Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 9 august 2019  de implementare a Sistemului de monitorizare prin eşantionare a calităţii benzinei şi motorinei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 9 august 2019 de implementare a Sistemului de monitorizare prin eşantionare a calităţii benzinei şi motorinei

EMITENT: Ministerul Energiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 720 din 2 septembrie 2019
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 569 din 9 august 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 720 din 2 septembrie 2019.
──────────
    1. Autoritatea competentă aprobă programul anual de eşantionare.
    2. Autoritatea competentă derulează procedura de selecţie a organismului de inspecţie de terţă parte.
    3. Autoritatea competentă elaborează lista principală şi lista de rezervă a locurilor de distribuţie în care urmează să se desfăşoare activitatea de eşantionare.
    Din lista prevăzută la pct. 7 din anexa nr. 1 la ordin, autoritatea competentă va stabili lista principală şi lista de rezervă prin selectarea aleatorie a unui număr de locuri de distribuţie corespunzător repartiţiei numărului de probe pe macroregiuni/regiuni prevăzute la pct. 3 din anexa nr. 1 la ordin.

    4. Autoritatea competentă stabileşte datele calendaristice la care se eşantionează la locurile de distribuţie din lista principală, pe care le comunică organismului de inspecţie de terţă parte selectat cu 24 de ore în avans.
    Fiecărui amplasament de la care urmează să fie efectuată eşantionarea i se atribuie un număr de identificare unic. Acest număr trebuie să se regăsească pe toate probele prelevate din amplasament şi în rapoartele analitice.

    5. Organismul de inspecţie de terţă parte efectuează în cel mai scurt timp posibil activitatea de eşantionare, încercare şi analiză a probelor în conformitate cu standardele aferente acestor activităţi şi cerinţele legislaţiei în vigoare.
    În vederea determinării parametrilor prevăzuţi în specificaţiile tehnice pentru benzină se prelevă 3 probe, identificabile oricând:
    - proba pentru laborator - 3 litri;
    – contraproba - 3 litri;
    – proba-martor - 3 litri,

    iar pentru motorină se prelevă 3 probe, identificabile oricând:
    - proba pentru laborator - 1,5 litri;
    – contraproba - 1,5 litri;
    – proba-martor - 1,5 litri.

    Procesul-verbal de eşantionare în vederea determinării specificaţiilor tehnice pentru benzină şi motorină trebuie completat în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 3 la ordin şi se întocmeşte în 3 exemplare:
    - un exemplar pentru distribuitorul final de la care s-a prelevat proba;
    – un exemplar pentru organismul recunoscut să efectueze eşantionarea;
    – un exemplar pentru autoritatea competentă.

    Operatorii locurilor de distribuţie de benzină şi motorină au obligaţia să permită organismelor de inspecţie de terţă parte recunoscute şi selectate de autoritatea competentă să preleve probele de benzină şi motorină în cadrul sistemului de monitorizare prin eşantionare a calităţii carburanţilor.
    Organismul de inspecţie de terţă parte va întocmi un formular de constatare în cazul în care este constatată cel puţin una dintre următoarele situaţii:
    a) adresă greşită/locaţii din listă cu adresa puţin diferită de cea comunicată de autoritate;
    b) lipsa unor sortimente solicitate pentru prelevare;
    c) întreruperea temporară/totală a activităţii punctului de lucru;
    d) imposibilitatea prelevării în condiţii normale din motive care nu ţin de organismul de inspecţie de terţă parte;
    e) alte situaţii care pot împiedica finalizarea prelevării de probe.

    Formularul de constatare se comunică de îndată autorităţii competente, care va comunica organismului de inspecţie de terţă parte modalitatea pentru continuarea eşantionării, respectiv utilizarea unei locaţii de distribuţie alese aleatoriu din lista de rezervă.

    6. Etichetarea probelor
    Pe recipientele utilizate pentru prelevarea probelor de benzină şi motorină se aplică o etichetă ce conţine informaţiile prevăzute în anexa nr. 4 la ordin.
    Informaţiile de pe etichetă trebuie să fie complete şi lizibile. Eticheta se aplică pe recipientul pentru prelevarea probei astfel încât să nu se desprindă sau să nu se detaşeze uşor ulterior.

    7. Comunicarea rezultatelor
    Organismele de inspecţie de terţă parte vor transmite autorităţii competente rezultatele încercărilor efectuate asupra probei şi un exemplar al procesului-verbal de eşantionare, în maximum 10 zile lucrătoare de la data prelevării.
    Dacă rezultatele încercărilor nu sunt conforme cu prevederile din standardele aferente şi cu cerinţele legislaţiei în vigoare, organismul de inspecţie de terţă parte anunţă în cel mai scurt timp posibil autoritatea competentă, care dispune preluarea contraprobelor în discuţie de un alt organism recunoscut şi analizarea acestora în maximum 48 de ore de la momentul preluării acestora.

    8. Contraprobele
    Contraprobele se trimit la un laborator acreditat pentru analiză şi încercare. Contraprobele trebuie să fie analizate şi încercate pentru aceleaşi caracteristici ca şi probele. La încercarea şi analizarea contraprobei poate să participe un reprezentant al organismului de inspecţie de terţă parte care a efectuat analize asupra probei de laborator iniţiale.
    În cazul în care rezultatele încercărilor efectuate pe contraprobe sunt conforme cu standardele aferente şi cu cerinţele legislaţiei în vigoare, cheltuielile aferente analizării contraprobelor sunt suportate de organismul de inspecţie de terţă parte care a efectuat primele încercări.
    În cazul în care rezultatele încercărilor efectuate pe contraprobe nu sunt conforme cu specificaţiile tehnice prevăzute în standardele aferente şi cu cerinţele legislaţiei în vigoare, autoritatea competentă sesizează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi/sau orice autoritate cu competenţe despre neconformităţile constatate în vederea aplicării de către acestea a prevederilor referitoare la constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2018, aprobată cu modificări prin Legea nr. 311/2018.

    9. Raportul analitic elaborat de laborator
    Trebuie să conţină informaţiile prevăzute la pct. 6.5 din standardul SR EN 14274:2013, precum şi codul de identificare al probei detaliat la pct. 1 subpct. 1.12 din anexa nr. 1 la ordin.
    Din motive de protecţie a datelor, informaţiile confidenţiale despre probe trebuie să fie anonime şi trebuie să fie păstrate doar în laboratorul care a executat analizele. Toate datele referitoare la probele prelevate trebuie să fie disponibile, la cerere, autorităţilor române pentru o perioadă de 3 ani.

    10. Centralizarea rapoartelor analitice de organismul de inspecţie de terţă parte şi raportul final
    Autoritatea competentă primeşte informaţia colectată şi centralizată din rapoartele analitice de la laboratoare, sub forma unui raport tehnic final întocmit de către organismul de inspecţie de terţă parte, pe care îl foloseşte pentru elaborarea raportului tehnic final, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 6 la ordin şi cu respectarea cerinţelor din cap. 7 din SR EN 14274.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016