Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 7 ianuarie 2020  reactivării avizelor a căror stingere a fost efectuată eronat în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 7 ianuarie 2020 reactivării avizelor a căror stingere a fost efectuată eronat în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 31 din 16 ianuarie 2020
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 29/C din 7 ianuarie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 31 din 16 ianuarie 2020.
──────────
    ART. 1
    Procedura reactivării avizelor a căror stingere a fost efectuată eronat în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară, denumit în continuare Registrul sau RNMP, este întemeiată pe principiul dreptului la îndreptarea gratuită a erorilor cauzate neintenţionat în furnizarea serviciului de înscriere în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară, cu respectarea drepturilor înscrise de terţii de bună-credinţă.

    ART. 2
    În cazul înscrierii în mod eronat a unui aviz de stingere, operatorul/agentul care a înregistrat în RNPM avizul respectiv, de îndată ce constată eroarea făcută ori este sesizat de către una dintre persoanele interesate, este obligat să completeze şi să înscrie în RNPM un formular de aviz de îndreptare a erorii materiale din culpa operatorului/agentului conţinute în avizele de înscriere, selectându-se tipul „Stingerea eronată a unui aviz“.

    ART. 3
    În termen de o zi lucrătoare de la data efectuării înregistrării în RNPM a avizului de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“, operatorul/agentul va transmite Corpului operatorilor o solicitare de înscriere a unui aviz de reactivare a avizului stins din eroare.

    ART. 4
    (1) Solicitarea de înscriere a unui aviz de reactivare a unui aviz stins din eroare adresată Corpului operatorilor va fi însoţită de următoarele documente:
    a) cerere adresată Corpului operatorilor, prin care se solicită reactivarea avizului stins din eroare şi se explică împrejurările în care s-a produs stingerea din eroare din culpa operatorului/ agentului;
    b) formularul de aviz de înscriere care a stat la baza înscrierii eronate a avizului de stingere;
    c) formularul de aviz de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingere eronată a unui aviz“, semnat şi înregistrat de operator/agent în Registru, completat inclusiv cu date privind numărul de identificare, precum şi data, ora, minutul şi secunda înregistrării;
    d) formularul de aviz de reactivare completat şi semnat de operator/agent, fără completarea rubricilor cuprinse în câmpul „Actul juridic care stă la baza înscrierii“ (tip, număr, data încheierii), fiind bifat tipul de reactivare „Reactivare aviz stins eronat din culpa operatorului/agentului“.

    (2) Documentele menţionate pot fi înaintate pe suport hârtie, semnate de operator/agent, sau în format electronic, cu semnătura electronică calificată, bazată pe un certificat calificat valabil.
    (3) Operatorul/Agentul transmite persoanei/persoanelor care a/au solicitat înregistrarea formularului de aviz de înscriere stins din eroare o înştiinţare referitoare la eroarea materială constatată, precum şi o copie a avizului de îndreptare a erorii materiale din culpa operatorului/agentului, care a fost înregistrat în RNPM.

    ART. 5
    (1) Înregistrarea în RNPM, de către operator/agent, a unui aviz de ipotecă mobiliară de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“ determină afişarea unui mesaj de avertizare „ATENŢIE - Există bunuri indisponibilizate“ atât pe site-urile oficiale ale Registrului, cât şi în aplicaţia software utilizată de operatorii/agenţii autorizaţi.
    (2) Mesajul de avertizare va apărea după efectuarea unei căutări, atât în pagina cuprinzând rezultatele căutării, cât şi la vizualizarea oricărui aviz de înscriere, fiind însoţit de un link denumit „Lista avizelor ce conţin bunuri indisponibilizate“ către o pagină în care pot fi vizualizate toate bunurile preluate din avizele stinse din eroare.
    (3) Pentru celelalte categorii de avize de înscriere: avize de fiducie, avize specifice, avize de ipotecă - creanţe securitizate, avize de ipotecă - obligaţiuni ipotecare, la înscrierea unui aviz de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingerea eronată a unui aviz“ nu se mai afişează mesajul de avertizare referitor la avizele de înscriere ce conţin bunuri indisponibilizate şi nici „Lista avizelor ce conţin bunuri indisponibilizate“.

    ART. 6
    În termen de 2 zile lucrătoare de la data primirii solicitării de înscriere a unui aviz de reactivare a avizului stins din eroare, Corpul operatorilor transmite Autorităţii de supraveghere, în vederea aprobării reactivării, documentele menţionate la art. 4 alin. (1) lit. a)-d), însoţite de punctul de vedere al Corpului operatorilor.

    ART. 7
    (1) În termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării de reactivare a unui aviz stins în mod eronat din culpa operatorului/agentului, primită de la Corpul operatorilor, Autoritatea de supraveghere îşi exprimă acordul/dezacordul la reactivare.
    (2) În cadrul acestui termen, Autoritatea de supraveghere poate solicita informaţii sau documente suplimentare Corpului operatorilor sau operatorului/agentului în cauză, care vor fi transmise de îndată.
    (3) Autoritatea de supraveghere îşi exprimă acordul/dezacordul la reactivare prin decizie a ministrului justiţiei, dar şi utilizând aplicaţia software, prin selectarea numărului de identificare a avizului de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingere eronată a unui aviz“ corespunzător şi acţionarea unei comenzi fie de aprobare, fie de respingere; dacă nu se acţionează nicio comandă sau comanda acţionată este de respingere, sistemul informatic nu permite înscrierea ulterioară a unui aviz de reactivare pentru avizul menţionat în cererea de reactivare.
    (4) Autoritatea de supraveghere transmite Corpului operatorilor RNPM decizia prin care îşi exprimă acordul/ dezacordul la reactivare şi confirmarea acţionării comenzii de aprobare sau, după caz, de respingere în aplicaţia software.

    ART. 8
    (1) Îndată ce Corpul operatorilor RNPM primeşte decizia cuprinzând acordul Autorităţii de supraveghere pentru reactivare, completează numărul şi data deciziei de aprobare emise de Autoritatea de supraveghere în câmpurile rubricii „Actul juridic care stă la baza înscrierii“ şi înscrie avizul de reactivare.
    (2) După înscrierea avizului de reactivare, Corpul operatorilor RNPM transmite operatorului/agentului o copie a formularului de aviz de reactivare, având toate rubricile completate, inclusiv numărul de identificare a avizului şi data, ora, minutul, secunda înscrierii.
    (3) În sistemul informatic al RNPM, după înscrierea avizului de reactivare, lanţul de înscrieri în care ultima înscriere era avizul de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingere eronată a unui aviz“ devine activ; în cazul ipotecilor mobiliare, acest aviz de ipotecă este şters automat din lista avizelor ce conţin bunuri indisponibilizate.
    (4) După înscrierea avizului de reactivare, operatorul/agentul transmite persoanei/persoanelor care a/au solicitat înregistrarea avizului de înscriere stins din eroare o adresă de înştiinţare referitoare la înscrierea avizului de reactivare.

    ART. 9
    (1) În cazul în care cererea de reactivare nu este aprobată, Autoritatea de supraveghere acţionează comanda de respingere în aplicaţia software pentru avizul de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingere eronată a unui aviz“, selectând numărul de identificare respectiv, iar sistemul informatic adaugă automat menţiunea „NU a fost aprobată reactivarea“ la vizualizarea acelui aviz atât pe site-urile publice, cât şi în aplicaţia software utilizată de operatori/agenţi.
    (2) În sistemul informatic al RNPM, după acţionarea comenzii de respingere, lanţul de înscrieri în care ultima înscriere era avizul de îndreptare a erorii materiale de tipul „Stingere eronată a unui aviz“ rămâne inactiv; în cazul ipotecilor mobiliare, acest aviz de ipotecă este şters automat din lista avizelor ce conţin bunuri indisponibilizate.
    (3) Corpul operatorilor RNPM transmite operatorului/ agentului decizia, motivată, a Autorităţii de supraveghere cuprinzând dezacordul la reactivare.
    (4) Operatorul/Agentul transmite persoanei/persoanelor care a/au solicitat înregistrarea avizului de înscriere stins din eroare o adresă de înştiinţare referitoare la respingerea înscrierii avizului de reactivare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016