Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ STANDARD din 11 septembrie 2019  privind recunoaşterea titlurilor de calificare de asistent medical dobândite în alt stat membru UE    Twitter Facebook
Cautare document

 PROCEDURĂ STANDARD din 11 septembrie 2019 privind recunoaşterea titlurilor de calificare de asistent medical dobândite în alt stat membru UE

EMITENT: Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 850 din 21 octombrie 2019
──────────
    Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 16 din 11 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 850 din 21 octombrie 2019.
──────────
    – Denumirea de asistent medical este generică şi desemnează asistentul medical format în altă specialitate decât cea de asistent medical generalist sau cea de moaşă.
    – Denumirea de stat membru include şi statele aparţinând SEE şi Confederaţia Elveţiană.
    – Pentru recunoaşterea calificării, persoanele interesate pot aplica conform procedurii standard sau prin punctul de contact unic electronic.
    Recunoaşterea titlurilor de calificare de asistent medical format în alt stat membru UE are în vedere facilitarea dreptului de stabilire şi accesul titularului la profesie pe teritoriul României. Exercitarea profesiei se face după obţinerea calităţii de membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR), ca urmare a recunoaşterii calificării. Procedura nu se aplică în cazul exercitării temporare sau ocazionale a activităţilor profesionale în România de către profesioniştii menţionaţi şi stabiliţi într-un alt stat membru UE.
    Recunoaşterea calificării de asistent medical se face de către Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România - Departamentul recunoaşterea calificărilor profesionale (DRCP), cu sediul în Bucureşti, Calea Griviţei nr. 77, sectorul 1, Bucureşti, cod poştal 010705 tel./fax 021 2240025/75, e-mail secretariat@oamr.ro.
    Solicitantul depune prin poştă, pe adresa menţionată, dosarul de recunoaştere cuprinzând:
    - o cerere-tip cu toate rubricile completate, însoţită de următoarele documente:
    1. Dovada cetăţeniei/identităţii
    O copie după paşaport sau cartea de identitate şi, după caz:
    a) copie după certificatul de căsătorie sau orice alt document relevant, în caz de schimbare a numelui, în situaţia în care pe documente apar nume diferite;
    b) certificatul de naştere sau alt document care să indice locul naşterii dacă pe paşaport sau pe cartea de identitate acesta nu figurează;
    c) pentru solicitanţii care nu sunt cetăţeni ai unui stat membru UE: un document care să ateste calitatea de membru de familie al unui cetăţean din UE a titularului sau statutul de refugiat sau de rezident pe termen lung într-un stat membru al UE al acestuia sau orice alte dovezi relevante care să demonstreze că titularul ar putea beneficia de drepturile conferite de UE în cazul deţinerii Cărţii albastre a UE.


    2. Documente privind calificările formale şi competenţele profesionale dobândite de solicitant
    a) Copia documentelor care atestă formarea, respectiv a titlurilor de calificare care asigură accesul la profesia de asistent medical atestată în statul membru UE emitent, dovada experienţei profesionale a titularului;
    b) Documente suplimentare despre durata şi conţinutul formării
    Programa de studiu, foaia matricolă, suplimentul la diplomă sau alte surse de informaţii privind durata totală a studiilor şi materiile studiate, inclusiv proporţia de timp alocată fiecărei materii şi, după caz, repartizarea între lecţiile teoretice şi cele practice.

    c) Documente privind efectuarea altor cursuri de formare relevante
    Dovada participării la programe de dezvoltare profesională continuă, la seminare şi alte cursuri de formare şi învăţare pe tot parcursul vieţii

    d) Documente privind experienţa profesională
    Dacă solicitantul a obţinut calificarea de asistent medical într-un stat din afara UE, acesta va depune un document care să ateste faptul că a dobândit o experienţă profesională de asistent medical de cel puţin 3 ani şi să precizeze clar activitatea profesională efectuată. Acest document trebuie să fie eliberat de autoritatea competentă din statul membru UE care a efectuat prima recunoaştere a titlului de calificare menţionat.


    3. Dovada onorabilităţii/bunei reputaţii
    Dovezi emise de statul membru de origine sau provenienţă privind caracterul onorabil, moral sau absenţa unei situaţii care suspendă ori interzice exercitarea profesiei în caz de eroare profesională gravă, respectiv o atestare de confirmare a inexistenţei unor suspendări temporare sau definitive de la exercitarea profesiei ori a unor condamnări penale.
    Dacă autorităţile din ţara de origine a solicitantului nu eliberează aceste documente, OAMGMAMR acceptă o declaraţie pe propria răspundere, legalizată de o autoritate competentă sau de un notar.

    4. Dovada stării bune de sănătate
    Un certificat medical care să ateste sănătatea fizică sau mintală, eliberat de un medic sau de o autoritate competentă din statul membru de origine de provenienţă

    5. Dovada de asigurare pentru greşeli profesionale
    Un certificat eliberat de băncile, inclusiv de societăţile de asigurare din statul membru de origine sau de provenienţă prin care se atestă că titularul este asigurat împotriva riscurilor pecuniare care decurg din răspunderea profesională, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare în România, precum şi cu reglementările privind termenii şi extinderea acestei garanţii.

    6. Dovada achitării taxei de recunoaştere
    Dovada de plată a sumei de 100 RON în contul RO42 RZBR 0000 0600 1349 1173 deschis la Raiffeisen Bank - Agenţia Ion Mihalache.
    Documentele prevăzute la pct. 1 lit. a) şi pct. 2-5 se însoţesc de traduceri legalizate în limba română, iar cele prevăzute la pct. 3-5 au o valabilitate de 3 luni de la data eliberării.




    Proceduri şi termene-limită
    1. Dosarele de recunoaştere se primesc prin poştă, se înregistrează, primesc număr la Secretariatul OAMGMAMR şi sunt transmise Departamentului recunoaşterea calificărilor profesionale (DRCP).
    2. DRCP verifică documentele. În termen de o lună de la data înregistrării, DRCP notifică solicitantul, confirmând primirea dosarului şi, după caz, solicitând completarea cu documentele lipsă.
    3. În termen de maximum 3 luni de la notificare, solicitantul are obligaţia de a completa dosarul cu toate documentele solicitate. În cazul în care solicitantul nu respectă termenul de completare, la expirarea acestuia, DRCP clasează dosarul şi notifică solicitantul în scris în acest sens.
    4. La primirea documentelor lipsă, DRCP transmite documentele petentului spre analiză Comisiei OAMGMAMR de recunoaştere a calificărilor de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical obţinute într-un alt stat membru UE, un stat aparţinând SEE şi în Confederaţia Elveţiană (Comisia OAMGMAMR de recunoaştere a calificărilor).
    5. În termen de 120 de zile de la primirea dosarului complet:
    a) preşedintele OAMGMAMR emite decizia de recunoaştere a calificării solicitantului fără măsuri compensatorii, în baza propunerii de recunoaştere a Comisiei OAMGMAMR de recunoaştere a calificărilor, temeinic justificată, ca urmare a evaluării dosarului solicitantului. Decizia de recunoaştere a calificării se comunică în scris solicitantului şi filialei OAMGMAMR de domiciliu a acestuia, în vederea obţinerii certificatului de membru şi autorizării în profesie;
    b) în cazul în care Comisia OAMGMAMR de recunoaştere a calificărilor constată, în urma evaluării dosarului solicitantului, că recunoaşterea calificării de asistent medical nu se poate face fără măsuri compensatorii, aceasta justifică temeinic concluzia analizei. Propunerea privind recunoaşterea calificării de asistent medical cu măsuri compensatorii, diferenţele curriculare stabilite, durata stagiului de adaptare şi, respectiv, bibliografia aferentă se aprobă de către preşedintele OAMGMAMR şi se comunică solicitantului în termenul prevăzut la pct. 5 lit. a) de către DRCP.

    În cazul în care solicitantul optează pentru susţinerea unei probe de aptitudini, data de susţinere se stabileşte de comun acord cu solicitantul, într-un termen de maximum 6 luni de la data aprobării de către preşedinte a recunoaşterii calificării cu măsuri compensatorii. Preşedintele OAMGMAMR emite decizia de recunoaştere a calificării în baza documentelor care atestă efectuarea măsurii compensatorii de către solicitant.
    Decizia de recunoaştere a calificării se comunică în scris solicitantului şi filialei OAMGMAMR de domiciliu a acestuia, în vederea obţinerii certificatului de membru şi autorizării în profesie.

    Procedura de contestare
    Solicitantul poate contesta deciziile OAMGMAMR la instanţele judecătoreşti competente, în termen de 30 de zile de la comunicare.
    ----

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice