Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 4 aprilie 2018  privind procesarea formularelor 230 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 4 aprilie 2018 privind procesarea formularelor 230 "Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii"

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 316 din 11 aprilie 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 1.003 din 4 aprilie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 316 din 11 aprilie 2018.
──────────
    1. (1) Prezenta procedură se aplică de compartimentul cu atribuţii de gestiune registru contribuabili şi declaraţii fiscale persoane fizice, denumit în continuare compartiment de specialitate.
    (2) Pentru formularele 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“ depuse, compartimentul de specialitate întocmeşte o evidenţă a cererilor, în format electronic.
    (3) Evidenţa cererilor conţine, în mod obligatoriu, cel puţin următoarele informaţii:
    a) denumirea contribuabilului (nume, prenume);
    b) domiciliul fiscal al contribuabilului (adresa de domiciliu);
    c) codul numeric personal/numărul de identificare fiscală;
    d) modul de depunere a formularelor 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“. Astfel, prin aplicaţia informatică se marchează modalitatea de transmitere a cererilor (prin poştă - în mod individual sau prin intermediul unei alte persoane, pe bază de borderou sau direct la registratura organului fiscal - în mod individual sau prin intermediul unei alte persoane, pe bază de borderou);
    e) datele de identificare ale entităţii nonprofit/unităţii de cult (denumirea, codul de identificare fiscală, contul bancar - IBAN);
    f) suma reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult;
    g) numărul de înregistrare a cererii;
    h) numărul şi data notificării;
    i) data confirmării de primire a notificării;
    j) numărul şi data adresei de răspuns a contribuabilului;
    k) răspunsul contribuabilului ca urmare a notificării (da - recunoaşte opţiunea, nu - neagă opţiunea);
    l) numărul şi data borderoului care se transmite unităţii de trezorerie.


    2. Compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă cererile depuse de contribuabili în termen de o zi lucrătoare de la depunerea acestora.
    3. În vederea stabilirii sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, compartimentul de specialitate procesează formularele 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“, în termen de 15 de zile de la primirea acestora.
    4. (1) După procesarea formularelor 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“, compartimentul de specialitate emite şi transmite contribuabililor a căror cerere a fost depusă, în format hârtie, pe bază de borderou, o notificare conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.
    (2) Notificarea se emite şi se comunică şi dacă pentru acelaşi contribuabil au fost depuse mai multe formulare 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“.

    5. Notificările se comunică potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    6. După comunicarea notificărilor, compartimentul de specialitate procesează în evidenţa fiscală data comunicării acestora, astfel:
    a) în ziua următoare termenului de 15 zile de la data punerii la dispoziţia persoanei fizice a documentului comunicat prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual“ (SPV);
    b) în termen de 24 de ore de la primirea confirmării de primire de la poştă.

    7. Organul fiscal nu autorizează transferul către entitatea nonprofit/unitatea de cult a sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii înainte de expirarea unui termen de 30 de zile de la data comunicării notificării.
    8. (1) Zilnic, compartimentul de specialitate întocmeşte lista contribuabililor în cazul cărora s-a împlinit termenul de 30 de zile de la data comunicării notificării.
    (2) Din listă sunt eliminaţi contribuabilii care au comunicat, în scris, organului fiscal faptul că nu şi-au exercitat opţiunea privind susţinerea entităţii nonprofit/unităţii de cult, astfel cum această opţiune este înscrisă în evidenţele fiscale.

    9. Virarea sumelor reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult se realizează în maximum 90 de zile de la data depunerii cererii.
    10. (1) În vederea virării sumelor reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, compartimentul de specialitate întocmeşte un borderou în format hârtie, care conţine următoarele informaţii:
    - numărul/data borderoului;
    – denumirea entităţii nonprofit/unităţii de cult;
    – codul de identificare fiscală al entităţii nonprofit/unităţii de cult;
    – simbol cont bancar (IBAN);
    – suma.

    (2) Borderoul se aprobă de către conducătorul unităţii fiscale, cu menţiunea „Bun de plată“, şi se transmite unităţii de trezorerie.

    11. În situaţia în care, după virarea sumelor în contul entităţilor beneficiare, organul fiscal competent constată că suma a fost virată entităţii nonprofit/unităţii de cult în mod necuvenit, compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori va efectua demersurile necesare în vederea recuperării sumelor prin emiterea unei decizii potrivit art. 100 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016