Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 5 iulie 2022  privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor pentru sumele cuprinse în dispoziţia de plată întocmită conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 667/2022 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea creşterii preţului la combustibil pentru alimentarea motoarelor, ca urmare a conflictului armat din Ucraina, precum şi modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 5 iulie 2022 privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor pentru sumele cuprinse în dispoziţia de plată întocmită conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 667/2022 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea creşterii preţului la combustibil pentru alimentarea motoarelor, ca urmare a conflictului armat din Ucraina, precum şi modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii

EMITENT: Ministerul Finantelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 694 din 12 iulie 2022
──────────
    Aprobată prin ORDIN nr. 1.585 din 5 iulie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 694 din 12 iulie 2022.
──────────
    ARTICOL UNIC
    (1) Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se realizează de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, exclusiv în baza dispoziţiei de plată a ajutorului de stat pentru compensarea creşterii preţului la combustibil, emisă de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., în calitate de administrator al schemei. Prin emiterea dispoziţiei de plată a ajutorului de stat pentru compensarea creşterii preţului la combustibil, care constituie document justificativ, administratorul schemei certifică realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor privind determinarea sumei, stabilită conform prevederilor legale în vigoare. Angajarea cheltuielilor se efectuează în limita creditelor de angajament aprobate cu această destinaţie în bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni generale. Documentele privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se întocmesc de către Ministerul Finanţelor - Direcţia generală ajutor de stat.
    (2) Ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii va informa Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. cu privire la limita maximă a bugetului trimestrial alocat pentru emiterea deciziilor de aprobare a cererii de compensare a creşterii preţului la combustibil, în termen de maximum 5 zile de la data la care aceasta i-a fost comunicată.
    (3) Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. poate emite decizii de aprobare a cererii de compensare a creşterii preţului la combustibil, doar în limita plafoanelor trimestriale comunicate de Ministerul Finanţelor - Direcţia generală ajutor de stat.
    (4) Dispoziţiile de plată a ajutorului de stat pentru compensarea creşterii preţului la combustibil, emise de către administratorul schemei în condiţiile legii, se transmit Direcţiei generale ajutor de stat, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 667/2022 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea creşterii preţului la combustibil pentru alimentarea motoarelor, ca urmare a conflictului armat din Ucraina, precum şi modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în format electronic, prin aplicaţia electronică dedicată.
    (5) Angajamentul legal materializat în Acord pentru finanţare se întocmeşte de către Direcţia generală ajutor de stat în baza dispoziţiei de plată a ajutorului de stat pentru compensarea creşterii preţului la combustibil, anexă la acord şi care face parte integrantă din acesta. Modelul de Acord pentru finanţare este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.
    (6) Proiectul de angajament legal împreună cu formularele „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ şi „Angajament bugetar individual/global“ se transmit Direcţiei generale de contabilitate publică pentru înregistrare în evidenţa cheltuielilor angajate şi se prezintă pentru obţinerea vizei de control financiar preventiv propriu. Ulterior se prezintă pentru obţinerea vizei de control financiar preventiv delegat, după caz, după care se aprobă de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii.
    (7) La exercitarea vizei de control financiar preventiv propriu şi a vizei de control financiar preventiv delegat, după caz, asupra proiectului de angajament legal se verifică corespondenţa sumelor din dispoziţia de plată a ajutorului de stat cu sumele din angajamentul legal, existenţa semnăturii persoanelor autorizate din compartimentele de specialitate din cadrul Direcţiei generale ajutor de stat, existenţa creditelor de angajament şi bugetare.
    (8) Lichidarea cheltuielilor se face pe baza notei de lichidare care poartă viza pentru „Bun de plată“ a ordonatorului principal de credite sau a persoanei căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, prin care se atestă existenţa angajamentelor legale şi bugetare şi existenţa sumelor datorate potrivit dispoziţiei de plată a ajutorului de stat, anexă la Acordul pentru finanţare.
    (9) Nota de lichidare stă la baza înregistrării în contabilitatea patrimonială a instituţiei publice a obligaţiei de plată faţă de terţii creditori.
    (10) Înainte de efectuarea plăţii, ordonanţarea de plată va fi supusă controlului financiar preventiv propriu şi delegat, după caz, după care se semnează de ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii.
    (11) Pentru exercitarea vizei de control financiar preventiv propriu şi delegat, după caz, asupra ordonanţării de plată se verifică corespondenţa sumelor înscrise cu cele din angajamentul legal, existenţa semnăturii persoanelor autorizate din compartimentul de specialitate - Direcţia generală ajutor de stat, existenţa creditelor bugetare, existenţa disponibilului de credite bugetare deschise şi repartizate, subdiviziunea clasificaţiei bugetare, codurile IBAN în care se va face virarea ajutorului de stat, conform dispoziţiei de plată a ajutorului de stat, anexă la Acordul pentru finanţare. De asemenea, se verifică existenţa notei de lichidare vizate pentru „Bun de plată“ de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, precum şi a menţiunii „Certificat în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii“, conform pct. 3, 4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare. După obţinerea vizei de control financiar preventiv propriu şi delegat, după caz, ordonanţarea de plată se transmite spre aprobare ordonatorului principal de credite sau persoanei căreia i-au fost delegate aceste atribuţii.
    (12) Dispoziţia de plată care este anexă la Acordul pentru finanţare şi care face parte integrantă din acesta constituie anexă la documentele întocmite pentru angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor.
    (13) Plăţile se efectuează de către Ministerul Finanţelor - Direcţia generală de contabilitate publică, pe baza ordonanţării de plată aprobate de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, transmisă de către Direcţia generală ajutor de stat, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie în bugetul Ministerului Finanţelor - Acţiuni generale. Ordinele de plată se întocmesc cel mai târziu în 5 zile lucrătoare următoare datei la care s-a primit ordonanţarea de plată.
    (14) Sumele de plată datorate beneficiarilor se virează în conturile de trezorerie/bancare înscrise în dispoziţia de plată a ajutorului de stat transmisă de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., anexă la Acordul pentru finanţare, astfel:
    a) în cazul operatorilor economici stabiliţi în România, în conturile acestora deschise la Trezoreria Statului din cadrul organului fiscal competent în administrarea acestora;
    b) în cazul operatorilor economici stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene:
    b1) în conturile acestora deschise la instituţiile de credit din România;
    b2) în conturile reprezentanţilor desemnaţi, deschise la instituţiile de credit din România, dacă operatorii economici beneficiari nu deţin un cont deschis la o instituţie de credit din România.


    (15) În cazul operatorilor economici stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene, anexa dispoziţiei de plată a ajutorului de stat se completează de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., astfel:
    a) în situaţia prevăzută la alin. (14) lit. b1) – în coloana „Codul unic de înregistrare (CUI societate)“ se înscrie codul de identificare fiscală al centralei instituţiei de credit din România la care îşi are deschis contul operatorul economic stabilit în alt stat membru al Uniunii Europene, dacă acesta nu este înregistrat fiscal în România, sau codul de identificare fiscală al operatorului economic, dacă acesta este înregistrat fiscal în România;
    – în coloanele „Denumirea societăţii“, „Adresa (sediul social al societăţii)“, „Cod IBAN societate/reprezentant“, „Trezoreria/ Banca“ se înscriu: denumirea operatorului economic stabilit în alt stat membru al Uniunii Europene, adresa acestuia (sediul social al societăţii), codul IBAN al contului deschis de acesta la o instituţie de credit din România, denumirea instituţiei de credit din România la care este deschis contul respectiv;
    – coloana „Numărul de ordine în registrul comerţului (j..../....)“ nu se completează;
    – în coloana „Suma de plată - lei -“ se înscrie suma de plată.

    b) în situaţia prevăzută la alin. (14) lit. b2) – în coloana „Codul unic de înregistrare (CUI societate)“ se înscrie codul de identificare fiscală al reprezentantului operatorului economic stabilit în alt stat membru al Uniunii Europene;
    – în coloanele: „Denumirea societăţii“, „Adresa (sediul social al societăţii)“, „Numărul de ordine în registrul comerţului (j..../....)“, „Cod IBAN societate/reprezentant“, „Trezoreria/Banca“ se înscriu: denumirea reprezentantului operatorului economic stabilit în alt stat membru al Uniunii Europene, adresa (sediul social) reprezentantului, numărul de ordine în registrul comerţului (j..../....) al reprezentantului, codul IBAN al contului reprezentantului la o instituţie de credit din România, denumirea instituţiei de credit din România la care este deschis contul respectiv;
    – în coloana „Suma de plată - lei -“ se înscrie suma de plată.


    (16) Conform prevederilor art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 667/2022, dispoziţia de plată a ajutorului de stat transmisă de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. pentru care nu se poate efectua plata ca urmare a completării unor informaţii eronate se restituie A.R.R. de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii şi Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. are obligaţia de a emite o nouă dispoziţie pe care o va transmite Ministerului Finanţelor.

    ANEXA 1

    la procedură
    MINISTERUL FINANŢELOR
    Direcţia generală ajutor de stat
    Numărul: ...........
    Data: .................
    ACORD
    pentru finanţare
    În conformitate cu Dispoziţia de plată nr. ...../................., emisă de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., în calitate de administrator al schemei de ajutor de stat instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 667/2022 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea creşterii preţului la combustibil pentru alimentarea motoarelor, ca urmare a conflictului armat din Ucraina, precum şi modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prin care se atestă realitatea cuantumului obligaţiei de plată, stabilit conform prevederilor legale în vigoare, precum şi realitatea datelor de identificare ale beneficiarilor de ajutor de stat prezentaţi în anexa la Dispoziţia de plată, se emite Acordul pentru finanţare pentru suma de ................... lei.
    Dispoziţia de plată face parte integrantă din prezentul acord.
    Prezentul document constituie angajament legal în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) pct. 3 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    Ordonator principal de credite,
    ...............................

┌──────────────────┬───────────────────┐
│ │Direcţia generală │
│Direcţia generală │ajutor de stat │
│ajutor de stat │Consilier cu studii│
│ │juridice, │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Direcţia generală │Direcţia generală │
│de contabilitate │de control │
│publică Vizat │financiar preventiv│
│C.F.P.P. │Vizat C.F.P.D │
└──────────────────┴───────────────────┘


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016