Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA DE CODIFICARE din 10 septembrie 2012  a informarilor, atentionarilor si avertizarilor hidrologice care se emit in cazul producerii de fenomene hidrologice periculoase la scara nationala sau regionala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA DE CODIFICARE din 10 septembrie 2012 a informarilor, atentionarilor si avertizarilor hidrologice care se emit in cazul producerii de fenomene hidrologice periculoase la scara nationala sau regionala

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 765 din 14 noiembrie 2012

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta procedură se aplică în situaţiile în care sunt prognozate fenomene hidrologice periculoase a căror evoluţie va începe în cel puţin 6 ore şi poate dura până la 1-3 zile (scurtă şi medie durată), precum şi în cazul fenomenelor hidrologice periculoase imediate sau prognozate pe foarte scurtă durată (anticipaţie de la o oră până la 6 ore).
    ART. 2
    (1) În situaţiile în care sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase, Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor emite atenţionare sau avertizare hidrologică, după caz, în care se prezintă succint fenomenul, intensitatea, zonele care pot fi afectate, momentul probabil al începerii acestuia şi durata.
    (2) În situaţiile în care sunt prognozate fenomene hidrologice periculoase a căror intensitate nu necesită emiterea de atenţionări cod galben, Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor emite informări hidrologice descriptive (fără cod şi fără hartă).
    ART. 3
    Atenţionările şi avertizările hidrologice vor fi însoţite de un cod de culori, atribuit după cum urmează:
    1. Codul galben se va folosi în cazul în care fenomenele hidrologice prognozate pot fi temporar periculoase pentru anumite activităţi.
    2. Codul portocaliu se aplică acelor fenomene hidrologice prevăzute a fi periculoase, cu un grad de intensitate mare, care pot produce pagube sociale şi economice însemnate.
    3. Codul roşu se aplică acelor fenomene hidrologice prevăzute a fi periculoase, cu efecte dezastruoase şi ameninţare potenţială asupra vieţii şi bunurilor.
    ART. 4
    (1) Codul galben este asociat atenţionărilor hidrologice.
    (2) Codul portocaliu şi codul roşu se asociază avertizărilor hidrologice.
    ART. 5
    Fenomenele hidrologice care fac obiectul atenţionărilor/avertizărilor hidrologice sunt:
    a) creşteri însemnate de niveluri şidebite (inundaţii/viituri);
    b) creşteri artificiale de niveluri datorate evoluţiei fenomenelor din timpul iernii [curgeri de sloiuri, poduri de gheaţă, îngrămădiri/blocaje de gheţuri (zăpoare)];
    c) fenomene hidrologice periculoase imediate (scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, râuri mici, inclusiv pe râuri necadastrate).

    CAP. II
    Conţinutul şi semnificaţia mesajelor de atenţionare şi avertizare hidrologică

    ART. 6
    (1) Atenţionările şi avertizările hidrologice constau dintr-un mesaj de tip text, însoţit de o hartă la nivel naţional, cu specificarea arealelor/sectoarelor de râu care pot fi afectate de creşteri semnificative ale nivelurilor/debitelor, cu precizarea intensităţii fenomenului pentru fiecare areal/sector de râu, precum şi a intervalului de prognoză.
    (2) Atenţionările şi avertizările hidrologice pot fi detaliate la nivel local de către serviciile hidrologice din cadrul administraţiilor bazinale de apă ale Administraţiei Naţionale "Apele Române", în funcţie de gradul de detaliere al informaţiei meteorologice şi hidrologice disponibile la momentul elaborării prognozei hidrologice şi/sau de gradul de severitate al fenomenului prognozat.
    (3) Când informaţia meteorologică şi hidrologică permite prognoza debitelor şi nivelurilor maxime ale undelor de viitură peste cotele de apărare, pe baza precipitaţiilor care au depăşit pragurile critice şi/sau a topirii bruşte a stratului de zăpadă, a precipitaţiilor prognozate, a propagării viiturilor şi a altor cauze, se elaborează prognoza debitelor şi nivelurilor maxime şi estimări ale sectoarelor de râu cu risc potenţial la inundaţii.
    ART. 7
    (1) Mesajele de avertizare hidrologică sunt emise cu un anumit timp de anticipare, care permite factorilor de decizie din domeniul gestionării situaţiilor de urgenţă să ia măsurile necesare pentru apărarea vieţii şi bunurilor oamenilor, precum şi a altor obiective socioeconomice.
    (2) Timpul de anticipare este de maximum 12 ore pentru cursurile de apă care reacţionează rapid la ploile căzute şi de minimum 12 ore pentru cursurile de apă care reacţionează mai lent la ploile căzute, iar în cazul propagării viiturilor formate pe cursurile superioare şi mijlocii ale râurilor importante timpul de anticipare va fi de 1-3 zile, în funcţie de bazinul de recepţie şi de timpul de anticipare al prognozei meteorologice.
    ART. 8
    (1) Pentru marcarea intensităţii fenomenului hidrologic periculos corespunzător unui sector de râu se vor folosi următoarele coduri de culori:
    a) galben: risc de viituri sau creşteri rapide ale nivelului apei, neconducând la pagube semnificative, dar care necesită o vigilenţă sporită în cazul desfăşurării unor activităţi expuse la inundaţii;
    b) portocaliu: risc de viituri majore generatoare de revărsări importante care pot conduce la inundarea unor gospodării şi obiective social-economice;
    c) roşu: risc de viituri majore care necesită măsuri deosebite de evacuare a oamenilor şi bunurilor, restricţii la folosirea podurilor şi căilor rutiere, precum şi luarea unor măsuri deosebite în exploatarea construcţiilor hidrotehnice.
    (2) În cazul în care atenţionările şi avertizările hidrologice vizează sectoare îndiguite ale cursurilor de apă, acestea vor avea în vedere fazele de apărare la diguri şi vor conţine specificaţia "sector îndiguit".
    ART. 9
    Codurilor de culori menţionate la art. 8 le corespund situaţiile prezentate în art. 11 alin. (2) lit. B din cap. II "Stabilirea pragurilor de apărare" din Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de inundaţii, fenomene meteorologice periculoase, accidente la construcţii hidrotehnice, poluări accidentale pe cursurile de apă şi poluări marine în zona costieră, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.422/ 192/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 649 şi 649 bis din 12 septembrie 2012, după cum urmează:
    a) galben corespunde situaţiei de atenţie;
    b) portocaliu corespunde situaţiei de inundaţie;
    c) roşu corespunde situaţiei de pericol.
    ART. 10
    Atenţionările şi avertizările se reînnoiesc de fiecare dată când situaţia impune modificarea codului de culoare.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016