Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA DE ACREDITARE din 3 iulie 2007  a persoanelor fizice si juridice ca verificatori de mediu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA DE ACREDITARE din 3 iulie 2007 a persoanelor fizice si juridice ca verificatori de mediu

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 16 august 2007
PROCEDURĂ? DE ACREDITARE din 3 iulie 2007
a persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI ŞI DEZVOLTÃRII DURABILE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 16 august 2007



CAP. I
Prevederi generale

SECŢIUNEA 1
Obiectivul procedurii de acreditare şi organismul competent
ART. 1
Scopul prezentei proceduri este de a stabili principiile şi criteriile pentru evaluarea persoanelor fizice şi juridice care solicitã acreditarea ca verificatori de mediu, potrivit prevederilor anexei V la Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului nr. 761/2001/CE din 19 martie 2001, care permite participarea voluntarã a organizaţiilor la schema comunitarã de management şi audit de mediu (EMAS), publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L114 din 24 aprilie 2001, denumit în continuare Regulamentul european EMAS.
ART. 2
Organismul naţional competent pentru aplicarea prezentei proceduri este Comisia pentru acreditarea persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu şi de supraveghere a activitãţii acestora, denumitã în continuare Comisia de acreditare, constituitã conform prevederilor art. 11 alin. (3) din <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004 privind Stabilirea procedurii de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit (EMAS) în vederea participãrii voluntare a organizaţiilor la aceste scheme, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

SECŢIUNEA a 2-a
Principiile şi criteriile pentru evaluarea persoanelor fizice şi juridice care solicitã acreditarea ca verificatori de mediu
ART. 3
(1) Prezenta procedurã se aplicã tuturor persoanelor fizice şi juridice care solicitã acreditarea ca verificatori de mediu şi care îndeplinesc cerinţele prevãzute la pct. 5.2 din anexa V la Regulamentul european EMAS şi cerinţele minime de competenţã prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Persoanele juridice trebuie sã fie organisme acreditate pentru certificarea sistemelor de management de mediu.
(3) Persoanele fizice trebuie sã fie recunoscute de cãtre un organism acreditat pentru certificarea sistemelor de management de mediu.
ART. 4
(1) Comisia de acreditare decide prin vot acordarea acreditãrii ca verificator de mediu, în baza:
a) evaluãrii documentelor de susţinere a solicitãrii de acreditare a persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu, denumitã în continuare solicitare de acreditare;
b) punctajului obţinut în etapa de precalificare, calculat conform sistemului de punctaj prevãzut în anexa nr. 2, şi a rezultatelor obţinute de solicitant în urma susţinerii interviului.
(2) În procesul de luare a deciziei de acordare a acreditãrii ca verificator de mediu, Comisia de acreditare se bazeazã pe respectarea principiului imparţialitãţii în luarea deciziilor şi pe acordarea acreditãrii conform nivelului dovedit de competenţã a solicitantului.
ART. 5
Domeniul de acreditare a verificatorilor de mediu este definit în conformitate cu clasificarea activitãţilor economice conform Codului activitãţilor economice naţionale (CAEN) şi este stabilit în funcţie de competenţa verificatorului de mediu, corelatã cu amploarea şi complexitatea domeniului de activitate pentru care se solicitã acreditarea.
ART. 6
(1) În procesul de evaluare, Comisia de acreditare ia în considerare nivelul dovedit de competenţã a persoanelor fizice şi juridice care solicitã acreditarea ca verificatori de mediu cu privire la: pregãtirea profesionalã, experienţa în domeniul de acreditare solicitat, cunoştinţele demonstrate în practicã, instruirea şi experienţa în domeniul protecţiei mediului şi al auditului de mediu, cunoaşterea adecvatã a procedurilor de audit, cunoştinţe şi abilitãţi referitoare la tehnici şi metode din domeniul managementului de mediu, evaluarea performanţei de mediu, abilitãţile de comunicare interpersonale, abilitãţile de audit.
(2) Cunoştinţele şi abilitãţile de înţelegere a metodelor privind evaluarea performanţei de mediu a organizaţiilor trebuie sã acopere:
a) terminologia în domeniul mediului;
b) principiile de management de mediu şi aplicarea acestora;
c) instrumentele managementului de mediu şi aplicarea lor;
d) ştiinţe şi tehnologii de mediu;
e) abilitatea de a înţelege modul în care mãsurile de prevenire, reducere şi de control al poluãrii utilizate de organizaţie trateazã aspectele de mediu semnificative ale organizaţiei;
f) legislaţia în domeniul protecţiei mediului.
ART. 7
(1) În certificatul de acreditare se înscriu urmãtoarele:
a) numele persoanei fizice/denumirea persoanei juridice;
b) adresa/adresa sediului;
c) domeniile de acreditare a persoanei fizice/persoanei juridice;
d) data eliberãrii/expirãrii certificatului de acreditare.
(2) Certificatul de acreditare se semneazã de cãtre preşedintele Comisiei de acreditare.
(3) Certificatul de acreditare este valabil 3 ani de la data emiterii.

CAP. II
Etapele acordãrii acreditãrii persoanelor fizice şi juridice ca verificator de mediu

SECŢIUNEA 1
Depunerea şi conţinutul documentelor de susţinere a solicitãrii de acreditare
ART. 8
(1) Solicitarea de acreditare trebuie sã conţinã cererea de acreditare ca verificator de mediu, conform modelelor prevãzute în anexa nr. 3, precum şi urmãtoarele documente de susţinere a solicitãrii de acreditare:
a) formularul privind instruirea şi experienţa în domeniul protecţiei mediului şi al auditului de mediu, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 4;
b) copie a actului de identitate;
c) copii ale actelor doveditoare privind statutul persoanei juridice solicitante (certificatul de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului, care sã conţinã şi codul unic de înregistrare, certificatul constatator, actul constitutiv, organigrama);
d) acte doveditoare privind statutul de angajat, pentru membrii colectivului de lucru al persoanei juridice solicitante (copie a cãrţii/contractului de muncã sau contractului de colaborare);
e) copii ale diplomelor de studii care atestã pregãtirea profesionalã;
f) copii ale certificatelor/actelor doveditoare care atestã absolvirea cursurilor de instruire/programelor de formare profesionalã urmate în domeniul protecţiei mediului, respectiv al auditului de mediu, precum şi apartenenţa la organisme profesionale în domeniul protecţiei mediului, respectiv al auditului de mediu;
g) documente care sã dovedeascã experienţa în domeniul auditului (dovada auditului), precum şi în domeniul protecţiei mediului;
h) declaraţie pe propria rãspundere cã îndeplineşte cerinţele prevãzute în anexa V la Regulamentul european EMAS;
i) dovada achitãrii tarifului pentru acreditarea/extinderea domeniului de acreditare/reînnoire a acreditãrii ca verificator de mediu, conform anexei nr. 5.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) se înainteazã Secretariatului tehnic al Comisiei de acreditare, constituit în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în 3 exemplare pe suport hârtie şi pe suport electronic.
ART. 9
(1) În termen de 20 de zile lucrãtoare de la data primirii solicitãrii de acreditare, Secretariatul tehnic verificã îndeplinirea condiţiilor minime necesare de studii, instruire şi experienţã profesionalã, pentru a stabili dacã solicitanţii se pot precalifica sau nu pentru domeniul de acreditare solicitat.
(2) Secretariatul tehnic analizeazã documentele specificate la art. 8 alin. (1) şi verificã dacã sunt îndeplinite urmãtoarele cerinţe:
a) toate secţiunile relevante din cererea privind solicitarea de acreditare sunt completate corect;
b) au fost depuse toate documentele de susţinere a solicitãrii de acreditare;
c) toate cerinţele minime necesare de studii, instruire şi experienţã profesionalã, menţionate în anexa nr. 1, sunt îndeplinite.
ART. 10
Dacã cerinţele prevãzute la art. 9 alin. (2) sunt îndeplinite, Secretariatul tehnic realizeazã, în termen de 5 zile, urmãtoarele:
a) înregistreazã cererea de acreditare ca verificator de mediu în baza de date, precum şi într-un registru special constituit şi atribuie solicitantului un numãr de înregistrare;
b) comunicã în scris Comisiei de acreditare şi solicitantului începerea procedurii de acreditare;
c) contacteazã preşedintele Comisiei de acreditare în vederea stabilirii datei de întrunire a Comisiei de acreditare. Termenul de întrunire a Comisiei de acreditare nu trebuie sã depãşeascã 30 de zile de la data înştiinţãrii cu privire la începerea procedurii de acreditare.
ART. 11
(1) Dacã cerinţele prevãzute la art. 9 alin. (2) nu sunt îndeplinite, Secretariatul tehnic realizeazã, în termen de 5 zile, dupã caz, urmãtoarele:
a) comunicã în scris solicitantului respingerea motivatã a solicitãrii, concomitent cu returnarea documentelor depuse;
b) cere în scris solicitantului completãri la documentele depuse.
(2) Solicitantul are obligaţia sã transmitã completãrile la documentele depuse, în termen de 15 zile de la data înştiinţãrii. Nerespectarea termenului şi/sau transmiterea incompletã şi/sau incorectã a documentelor solicitate atrag respingerea solicitãrii şi returnarea documentaţiei depuse.
(3) În cazul respectãrii prevederilor alin. (2), se aplicã prevederile art. 10.

SECŢIUNEA a 2-a
Evaluarea solicitãrii de acreditare
ART. 12
Începerea procedurii de acreditare, denumitã etapa de precalificare, constã în analiza detaliatã efectuatã de cãtre Comisia de acreditare a tuturor documentelor cuprinse în solicitarea de acreditare, care au trecut de analiza preliminarã efectuatã de Secretariatul tehnic.
ART. 13
(1) Documentele de susţinere a solicitãrii de acreditare trebuie sã fie complete şi corect întocmite de cãtre solicitant şi sã prezinte Comisiei de acreditare toate informaţiile necesare pentru luarea deciziei în cadrul etapei de precalificare.
(2) Dacã în etapa de precalificare se constatã cã:
a) existã neclaritãţi privind informaţiile furnizate prin documentele de susţinere a solicitãrii de acreditare, Comisia de acreditare, prin Secretariatul tehnic, solicitã informaţii suplimentare asupra secţiunilor respective;
b) este necesarã consultarea experţilor colaboratori, care sã sprijine Comisia de acreditare în procesul de acreditare, Comisia de acreditare amânã luarea deciziei privind precalificarea. În acest caz, întrunirea Comisiei de acreditare se reprogrameazã în termen de 15 zile, timp în care realizeazã consultarea cu experţii colaboratori;
c) solicitantul nu îndeplineşte toate cerinţele pentru precalificare, Comisia de acreditare, prin Secretariatul tehnic, procedeazã la respingerea solicitãrii de acreditare;
d) documentele de susţinere a solicitãrii de acreditare sunt complete şi corect întocmite de cãtre solicitant şi prezintã toate informaţiile necesare precalificãrii, Comisia de acreditare, împreunã cu Secretariatul tehnic, stabileşte opţiunile pentru datele de susţinere a interviurilor.
(3) Comisia de acreditare fixeazã un termen de 15 zile de la data înştiinţãrii pentru primirea informaţiilor suplimentare prevãzute la alin. (2) lit. a). În acest caz, întrunirea Comisiei de acreditare se reprogrameazã în termen de 10 zile de la termenul de primire a informaţiilor solicitate.
(4) Secretariatul tehnic înştiinţeazã în scris solicitantul în legãturã cu decizia şi motivele luãrii deciziei în etapa de precalificare. În caz favorabil, comunicã solicitantului datele de susţinere a interviurilor, în termen de 5 zile de la luarea deciziei.

SECŢIUNEA a 3-a
Susţinerea interviului
ART. 14
(1) Dupã promovarea etapei de precalificare, solicitantul susţine un interviu al cãrui conţinut are la bazã testarea nivelului de competenţã privind:
a) cunoaşterea legislaţiei europene şi naţionale privind schema comunitarã de ecomanagement şi audit EMAS;
b) cunoaşterea şi înţelegerea cerinţelor legislative, de reglementare şi administrative relevante pentru domeniul de activitate pentru care se solicitã acreditarea ca verificator de mediu;
c) cunoaşterea şi înţelegerea aspectelor de mediu/aspectelor tehnice relevante de mediu pentru domeniul de activitate pentru care se solicitã acreditarea ca verificator de mediu;
d) cunoaşterea şi înţelegerea funcţionãrii generale a sistemelor de management de mediu, a cerinţelor şi metodologiei de audit de mediu, a standardelor relevante şi a verificãrii informaţiilor incluse în declaraţia de mediu;
e) abilitãţile de comunicare interpersonale şi abilitãţile de audit.
(2) Testarea nivelului de competenţã al solicitantului în cadrul interviului se realizeazã printr-un chestionar elaborat de Comisia de acreditare. Punctajul maxim este de 100 de puncte, iar pentru promovarea interviului este necesarã obţinerea a minimum 75 de puncte.

SECŢIUNEA a 4-a
Respingerea solicitãrii de acreditare
ART. 15
(1) Comisia de acreditare decide respingerea solicitãrii de acreditare ca verificator de mediu, în urmãtoarele cazuri:
a) transmiterea incompletã şi/sau incorectã a informaţiilor suplimentare solicitate la art. 13 alin. (2) lit. a) sau nerespectarea termenului prevãzut la art. 13 alin. (3), din etapa de precalificare;
b) solicitantul nu a promovat interviul.
(2) Secretariatul tehnic informeazã în scris solicitantul, în termen de douã zile lucrãtoare de la data susţinerii interviului, despre motivele respingerii solicitãrii de acreditare, odatã cu returnarea documentelor depuse.
(3) În cazul respingerii solicitãrii de acreditare, solicitantul poate depune o nouã solicitare de acreditare ca verificator de mediu.

SECŢIUNEA a 5-a
Acordarea acreditãrii ca verificator de mediu
ART. 16
(1) Dacã în urma parcurgerii etapei de precalificare, precum şi în urma susţinerii interviului se constatã cã solicitantul îndeplineşte toate cerinţele pentru obţinerea acreditãrii, se decide acordarea acreditãrii ca verificator de mediu, prin votul majoritãţii membrilor Comisiei de acreditare.
(2) În termen de douã zile lucrãtoare de la luarea deciziei de acordare a acreditãrii ca verificator de mediu, Secretariatul tehnic realizeazã urmãtoarele:
a) întocmeşte certificatul de acreditare şi îl înainteazã preşedintelui Comisiei de acreditare spre semnare;
b) informeazã solicitantul despre eliberarea certificatului de acreditare ca verificator de mediu;
c) include verificatorul de mediu acreditat în Lista verificatorilor de mediu.

CAP. III
Suspendarea şi anularea acreditãrii

ART. 17
(1) Prin votul majoritãţii membrilor sãi, Comisia de acreditare decide suspendarea sau anularea, dupã caz, a certificatului de acreditare ca verificator de mediu, în situaţia în care:
a) Secretariatul tehnic înştiinţeazã Comisia de acreditare despre sesizãrile motivate, primite de la agenţiile teritoriale pentru protecţia mediului, de la comisariatele teritoriale ale Gãrzii Naţionale de Mediu, în a cãror razã de competenţã se aflã organizaţia, de la organizaţiile implicate sau alte pãrţi interesate, prin care se demonstreazã cã activitãţile verificatorului de mediu nu s-au realizat într-o manierã corespunzãtoare, conform atribuţiilor verificatorilor de mediu specificate la pct. 5.4 şi 5.5 din anexa V la Regulamentul european EMAS;
b) Secretariatul tehnic înştiinţeazã Comisia de acreditare cu privire la primirea unei declaraţii de retragere a acreditãrii, semnatã de verificatorul de mediu, prin care se solicitã anularea certificatului de acreditare;
c) în urma activitãţilor de supraveghere a activitãţii verificatorului de mediu, desfãşurate de Comisia de acreditare, se constatã cã activitatea verificatorului de mediu nu s-a realizat într-o manierã suficientã care sã garanteze cã organizaţia îndeplineşte cerinţele necesare obţinerii sau menţinerii înregistrãrii EMAS.
(2) Secretariatul tehnic informeazã în scris verificatorul de mediu despre începerea motivatã a procedurii de suspendare sau de anulare a acreditãrii.
(3) Comisia de acreditare se întruneşte în termen de 15 zile de la data primirii informaţiilor prevãzute la alin. (1), în vederea analizãrii lor. În funcţie de natura şi de amploarea nerespectãrii condiţiilor legale necesare menţinerii acreditãrii ca verificator de mediu, Comisia de acreditare suspendã sau anuleazã certificatul de acreditare.
ART. 18
(1) Suspendarea certificatului de acreditare se realizeazã pe o perioadã de timp determinatã, dar nu mai mare de 6 luni.
(2) Verificatorul de mediu trebuie sã facã dovada luãrii acţiunilor corective şi sã solicite, în scris, Comisiei de acreditare ridicarea suspendãrii certificatului de acreditare, dar nu mai târziu decât termenul limitã pentru care s-a dispus suspendarea.
(3) Comisia de acreditare poate sã solicite punctul de vedere al pãrţilor interesate care au sesizat sau au constatat neconformitãţile care au condus la suspendarea certificatului de acreditare şi, în urma analizãrii documentelor de susţinere a solicitãrii de ridicare a suspendãrii, sã decidã în consecinţã.
ART. 19
La data expirãrii termenului limitã pentru care s-a decis suspendarea, Comisia de acreditare decide, cu votul majoritãţii membrilor sãi, anularea acreditãrii, dacã titularul în cauzã nu a înlãturat neconformitãţile.
ART. 20
Secretariatul tehnic informeazã verificatorul de mediu în cauzã, în scris, în termen de 5 zile de la luarea deciziei de suspendare sau de anulare a certificatului de acreditare, despre motivele şi dovezile pe baza cãrora s-a luat decizia.
ART. 21
Titularul cãruia i s-a anulat acreditarea ca verificator de mediu poate sã solicite o nouã acreditare în condiţiile respectãrii cerinţelor legale necesare obţinerii acreditãrii.

CAP. IV
Reînnoirea acreditãrii şi extinderea domeniului de acreditare

ART. 22
(1) Procedura de reînnoire a acreditãrii presupune parcurgerea procedurii de acreditare iniţialã.
(2) Solicitarea de reînnoire a acreditãrii se depune cu cel puţin 60 de zile înainte de data expirãrii certificatului de acreditare existent.
(3) În cazul în care Comisia de acreditare decide reînnoirea acreditãrii, Secretariatul tehnic emite un nou certificat de acreditare, valabil 3 ani de la data emiterii.
ART. 23
(1) Solicitarea altor domenii de acreditare, prin extinderea acreditãrii, implicã reluarea procedurii de acreditare de la etapa iniţialã.
(2) Extinderea domeniului de acreditare pentru persoanele fizice şi juridice este limitatã de competenţa necesarã pentru executarea verificãrilor în domeniile solicitate.
(3) Persoana juridicã trebuie sã aibã în colectivul de lucru specialişti cu calificarea şi experienţa corespunzãtoare domeniilor pentru care se solicitã extinderea domeniului de acreditare.
(4) Valabilitatea certificatului de acreditare emis iniţial rãmâne neschimbatã în cazul extinderii domeniului de acreditare.

CAP. V
Soluţionarea contestaţiilor

ART. 24
(1) Împotriva deciziei Comisiei de acreditare privind respingerea solicitãrii de acreditare, împotriva deciziei de suspendare sau de anulare a certificatului de acreditare solicitantul/verificatorul de mediu în cauzã poate sã depunã contestaţie.
(2) Contestaţia se motiveazã în scris şi se înainteazã Secretariatului tehnic în termen de 30 de zile de la data comunicãrii deciziei.
(3) Comisia de acreditare se întruneşte în vederea analizãrii contestaţiei în termen de 10 zile de la depunerea acesteia.
(4) În urma analizãrii contestaţiei, Comisia de acreditare decide, cu votul majoritãţii membrilor sãi, admiterea sau respingerea acesteia.
ART. 25
(1) În termen de 5 zile lucrãtoare de la data luãrii deciziei, Secretariatul tehnic informeazã contestatarul, în scris, asupra deciziei motivate de admitere sau de respingere a contestaţiei.
(2) În cazul admiterii contestaţiei, Comisia de acreditare dispune, dupã caz, acordarea acreditãrii, anularea suspendãrii, respectiv revocarea deciziei de anulare a certificatului de acreditare.
(3) Împotriva deciziei de respingere a contestaţiei contestatarul poate depune o contestaţie finalã adresatã Comisiei pentru contestaţii.
ART. 26
(1) Comisia pentru contestaţii se constituie la nivelul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi este alcãtuitã din 3 membri, independenţi de Comisia de acreditare.
(2) Componenţa nominalã a Comisiei pentru contestaţii se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi dezvoltãrii durabile.
(3) Deciziile Comisiei pentru contestaţii se iau prin votul unanim al membrilor sãi.
ART. 27
(1) În cazul în care Comisia pentru contestaţii este de acord cu decizia Comisiei de acreditare, contestaţia se considerã respinsã. Secretariatul tehnic informeazã contestatarul, în termen de 5 zile lucrãtoare, asupra respingerii definitive a contestaţiei.
(2) În cazul în care Comisia pentru contestaţii admite contestaţia, aceastã decizie este finalã şi obligatorie pentru toate pãrţile implicate.

CAP. VI
Supravegherea verificatorilor de mediu acreditaţi.
Supravegherea verificatorilor de mediu acreditaţi în alte state membre care desfãşoarã activitãţi de verificare pe teritoriul României

SECŢIUNEA 1
Supravegherea verificatorilor de mediu acreditaţi
ART. 28
(1) Comisia de acreditare asigurã respectarea continuã a cerinţelor de acreditare a verificatorilor de mediu.
(2) Comisia de acreditare instituie modalitãţi de supraveghere a verificatorilor de mediu acreditaţi pentru a monitoriza calitatea verificãrilor efectuate de cãtre aceştia, la intervale regulate, care nu trebuie sã depãşeascã 24 de luni.
ART. 29
În vederea derulãrii modalitãţilor de supraveghere, verificatorul de mediu acreditat are obligaţia sã informeze Comisia de acreditare cu privire la:
a) orice schimbare care ar putea influenţa respectarea cerinţelor de acreditare sau domeniul de acreditare;
b) începerea activitãţilor de verificare în cadrul organizaţiei, date privind organizaţia verificatã, precum şi perioada de desfãşurare a verificãrii.
ART. 30
Verificatorul de mediu transmite Secretariatului tehnic, în termen de 10 zile de la începerea activitãţilor de verificare, în copie, urmãtoarele documente:
a) proiectul de declaraţie de mediu întocmit de organizaţie;
b) raportul privind rezultatul analizei preliminare a documentelor prezentate de cãtre organizaţie, a modului de realizare a auditului, situaţia implementãrii sistemului de management de mediu;
c) neconformitãţile identificate în respectarea de cãtre organizaţie a cerinţelor legale;
d) programul privind frecvenţa verificãrilor, stabilit în urma consultãrii cu organizaţia;
e) declaraţia reprezentantului legal al organizaţiei pentru care se desfãşoarã verificarea privind acordul ca activitatea verificatorului de mediu sã fie supravegheatã de cãtre Comisia de acreditare.
ART. 31
(1) Modalitãţile de supraveghere constau în:
a) analiza documentelor prevãzute la art. 30;
b) analiza prin sondaj a rapoartelor de verificare întocmite de cãtre verificator;
c) verificãri din punct de vedere al respectãrii reglementãrilor de mediu, realizate la nivelul organizaţiilor, prin reprezentanţi ai agenţiilor teritoriale pentru protecţia mediului şi ai comisariatelor teritoriale ale Gãrzii Naţionale de Mediu, la solicitarea Comisiei de acreditare. Reprezentanţii agenţiilor teritoriale pentru protecţia mediului şi ai comisariatelor teritoriale ale Gãrzii Naţionale de Mediu întocmesc un raport privind rezultatul supravegherii verificatorului de mediu, denumit raport de supraveghere, pe care îl transmit pe suport de hârtie şi pe suport electronic Secretariatul tehnic al Comisiei de acreditare;
d) elaborarea şi transmiterea la nivelul organizaţiilor de chestionare cu privire la activitatea de verificare desfãşuratã de verificatorul de mediu;
e) urmãrirea respectãrii programului de verificare planificat în urma consultãrii cu organizaţia;
f) solicitarea prin sondaj a actelor doveditoare privind statutul de angajat permanent, pentru membrii colectivului de lucru al persoanei juridice acreditate ca verificator de mediu, şi a actelor doveditoare privind statutul persoanei juridice acreditate ca verificator de mediu (certificatul de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerţului, care sã conţinã şi codul unic de înregistrare, certificatul constatator, actul constitutiv, organigrama).
(2) Modalitãţile de supraveghere depind de complexitatea informaţiilor primite conform alin. (1) şi de rezultatul altor supravegheri ulterioare desfãşurate asupra verificatorului de mediu.
ART. 32
(1) Dacã în urma activitãţilor de supraveghere se constatã cã activitatea verificatorului de mediu nu s-a realizat într-o manierã suficientã care sã garanteze desfãşurarea activitãţilor sale într-un mod obiectiv şi imparţial, astfel încât organizaţia sã îndeplineascã cerinţele necesare obţinerii sau menţinerii înregistrãrii EMAS, Comisia de acreditare înainteazã raportul de supraveghere:
a) Comitetului Consultativ EMAS;
b) verificatorului de mediu în cauzã.
(2) În urma rezultatelor activitãţii de supraveghere şi a consultãrii cu Comitetul Consultativ EMAS, Comisia de acreditare poate iniţia procedura de suspendare sau de anulare a certificatului de acreditare a verificatorului de mediu în cauzã.

SECŢIUNEA a 2-a
Supravegherea verificatorilor de mediu acreditaţi în alte state membre care desfãşoarã activitãţi de verificare pe teritoriul României
ART. 33
(1) Verificatorii de mediu din alte state membre care desfãşoarã activitãţi de verificare în cadrul organizaţiilor de pe teritoriul României trebuie sã notifice, în scris, Secretariatului tehnic, cu cel puţin 4 sãptãmâni înainte, intenţia lor de realizare a activitãţilor de verificare pe care urmeazã sã le desfãşoare în cadrul organizaţiilor de pe teritoriul României.
(2) Notificarea trebuie sã fie însoţitã de urmãtoarele documente:
a) formularul completat al cãrui model este prezentat în anexa nr. 6;
b) declaraţie pe propria rãspundere cã îndeplineşte cerinţele prevãzute în anexa V la Regulamentul european EMAS;
c) dovada achitãrii tarifului pentru supravegherea activitãţii ca verificator de mediu, conform anexei nr. 5.
ART. 34
(1) Prima supraveghere a verificatorului de mediu poate include prezenţa, pe durata desfãşurãrii activitãţii de verificare efectuate de cãtre verificatorul de mediu, a reprezentanţilor agenţiei teritoriale pentru protecţia mediului şi ai comisariatului teritorial al Gãrzii Naţionale de Mediu, în a cãror razã de competenţã se aflã organizaţia.
(2) Reprezentanţii agenţiei teritoriale pentru protecţia mediului şi cei ai comisariatului teritorial al Gãrzii Naţionale de Mediu urmãresc:
a) corectitudinea realizãrii activitãţii de verificare desfãşurate de verificatorul de mediu, din punct de vedere al respectãrii de cãtre organizaţie a reglementãrilor de mediu;
b) cunoaşterea de cãtre verificatorul de mediu a legislaţiei din domeniul protecţiei mediului;
c) modul de soluţionare a problemelor legate de translaţie, dacã este cazul.
(3) Reprezentanţii agenţiei teritoriale pentru protecţia mediului şi ai comisariatului teritorial al Gãrzii Naţionale de Mediu întocmesc un raport privind rezultatul supravegherii verificatorului de mediu, denumit raport de supraveghere, pe care îl transmit pe suport hârtie şi pe suport electronic Secretariatului tehnic al Comisiei de acreditare.
(4) Secretariatul tehnic al Comisiei de acreditare înştiinţeazã Comisia de acreditare cu privire la raportul prevãzut la alin. (3).
ART. 35
(1) Dacã Comisia de acreditare constatã cã activitatea verificatorului de mediu nu s-a realizat într-o manierã suficientã care sã garanteze desfãşurarea activitãţilor sale într-un mod obiectiv şi imparţial, astfel încât organizaţia sã îndeplineascã cerinţele necesare obţinerii sau menţinerii înregistrãrii EMAS, aceasta înainteazã o copie a raportului de supraveghere:
a) verificatorului de mediu în cauzã şi organismului care i-a acordat acreditarea;
b) Comitetului Consultativ EMAS.
(2) În urma rezultatelor activitãţii de supraveghere şi a consultãrii cu Comitetul Consultativ EMAS, Comisia de acreditare transmite raportul de supraveghere spre analizã şi rezoluţie finalã Forumului Organismelor de Acreditare de la nivel european.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 36
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezenta procedurã.


ANEXA 1
la procedurã

CERINŢE
minime de studii, instruire şi experienţã profesionalã necesare
solicitantului
pentru obţinerea acreditãrii ca verificator de mediu

Verificatori de mediu - persoane fizice şi persoane juridice


┌────────────────────┬────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│Nivel de competenţã │Instruire de specialitate*) │Experienţã profesionalã*) │
│ solicitat │ │ │
├────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Verificator de mediu│Pregãtire profesionalã de │Experienţã în domeniul de │
│ │specialitate (mimim studii │acreditare solicitat │
│ │superioare) │(minim 5 ani) │
│ ├────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │Instruire privind metode şi │Experienţã în auditul sis-│
│ │tehnici de audit (curs de │temelor de management de │
│ │auditor de terţã parte recu-│mediu (3 audituri complete│
│ │noscut la nivel european/ │efectuate cu clienţi dife-│
│ │internaţional - minim 40 de │riţi în ultimii 3 ani pen-│
│ │ore de instruire) │tru un total de cel puţin │
│ │ 󧓗 zile de experienţã în │
│ │ │audit) │
│ ├────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│ │Instruire în domeniul pro- │Experienţã în domeniul │
│ │tecţiei mediului (minim 40 │protecţiei mediului │
│ │de ore de instruire efectu- │(minim 3 ani) │
│ │ate în ultimii 3 ani) │ │
└────────────────────┴────────────────────────────┴──────────────────────────┘



*) NOTĂ?:
a) Solicitantul - persoanã fizicã şi juridicã - trebuie sã prezinte actele doveditoare respectãrii cerinţelor minime necesare pentru studii, instruire şi experienţã profesionalã pentru obţinerea acreditãrii ca verificator de mediu.
b) În cazul solicitantului persoanã juridicã, fiecare membru al colectivului de lucru, pentru domeniul de acreditare solicitat, trebuie sã respecte cerinţele minime necesare pentru studii, instruire şi experienţã profesionalã pentru obţinerea acreditãrii ca verificator de mediu.


ANEXA 2
la procedurã

SISTEM DE PUNCTAJ


┌──────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│ Aspect │ Verificator de │
│ │ mediu │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┬────────┤
│ │Persoane│Persoane│
│ │ fizice │juridice│
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Calificãri profesionale în acord cu domeniul de acreditare│ │ │
│solicitat sau domenii conexe acestuia: │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Diplomã universitarã │ 40 │ 40 │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Masterat │ 20 │ 20 │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Doctorat │ 30 │ 30 │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Participarea la cursuri de instruire efectuate în ultimii │ │ │
𗈗 ani (în domeniul auditului, protecţiei mediului)*): │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Curs de 5-7 zile │ 10 │ 10 │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Curs de 8-14 zile │ 15 │ 15 │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Curs cu durata de minimum 15 zile │ 20 │ 20 │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Experienţã în auditul sistemelor de management de mediu/ │ │ │
│verificare EMAS**): │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Realizarea de audituri pentru evaluarea SMM conform ISO │ 60 │ 60 │
�/verificãri EMAS │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Experienţã în activitãţi relevante din domeniul protecţiei│ 20 │ 20 │
│mediului │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Apartenenţa la organisme profesionale în domeniul protec- │ 5 │ 5 │
│ţiei mediului, respectiv al auditului de mediu │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┘
*) Punctajul se multiplicã cu numãrul de cursuri efectuate.
**) Punctajul se multiplicã cu numãrul de audituri efectuate (se acordã 20 de
puncte pentru fiecare audit efectuat; minimul necesar de puncte este de 60,
aferente celor 3 audituri complete).

Punctajul minim necesar pentru etapa de precalificare în vederea obţinerii
acreditãrii/extinderii domeniului de acreditare/reînnoirii acreditãrii ca
verificator de mediu

Punctaj minim - persoane fizice şi juridice*)
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Verificator de mediu │ 130 de puncte │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
*) Persoanele juridice trebuie sã întruneascã punctajul minim de 130 de
puncte pentru fiecare membru al colectivului de lucru.




ANEXA 3
la procedurã


A. Cerere de acreditare/de extindere a domeniului de acreditare/de
reînnoire a acreditãrii ca verificator de mediu adresatã Comisiei de
acreditare

- model -

Nr. de înregistrare ANPM:
Data:

PERSOANE FIZICE
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Date personale privind persoana fizicã│ Locul de muncã │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Titlul (dl, dna) │ Instituţia │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Numele │ Ocupaţia/Funcţia │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Prenumele │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Data şi locul naşterii │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Adresa de domiciliu │ Adresa sediului │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Seria şi numãrul actului de │ │
│ identitate │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Localitate │ Localitate │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Judeţ │ Judeţ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Cod poştal │ Cod poştal │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Telefon/fax │ Telefon/fax │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ E-mail │ E-mail │
├──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
│ │
│ Atestare/certificare/acreditare anterioarã*) │
│ │
│ │_│Sistem de management al calitãţii │
│ │
│ │_│Sistem de management de mediu │
│ │
│ │_│Altele │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
*) Se anexeazã o copie a certificatului/documentului doveditor.

┌────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┬────────────────────────┐
│Nivelul de │ Acreditare│ Extinderea │Reînnoirea │ Domenii de acreditare │
│competenţã │ │ domeniului │acreditãrii │(se completeazã codul │
│solicitat │ │de acreditare│ │CAEN şi denumirea dome- │
│ │ │ │ │niului de acreditare) │
│ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┼────────────┬───────────┤
│ │ Bifaţi │ Bifaţi │ Bifaţi │ Existent │ Solicitat │
├────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│Verificator │ │ │ │ │ │
│de mediu │ │ │ ├────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┴────────────┴───────────┘

Prin prezenta solicit obţinerea acreditãrii/extinderea domeniului de
acreditare/reînnoirea acreditãrii ca verificator de mediu, conform prevederi-
lor prezentei proceduri, şi declar pe propria rãspundere cã îmi asum
rãspunderea pentru corectitudinea şi completitudinea datelor şi informaţiilor
furnizate în vederea evaluãrii şi demarãrii procedurii de acreditare.

┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Întocmit la data │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Numele şi semnãtura solicitantului │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘


B. Cerere de acreditare/de extindere a domeniului de acreditare/de
reînnoire a acreditãrii ca verificator de mediu adresatã Comisiei de
acreditare

- model -

Nr. înregistrare Nr. de înregistrare ANPM:
Data: Data:
PERSOANE JURIDICE
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Date privind persoana juridicã │ Persoana de contact │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Denumirea │ Numele │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Nr. de înregistrare la registrul │ Ocupaţia/Funcţia │
│ comerţului │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Nr. de înregistrare CCIR │ Compartimentul │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Adresa sediului │ Telefon │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │ Fax │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Localitate │ E-mail │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Judeţ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Cod poştal │ Colectivul de lucru*) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Telefon │ Numãr total de membri: │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Fax │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ E-mail │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Reprezentant legal │ │
├──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
│ │
│ Atestare/certificare/acreditare anterioarã**) │
│ │
│ │_│Sistem de management al calitãţii │
│ │
│ │_│Sistem de management de mediu │
│ │
│ │_│Altele │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
*) Se anexeazã lista cu membrii colectivului de lucru.
**) Se anexeazã copii ale certificatului/documentului doveditor pentru
fiecare membru al colectivului de lucru.

┌────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┬────────────────────────┐
│Nivelul de │ Acreditare│ Extinderea │Reînnoirea │ Domenii de acreditare │
│competenţã │ │ domeniului │acreditãrii │(se completeazã codul │
│solicitat │ │de acreditare│ │CAEN şi denumirea dome- │
│ │ │ │ │niului de acreditare) │
│ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┼────────────┬───────────┤
│ │ Bifaţi │ Bifaţi │ Bifaţi │ Existent │ Solicitat │
├────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│Verificator │ │ │ │ │ │
│de mediu │ │ │ ├────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┴────────────┴───────────┘

Prin prezenta solicit obţinerea acreditãrii/extinderea domeniului de
acreditare/reînnoirea acreditãrii ca verificator de mediu, conform prevede-
rilor prezentei proceduri, şi declar pe propria rãspundere cã îmi asum
rãspunderea pentru corectitudinea şi completitudinea datelor şi informaţiilor
furnizate în vederea evaluãrii şi demarãrii procedurii de acreditare.

┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Întocmit la data │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Numele şi semnãtura solicitantului │ │
│(reprezentantului legal) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘




ANEXA 4
la procedurã


FORMULAR
privind instruirea şi experienţa în domeniul
protecţiei mediului şi al auditului de mediu

- model -

1. Pregãtirea profesionalã
┌────┬────────────────────┬────────────┬───────────┬────────────┬────────────┐
│Nr. │Nivelul de clasifi- │Numele şi │ Perioada │ Diploma │Specializare│
│crt.│care a formei de │tipul insti-│(de la - │ obţinutã │ │
│ │învãţãmânt (studii │tuţiei de │pânã la) │(nr. .../din│ │
│ │superioare, studii │învãţãmânt │ │data) │ │
│ │postuniversitare - │ │ │ │ │
│ │master, doctorat │ │ │ │ │
│ │etc.) │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────┴────────────┴───────────┴────────────┴────────────┘

2. Cursuri de instruire/Programe de formare profesionalã urmate în domeniul
auditului de mediu şi protecţiei mediului
┌────┬────────────────────┬────────────┬───────────┬────────────┬────────────┐
│Nr. │Numele şi tipul │ Titlul │ Perioada │ Tematica │ Document │
│crt.│instituţiei/organi- │ cursului │(de la - │ abordatã │ doveditor │
│ │zaţiei profesionale │ │pânã la) │ │de absolvire│
│ │prin care s-a reali-│ │ │ │(nr. .../din│
│ │zat formarea profe- │ │ │ │data) │
│ │sionalã │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────┴────────────┴───────────┴────────────┴────────────┘

3. Apartenenţa la organisme profesionale în domeniul protecţiei mediului,
respectiv al auditului de mediu
┌────┬──────────────────────┬──────────────┬─────────────────┬───────────────┐
│Nr. │Denumirea organismului│ Statutul │Descrierea sumarã│ Documentul │
│crt.│ profesional │ în cadrul │ a activitãţii │ doveditor │
│ │ │ organismului │ desfãşurate │al apartenenţei│
│ │ │ │ în cadrul │ la organisme │
│ │ │ │ organismului │ profesionale │
│ │ │ │ │(nr. .../din │
│ │ │ │ │data) │
├────┼──────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────┼─────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────┴──────────────┴─────────────────┴───────────────┘

4. Prezentarea experienţei în domeniul de acreditare solicitat
┌────┬────────────────┬──────────┬───────────┬───────┬──────────┬────────────┐
│Nr. │ Numele şi data │ Perioada │ Tipul │ Cod │ Funcţia │Principalele│
│crt.│ angajatorului │angajãrii │activitãţii│ CAEN │sau postul│ activitãţi │
│ │ │ │ sau │ │ ocupat │ şi │
│ │ │ │sectorul de│ │ │responsabi- │
│ │ │ │activitate │ │ │litãţi │
├────┼────────────────┼──────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────┴──────────┴───────────┴───────┴──────────┴────────────┘

5. Experienţa relevantã în auditul sistemelor de management de mediu
┌────┬────────────────┬──────────┬───────────┬───────┬──────────┬────────────┐
│Nr. │Participare la │ Durata │Domeniul de│ Cod │Nr. membri│ Descrierea │
│crt.│audituri de me- │pregãtirii│activitate │ CAEN │în echipã │ lucrãrilor
│ │diu, conform │ auditului│ auditat │ │ │ efectuate │
│ │EN ISO 14001 │ înainte │ │ │ │ │
│ │(denumirea orga-│ şi dupã/ │ │ │ │ │
│ │nizaţiei audita-│ la faţa │ │ │ │ │
│ │te) │ locului │ │ │ │ │
│ │ │(nr. zile)│ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────┼───────────┼───────┼──────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────┴──────────┴───────────┴───────┴──────────┴────────────┘

6. Experienţa relevantã în domeniul protecţiei mediului




ANEXA 5
la procedurã

TARIFE
pentru acreditarea/extinderea domeniului de
acreditare/reînnoirea acreditãrii ca verificator de mediu


┌───────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│Scopul lucrãrii│Tipul lucrãrii sau al ser- │Cuantumul în lei al tarifelor │
│sau al servi- │viciului care se presteazã │care se încaseazã*) │
│ciului care se │ ├───────────────────────┬────────┤
│presteazã │ │Persoane juridice │ │
│ │ │(membri în colectivul │Persoane│
│ │ │de lucru) │ fizice │
│ │ ├─────┬─────┬─────┬─────┤ │
│ │ │ >25 󧓓-25𗈙-10 │ <5 │ │
├───────────────┼───────────────────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├───────────────┼───────────┬───────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┤
𗈕. Îndeplinirea│Verificarea│în vederea so- │ │ │ │ │ │
│atribuţiilor de│şi analiza │licitãrii acre-│ │ │ │ │ │
│secretariat │preliminarã│ditãrii/reînno-𗈕.400𗈕.100│ 800 │ 500 │ 200 │
│tehnic al Comi-│a documen- │irii acreditã- │ │ │ │ │ │
│de acreditare a│telor │rii │ │ │ │ │ │
│persoanelor │depuse ├───────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┤
│fizice şi juri-│ │în vederea ex- │ │ │ │ │ │
│dice ca verifi-│ │tinderii dome- 𗈕.300𗈕.000│ 700 │ 400 │ 100 │
│catori de mediu│ │niilor de │ │ │ │ │ │
│ │ │acreditare │ │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────┼───────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┤
𗈖. Analiza │Analiza │în vederea so- │ │ │ │ │ │
│documentelor în│detaliatã a│licitãrii acre-│ │ │ │ │ │
│cadrul Comisiei│documente- │ditãrii/reînno-𗈗.000𗈖.500𗈖.000𗈕.500│ 500 │
│de acreditare a│lor depuse │irii acreditã- │ │ │ │ │ │
│verificatorilor│telor │rii │ │ │ │ │ │
│de mediu │depuse ├───────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┤
│ │ │în vederea ex- │ │ │ │ │ │
│ │ │tinderii dome- 𗈖.500𗈖.000𗈕.500𗈕.000│ 500 │
│ │ │niilor de │ │ │ │ │ │
│ │ │acreditare │ │ │ │ │ │
├───────────────┴───────────┼───────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┤
𗈗. Susţinerea interviului │în vederea so- │ │ │ │ │ │
│ │licitãrii acre-│ │ │ │ │ │
│ │ditãrii/reînno-𗈖.000𗈕.500𗈕.000│ 500 │ 300 │
│ │irii acreditã- │ │ │ │ │ │
│ │rii │ │ │ │ │ │
│ ├───────────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────────┤
│ │în vederea ex- │ │ │ │ │ │
│ │tinderii dome- 𗈕.000│ 700 │ 500 │ 300 │ 100 │
│ │niilor de │ │ │ │ │ │
│ │acreditare │ │ │ │ │ │
├───────────────────────────┴───────────────┼─────┴─────┴─────┴─────┴────────┤
𗈘.Supravegherea activitãţii verificatorului│ │
│ de mediu │ 500 │
│ │ │
└───────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘
*) a) Tariful pentru îndeplinirea atribuţiilor de secretariat tehnic al
Comisiei de acreditare şi tariful pentru supravegherea activitãţii verifica-
torului de mediu se achitã la depunerea documentelor în contul Agenţiei
Naţionale pentru Protecţia Mediului.
b) Dacã solicitantul a trecut de analiza preliminarã efectuatã de Secreta-
riatul tehnic, tariful pentru analiza documentelor în cadrul Comisiei de acre-
ditare şi pentru susţinerea interviului se achitã în contul autoritãţii
publice centrale pentru protecţia mediului înainte de începerea etapei de
precalificare.




ANEXA 6
la procedurã

FORMULAR DE NOTIFICARE


A. Date privind verificatorul de mediu*)
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Nume │ │
├──────────────┬───────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │Strada, numãrul │ │
│ ├───────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │Localitate │ │
│ Adresa ├───────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │Judeţ │ │
│ ├───────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │Cod poştal │ │
├──────────────┴───────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Ţara │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Telefon/fax │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ ││_│ Individual (persoanã fizicã) │
│Verificator de mediu ├─────────────────────────────────────┤
│ ││_│ Organizaţie (persoanã juridicã) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ ││_│ Sistem de management al calitãţii│
│ ├─────────────────────────────────────┤
│Alte atestãri/certificãri/acreditãri ││_│ Sistem de management de mediu │
│ ├─────────────────────────────────────┤
│ ││_│ Altele │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Certificat de acreditare ca verifi- │ │
│cator de mediu (nr. ......../din data)│ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
*) Se anexeazã copii ale certificatului/documentului doveditor pentru
fiecare membru al colectivului de lucru.

B. Detalii privind acreditarea ca verificator de mediu
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Organismul naţional de acreditare │ │
│(Denumire, adresã, date de contact) │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Domeniile de acreditare ca verificator│ │
│de mediu (lista conform codului CAEN) │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Restricţii │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

C. Componenţa nominalã şi competenţa membrilor colectivului de lucru
a) Componenţa nominalã
┌───────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr.crt.│ Numele şi prenumele membrilor colectivului de lucru │
├───────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├───────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
└───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

b) Competenţa în domeniul EMAS*)
Numele şi prenumele .............................
Pregãtirea profesionalã .........................
Cursuri de instruire/Programe de formare profesionalã urmate în domeniul
protecţiei mediului ....................................
Prezentarea experienţei de muncã ...............................
Experienţa relevantã în domeniul protecţiei mediului/auditului sistemelor
de management de mediu ................................
__________
*) Se completeazã pentru fiecare verificator de mediu care participã la
verificarea şi validarea informaţiilor.

D. Informaţii privind organizaţia pentru care se desfãşoarã activitãţi de
verificare şi validare în calitate de verificator de mediu*)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. Date privind organizaţia │
├──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤
│Denumire │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Nr. de înregistrare la registrul │ │
│comerţului │ │
├──────────────┬───────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │Strada, numãrul │ │
│ ├───────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Adresa │Localitate │ │
│ sediului ├───────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │Judeţ │ │
│ ├───────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ │Cod poştal │ │
├──────────────┴───────────────────────┴───────┬─────────────┬───────────────┤
│Telefon/Fax │Tipul actului│Numãrul actului│
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────────┤
│Adresa de e-mail │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────────┤
│Telefon/Fax │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────────┤
│Persoanã de contact │ │ │
│Responsabil declaraţie de mediu(nume, date │ │ │
│de contact) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────────┤
│Reprezentant legal │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────────┤
│Codul CAEN al activitãţilor │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────────┤
│Categoria de activitãţi care cade sub inci- │ │ │
│denţa legislaţiei privind prevenirea şi con- │ DA │ NU │
│trolul integrat al poluãrii │ │ │
│(se va marca corespunzãtor) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────┼───────────────┤
│Situaţia reglementãrii din punct de vedere al │Tipul actului│Numãrul actului│
│protecţiei mediului │ │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────┴───────────────┤
│Numãr de angajaţi │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────┬───────────────┤
│IMM (se va marca corespunzãtor) │ DA │ NU │
├──────────────────────────────────────────────┴─────────────┴───────────────┤
𗈖. Descrierea organizaţiei │
├──────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┤
│Descrierea activitãţii organizaţiei/amplasa- │ │
│mentului pentru care se solicitã verificarea │ │
│şi validarea informaţiilor │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Organigrama organizaţiei │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Planul de situaţie al amplasamentului │ │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│Subcontractori │ │
├──────────────┬───────────────────────────────┴─────────────────────────────┤
│Alte certifi- ││_│ Sistem de management al calitãţii │
│cate obţinute │ │
│ ││_│ Sistem de management de mediu │
│ │ │
│ ││_│ Altele │
├──────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Perioada de │ │
│desfãşurare a │ │
│verificãrii │ │
│(programul de │ │
│verificare) │ │
└──────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┘
*) Se completeazã pentru fiecare amplasament în parte.

E. Mãsuri privind aspectele legale şi de translaţie
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Competenţa privind cunoaşterea legis- │ │
│laţiei naţionale din domeniul protec- │ │
│ţiei mediului şi altã legislaţie rele-│ │
│vantã │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Competenţa privind translaţia │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

Prin prezenta declar pe propria rãspundere cã îmi asum rãspunderea pentru
corectitudinea şi completitudinea datelor şi informaţiilor furnizate.
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Întocmit la data │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Numele şi semnãtura │ │
│ verificatorului de mediu │ │
│ (reprezentantului legal) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘



----



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016