Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 6 decembrie 2017  de completare a formularelor-chestionar necesare exercitării profesiilor de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical în afara graniţelor Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 6 decembrie 2017 de completare a formularelor-chestionar necesare exercitării profesiilor de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical în afara graniţelor Uniunii Europene

EMITENT: Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1012 din 20 decembrie 2017
──────────
    Aprobată prin Hotărârea nr. 34 din 6 decembrie 2017, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1012 din 20 decembrie 2017.
──────────
    ART. 1
    Formularele-chestionar necesare exercitării profesiilor de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical în afara graniţelor Uniunii Europene sunt emise de state terţe, cuprind întrebări privind calificarea şi statusul profesional al titularului şi se completează de către autoritatea competentă din statul de origine sau, după caz, de stabilire al acestuia.

    ART. 2
    Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR, prin filialele sale judeţene şi a municipiului Bucureşti, soluţionează cererile privind completarea formularelor prevăzute la art. 1 după cum urmează:
    a) Cererile asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali care sunt sau, după caz, care au fost membrii OAMGMAMR se soluţionează de către filiala OAMGMAMR la care aceştia sunt sau au fost înscrişi în calitate de membru.
    b) În cazul în care solicitantul format în România în una din profesiile de asistent medical generalist, de moaşă sau de asistent medical nu a obţinut calitatea de membru OAMGMAMR, cererea se soluţionează de către filiala OAMGMAMR pe a cărei rază teritorială domiciliază.


    ART. 3
    (1) Preşedintele fiecărei filiale OAMGMAMR numeşte prin decizie persoana responsabilă cu activităţile de completare a formularelor-chestionar necesare exercitării profesiilor de asistent medical generalist, moaşă şi asistent medical în afara graniţelor Uniunii Europene, precum şi pe înlocuitorul acesteia şi răspunde de exactitatea datelor înscrise.
    (2) Pentru completarea şi eliberarea formularului prevăzut la art. 1, filialele OAMGMAMR percep o taxă al cărei cuantum se stabileşte prin hotărâre a Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.

    ART. 4
    (1) Completarea formularelor menţionate la art. 1 se face în baza documentelor solicitantului după cum urmează:
    a) cerere întocmită conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezenta procedură;
    b) formularul în cauză, însoţit de traducerea autorizată în limba română;
    c) copia actului de identitate/paşaportului aflat în termen de valabilitate;
    d) după caz, copia actului de căsătorie/de schimbare a numelui;
    e) copia titlului de calificare (după caz, diplomă, certificat însoţită/însoţit de foaia matricolă, respectiv de suplimentul la diplomă);
    f) adeverinţa eliberată de unitatea de învăţământ formatoare din care rezultă autenticitatea titlului de calificare, perioada de înmatriculare la studii, sesiunea de promovare a examenului final;
    g) după caz, copia documentelor din care rezultă formarea postbază în profesie;
    h) în situaţia în care solicitantul beneficiază, la data cererii în România, de loc de muncă sau exercită profesia în baza unui contract de voluntariat: documente - în original, din care să rezulte:
    (i) denumirea oficială a unităţii sanitare în care îşi desfăşoară activitatea la data solicitării sau a cabinetului de practică independentă în care solicitantul îşi desfăşoară activitatea la data cererii, cu precizarea datelor de contact (adresă, telefon, e-mail, după caz, CIF);
    (ii) data şi funcţia de încadrare sau, după caz, calitatea de titular de cabinet sau de persoană fizică independentă;
    (iii) concediile pentru incapacitate temporară de muncă, concediile de îngrijire copil sau concediile fără plată de care titularul beneficiază la data solicitării;

    i) certificat de sănătate fizică şi psihică aflat în termen de valabilitate de 3 luni de la data emiterii;
    j) cazier judiciar aflat în termen de valabilitate de 6 luni de la data emiterii;
    k) acordul petentului cu privire la prelucrarea datelor personale de către filiala Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România la care a depus solicitarea de completare a formularului prevăzut la art. 1;
    l) dovada achitării taxei de eliberare.

    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. e) şi f), în situaţiile în care formarea în una din profesiile de asistent medical generalist, de moaşă sau de asistent medical s-a făcut în afara graniţelor României, la completarea formularului prevăzut la art. 1 se vor utiliza copia şi traducerea legalizată de pe titlul de calificare obţinut în străinătate, precum şi copia documentului românesc de recunoaştere a acestuia.

    ART. 5
    Procedura de completare a formularelor prevăzute la art. 1 cuprinde:
    1. verificarea documentelor solicitantului la depunere şi autentificarea copiilor actelor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c), d), e) şi g) „conform cu originalul“ pe baza documentelor originale prezentate de acesta. În situaţia în care solicitantul deţine sau a deţinut calitatea de membru, acesta va depune la filiala OAMGMAMR, la care este sau a fost înscris în această calitate, numai documentele care nu se află în evidenţa acesteia sau care nu sunt actualizate;
    2. completarea formularelor prevăzute la art. 1 în limba de redactare a acestora, utilizând datele furnizate de documentele anexate coroborate, în cazul solicitanţilor membri ai OAMGMAMR, cu datele înscrise în Registrul naţional unic al asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali din România;
    3. semnarea de către preşedintele filialei OAMGMAMR în cauză cu semnătură olografă şi aplicarea ştampilei filialei respective.


    ART. 6
    La cererile de furnizare a informaţiilor privind restrângerea dreptului solicitantului de exercitare a profesiei pe motive de sănătate, conţinute de formularele prevăzute la art. 1, se va răspunde în baza documentelor medicale depuse de acesta şi a datelor privind dreptul acestuia de exercitare a profesiei înscrise în Registrul unic al asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali din România. În acest sens:
    a) în cazurile în care nu s-au aplicat măsuri de restrângere a dreptului de exercitare a profesiei pentru motive de sănătate se va preciza „nu deţinem informaţii privind afecţiuni fizice sau psihice care să limiteze dreptul titularului de a exercita profesia“;
    b) în cazurile în care s-au aplicat măsurile prevăzute la lit. a) se va preciza măsura de limitare a dreptului titularului de exercitare a profesiei, cu menţiunea „pentru motive de sănătate necorespunzătoare exercitării profesiei“, precum şi intervalul de aplicare.


    ART. 7
    În cazurile în care solicitantul figurează în Registrul unic al asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali din România cu măsuri de restrângere, de suspendare sau de retragere a dreptului de exercitare a profesiei, secţiunea din formularele prevăzute la art. 1 referitoare la onorabilitatea profesională a acestuia se completează cu precizarea măsurii aplicate, a motivelor care au condus la situaţia în cauză şi respectiv cu perioada pe care măsura produce efecte.

    ART. 8
    Completarea formularului prevăzut la art. 1 se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, şi a prevederilor Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 9
    Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România are dreptul de a verifica autenticitatea declaraţiilor şi documentelor înaintate de solicitant şi în acest sens poate solicita informaţii şi orice documente doveditoare de la autorităţi şi instituţii publice, respectiv persoane fizice sau juridice implicate.

    ART. 10
    În termen de 30 de zile de la depunerea tuturor documentelor necesare soluţionării cererii, formularul prevăzut la art. 1, completat conform prezentei hotărâri, se eliberează, după caz:
    a) titularului;
    b) persoanei împuternicite de titular prin procură notarială;
    c) emitentului din statul terţ, la cererea scrisă a acestuia sau a solicitantului.


    ART. 11
    Filialele judeţene/municipiului Bucureşti ale Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România transmit semestrial aparatului central al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România raportul numeric al formularelor prevăzute la art. 1, completate.

    ANEXA

    la procedură
    OAMGMAMR - Filiala ….....................................
    CERERE
    Domnule/Doamnă preşedinte,
    Subsemnatul(a), numele ................., prenumele ................, profesia ..................., domiciliat(ă) în str. ................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., localitatea ..............., sectorul/judeţul…........., telefon nr. ……....., după caz, prin împuternicit nume..........., prenume ................, posesor/posesoare al/a CI seria ………..... nr. ……......, cu Împuternicirea notarială ......... nr. ………......, data ........., vă rog să binevoiţi a-mi aproba completarea formularului-chestionar necesar în vederea exercitării profesiei în afara graniţelor Uniunii Europene.
    Menţionez că:
    [] sunt membru OAMGMAMR - Filiala ........ şi titular al Certificatului de membru seria ...... nr. ......;
    [] exercit în prezent profesia de ..............., după caz, în calitate de:
    [] salariat la (denumirea unităţii de încadrare, adresa, tel., e-mail) ...............................
    ..........................................
    [] titular al cabinetului individual (denumirea, adresa, tel., e-mail) ..................
    ...............................................
    [] persoană fizică independentă în cadrul (denumirea unităţii sanitare, adresa, tel., e-mail)
    ............................................
    [] Am deţinut calitatea de membru OAMGMAMR - Filiala ....................... cu Certificatul de membru seria …...... nr.......... până la data de .......... şi am exercitat profesia de .............., pe teritoriul României, până la data de ................ în cadrul (denumirea unităţii sanitare, adresa, tel., e-mail) ........................., în calitate de [] salariat [] titular de cabinet [] persoană fizică independentă [] voluntar.
    [] Nu sunt membru OAMGMAMR.
    [] Declar pe propria răspundere că în prezent nu exercit profesia de ................. în România.
    [] Sunt de acord cu prelucrarea, în condiţiile legii, a datelor mele personale, de către OAMGMAMR - Filiala ........................ în vederea completării formularului-chestionar necesar în vederea exercitării profesiei de …....... în afara graniţelor Uniunii Europene.

    Solicit transmiterea formularului-chestionar necesar în vederea exercitării profesiei în afara graniţelor Uniunii Europene către .............. (denumirea autorităţii competente din statul terţ) adresă ................... .
    Anexez prezentei cereri următoarele acte:
    [] copia C.I./paşaport;
    [] copia certificatului de căsătorie/documentului de schimbare a numelui;
    [] copii de pe documentele de studii care atestă formarea în profesia de ......................;
    [] copia titlului de calificare de ......... obţinut în străinătate şi a documentului de recunoaştere a calificării în România;
    [] copia foii matricole/suplimentului la diplomă;
    [] adeverinţa, eliberată de unitatea de învăţământ formatoare din care rezultă autenticitatea titlului de calificare, perioada de înmatriculare la studii, sesiunea de promovare a examenului final, în original;

    [] adeverinţă din care rezultă:
    [] denumirea oficială a unităţii sanitare de încadrare;
    [] denumirea oficială a unităţii de exercitare a profesiei pe bază de contract de voluntariat;
    [] denumirea oficială a cabinetului de practică independentă de exercitare a profesiei, la data cererii;
    [] data şi funcţia de încadrare sau, după caz, calitatea de voluntar, de titular de cabinet sau de persoană fizică independentă;

    [] concediile, la data solicitării:
    [] pentru incapacitate temporară de muncă;
    [] pentru îngrijire copil;
    [] fără plată;
    [] certificat de cazier judiciar, în original;
    [] dovada achitării taxei de eliberare.

    Data Semnătura
    ……………………… ………………………

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016