Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ INTERNĂ din 31 mai 2023  de recrutare şi selecţie, în vederea ocupării posturilor înfiinţate în afara organigramei, în unităţile militare ale Ministerului Apărării Naţionale care derulează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile şi/sau prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ INTERNĂ din 31 mai 2023 de recrutare şi selecţie, în vederea ocupării posturilor înfiinţate în afara organigramei, în unităţile militare ale Ministerului Apărării Naţionale care derulează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile şi/sau prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 546 din 19 iunie 2023
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. M.119 din 31 mai 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 546 din 19 iunie 2023.
──────────
    ART. 1
    Implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile şi/sau prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă la nivelul Ministerului Apărării Naţionale se realizează prin echipe de proiect, desemnate în condiţiile art. 16 alin. (1) şi (3) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 1, în cadrul echipelor de proiect, poate fi încadrat personal cu contract individual de muncă, pe durată determinată, pe posturi în afara organigramei, în condiţiile art. 16 alin. (10)-(11) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Posturile prevăzute la alin. (1) sunt înfiinţate cu aprobarea ministrului apărării naţionale, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 1-3 din Regulamentul-cadru privind criteriile pe baza cărora se stabileşte procentul de majorare salarială pentru persoanele prevăzute la art. 16 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi condiţiile de înfiinţare a posturilor în afara organigramei în cadrul instituţiilor şi/sau autorităţilor publice care implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 234/2023.

    ART. 3
    (1) Ocuparea unui post înfiinţat în afara organigramei unei unităţi militare care derulează un proiect finanţat din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile şi/sau prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, după caz, se face prin concurs sau examen, organizat de unitatea militară în cauză.
    (2) La concurs poate participa orice persoană care îndeplineşte condiţiile generale şi cele specifice prevăzute la art. 4 şi, respectiv, art. 5.
    (3) În cazul în care, la concursul organizat pentru ocuparea postului înfiinţat în afara organigramei unei unităţi militare, se prezintă un singur candidat, încadrarea postului se face prin examen.

    ART. 4
    Poate ocupa un post înfiinţat în afara organigramei persoana care îndeplineşte următoarele condiţii generale:
    a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
    b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
    c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
    e) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face persoana respectivă incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
    f) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
    g) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru posturile din cadrul domeniului învăţământ, sănătate, protecţie socială sau pentru posturile care presupun contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care implică examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane.


    ART. 5
    Condiţiile specifice de ocupare a unui post înfiinţat în afara organigramei cuprind cerinţe privind nivelul şi domeniul studiilor absolvite, cerinţe de expertiză/experienţă specifică, acordul scris al candidatului cu privire la procedura de verificare şi avizare pentru obţinerea autorizaţiei/certificatului de acces la informaţii clasificate, precum şi alte condiţii prevăzute în fişa postului.

    ART. 6
    În cazul în care la concurs se înscrie o persoană cu dizabilităţi, unitatea militară, precum şi comisia de concurs au obligaţia de a aplica corespunzător prevederile art. 48-52 din Regulamentul-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 7
    (1) Propunerea de organizare a concursului, însoţită de fişa postului, se transmite, spre aprobare, de către managerul de proiect, comandantului unităţii militare angajatoare şi trebuie să cuprindă următoarele:
    a) denumirea postului;
    b) condiţiile generale şi specifice de ocupare a postului;
    c) bibliografia şi tematica;
    d) propuneri privind componenţa comisiei de concurs, precum şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, inclusiv a secretarului acestora;
    e) tipul probelor de concurs: proba scrisă şi/sau proba practică şi interviu, după caz;
    f) alte menţiuni referitoare la organizarea concursului sau la condiţiile de participare.

    (2) Bibliografia poate cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare şi documente expres indicate, cu relevanţă pentru postul pentru care se organizează concursul.
    (3) Tematica concursului se stabileşte pe baza bibliografiei.

    ART. 8
    (1) Unitatea militară angajatoare are obligaţia să publice anunţul privind concursul, prin grija secretarului comisiei de concurs, cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului, la sediul acesteia şi pe pagina proprie de internet sau a eşalonului superior, dacă nu dispune de această facilitate.
    (2) Anunţul cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele elemente:
    a) numărul, denumirea şi nivelul posturilor scoase la concurs, denumirea proiectului, perioada angajării, durata timpului de lucru, pentru fiecare post în parte, precum şi menţiunea că angajarea se face prin contract individual de muncă încheiat pe durată determinată;
    b) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, locul de depunere a dosarului de concurs şi datele de contact ale secretarului comisiei de concurs;
    c) condiţiile generale şi condiţiile specifice;
    d) bibliografia şi tematica;
    e) calendarul de desfăşurare a concursului, respectiv data-limită şi ora până la care se pot depune dosarele de concurs, data, probele de concurs, ora şi locul de desfăşurare a probelor de concurs, termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.

    (3) Anunţul prevăzut la alin. (2) se menţine pe pagina de internet timp de cel puţin 2 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor finale ale concursului.
    (4) Publicitatea, în cazul modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea concursului, se realizează în cel mai scurt timp prin mijloacele prevăzute la alin. (1).
    (5) Nerespectarea prevederilor cu privire la publicitatea concursului constituie motiv de anulare a acestuia.
    (6) În situaţia în care unitatea militară angajatoare consideră necesar, poate asigura publicarea anunţului şi prin alte forme de publicitate.

    ART. 9
    (1) Componenţa nominală a comisiei de concurs, a comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi secretarii acestora se aprobă de către şeful/comandantul unităţii militare angajatoare şi se consemnează în ordinul de zi pe unitate.
    (2) Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt formate din 3 sau 5 membri, dintre care unul are calitatea de preşedinte.
    (3) Calitatea de membru al comisiei de concurs este incompatibilă cu calitatea de membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    (4) Secretarul comisiei de concurs poate fi şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 10
    (1) Membrii comisiilor prevăzute la art. 9 trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
    a) încadrează funcţii în Ministerul Apărării Naţionale pentru care este prevăzut cel puţin acelaşi nivel de studii precum cel prevăzut pentru postul scos la concurs;
    b) au studii sau experienţă profesională în cel puţin unul dintre domeniile postului pentru care se organizează concursul;
    c) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    d) nu se află într-o situaţie de incompatibilitate sau de conflict de interese.

    (2) Pentru concursurile organizate în vederea ocupării posturilor de conducere înfiinţate în afara organigramei, cel puţin doi dintre membrii comisiilor prevăzute la art. 9 trebuie să fie încadraţi sau împuterniciţi pe funcţii de conducere la data desfăşurării concursului.

    ART. 11
    Nu poate fi desemnată membru al uneia dintre comisiile prevăzute la art. 9 persoana care se află în următoarele situaţii:
    a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;
    b) este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv, cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de concurs sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
    c) este sau urmează să fie, în situaţia ocupării funcţiei de conducere pentru care se organizează concursul, direct subordonat ierarhic al oricăruia dintre candidaţi.


    ART. 12
    (1) Nerespectarea condiţiilor prevăzute la art. 10 şi 11 poate fi sesizată de persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi ori de orice altă persoană interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării concursului, prin raport scris adresat comandantului unităţii militare organizatoare a concursului.
    (2) Membrii comisiilor prevăzute la art. 9 au obligaţia să informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat despre orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. În aceste cazuri, membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să se abţină de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la concursul în cadrul căruia a intervenit conflictul de interese.
    (3) În cazul constatării existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau de conflict de interese, componenţa comisiei de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor, după caz, se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea persoanei aflate în respectiva situaţie şi consemnarea modificării în ordinul de zi pe unitate.
    (4) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau de conflict de interese se constată ulterior desfăşurării uneia dintre probele concursului, rezultatul probei ori al probelor desfăşurate se recalculează prin eliminarea evaluării membrului aflat în situaţie de incompatibilitate sau de conflict de interese, sub rezerva asigurării validităţii evaluării a cel puţin două treimi din numărul membrilor comisiei.
    (5) În situaţia în care nu este asigurată validitatea evaluării a cel puţin două treimi din numărul membrilor comisiei, procedura de organizare şi desfăşurare a concursului se reia.

    ART. 13
    (1) În funcţie de numărul şi de specificul posturilor înfiinţate în afara organigramei pentru care se organizează concursul, se pot constitui mai multe comisii de concurs.
    (2) În situaţia în care o unitate militară organizează, în aceeaşi perioadă, concurs pentru ocuparea mai multor posturi înfiinţate în afara organigramei, similare din punctul de vedere al atribuţiilor, se pot constitui o singură comisie de concurs şi o singură comisie de soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 14
    (1) Membrii comisiei de concurs au următoarele atribuţii principale:
    a) selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;
    b) stabilesc subiectele pentru proba scrisă;
    c) stabilesc planul probei practice şi realizează proba practică, după caz;
    d) elaborează baremul de corectare/notare pentru proba scrisă şi/sau proba practică, după caz;
    e) stabilesc planul interviului şi realizează interviul;
    f) notează pentru fiecare candidat, în borderoul individual, proba scrisă şi/sau proba practică şi interviul, după caz;
    g) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei, respectiv procesul-verbal al selecţiei dosarelor, precum şi procesele-verbale ale fiecărei probe de concurs.

    (2) Membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor au următoarele atribuţii principale:
    a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise, probei practice şi a interviului, după caz, respectiv: reselectează dosarele de concurs, renotează proba scrisă şi/sau proba practică şi interviul, după caz, cu respectarea prevederilor art. 30 alin. (1);
    b) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de contestaţii.

    (3) Preşedintele comisiei de concurs, pe lângă atribuţiile prevăzute la alin. (1), îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
    a) solicită secretarului convocarea membrilor;
    b) transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor pentru fiecare etapă a concursului.

    (4) Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pe lângă atribuţiile prevăzute la alin. (2), îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
    a) solicită secretarului convocarea membrilor;
    b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor pentru fiecare etapă a concursului.


    ART. 15
    Secretarul comisiei de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
    a) asigură publicitatea concursului de ocupare a postului înfiinţat în afara organigramei;
    b) primeşte dosarele de concurs ale candidaţilor şi le atribuie acestora un cod numeric pentru identificare, care corespunde cu numărul de înregistrare al dosarului de concurs;
    c) primeşte şi înregistrează contestaţiile depuse de candidaţi;
    d) convoacă membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;
    e) întocmeşte şi semnează, alături de comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia, respectiv procesul-verbal al selecţiei dosarelor, precum şi procesele-verbale ale fiecărei probe de concurs;
    f) asigură afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, respectiv a rezultatelor eventualelor contestaţii, folosind codul numeric pentru identificare atribuit acestora;
    g) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.


    ART. 16
    În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 14 şi 15, membrii comisiei de concurs, ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi persoanele care asigură secretariatul acestor comisii au obligaţia de a respecta confidenţialitatea datelor cu caracter personal, potrivit legii.

    ART. 17
    Desfăşurarea concursului de angajare constă în etapele cuprinse între prima zi de depunere a dosarelor candidaţilor şi data afişării rezultatelor finale ale concursului.

    ART. 18
    (1) Concursul pentru ocuparea unui post înfiinţat în afara organigramei constă, în funcţie de complexitatea postului, în următoarele etape:
    a) selecţia dosarelor de înscriere;
    b) proba scrisă şi/sau proba practică, în situaţia în care este necesară verificarea abilităţilor practice;
    c) interviul.

    (2) În situaţia în care în fişa postului sunt prevăzute competenţe lingvistice sau în domeniul tehnologiei informaţiei, acestea se testează în cadrul probelor de concurs.
    (3) Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidaţii declaraţi „admis“ la etapa precedentă.

    ART. 19
    Probele concursului se evaluează independent de fiecare membru al comisiei de concurs, respectiv de fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, după caz.

    ART. 20
    În vederea participării la concurs, candidaţii depun dosarul de concurs în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data afişării anunţului pentru ocuparea postului înfiinţat în afara organigramei.

    ART. 21
    (1) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta un dosar care conţine următoarele documente:
    a) cerere de înscriere la concurs, conform modelului orientativ prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate;
    c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
    d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de unitatea militară angajatoare;
    e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
    f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
    g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate, cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
    h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
    i) curriculum vitae, model comun european;
    j) alte documente menţionate expres în anunţul privind organizarea concursului.

    (2) Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
    (4) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
    (5) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
    (6) Copiile actelor prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.

    ART. 22
    (1) În termen de o zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare şi de a consemna în borderoul individual rezultatul selecţiei.
    (2) După finalizarea selecţiei dosarelor se încheie un proces-verbal, semnat de către toţi membrii comisiei şi de către secretarul acesteia.

    ART. 23
    (1) Rezultatele selecţiei dosarelor de concurs se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea „admis“ sau „respins“, însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul unităţii militare angajatoare, precum şi pe pagina de internet, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la art. 22 alin. (1).
    (2) În situaţia în care între membrii comisiei de concurs există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord, dosarul va fi declarat admis sau respins în funcţie de opinia majoritară, consemnată conform borderourilor individuale ale acestora. Membrul comisiei de concurs care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, şi o consemnează în borderoul individual.
    (3) În termenul prevăzut la art. 22 alin. (1), membrii comisiei de concurs pot solicita candidaţilor documente relevante, din categoria celor prevăzute la art. 21 alin. (1).
    (4) În situaţia în care un candidat a depus dosar de concurs pentru mai multe posturi înfiinţate în afara organigramei şi este admis la selecţia dosarelor pentru două sau mai multe posturi pentru care unitatea militară angajatoare organizează concurs în aceeaşi zi şi la aceeaşi oră, acesta se poate prezenta la probele stabilite pentru un singur post.

    ART. 24
    (1) Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă.
    (2) Prin proba scrisă se testează cunoştinţele teoretice necesare ocupării postului pentru care se organizează concursul.
    (3) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi specificul postului pentru care se organizează concursul.
    (4) În cazul unui număr mare de candidaţi înscrişi, concursul se poate desfăşura în mai multe sesiuni.
    (5) Pe baza propunerilor fiecărui membru al comisiei de concurs, în ziua în care se desfăşoară proba scrisă, comisia întocmeşte două variante de subiecte care constau ulterior în redactarea unei lucrări.
    (6) În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor teste-grilă, cu cel mult două zile înainte de proba scrisă, fiecare membru al comisiei de concurs propune un număr de întrebări de două ori mai mare decât numărul întrebărilor din fiecare variantă de test-grilă propusă candidaţilor. Întrebările pentru fiecare variantă de test-grilă se stabilesc în ziua în care se desfăşoară proba scrisă, înainte de începerea acestei probe.
    (7) Membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse doar până la momentul prezentării variantelor în comisia de concurs.
    (8) Variantele de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila unităţii militare angajatoare.
    (9) Comisia de concurs stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele şi se afişează la locul desfăşurării concursului.
    (10) Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile, respectiv verificarea identităţii. Verificarea identităţii candidaţilor se face pe baza cărţii de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal ori care nu fac dovada identităţii sunt declaraţi „absent“, respectiv „respins“.
    (11) După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţă, caz în care aceştia sunt însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de către secretarul comisiei de concurs.
    (12) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.
    (13) După ora stabilită pentru începerea probei scrise este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei alte persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a secretarului comisiei de concurs.
    (14) În sala în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea şi folosirea vreunei surse de informare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă.
    (15) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (14) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs, situaţie în care comisia de concurs elimină candidatul din sală, înscrie menţiunea „anulat“ pe lucrare şi consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.
    (16) Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării, doar pe hârtia asigurată de unitatea militară angajatoare, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta sus, se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila unităţii militare angajatoare. În situaţia în care există un singur candidat pentru postul respectiv, nu există obligaţia sigilării lucrării.
    (17) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la finalizarea acestora ori la expirarea timpului alocat probei scrise, şi să semneze borderoul întocmit în acest sens.

    ART. 25
    Proba practică constă în testarea abilităţilor şi aptitudinilor practice ale candidatului în vederea ocupării postului.

    ART. 26
    (1) Proba practică se desfăşoară pe baza unui plan stabilit de comisia de concurs, care va include următoarele criterii de evaluare:
    a) capacitatea de adaptare;
    b) capacitatea de gestionare a situaţiilor dificile;
    c) îndemânare şi abilitate în realizarea cerinţelor practice;
    d) capacitatea de comunicare;
    e) capacitatea de gestionare a resurselor alocate pentru desfăşurarea probei practice.

    (2) În vederea testării pentru proba practică, managerul de proiect poate stabili şi alte criterii de evaluare specifice domeniului de activitate, în funcţie de specificaţiile proiectului.
    (3) Pe baza propunerilor fiecărui membru al comisiei de concurs, în ziua în care se desfăşoară proba practică, comisia de concurs stabileşte sarcina/sarcinile practică/practice pentru testarea abilităţilor şi aptitudinilor practice ale candidaţilor şi metodologia de măsurare, precum şi punctajele maxime care se acordă fiecărui criteriu de evaluare.
    (4) Aspectele constatate în timpul derulării probei practice se consemnează în scris într-un proces-verbal, întocmit de secretarul comisiei de concurs, care se semnează de membrii acestei comisii şi de candidat.

    ART. 27
    (1) În cadrul interviului se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.
    (2) Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza următoarelor criterii de evaluare:
    a) abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie;
    b) capacitatea de analiză şi sinteză;
    c) motivaţia candidatului;
    d) comportamentul în situaţiile de criză;
    e) abilităţi de comunicare;
    f) iniţiativă şi creativitate.

    (3) În funcţie de cerinţele de studii sau profesionale specifice postului înfiinţat în afara organigramei, criteriile de evaluare prevăzute la alin. (2) lit. d) şi e) sunt stabilite opţional de către comisia de concurs.
    (4) Pentru posturile de conducere, planul de interviu include şi criterii referitoare la:
    a) capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora;
    b) exercitarea controlului decizional;
    c) capacitatea managerială.

    (5) Interviul se susţine în termen de cel mult 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise şi/sau probei practice, după caz.
    (6) Data şi ora susţinerii interviului se afişează, obligatoriu, odată cu rezultatele la proba scrisă şi/sau practică, după caz.
    (7) La proba interviu, fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.
    (8) Întrebările şi răspunsurile la interviu se consemnează în anexa la procesul-verbal, întocmită de secretarul comisiei de concurs, şi se semnează de membrii acesteia şi de candidat.
    (9) Interviul se poate înregistra şi audio/video la solicitarea membrilor comisiei de concurs, cu aprobarea preşedintelui comisiei. Înregistrarea video este permisă numai cu acordul scris al candidatului, obţinut în prealabil, cu respectarea datelor cu caracter personal.
    (10) Înregistrarea interviului se păstrează, în condiţiile legii, timp de minimum un an de la data afişării rezultatelor finale ale concursului.

    ART. 28
    Pentru fiecare probă a concursului se stabileşte un punctaj de maximum 100 de puncte.

    ART. 29
    (1) Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată, cu excepţia cazului în care există un singur candidat.
    (2) Notarea probei scrise şi/sau a probei practice, după caz, se realizează potrivit baremului de corectare/notare şi se consemnează în borderoul individual de notare, realizându-se în termen de o zi lucrătoare de la finalizarea fiecărei probe.
    (3) Lucrările de la proba scrisă, cu excepţia cazului în care există un singur candidat, se corectează sigilate.
    (4) Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare lucrare scrisă, şi se notează în borderoul individual de notare. Acordarea punctajului pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
    (5) Este interzis membrilor comisiei de concurs sau membrilor comisiei de soluţionare a contestaţiilor a face corecturi, însemnări sau notare direct pe lucrările candidaţilor.
    (6) Lucrările care prezintă însemnări de natură să conducă la identificarea candidaţilor se anulează şi nu se mai corectează. Menţiunea „anulat“ se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul individual de notare şi pe centralizatorul nominal, acest aspect consemnându-se în procesul-verbal.

    ART. 30
    (1) În situaţia în care pentru o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, se procedează după cum urmează:
    a) dacă comisia este formată din 3 membri, lucrarea se recorectează de către toţi membrii acesteia; procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că există diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs;
    b) dacă comisia este formată din 5 membri, se face media aritmetică a punctajelor acordate de membrii comisiei, eliminându-se punctajul cel mai mic şi punctajul cel mai mare.

    (2) Se interzice desigilarea lucrărilor anterior recorectării.

    ART. 31
    (1) Lucrările scrise se desigilează numai după acordarea punctajelor finale.
    (2) Sunt declaraţi „admis“ la proba scrisă candidaţii care au obţinut:
    a) minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de execuţie;
    b) minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de conducere.


    ART. 32
    (1) Interviul şi proba practică, după caz, se notează pe baza criteriilor de evaluare şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs prin planul de interviu, respectiv planul probei practice, cu respectarea prevederilor art. 29 alin. (4) şi ale art. 30 alin. (1).
    (2) Membrii comisiei de concurs acordă, individual, punctaje pentru fiecare dintre criteriile de evaluare stabilite. Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare candidat, şi se notează în borderoul individual de notare.
    (3) Sunt declaraţi „admis“ la interviu şi/sau proba practică candidaţii care au obţinut:
    a) minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de execuţie;
    b) minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de conducere.


    ART. 33
    (1) Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi/sau la proba practică şi interviu, după caz.
    (2) Punctajele finale ale concursului, în ordine descrescătoare, se înscriu într-un centralizator nominal, în care se menţionează, pentru fiecare candidat, punctajul obţinut la fiecare dintre probele concursului, după caz. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de concurs şi de către secretarul acesteia.
    (3) Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a unităţii militare angajatoare, după caz, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării fiecărei probe şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea „admis“ sau „respins“, după caz.
    (4) Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia obţinerii punctajului minim necesar.
    (5) La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar, dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor susţine, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor finale, un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător, cu respectarea termenului prevăzut la alin. (3).
    (6) În situaţia în care nu s-a organizat proba scrisă, la punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba practică, iar, dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor susţine, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor finale, un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător, cu respectarea termenului prevăzut la alin. (3).
    (7) Rezultatele finale ale concursului se consemnează într-un proces-verbal.

    ART. 34
    După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor de înscriere, la proba scrisă şi/sau la proba practică ori la interviu, după caz, candidaţii nemulţumiţi pot contesta rezultatul, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

    ART. 35
    (1) În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor verifică îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
    (2) În situaţia în care între membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord, dosarul va fi declarat „admis“ ori „respins“, în funcţie de opinia majoritară, consemnată conform borderoului individual al acestora. Membrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, şi o consemnează în borderoul individual.
    (3) În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise, al probei practice sau al interviului, comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

    ART. 36
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia, modificând rezultatul selecţiei dosarelor, respectiv punctajul final acordat de comisia de concurs, în situaţia în care:
    a) candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor;
    b) constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
    c) constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului probei practice;
    d) ca urmare a recorectării lucrării de la proba scrisă, respectiv a analizării consemnării răspunsurilor la interviu, candidatul declarat iniţial „respins“ obţine cel puţin punctajul minim pentru promovarea probei scrise sau a interviului.


    ART. 37
    (1) Contestaţia este respinsă în următoarele situaţii:
    a) candidatul nu îndeplineşte condiţiile specificate în anunţul de concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor;
    b) punctajele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
    c) punctajele au fost acordate potrivit baremului probei practice;
    d) se constată că punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, respectiv la interviu este mai mic sau egal cu cel acordat de comisia de concurs.

    (2) Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se realizează prin afişare la sediul unităţii militare angajatoare a concursului şi pe pagina de internet a acesteia, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
    (3) Rezultatele finale se afişează la sediul unităţii militare angajatoare şi pe pagina de internet a acesteia, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii „admis“ sau „respins“.

    ART. 38
    Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestaţiilor şi a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se exclusiv codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat.

    ART. 39
    Candidatul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

    ART. 40
    La finalizarea concursului se întocmeşte raportul final al concursului, care conţine modul de desfăşurare a concursului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs şi de secretarul acesteia, la care se anexează borderourile individuale ale tuturor membrilor comisiei.

    ART. 41
    Unitatea militară angajatoare pune la dispoziţia candidaţilor interesaţi, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de concurs, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public, cu excepţia documentelor care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor, potrivit legii.

    ART. 42
    Orice candidat poate consulta, la solicitarea sa, doar lucrarea sa scrisă redactată în cadrul probei scrise a concursului, după corectarea şi notarea acesteia, în prezenţa secretarului comisiei de concurs.

    ART. 43
    (1) În cazul în care, de la data anunţării concursului şi până la afişarea rezultatelor finale ale acestuia, comandantul unităţii militare angajatoare care organizează concursul este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului, se procedează la verificarea celor sesizate, cu celeritate, de către o comisie ai cărei membri sunt desemnaţi prin ordinul de zi pe unitate, de către comandantul unităţii militare angajatoare.
    (2) Sesizarea poate fi făcută de către membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, de către oricare dintre candidaţi sau de către orice persoană interesată.
    (3) În situaţia în care verificările prevăzute la alin. (1) se realizează cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de prezenta procedură şi se constată că sunt respectate prevederile privind organizarea şi desfăşurarea concursului, acesta se desfăşoară în continuare.
    (4) În cazul în care aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de prezenta procedură, desfăşurarea concursului se suspendă pe o perioadă de 15 zile lucrătoare, cu aprobarea comandantului/ şefului unităţii militare organizatoare.
    (5) Suspendarea concursului prevăzută la alin. (4) se finalizează astfel:
    a) dacă comisia desemnată potrivit alin. (1) constată existenţa unor deficienţe în respectarea prevederilor prezentei proceduri, concursul se anulează cu aprobarea comandantului/ şefului unităţii militare organizatoare;
    b) dacă se constată că prevederile au fost respectate, concursul se reia cu etapa concursului care nu a fost finalizată.

    (6) Deciziile prevăzute la alin. (4) şi (5) se consemnează în ordinul de zi pe unitate.

    ART. 44
    În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data, ora şi/sau locul desfăşurării concursului:
    a) concursul se amână pentru o perioadă de 15 zile lucrătoare, cu respectarea termenelor prevăzute de prezenta procedură;
    b) concursul se anulează dacă termenul prevăzut la lit. a) nu poate fi respectat.


    ART. 45
    În situaţia constatării necesităţii suspendării/ anulării/amânării/reluării concursului, unitatea militară angajatoare are următoarele obligaţii:
    a) să publice un anunţ în acest sens prin aceleaşi mijloace de informare folosite la publicarea anunţului de concurs;
    b) să informeze candidaţii ale căror dosare de concurs au fost înregistrate, după caz, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit, respectiv publicarea pe site-ul unităţii militare angajatoare şi/sau prin poşta electronică.


    ART. 46
    (1) În situaţia reluării procedurii de concurs prevăzute la art. 43 alin. (5) lit. b), candidaţii au posibilitatea de a înlocui, până la data stabilită pentru prima probă, documentele depuse iniţial la dosarul de concurs, a căror valabilitate a încetat.
    (2) În situaţia în care concursul se anulează potrivit art. 43 alin. (5) lit. a) şi art. 44 lit. b), candidaţii pot retrage documentele depuse la dosarul de concurs în original, în baza unei solicitări adresate în scris preşedintelui comisiei de concurs.
    (3) Documentele depuse la dosarul de concurs în original se înapoiază candidaţilor declaraţi „respins“, la solicitarea scrisă a acestora.

    ART. 47
    (1) Candidatul declarat „admis“ la concursul de ocupare a unui post înfiinţat în afara organigramei este obligat să se prezinte la sediul unităţii militare angajatoare la data stabilită şi comunicată de către aceasta.
    (2) În cazul neîndeplinirii obligaţiei prevăzute la alin. (1), indiferent de cauza acesteia, postul este declarat vacant şi se comunică candidatului care a obţinut nota finală imediat inferioară posibilitatea de a ocupa postul respectiv, cu respectarea prevederilor art. 31 alin. (2) şi ale art. 32 alin. (3).
    (3) Candidatul căruia i se comunică posibilitatea de a ocupa postul respectiv, în condiţiile alin. (2), are obligaţia de a se prezenta la sediul unităţii militare angajatoare în condiţiile prevăzute la alin. (1).


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016