Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 8 iunie 2007  de restituire a accizelor plătite de catre utilizatorii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acordă scutire indirectă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 8 iunie 2007 de restituire a accizelor plătite de catre utilizatorii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acordă scutire indirectă

EMITENT: Ministerul Economiei şi Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 466 din 11 iulie 2007
    CAP. I
    Procedura de restituire a accizelor plătite de către utilizatorii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acordă scutire indirectă potrivit pct. 21.3, 22 şi 23 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare
    SECŢIUNEA 1
    Depunerea, înregistrarea şi prelucrarea cererilor de restituire de accize
    1. Utilizatorii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acordă scutire indirectă, potrivit pct. 22 şi 23 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare norme metodologice, au dreptul să solicite restituirea accizelor plătite pentru achiziţionarea produselor, pe măsura utilizării cantităţilor aprovizionate, în baza cererii de restituire de accize, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2.
    Se depune cate o cerere pentru fiecare tip de produs accizabil pentru care se solicita restituirea accizelor platite.

    2. Importatorii produselor supuse accizelor armonizate, care livrează, la preţuri fără accize, beneficiarilor scutirii prevăzuţi la art. 199 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, au dreptul să solicite restituirea accizelor platite pentru achiziţionarea produselor, potrivit pct. 21.3 din normele metodologice, pe măsura livrării cantităţilor, în baza cererii de restituire întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 19 la normele metodologice.
    3. Cererea de restituire de accize se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal utilizatorul sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat, după caz, direct la registratură sau la poştă, prin scrisoare recomandată, până la data de 25 inclusiv a fiecărei luni în care se solicită restituirea de accize. Pentru cazurile prevăzute la pct. 7 alin. 1 din prezenta secţiune, cererea de restituire se depune trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului pentru care se solicită restituirea.
    4. Pentru restituirea accizelor în condiţiile pct. 21.3 din normele metodologice, cererea de restituire este însoţită de documentaţia prevăzută la alin. (10) al aceluiaşi punct.
    5. În condiţiile pct. 22 din normele metodologice, scutirea indirectă se acordă:
    a) utilizatorilor de alcool etilic, alţii decât antrepozitarii autorizaţi pentru producţia de alcool etilic, ca materie primă în scopurile prevăzute la art. 200 alin. (1) lit. c) şi e) din Codul fiscal, caz în care cererea de restituire de accize este însoţită de documentaţia prevăzută la pct. 22 alin. (34) din normele metodologice;
    b) furnizorilor de alcool etilic prevăzuţi la pct. 22 alin. (36) din normele metodologice, în scopul prevăzut la art. 200 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal, caz în care cererea de restituire de accize este însoţită de documentaţia prevăzută la pct. 22 alin. (37) din normele metodologice.

    6. În cazul scutirilor prevăzute la pct. 23.2 din normele metodologice, acordate indirect operatorilor înregistraţi, importatorilor sau operatorilor economici care achiziţionează produse energetice în vederea livrării în regim de scutire directă către centralele de producţie de energie electrică sau producţie combinată de energie electrică şi termică, cererea de restituire este însoţită de documentaţia prevăzută la pct. 23.2 alin. (19) din normele metodologice.
    7. În cazul scutirilor acordate indirect, în condiţiile pct. 23.4 din normele metodologice, pentru utilizatorii produselor energetice în scopurile prevăzute la art. 201 alin. (1) lit. f) şi g) din Codul fiscal, cererea de restituire este însoţită de documentaţia prevăzută la pct. 23.4 alin. (4) din normele metodologice.
    Anterior fiecărei achiziţii de combustibil pentru motor în regim de scutire, utilizatorul formulează o cerere la organul fiscal teritorial în raza căruia îşi desfăşoară activitatea, însoţită de un memoriu în care va fi descrisă operaţiunea pentru care este necesar consumul de combustibil pentru motor, în care se vor menţiona: perioada de desfăşurare a operaţiunii, numărul orelor de funcţionare ale motoarelor sau instalaţiilor de dragare, după caz, şi consumul normat de combustibil pentru motor, conform specificaţiilor tehnice ale instalaţiilor sau motoarelor.

    8. În cazul scutirilor acordate indirect utilizatorilor de produse energetice, în condiţiile pct. 23.7 din normele metodologice, în scopul prevăzut la art. 201 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal, achiziţionate de la importatori sau operatori economici, alţii decât antrepozitarii autorizaţi, cererea de restituire este însoţită de documentaţia prevăzută la pct. 23.7 alin. (20) din normele metodologice.
    9. Cererile de restituire de accize se înregistrează în evidenţa pe plătitor într-o fişă separată, denumită "Accize de restituit", şi se transmit zilnic, împreună cu documentaţia aferentă, pe baza notei de predare-primire, compartimentului de analiză de risc.
    SECŢIUNEA a 2-a
    Fluxul de soluţionare a cererilor de restituire de accize
    A. Fluxul de soluţionare în cadrul compartimentului de specialitate
    1. Compartimentul de analiză de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, primeşte zilnic cererile de restituire de accize de la serviciul gestiune declaraţii şi le înregistrează într-o evidenţă specială, care se conduce informatizat, organizată potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedură.
    2. Compartimentul de specialitate verifică starea contribuabililor care solicită restituire de accize, urmând ca cererile depuse de contribuabili declaraţi inactivi, potrivit dispoziţiilor legale, să fie respinse fără parcurgerea altor etape procedurale.
    3. Compartimentul de specialitate verifică informaţiile înscrise în cererea de restituire cu cele înscrise în documentaţia depusă de solicitant, prevăzută în secţiunea 1.
    Procedura are ca scop final încadrarea fiecărui contribuabil într-o categorie de risc fiscal, în funcţie de comportamentul sau fiscal, precum şi în funcţie de riscul pe care acesta îl prezintă pentru administraţia fiscală, etapa urmând a fi finalizată în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data depunerii solicitării.

    4. Cererea se soluţionează în termenul prevăzut de art. 68^1 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    B. Procedura de stabilire a gradului de risc fiscal în cazul restituirilor de accize
    Procedura prevăzută în acest capitol se aplică pentru soluţionarea cererilor de restituire de accize depuse de către contribuabili, cu excepţia cererilor depuse în temeiul dispoziţiilor art. 201 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal, pentru care sunt aplicabile prevederile lit. F "Dispoziţii speciale" din prezenta secţiune.
    B1. Stabilirea comportamentului fiscal
    1. După analiza cererii de restituire şi a documentaţiei depuse, compartimentul de specialitate stabileşte comportamentul fiscal al contribuabililor solicitanţi.
    2. În prima etapâ se identifică contribuabilii care prezintă risc fiscal mare, prin completarea cartuşului B din Fişa indicatorilor de risc fiscal prevăzută în anexa nr. 2 la prezenta procedură. În această categorie intră contribuabilii care îndeplinesc cel puţin una dintre următoarele condiţii:
    a) au înscrise fapte în cazierul fiscal;
    b) sunt nou-înfiinţaţi;
    c) nu au niciun salariat;
    d) nu au bunuri imobile sau mobile în patrimoniu;
    e) pentru contribuabilul respectiv a fost deschisă procedura de insolvenţă;
    f) au fost înscrişi în evidenţa specială;
    g) activitatea de inspecţie fiscală a comunicat compartimentului de specialitate informaţii că prezintă risc fiscal mare;
    h) organele teritoriale ale Gărzii Financiare au comunicat compartimentului de specialitate informaţii, rezultate din constatările anterior efectuate, că prezintă risc fiscal mare.

    2.1. Contribuabilii nou-înfiinţaţi sunt acei contribuabili înfiinţaţi în cadrul perioadei de referinţă. Perioada de referinţă cuprinde ultimele 12 luni anterioare depunerii cererii de restituire de accize.
    Pentru contribuabilii nou-înfiinţaţi care depun în 3 luni consecutive cereri de restituire de accize, soluţionate cu control anticipat şi la care au fost stabilite diferente de accize mai mici de 2%, la fiecare solicitare, media restituirilor se stabileşte ca medie aritmetică a sumelor aprobate la restituire.

    2.2. Stabilirea riscului fiscal mare al unui contribuabil, pe baza informaţiilor primite de la organele de inspecţie fiscala pentru contribuabilul respectiv, se realizează de compartimentul de specialitate.
    Astfel, organul fiscal cu atribuţii de inspecţie fiscală oferă informaţii referitoare la contribuabilii pentru care au fost primite solicitări de la alte instituţii de efectuare a inspecţiei fiscale în scopul cercetării unor fapte de evaziune fiscală, cei pentru care au fost transmise organelor de cercetare penală sesizări efectuate cu ocazia inspecţiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracţiunii, precum şi orice alte informaţii pe care le consideră importante în stabilirea riscului fiscal mare.
    Informaţiile sunt transmise pe baza unui referat motivat, aprobat de conducerea organului de inspecţie fiscală, până la data de 5 a lunii următoare celei în care au fost primite solicitările sau au fost înaintate sesizări. Referatul cuprinde toţi contribuabilii în cauză. Societăţile cuprinse în referatele trimise compartimentelor de specialitate sunt înscrise de către acestea din urmă într-o bază de date specială.
    Schimbarea încadrării din categoria de risc fiscal mare şi ştergerea din baza de date specială se fac tot la propunerea organului de inspecţie fiscală, prin referat motivat, transmis compartimentului de specialitate până la data de 5 a fiecărei luni.

    2.3. Stabilirea riscului fiscal mare al unui contribuabil, de către organul teritorial al Gărzii Financiare, se realizează pe baza unui referat motivat, aprobat de comisarul şef.
    Referatul motivat privind stabilirea riscului fiscal mare, aprobat, se transmite compartimentului de specialitate până la data de 30 ale lunii în cursul căreia s-a făcut constatarea şi se înscrie într-o bază de date specială.
    Schimbarea încadrării din categoria de risc fiscal mare şi ştergerea din baza de date specială se poate realiza şi la propunerea organului teritorial al Gărzii Financiare, prin referat motivat, aprobat de comisarul şef, transmis compartimentului de specialitate până la data de 30 a lunii în cursul căreia s-a facut constatarea care impune schimbarea încadrării din categoria de risc fiscal mare, referat înscris în baza de date specială.

    3. A doua etapă presupune completarea cartuşului C "Indicatori" al fişei indicatorilor de risc fiscal, pentru contribuabilii care nu se încadrează în prevederile pct. 2 de la lit. B1.
    Pentru stabilirea comportamentului fiscal al contribuabililor, perioada de referinţă ce se ia în calcul cuprinde ultimele 12 luni anterioare lunii la care se referă cererea de restituire de accize.
    Datele din situaţiile financiare se completează astfel:
    a) pentru cereri de restituire aferente perioadei ianuarie iunie: raportări contabile din anul precedent;
    b) pentru cereri de restituire aferente perioadei iulie - decembrie: situaţia financiară a anului precedent.


    3.1. În baza punctajului obţinut la indicatori, contribuabilii se împart în două categorii:
    a) contribuabili cu risc fiscal mare, dacă punctajul obţinut este mai mare de 250 de puncte;
    b) contribuabili cu risc fiscal mic, dacă punctajul obţinut este mai mic sau egal cu 250 de puncte.

    4. Solicitările depuse de contribuabilii cu risc fiscal mare se transmit zilnic, pe bază de borderou, compartimentului cu atribuţii în domeniul inspecţiei fiscale.
    Pentru fiecare solicitare dosarul va cuprinde:
    a) cererea de restituire de accize;
    b) documentaţia depusă de solicitant;
    c) fişa indicatorilor de risc fiscal.


    5. În cazul cererilor de restituire de accize depuse de contribuabilii cu risc fiscal mic, se verifică în evidenţa specială, pentru fiecare contribuabil, dacă există cereri de restituire de accize depuse în perioadele anterioare şi nesoluţionate. În această situaţie, cererea de restituire de accize este soluţionată odată cu solicitările anterioare, fiind încadrată în aceeaşi categorie de risc.
    În situaţia în care, pentru contribuabilul care a depus solicitarea, nu există cereri de restituire de accize depuse în perioadele anterioare şi nesolutionate, cererea se supune analizei de risc.


    B2. Analiza de risc în cazul solicitărilor depuse de contribuabilii cu risc fiscal mic
    1. Prima etapă a analizei constă în compararea sumei solicitate la restituire cu media aritmetică a accizelor restituite în ultimele 12 luni anterioare lunii în care se depune cererea de restituire de accize.
    2. Dacă suma solicitată la restituire este mai mică sau egală cu media aritmetică a accizelor restituite în ultimele 12 luni anterioare lunii în care se depune cererea de restituire de accize, se întocmeşte "Decizia de restituire a accizelor" prevăzută în anexa nr. 3 la ordin.
    Decizia de restituire a accizelor se emite în 3 exemplare (un exemplar se transmite compartimentului de colectare, un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului şi un exemplar se transmite contribuabilului), se vizează de conducătorul compartimentului de specialitate şi se aprobă de conducătorul unităţii fiscale/directorul coordonator.
    Decizia de restituire de accize emisă este o decizie sub rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    3. Dacă suma solicitată la restituire este mai mare decât media aritmetică a accizelor restituite în ultimele 12 luni anterioare lunii în care se depune cererea de restituire de accize, solicitarea se supune analizei documentare.

    B3. Analiza documentară
    1. Pentru efectuarea analizei documentare, compartimentul de specialitate solicită contribuabilului prezentarea de documente suplimentare, care să justifice diferenţa în plus faţă de suma solicitată la restituire.
    2. Solicitarea documentaţiei se face în scris, menţionându-se documentele care trebuie prezentate, data şi locul întâlnirii, precum şi numele şi prenumele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate, care se ocupă de analiză. Modelul înştiinţării este prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură.
    3. Pentru efectuarea analizei documentare, compartimentul de specialitate solicită contribuabilului să prezinte:
    a) balanţele de verificare;
    b) contractele comerciale, facturile sau documentele vamale, după caz;
    c) documentele care să ateste creşterea consumului mediu faţă de perioadele precedente, precum şi alte documente din care să rezulte provenienţă sumelor solicitate la restituire;
    d) orice alte documente pe care organul fiscal le consideră necesare pentru justificarea restituirii.
    Documentele prezentate trebuie să se refere la perioada din care provine suma accizelor solicitate la restituire.

    4. Neprezentarea în termenul stabilit de organul fiscal a documentelor solicitate pentru efectuarea analizei documentare atrage incadrarea în gradul de risc fiscal mare şi solutionarea cu verificare de către organele de inspecţie fiscală.
    5. Termenul legal de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data emiterii înştiinţării pentru prezentarea documentelor şi data prezentării documentelor la organul fiscal, potrivit art. 68^1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    6. Pentru toate cererile de restituire supuse analizei documentare se întocmeşte Referatul pentru analiza documentară, în două exemplare, potrivit modelului din anexa nr. 4 la prezenta procedură.
    7. Referatul pentru analiza documentară se înaintează, împreună cu cererea de restituire de accize, conducătorului compartimentului, pentru avizare.
    8. În cazul în care, prin referat, se propune restituirea sumei solicitate, se întocmeşte decizia de restituire a accizelor. Cererea de restituire de accize, referatul pentru analiza documentară şi decizia de restituire a accizelor se transmit conducătorului unităţii fiscale/directorului coordonator pentru aprobare.
    Decizia de restituire a accizelor emisa este o decizie sub rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    9. În cazul în care prin Referatul pentru analiza documentară se propune efectuarea verificării de către organele de inspecţie fiscală, acesta se înaintează, împreună cu cererea de restituire de accize, spre avizare conducătorului compartimentului, apoi spre aprobare conducătorului unităţii fiscale/directorului coordonator.
    După aprobare, se transmite compartimentului de inspecţie fiscală dosarul solicitării, cuprinzând următoarele documente:
    a) cererea de restituire de accize;
    b) documentaţia depusă de solicitant;
    c) fişa indicatorilor de risc fiscal;
    d) referatul pentru analiza documentară.




    C. Fluxul operaţiunilor în cazul cererilor de restituire de accize, soluţionate cu verificare efectuată de organele de inspecţie fiscală
    1. Cererile de restituire de accize încadrate în categoria de risc fiscal mare se transmit, zilnic, împreună cu documentaţia aferentă, compartimentului cu atribuţii de inspecţie fiscală, în vederea efectuării verificării. Verificarea se efectuează în baza art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. După finalizarea verificării, compartimentul cu atribuţii în domeniul inspecţiei fiscale întocmeşte un proces-verbal în care se înscriu, în mod distinct, motivele de fapt şi temeiul de drept pentru accizele propuse spre respingere.
    3. În maximum 35 de zile calendaristice de la data depunerii cererii de restituire, compartimentul cu atribuţii de inspecţie fiscală transmite compartimentului de specialitate dosarul solicitării, împreună cu procesul-verbal.
    4. În situaţiile în care, pentru soluţionarea solicitării de restituire, organul cu atribuţii în domeniul inspecţiei fiscale consideră că sunt necesare informaţii suplimentare, termenul de soluţionare se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării şi data primirii informaţiilor respective, potrivit art. 68^1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Prelungirea termenului de solutionare se realizează pentru întreaga solicitare de restituire, nu pentru sume parţiale.

    5. În baza procesului-verbal, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul de decizie de restituire a accizelor.
    6. Decizia de restituire a accizelor se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi se aprobă de conducătorul organului fiscal.
    7. În maximum 40 de zile calendaristice de la data depunerii cererii de restituire de accize, compartimentul de specialitate transmite compartimentului de colectare decizia de restituire a accizelor.

    D. Fluxul operaţiunilor în cadrul compartimentului de colectare
    1. La sfârşitul fiecărei zile, compartimentul de specialitate transmite compartimentului de colectare, în vederea compensării şi/sau restituirii, deciziile de restituire a accizelor aprobate.
    2. Compartimentul de colectare, în baza datelor din evidenţa analitică pe plătitor şi a deciziei de restituire, întocmeşte Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, conform formularelor aprobate.
    Nota se întocmeşte în 4 exemplare, se semnează de şeful compartimentului de colectare şi se aprobă de conducatorul unităţii fiscale/directorul coordonator.
    Nota aprobată se transmite cel mai târziu a doua zi, pe bază de borderou, compartimentului trezorerie, în vederea efectuării compensării şi/sau restituirii.
    Datele din decizia de restituire aprobată se operează în evidenţa analitică pe plătitor, la poziţia denumită "accize de restituit", în fişa de plătitor fiind înscrise numai accizele aprobate la restituire.

    3. După efectuarea compensării şi/sau restituirii, compartimentul de trezorerie transmite compartimentului de colectare 3 exemplare din Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând şi data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau restituire, cel târziu a doua zi de la efectuarea compensării şi/sau restituirii.

    E. Finalizarea procedurii şi arhivarea documentelor
    1. Compartimentul de colectare reţine decizia de restituire a accizelor şi un exemplar din Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume şi transmite compartimentului de specialitate, cel mai târziu a doua zi, două exemplare din notă, un exemplar pentru a fi comunicat contribuabilului şi un exemplar în vederea arhivării.
    2. După operarea datelor privind soluţionarea cererii de restituire de accize în evidenţa specială, compartimentul de specialitate transmite dosarul solicitării compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, în vederea arhivării.
    Dosarul solicitării va cuprinde:
    a) cererea de restituire de accize;
    b) documentaţia depusă de solicitant;
    c) fişa indicatorilor de risc fiscal;
    d) referatul pentru analiza documentară şi/sau procesul verbal de control, după caz;
    e) decizia de restituire a accizelor;
    f) Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzând data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau restituire.


    3. În cel mult o zi de la primirea Notei de compensare şi/sau a Notei de restituire/rambursare de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate înştiinţează contribuabilul despre modul de soluţionare a solicitării de restituire, prin transmiterea Notei de compensare şi/sau a notei de restituire/rambursare, însoţite de decizia de restituire a accizelor.
    4. Compartimentul de specialitate transmite compartimentului de inspecţie fiscală, până la data de întâi a lunii următoare, un extras al registrului de evidenţă specială, cuprinzând cererile de restituire de accize, soluţionate sub rezerva verificării ulterioare, pentru stabilirea oportunităţii cuprinderii în programul de activitate.

    F. Dispoziţii speciale
    1. Cererile de restituire de accize, depuse de către utilizatorii de produse supuse accizelor în condiţiile prevăzute la pct. 23.7 alin. (19) din normele metodologice, respectiv pentru orice produs energetic achizitionat de la importatori sau de la alţi operatori economici decât de la un antrepozit fiscal, utilizat drept combustibil pentru încălzirea spitalelor, sanatoriilor, azilelor de bătrâni, orfelinatelor şi altor instituţii de asistenţă socială, instituţiilor de învăţământ şi lăcaşurilor de cult, se soluţionează sub rezerva verificării ulterioare.
    2. Fluxul de soluţionare a cererilor de restituire de accize.
    2.1. Compartimentul de analiză de risc înregistrează cererile de restituire într-o evidenţă specială, care se conduce informatizat, organizată potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedură.
    2.2. După înregistrarea în evidenţă, compartimentul de specialitate verifică informaţiile înscrise în cererea de restituire cu cele înscrise în documentaţia depusă de solicitant, prevăzută în secţiunea 1.
    2.3. După verificare, cererea de restituire de accize se soluţionează, de către compartimentul de specialitate, prin emiterea "Deciziei de restituire a accizelor", prevăzută în anexa nr. 3 la prezentul ordin.
    Decizia de restituire a accizelor emisă este o decizie sub rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    2.4. Prevederile lit. D "Fluxul operaţiunilor în cadrul compartimentului de colectare" şi ale lit. E "Finalizarea procedurii şi arhivarea documentelor" se aplică în mod corespunzător.


    CAP. II
    Procedura de restituire a accizelor platite de către utilizatorii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acordă scutire indirectă potrivit pct. 21.2 din normele metodologice
    SECŢIUNEA 1
    Depunerea, înregistrarea şi prelucrarea cererilor de restituire de accize
    1. Utilizatorii produselor supuse accizelor armonizate, prevăzuţi la art. 199 alin. (1) din Codul fiscal, care beneficiază de scutire indirectă, potrivit pct. 21.2 din normele metodologice, au dreptul să solicite restituirea accizelor plătite pentru carburanţii auto achizitionaţi prin staţiile de distribuţie, în baza cererii de restituire, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 19 la normele metodologice.
    2. Cererea de restituire de accize se depune, de către instituţiile sau organizaţiile beneficiare, inclusiv pentru personalul angajat al acestora, la organul fiscal în a cărui evidenţă sunt înregistrate, direct la registratură sau prin poştă, prin scrisoare recomandată, până la finele lunii următoare celei pentru care se solicită restituirea.
    3. Cererea se depune însoţită de un centralizator, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta procedură, în care sunt enumerate bonurile fiscale şi cantităţile de carburanţi achiziţionate în luna pentru care se face solicitarea, la care se vor ataşa bonurile fiscale certificate în mod corespunzător de vânzător, în copie şi în original.
    4. Cererile de restituire de accize se înregistrează în evidenţă pe plătitor într-o fişă separată, denumită "Accize de restituit" şi se transmit zilnic, împreună cu documentaţia aferentă, pe baza notei de predare-primire, compartimentului de analiză de risc.
    SECŢIUNEA a 2-a
    Fluxul de soluţionare a cererilor de restituire de accize
    1. Compartimentul de analiză de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, primeşte zilnic cererile de restituire de accize de la serviciul gestiune declaraţii şi le înregistrează într-o evidenţă specială, care se conduce informatizat, organizată potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedură.
    2. Compartimentul de specialitate verifică informaţiile înscrise în cererea de restituire, confruntându-le cu datele din bonurile fiscale şi cu informaţiile din listele comunicate de Ministerul Afacerilor Externe sau, după caz, de Ministerul Apărării Naţionale, privind cantităţile anuale de carburanţi, defalcate pe luni, pentru fiecare autoturism şi persoană în parte, potrivit pct. 21.2 alin. (2) din normele metodologice.
    Concomitent, se verifică faptul ca bonurile fiscale nu au facut obiectul unei cereri anterioare de restituire de accize.

    3. În urma verificărilor efectuate, organul fiscal competent întocmeşte "Decizia de restituire a accizelor", în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ordin.
    4. După soluţionarea cererii, documentele originale vor fi restituite beneficiarului.
    5. Prevederile cap. I secţiunea a 2-a lit. D "Fluxul operaţiunilor în cadrul compartimentului de colectare" şi ale lit. E "Finalizarea procedurii şi arhivarea documentelor" se aplică în mod corespunzător.
    ANEXA 1

    la procedură
    EVIDENŢA
    cererilor de restituire de accize

┌────┬──────────┬─────────────┬──────────┬───────────┬─────────┬───────┬──────────┬────────────────┬────────────┬──────────────────────┬───────────┬─────────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │Nr. şi data │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │Nr. şi data │adresei de │Prelungirea termenului│ │Nr. de zile de │
│ │ │Nr. şi data │ │ │ │ │Diferenţe │adresei de │transmitere │de soluţionare │Data │soluţionare │
│ │ │înregistrării│ │Procedura │Decizia │ │constatate│transmitere spre│a │ │efectuării │ │
│Nr. │Denumire │cererii de │Suma │aplicată în│organului│Suma │faţă de │soluţionare │rezultatelor├──────────┬───────────┤compensării├─────┬──────┬────────┤
│crt.│solicitant│restituire de│solicitată│soluţionare│fiscal │aproată│suma │compartimentului│controlului │ │ │şi/sau a │ │ │ │
│ │ │accize │ │*1) │*2) │ │solicitată│de inspecţie │de la │Urmare a │Urmare a │restituirii│ │Prelun│Depăşire│
│ │ │ │ │ │ │ │ │fiscală │activitatea │inspecţiei│analizei │ │Total│gire │termen │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │de inspecţie│fiscale │documentare│ │ │termen│legal │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │fiscală │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼─────────┼───────┼──────────┼────────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼─────────┼───────┼──────────┼────────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼─────────┼───────┼──────────┼────────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼─────────┼───────┼──────────┼────────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼─────────┼───────┼──────────┼────────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼─────────┼───────┼──────────┼────────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────────┴──────────┴───────────┴─────────┴───────┴──────────┴────────────────┴────────────┴──────────┴───────────┴───────────┴─────┴──────┴────────┘

    *1) Se va completa cu:
    R - cazul în care se încadrează în pct. 2 al lit. B din secţiunea a 2-a a cap. II al procedurii (risc fiscal mare fără analiză);
    D - în cazul soluţionării directe (suma solicitată mai mică sau egală cu media pe 12 luni a restituirilor);
    AD - în cazul soluţionării pe bază de analiză documentară;
    V - în cazul soluţionării cu verificare efectuată de organele de inspecţie fiscală.

    *2) Se va completa cu:
    A - în cazul cererilor aprobate;
    R - în cazul cererilor respinse.


    ANEXA 2

    la procedura
    FIŞA INDICATORILOR DE RISC FISCAL
    A. Date de identificare ale contribuabilului
            Denumire.......................................
    Cod de identificare fiscală....................
            Domiciliul fiscal .............................

    B. Risc fiscal mare
    - are înscrise fapte în cazierul fiscal;
    – este nou-înfiinţat;
    – nu are niciun salariat;
    – nu are bunuri imobile sau mobile în patrimoniu;
    – pentru contribuabilul respectiv a fost deschisă procedura de insolvenţă;
    – a fost înscris în evidenţa specială;
    – a fost declarat inactiv;
    – activitatea de inspecţie fiscală a comunicat compartimentului de specialitate informaţii că prezintă un risc fiscal mare, conform Referat nr. .....;
    – organele teritoriale ale Gărzii Financiare au comunicat compartimentului de specialitate informaţii ca prezinta un risc fiscal mare, conform Referat nr. .......

    C. Indicatori

┌────┬─────────────────────────┬───────┐
│Nr. │INDICATORI │Punctaj│
│crt.│ │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│1. │Capitaluri proprii │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- mai mic sau egal cu 0 │100 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- mai mare decat 0 │0 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Grad de îndatorare = │ │
│2. │capital imprumutat/ │ │
│ │capital propriu │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- mai mare decat 0 şi mai│0 │
│ │mic sau egal cu 1 │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- mai mare decat 1 │50 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│3. │Profitabilitate = profit/│ │
│ │cifra de afaceri │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- egal cu 0 │70 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- mai mare decat 0 │0 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Declaratii fiscale │ │
│4*. │nedepuse în perioada de │ │
│ │referinţă │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- niciuna (toate │0 │
│ │declaratiile depuse) │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- o declaratie │50 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- mai mult de una │100 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Obligaţii fiscale │ │
│5**.│restante în perioada de │ │
│ │referinţă │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- obligaţii la începutul │ │
│ │perioadei mai mici decat │50 │
│ │obligaţiile la sfârşitul │ │
│ │perioadei │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- obligaţii la începutul │ │
│ │perioadei mai mari decât │30 │
│ │obligaţiile la sfârşitul │ │
│ │perioadei │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- nu există │0 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Număr de restituiri │ │
│6. │solutionate fără │ │
│ │verificare în perioada de│ │
│ │referinţă │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- până la 3 inclusiv │0 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- între 4-6 inclusiv │20 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- între 7-9 inclusiv │40 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- între 10-12 inclusiv │60 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Ponderea sumelor │ │
│ │neaprobate la restituire │ │
│ │în totalul sumei │ │
│7. │solicitate la restituire │ │
│ │[(sume solicitate - sume │ │
│ │aprobate)/ sume │ │
│ │solicitate] │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- pondere suma neaprobată│0 │
│ │<= 2% │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- 2% < pondere suma │5 │
│ │neaprobată <= 4% │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- 4% < pondere suma │15 │
│ │neaprobată <= 6% │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- 6% < pondere suma │35 │
│ │neaprobată <= 8% │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- 8% < pondere suma │45 │
│ │neaprobată <= 10% │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- pondere suma neaprobată│60 │
│ │> 10% │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │Total sume restituite în │ │
│8. │perioada de referinţă │ │
│ │fără verificare │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- între 5.000 lei şi │0 │
│ │50.000 lei, inclusiv │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- între 50.001 lei şi │10 │
│ │150.000 lei, inclusiv │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- între 150.001 lei şi │20 │
│ │350.000 lei, inclusiv │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- între 350.001 lei şi │30 │
│ │550.000 lei, inclusiv │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- între 550.001 lei şi │40 │
│ │750.000 lei, inclusiv │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- între 750.001 lei şi 1 │50 │
│ │mil. lei, inclusiv │ │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │- mai mari de 1 mil. lei │60 │
├────┼─────────────────────────┼───────┤
│ │TOTAL PUNCTAJ: │ │
└────┴─────────────────────────┴───────┘

    pct. 4*- Se verifică depunerea formularului 100 "Declaraţia privind oblibaţiile de plată la bugetul de stat" şi, după caz, a formularului 300 "Decont de TVA".
    pct. 5** - Se consideră toate oblibaţiile declarate de către contribuabili sau stabilite de către organul fiscal şi neachitate, cu excepţia sumelor pentru care acesta beneficiază de înlesniri la plată aprobate.
    Perioada de referinţă este alcatuită din ultimele 12 luni anterioare lunii în care se depune cererea de restituire de accize.

    D. Media accizelor restituite în ultimele 12 luni .......
    (suma accizelor restituite în ultimele 12 luni/12)

    LEGENDA:
    Locul de unde se obţin elementele din fişa de calcul a mediei restituirilor:
    1. Bilanţul contabil, pentru punctele 1, 2 şi 3, precum şi Contul de profit şi pierdere, pentru punctul 3.
    Rd. 1 = rd. 81 bilanţ conform Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv rd. 32 bilanţ conform aceluiaşi act normativ, pentru entităţile care întocmesc bilanţ prescurtat;
    Rd. 2 = rd. 55/rd. 81 bilanţ conform Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.752/2005, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv rd. 14/rd. 32 bilanţ conform aceluiaşi act normativ, pentru entităţile care întocmesc bilanţ prescurtat.
    Datele se completează numai în condiţiile în care capitalul propriu este pozitiv şi există datorii ce trebuie plătite într-o perioadă mai mare de un an (capital împrumutat).
    Rd. 3 = rd. 78 bilanţ sau rd. 1 cont de profit şi pierdere, conform Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.752/2005, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv rd. 29 bilanţ sau rd. 1 cont de profit şi pierdere, conform aceluiaşi act normativ, pentru entităţile care întocmesc bilanţ prescurtat.

    2. Aplicaţia "DECIMP", pentru punctul 4.
    3. Fişa analitică de evidenţî pe plătitori, pentru punctul 5.



    ANEXA 3

    la procedură

┌──────┬────────────┬──────────────────┐
│ │MINISTERUL │ │
│ │ECONOMIEI │ │
│ │ŞI │Organ fiscal │
│[SIGLA│FINANŢELOR │..................│
│ANAF] │AGENŢIA │..................│
│ │NAŢIONALĂ │..................│
│ │DE │ │
│ │ADMINISTRARE│ │
│ │FISCALĂ │ │
└──────┴────────────┴──────────────────┘

    Nr. înregistrare ..........
    Data ................
    Către
    Denumire ..............................................
    Cod de identificare fiscală ...........................
    Adresa: Localitate ........ str. ........ nr. ......... bl. ...., ap. ...., et. ..... judeţ/sector ...............
    Prin Cererea de restituire de accize înregistrată sub nr. ..... din data ...... aţi solicitat restituirea sumei de ........ lei.
    În vederea soluţionării acestei solicitări, vă rugăm să prezentaţi, până cel târziu la data de........, între orele...., la dl/dna......., camera......, telefon....., următoarele documente, pentru perioada......... :
    - balanţele de verificare;
    – contracte comerciale, facturi şi documente vamale care să ateste importul efectuat, după caz;
    – documente care să ateste creşterea consumului mediu faţă de perioadele precedente, precum şi alte documente din care să rezulte diferenţa de accize solicitată la restituire;
    – alte documente relevante pentru susţinerea solicitării dumneavoastră;
    – alte documente:
    ........................................
    ........................................
    ........................................


    Documentele vor fi prezentate în original şi copie.
    Neprezentarea în termenul stabilit a documentelor solicitate pentru efectuarea analizei documentare atrage încadrarea în gradul de risc fiscal mare şi soluţionarea cu verificare de către organele de inspecţie fiscală a solicitării dumneavoastră.
    Conducătorul organului fiscal,
    .............................

    ANEXA 4

    la procedură

┌──────┬────────────┬──────────────────┐
│ │MINISTERUL │ │
│ │ECONOMIEI │Organ fiscal │
│ │ŞI │..................│
│[SIGLA│FINANŢELOR │..................│
│ANAF] │AGENŢIA │..................│
│ │NAŢIONALĂ │Nr. înregistrare │
│ │DE │.......... │
│ │ADMINISTRARE│ │
│ │FISCALĂ │ │
└──────┴────────────┴──────────────────┘

                                                   Aprobat,
    Conducătorul organului fiscal/
                                              Director coordonator
                Avizat,
    Şef compartiment specialitate
    REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARĂ
    A. Date de identificare ale contribuabilului
    Cod de identificare fiscală________________
        Denumire___________________________________
        Domiciliu fiscal___________________________

    B. Analiza documentară

┌───┬──────────────────────┬───────────┐
│ │Perioada la care se │ │
│1. │referă cererea de │ │
│ │restituire de accize │ │
├───┼──────────────────────┼───────────┤
│ │Media pe 12 luni a │ │
│2. │restituirilor de │ │
│ │accize │ │
├───┼──────────────────────┼───────────┤
│3. │Suma solicitata la │ │
│ │restituire │ │
├───┼──────────────────────┼───────────┤
│ │Diferenţa între suma │ │
│4. │solicitata şi media de│ │
│ │la rd. 2 │ │
├───┼──────────────────────┼───────────┤
│ │Se încadrează │ │
│5. │solicitarea de │Da │
│ │restituire în tiparul │Nu │
│ │ultimelor perioade? │ │
├───┼──────────────────────┼───────────┤
│ │Ofera ultimul raport │ │
│ │de inspecţie fiscală │Da │
│6. │motive pentru │Nu │
│ │iniţierea unei │ │
│ │inspecţii anticipate? │ │
├───┼──────────────────────┼───────────┤
│ │Au fost solicitate │Da, adresa │
│7. │documente │nr. ... din│
│ │suplimentare? │.... │
├───┼──────────────────────┼───────────┤
│ │ │Cererea de │
│ │ │restituire │
│ │Contribuabilul nu s-a │de │
│ │prezentat până la │accize se │
│8. │expirarea termenului │transmite │
│ │stabilit de organul │activităţii│
│ │fiscal │de │
│ │ │inspecţie │
│ │ │fiscală │
├───┼──────────────────────┼───────────┤
│ │Sunt anexate copii ale│ │
│ │documentelor care au │ │
│9. │fost supuse analizei, │ │
│ │potrivit borderoului │ │
│ │anexat: │ │
├───┼──────────────────────┼───────────┤
│10.│Documente analizate şi│ │
│ │aspecte constatate │ │
├───┼──────────────────────┼───────────┤
│ │ │Da, în │
│ │ │totalitate │
│ │ │- suma ....│
│ │ │Nu, se │
│ │Se propune aprobarea │transmite │
│11.│restituirii, în urma │pentru │
│ │analizei documentare: │verificare │
│ │ │organelor │
│ │ │de │
│ │ │inspecţie │
│ │ │fiscală │
└───┴──────────────────────┴───────────┘


                                Întocmit,

    ANEXA 5

    la procedură
    TABEL CENTRALIZATOR
    al documentelor de achizitie a carburantilor achizitionati
    în regim de scutire indirecta în baza art. 199 din Legea nr. 571/2003
    privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare

┌────┬───────┬────────┬───────┬──────────────┬────────────┬───────┬─────────┐
│ │ │ │Numărul│Tipul │ │ │Acciza │
│ │ │Data │de │accizei │Cantitate │Nivelul│totală │
│Nr. │Emitent│emiterii│ordine │aferente │produs │accizei│de │
│crt.│ │bonului │al │produsului │achiziţionat│unitare│restituit│
│ │ │fiscal │bonului│achiziţionat*)│(l) │(euro) │(lei) │
│ │ │ │fiscal │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼────────┼───────┼──────────────┼────────────┼───────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴────────┴───────┴──────────────┴────────────┴───────┴─────────┘

    *) Se completează conform nomenclatorului alaturat.
    Semnătura şi ătampila solicitantului _____ Data _______
                       Nomenclator

┌───────┬──────────────────────────────┐
│Nr. │Tipul accizei │
│crt. │ │
├───────┼──────────────────────────────┤
│1. │Accize pentru benzina cu plumb│
├───────┼──────────────────────────────┤
│2. │Accize pentru benzina fără │
│ │plumb │
├───────┼──────────────────────────────┤
│3. │Accize pentru motorina │
└───────┴──────────────────────────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016