatã la nivel local de cãtre serviciile hidrologice din cadrul direcţiilor de ape ale Administraţiei Naţionale "Apele Române", în funcţie de gradul de detaliere al informaţiei meteorologice şi hidrologice disponibile la momentul elaborãrii prognozei hidrologice şi/sau de gradul de severitate al fenomenului prognozat.
ART. 8
Pentru marcarea intensitãţii fenomenului de producere de viituri corespunzãtor unui areal sau unui sector de râu se vor folosi urmãtoarele coduri de culori:
a) galben: risc de viituri sau creşteri rapide ale nivelului apei, neconducând la pagube semnificative, dar care necesitã o vigilenţã sporitã în cazul desfãşurãrii unor activitãţi sezoniere şi/sau expuse la inundaţii;
b) portocaliu: risc de viituri generatoare de revãrsãri importante, susceptibile de a avea impact semnificativ asupra vieţii colectivitãţilor şi siguranţei bunurilor şi persoanelor;
c) roşu: risc de viituri majore. Ameninţare directã şi generalizatã asupra siguranţei persoanelor şi bunurilor.
ART. 9
Codurilor de culori menţionate la art. 8 le corespund situaţiile prezentate în Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţã generate de inundaţii, fenomene meteorologice periculoase, accidente la construcţii hidrotehnice şi poluãri accidentale (aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 638/420/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 455 din 30 mai 2005), secţiunea B "Stabilirea pragurilor de apãrare", dupã cum urmeazã:
a) galben corespunde situaţiei de atenţie [conform art. 28 alin. (3) lit. a) din regulament];
b) portocaliu corespunde situaţiei de inundaţie [conform art. 28 alin. (3) lit. b) din regulament];
c) roşu corespunde situaţiei de pericol [conform art. 28 alin. (3) lit. c) din regulament].
ART. 10
Avertizãrile sau alertele hidrologice se reînnoiesc de fiecare datã când situaţia impune modificarea codului de culoare.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016