Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 4 aprilie 2016  de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 4 aprilie 2016 de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale

EMITENT: Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 301 din 20 aprilie 2016
──────────
    *) Aprobată prin ORDINUL nr. 695 din 4 aprilie 2016, aprobat în MONITORUL OFICIAL nr. 301 din 20 aprilie 2016.
──────────
    ART. 1
    (1) Procedura de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, denumită în continuare procedură, se aplică persoanelor fizice, cetăţeni români sau ai statelor membre ale UE, SEE sau Confederaţiei Elveţiene care doresc să exercite pe teritoriul României, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere una sau mai multe activităţi enumerate în anexa nr. 2 la ordin.
    (2) Accesul la exercitarea uneia dintre activităţile enumerate în anexa nr. 2 la ordin pe teritoriul României necesită, ca dovadă suficientă a cunoştinţelor şi aptitudinilor, exercitarea în prealabil a acelei activităţi pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene, denumită în continuare UE, Spaţiului Economic European, denumit în continuare SEE, sau Confederaţiei Elveţiene, în conformitate cu dispoziţiile art. 35^^15 din Ordonanţa Guvernului nr. 43/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă.
    (3) Recunoaşterea experienţei profesionale permite solicitantului să aibă acces pe teritoriul României la practicarea aceleiaşi activităţi sau ocupaţii ca cea pentru care a fost calificat pe teritoriul unui alt stat membru al UE, SEE sau Confederaţiei Elveţiene şi să o exercite în aceleaşi condiţii precum cetăţenii din România.

    ART. 2
    (1) Procedura se aplică de Direcţia politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională din Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice prin eliberarea unui atestat al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură.
    (2) Profesiile reglementate, prevăzute în anexa nr. 2 a Legii nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare, nu fac obiectul prezentei proceduri.
    (3) Direcţia politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională, denumită în continuare DPOCMP, asigură cooperarea administrativă cu autorităţile competente din statele membre UE, SEE sau Confederaţia Elveţiană prin intermediul Sistemului de informare în cadrul pieţei interne, denumit în continuare IMI, pentru îndeplinirea obligaţiilor necesare recunoaşterii experienţei profesionale pentru activităţile prevăzute în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale.

    ART. 3
    (1) În vederea obţinerii atestatului prevăzut la art. 2 alin. (1), solicitantul depune la registratura Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice un dosar care trebuie să conţină următoarele documente:
    a) cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură;
    b) documentul de identitate, în fotocopie;
    c) certificatul de naştere, în fotocopie, tradus în limba română, după caz;
    d) certificatul de căsătorie, după caz, tradus în limba română, în fotocopie;
    e) declaraţie pe propria răspundere, dată în faţa notarului public, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură, în original.

    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) pot fi transmise şi prin poştă, cu confirmare de primire, sau prin e-mail.
    (3) În situaţia transmiterii documentelor enumerate la alin. (1) prin poşta electronică, solicitantul trebuie să transmită, prin poştă, în original, declaraţia prevăzută la alin. (1) lit. e).
    (4) DPOCMP din Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice are obligaţia de a afişa pe pagina electronică proprie: prezentul ordin; adresa la care solicitanţii pot transmite prin poştă documentaţia pentru eliberarea atestatului; adresa de e-mail la care solicitanţii pot transmite documentaţia în format electronic.

    ART. 4
    În sensul prezentei proceduri, conceptul "experienţă profesională" este definit la art. 4 alin. (1), iar conceptul "director al unei întreprinderi" este definit la art. 4 alin. (2) din ordonanţă.

    ART. 5
    (1) Pentru recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unei activităţi, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere, incluse în Lista I a anexei nr. 2 la ordin, solicitantul completează declaraţia prevăzută în anexa nr. 3 la procedură din care să reiasă că îndeplineşte una dintre condiţiile menţionate la art. 35^15 alin. (1) din ordonanţă.
    (2) Pentru recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unei activităţi, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere, incluse în Lista II a anexei nr. 2 la ordin, solicitantul completează declaraţia prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta procedură din care să reiasă că îndeplineşte una dintre condiţiile menţionate la art. 35^15 alin. (2) din ordonanţă.
    (3) Pentru recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unei activităţi, în calitate de salariat, lucrător independent sau director de întreprindere, incluse în Lista III a anexei nr. 2 la ordin, solicitantul completează declaraţia prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta procedură din care să reiasă că îndeplineşte una dintre condiţiile de la art. 35^15 alin. (3) din ordonanţă.

    ART. 6
    (1) În cazul în care, în urma analizei dosarului, se constată nereguli privind documentele prevăzute la art. 3, DPOCMP comunică solicitantului, în termen de cel mult 10 zile de la înregistrarea dosarului, modul în care pot fi remediate aceste nereguli, precum şi termenul prevăzut la alin. (2).
    (2) Remedierea neregulilor semnalate se face în termen de cel mult 15 zile de la data primirii comunicării prevăzute la alin. (1) de către solicitant.
    (3) Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) de către solicitant atrage respingerea cererii pentru eliberarea atestatului.
    (4) Respingerea cererii şi motivele care au stat la baza acesteia se comunică în scris solicitantului, precum şi Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, denumit în continuare CNRED.
    (5) În cazul în care solicitantul nu îndeplineşte dispoziţiile art. 35^15 din ordonanţă, accesul la exercitarea uneia dintre activităţile enumerate în anexa nr. 2 la ordin se asigură prin aplicarea dispoziţiilor sistemului general de recunoaştere prevăzute în Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) În situaţiile prevăzute la alin. (4) şi (5) persoana care nu a obţinut atestatul se poate adresa CNRED, care acordă asistenţă privind recunoaşterea calificărilor profesionale. Adresa poştală a CNRED este: str. Spiru Haret nr. 12, sectorul 1, 010176 Bucureşti; e-mail: cnred@medu.edu.ro

    ART. 7
    (1) Cererile de eliberare a atestatelor se soluţionează:
    a) în termen de 30 de zile de la data înregistrării documentaţiei complete prevăzute la art. 3 alin. (1) la registratura Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice;
    b) în termen de 15 zile de la data soluţionării neregulilor constatate în condiţiile art. 6 alin. (2).

    (2) Atestatul se eliberează solicitantului sau, după caz, persoanei desemnate de solicitant prin procură notarială/consulară.
    (3) Pentru atestatele eliberate pe bază de procură notarială/consulară, la rubrica "Observaţii? din registrul prevăzut în anexa nr. 4 se completează: numele, prenumele, calitatea împuternicitului şi datele de identitate ale acestuia.

    ART. 8
    (1) Analiza, completarea, gestionarea şi arhivarea atestatelor şi documentaţiei depuse se fac de persoana desemnată de conducerea DPOCMP pentru realizarea acestor activităţi.
    (2) Atribuţiile prevăzute la alin. (1) sunt trecute în fişa postului.
    (3) Atestatele eliberate de DPOCMP se înscriu în Registrul atestatelor de recunoaştere, în România, a experienţei profesionale, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4 la procedură, denumit în continuare registrul atestatelor.
    (4) Registrul atestatelor se completează în ordinea cronologică a eliberării acestora, în format electronic.

    ART. 9
    (1) Documentele prevăzute la art. 3 alin. (1), precum şi o fotocopie a atestatului eliberat solicitantului se păstrează în arhiva DPOCMP, în dulapuri metalice, pe timp nelimitat.
    (2) Anual, registrul atestatelor se imprimă pe suport hârtie, se semnează de directorul DPOCMP şi se arhivează împreună cu documentele precizate la alin. (1).

    ART. 10
    În situaţia reorganizării Direcţiei politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională, arhiva este predată noii structuri organizatorice care preia activitatea acesteia.

    ART. 11
    (1) Eliberarea atestatului cu încălcarea dispoziţiilor prezentei proceduri atrage nulitatea acestuia.
    (2) În situaţia pierderii sau distrugerii atestatului, titularul poate solicita Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice un duplicat în baza unei cereri însoţite de dovada publicării pierderii atestatului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
    (3) Duplicatul se întocmeşte pe un formular identic cu cel original, pe baza documentelor aflate în arhivă, şi se înregistrează în Registrul atestatelor, dându-i-se un alt număr.
    (4) Pe formular se înscrie cu cerneală roşie menţiunea "duplicat", precizându-se seria şi numărul atestatului original, şi se aplică ştampila DPOCMP, numele în clar şi semnătura conducătorului acesteia.
    (5) Termenul pentru eliberarea duplicatului este de 30 de zile de la data înregistrării la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a cererii de eliberare a atestatului.

    ART. 12
    La solicitarea persoanelor interesate din UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană, persoana desemnată la art. 8 alin. (1) furnizează informaţii privind legalitatea eliberării atestatelor de recunoaştere a experienţei profesionale prevăzute la art. 2 alin. (1) din procedură şi poate cere informaţii privind legalitatea documentelor eliberate solicitantului de atestat.

    ART. 13
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 1

    la procedură
    MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI, PROTECŢIEI SOCIALE ŞI PERSOANELOR VÂRSTNICE
    DIRECŢIA POLITICI DE OCUPARE, COMPETENŢE ŞI MOBILITATE PROFESIONALĂ
    ADRESĂ: STRADA DEM. I. DOBRESCU NR. 2 B; SECTORUL 1, COD POŞTAL 010026; BUCUREŞTI - ROMÂNIA
    ATESTAT DE RECUNOAŞTERE A EXPERIENŢEI PROFESIONALE
    Seria... nr. ........... din ...............*1)
──────────
    *1) Pentru toate atestatele seria este B şi reprezintă indicativul municipiului Bucureşti; numerotarea se face pornind de la numărul 1, continuându-se de la un an la altul; de asemenea se înscrie data completării, astfel: ziua ... luna ... anul.
──────────
──────────
    *2) Prin liste se înţeleg cele 3 liste de activităţi cuprinse în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016, astfel:
    - Lista I - Grupe care intră sub incidenţa Directivei 64/427/CEE, astfel cum a fost modificată prin Directiva 69/77/CEE, şi a directivelor 68/366/CEE şi 82/489/CEE;
    – Lista II - Grupe care intră sub incidenţa: Directivei 75/368/CEE, activităţi prevăzute la art. 5 alin. (1); Directivei 75/369/CEE, art. 6: în cazul în care activitatea este considerată a fi de natură industrială sau meşteşugărească; Directivei 82/470/CEE, art. 6 alin. (1) şi (3);
    – Lista III - Directivele 64/222/CEE; 68/364/CEE; 68/368/CEE; 75/368/CEE, art. 7; 75/369/CEE, art. 5; 70/523/CEE; 82/470/CEE, art. 6 alin. (2). De exemplu, dacă un cetăţean dintr-un stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Producţia de textile" atunci în atestat se va înscrie: "Lista I".

──────────

┌──────┬────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ │ │ │Perioada/ │ │ │
│ │ │ │Perioadele │ │ │
│ │ │ │în care │Denumirea │ │
│Grupa │Subgrupa│ │activitatea│instituţiei │ │
│ISIC │ISIC │Denumirea │a fost │care a │Datele de │
│(la │(la │activităţii│prestată │eliberat │identificare│
│nivel │nivel de│*5) │în calitate│dovada │ale │
│de 2 │3 cifre)│ │de │privind │instituţiei │
│cifre)│*4) │ │director, │recunoaşterea│de la │
│*3) │ │ │lucrător cu│experienţei │col. (5) │
│ │ │ │titlu │profesionale │ │
│ │ │ │independent│ │ │
│ │ │ │sau │ │ │
│ │ │ │salariat*6)│ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├──────┼────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │
├──────┼────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├──────┴────────┴───────────┴───────────┴─────────────┴────────────┤
│Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate la col. (3) a urmat o │
│formare prealabilă de .... ani │
│atestată prin actul de calificare*7) ...... emis de ......... la │
│data ............................ . │
│Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate la col. (3) │
│solicitantului i s-a eliberat de Autoritatea │
│competentă pentru recunoaşterea experienţei profesionale │
│denumită*8) ............................... │
│din ........... documentul*9) ....................................│
│care confirmă că acesta │
│îndeplineşte condiţiile prevăzute la art.*10) ...... alin. .......│
│lit. ( ) din Directiva 2005/36/CE. │
│Prezentul atestat reprezintă recunoaşterea experienţei │
│profesionale potrivit art.*10) ........... │
│alin. ( ) lit. .... din Directiva 2005/36/CE pentru practicarea în│
│România a activităţii/ocupaţiei │
│........................... cod CAEN*11)/COR*12) .......... în │
│calitate de salariat/director/lucrător │
│independent. │
│Atestatul de recunoaştere a experienţei profesionale a fost │
│înregistrat cu nr. ...... în Registrul │
│atestatelor de recunoaştere în România a experienţei profesionale.│
├───────────────────────────────────────┬──────────────────────────┤
│Director, │Întocmit, │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Numele şi prenumele │Numele şi prenumele │
│Semnătura │Semnătura │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│LS │ │
│... │ │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
│Data eliberării ziua ..... luna ...... │ │
│anul ...... │ │
│Semnătura titularului/persoanei │ │
│desemnat(e) de solicitant prin │ │
│procură notarială/consulară │ │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────┘

──────────
    *3) Grupa ISIC la nivel de 2 cifre se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un cetăţean român sau dintr-un alt stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Producţia de textile", în atestat se va înscrie grupa: "23"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC la nivel de 2 cifre, se va înscrie denumirea directivei, de exemplu Directiva 82/470/CEE, dacă activitatea este cuprinsă la "Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE".
    *4) Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un cetăţean român sau dintr-un alt stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în Romania activităţi referitoare la "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", în atestat se va înscrie subgrupa ISIC - 237; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC, se va înscrie denumirea directivei, de exemplu "Directiva 82/470/CEE". În cazul în care activitatea nu are cod ISIC (la nivel de 3 cifre), se va înscrie tot denumirea directivei.
    *5) Denumirea activităţii se va prelua din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un cetăţean român sau dintr-un alt stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în Romania activităţi referitoare la subgrupa ISIC - 237, atunci în atestat numele activităţii va fi: "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate"; dacă un cetăţean dintr-un stat membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Directiva 82/470/CEE", atunci denumirea activităţii ar putea fi, de exemplu: "organizarea, oferirea spre vânzare şi vânzarea, direct sau pe bază de comision, a unor elemente individuale sau coordonate (transport, masă, cazare, excursii etc.) pentru o călătorie sau un sejur, indiferent de scopul călătoriei".
    *6) Perioada/Perioadele în care activitatea a fost prestată în calitate de director, lucrător independent sau salariat se preia/preiau din documentaţia depusă de solicitant. De exemplu, dacă un solicitant doreşte recunoaşterea experienţei profesionale necesare practicării unor activităţi incluse în lista I, subgrupa ISIC - 237 în condiţiile art. 35^15 alin. (1) din ordonanţă, atunci perioada lucrată din ultimii 10 ani trebuie să fie de cel puţin 6 ani consecutivi dacă persoana a practicat activitatea cu titlu independent sau în calitate de director de întreprindere; în acest caz perioada lucrată ar putea fi de cel puţin 6 ani şi atunci se va completa astfel: director: 1 ianuarie 2007-15 noiembrie 2014 sau lucrător independent: 1 ianuarie 2007-15 noiembrie 2014.
    *7) Se vor introduce informaţiile referitoare la denumirea actului de calificare.
    *8) Se va completa denumirea autorităţii competente din ţara în care solicitantul a dobândit experienţa profesională.
    *9) Se introduc datele de identificare ale documentului de atestare: denumire, serie, număr, data eliberării.
    *10) De exemplu, se va completa: "Articolul 17 alin. (1) lit. a) din Directiva 2005/36/CE" dacă solicitantul doreşte să desfăşoare în România activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directiva 2005/36/CE; solicitantul a desfăşurat activităţi, în ultimii 10 ani, pe o perioadă de 6 ani consecutivi, cu titlu independent aşa cum prevede art. 35^15 alin. (1) lit. a) din ordonanţă.
    *11) Codul CAEN se completează pentru solicitanţii care vor să dobândească calitatea de lucrător independent.
    Codul Clasificarea activităţilor din economia naţională 2015 la nivel de 4 cifre se preia din documentaţia depusă de solicitant. De exemplu, pentru prestarea în România a activităţilor referitoare la "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate" cod ISIC 237, codul CAEN la nivel de 4 cifre poate fi: 1391 Fabricarea de metraje prin tricotare sau croşetare; 1431 Fabricarea prin tricotare sau croşetare a ciorapilor şi articolelor de galanterie; 1439 Fabricarea prin tricotare sau croşetare a altor articole de îmbrăcăminte.

    *12) În cazul în care solicitantul doreşte să dobândească în România calitatea de salariat sau de director, codul COR este preluat din documentaţia depusă de solicitant; codurile COR se pot verifica pe pagina electronică a Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice la adresa http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/2014-domenii/munca/c-o-r
──────────
    Instrucţiuni de completare:
    1. Completarea atestatului se face prin scriere la calculator, cu litere Times New Roman, dimensiunea 12.
    2. Numele titularului, precum şi toate prenumele se înscriu fără prescurtări, cu litere mari, de tipar, utilizând diacriticele. Se înscriu cu majuscule toate iniţialele prenumelui tatălui. Iniţialele prenumelui mamei se înscriu în cazul în care tatăl este necunoscut.
    3. Menţiunile referitoare la an şi zi se înscriu cu cifre arabe, iar luna se completează cu litere mari de tipar.


    ANEXA 2

    la procedură
    CERERE
    Numele şi prenumele: ..................................................................................................................
    Naţionalitatea ........................................................................................................................
    Actul de identitate: tip ....., seria ...... nr. ....., data eliberării .........., autoritatea ................, cod numeric personal: .....................
    Data naşterii: ..........................................
    Domiciliul/Reşedinţa*1): localitatea ...................., str. ............. nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ..................., tel. fix ......................, tel. mobil ......................., e-mail .............................
    Domiciliul/Reşedinţa*2): ţara .........................., localitatea ...................., str. ........................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ...., tel. fix ........................., tel. mobil ............................, e-mail ....................
    Prin prezenta solicit recunoaşterea experienţei profesionale dobândite în ....................... pentru a exercita următoarele activităţi prevăzute de art.*3) ....... din Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale în .....................................
──────────
    *1) Se va completa adresa din România.
    *2) După caz, se va completa adresa din ţara în care persoana a prestat activităţi prevăzute în anexa IV din Directiva 2005/36/CE.
    *3) De exemplu, se va completa "Articolul 17 alin. (1) lit. a)" dacă solicitantul doreşte să desfăşoare activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directivă, iar în alt stat membru el a desfăşurat aceste activităţi, în ultimii 10 ani, pe o perioadă de 6 ani consecutivi, cu titlu independent.
──────────

┌────────────┬────────────┬─────────────┐
│Grupa ISIC │Subgrupa │Denumirea │
│(la nivel de│ISIC │activităţilor│
│2 cifre)*4) │(la nivel de│*6) │
│ │3 cifre)*5) │ │
│ │ │ │
├────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
├────────────┼────────────┼─────────────┤
│ │ │ │
└────────────┴────────────┴─────────────┘

──────────
    *4) Grupa ISIC la nivel de 2 cifre se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016 privind aprobarea Procedurii de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Producţia de textile", în cerere se va înscrie grupa: "23"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC (la nivel de 2 cifre), se va înscrie denumirea directivei, de exemplu "Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE".
    *5) Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", atunci în cerere se va înscrie subgrupa ISIC - "237". În cazul în care activitatea nu are cod ISIC (la nivel de 3 cifre) se va înscrie denumirea directivei, de exemplu "Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE".
    *6) Denumirea activităţii se va prelua din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la subgrupa ISIC - "237", atunci în cerere denumirea activităţii va fi "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate".
──────────
    Anexez prezentei cereri următoarele documente:

┌─┬────────────────────────────────────┐
│1│Documentul de identitate, în │
│ │fotocopie │
├─┼────────────────────────────────────┤
│ │Certificatul de naştere, tradus în │
│2│limba română (după caz), în │
│ │fotocopie │
├─┼────────────────────────────────────┤
│3│Certificatul de căsătorie, dacă este│
│ │cazul, în fotocopie │
├─┼────────────────────────────────────┤
│ │Declaraţia pe propria răspundere*7),│
│4│în original, dată în faţa notarului │
│ │public, din care rezultă experienţa │
│ │profesională, însoţită de documente │
│ │justificative, în copie: │
│ ├────────────────────────────────────┤
│ │1. │
│ ├────────────────────────────────────┤
│ │2. │
│ ├────────────────────────────────────┤
│ │3. │
│ ├────────────────────────────────────┤
│ │4. │
├─┼────────────────────────────────────┤
│5│Alte documente │
└─┴────────────────────────────────────┘

──────────
    ──────────
    *7) Modelul declaraţiei este prevăzut în anexa nr. 3 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016.
    ──────────
──────────
    Data .....................................................
    Semnătura ................................................

    ANEXA 3

    la procedură
    DECLARAŢIE
    privind recunoaşterea experienţei profesionale potrivit
    Ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei
    sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016
    privind aprobarea Procedurii de acordare
    a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale,
    pentru persoanele care doresc să exercite în România
    activităţile cuprinse în anexa IV la
    Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din
    7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale
    Subsemnat(a)(ul), ........................................, cetăţean ................................, născut(ă) la data de ..........................................., în localitatea .............................., de sex M/F, căsătorit(ă)/necăsătorit(ă) .............., domiciliat(ă) în ...................., str. ............................ nr. ........, bl. ......., sc. ......., et. ....., ap. ......., sectorul/judeţul ......................, posesor/posesoare al/a ......... seria ...... nr. ...................., eliberat de ............................. la data de ...................., cod numeric personal .........................., cunoscând sancţiunile prevăzute de art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că informaţiile de mai jos sunt reale şi complete:
    Deţin un document de recunoaştere a experienţei profesionale*1) ............................................................................................ eliberat de*2) ...................................................... pentru recunoaşterea experienţei profesionale dobândite în*3) .............................. care confirmă faptul că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art.*4) ...... alin. (...) lit. ............. din Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale.
──────────
    *1) Se introduc datele de identificare ale documentului de atestare: denumire, serie, număr, data eliberării.
    *2) Se vor completa denumirea şi adresa autorităţii competente responsabile pentru recunoaşterea experienţei profesionale din statul membru al UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană.
    *3) Se va completa denumirea statului membru al UE, SEE sau Confederaţia Elveţiană în care solicitantul a dobândit experienţa profesională.
    *4) Se vor completa informaţiile din documentul de atestare eliberat de autoritatea competentă responsabilă din statul în care solicitantul a dobândit experienţa profesională; de exemplu, se va completa: "Articolul 17 alin. (1) lit. a) din Directiva 2005/36/CE" dacă solicitantul a desfăşurat într-un stat membru al UE, SEE sau în Confederaţia Elveţiană activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directiva 2005/36/CE.
──────────
    În vederea recunoaşterii automate a experienţei profesionale fac următoarele precizări:
    a) Am o experienţă profesională de ...... ani ............ luni ............... zile calendaristice, ca salariat în domeniul practicării activităţilor prevăzute la Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)*5) ........................................., după cum urmează:

──────────
    *5) Denumirea subgrupei ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", atunci în cerere se va înscrie Subgrupa ISIC - 237 "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC se va înscrie denumirea directivei, de exemplu, "Directiva 82/470/CEE" dacă activitatea se regăseşte la "Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE". Dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la Directiva 82/470/CEE, atunci denumirea activităţii ar putea fi, de exemplu: "organizarea, oferirea spre vânzare şi vânzarea, direct sau pe bază de comision, a unor elemente individuale sau coordonate (transport, masă, cazare, excursii etc.) pentru o călătorie sau un sejur, indiferent de scopul călătoriei".
──────────

┌─────────────┬─────────┬─────────────┬────────────┬────────────┬────────────┐
│Datele de │ │ │ │ │ │
│identificare │ │ │ │ │ │
│ale │ │ │ │ │ │
│angajatorului│ │ │ │ │ │
│(denumirea │Denumirea│Descrierea │Perioada/ │Denumirea │Sancţiuni │
│instituţiei, │ocupaţiei│activităţilor│Perioadele │documentului│disciplinare│
│adresa │ │desfăşurate │în care s-au│din care │sau penale │
│sediului şi, │ │la │desfăşurat │reiese │cu caracter │
│dacă este │ │angajator*6) │activităţile│vechimea în │profesional │
│cazul, a │ │ │prevăzute la│activitate │care nu au │
│sucursalei, │ │ │coloana (3) │*7) │fost radiate│
│punctului de │ │ │ │ │/reabilitate│
│lucru în care│ │ │ │ │ │
│solicitantul │ │ │ │ │ │
│şi-a │ │ │ │ │ │
│desfăşurat │ │ │ │ │ │
│activitatea) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │
├─────────────┼─────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│1 │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│2 │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│3 │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────┴─────────────┴────────────┴────────────┴────────────┤
│Total vechime│...... ani ...... luni ..... zile calendaristice │
└─────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *6) Informaţiile privind descrierea activităţilor desfăşurate la angajator se preiau din documentele eliberate de acesta şi pot fi completate de solicitant pe propria răspundere; documentele eliberate de angajator se traduc în limba română.
    *7) Se vor completa datele de identificare ale fiecărui document.
──────────
    Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate în tabelul de la litera a) am urmat o formare prealabilă de .......... ani atestată prin actul de calificare ........... seria ...... nr. ................., eliberat la data ........................ de .......................................... .
    b) Am o experienţă profesională de ...... ani ... luni .... zile calendaristice, ca director de întreprindere în domeniul practicării activităţilor prevăzute la Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)*5) ..............................................., după cum urmează:

──────────
    *5) Denumirea subgrupei ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", atunci în cerere se va înscrie Subgrupa ISIC - 237 "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC se va înscrie denumirea directivei, de exemplu, "Directiva 82/470/CEE" dacă activitatea se regăseşte la "Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE". Dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la Directiva 82/470/CEE, atunci denumirea activităţii ar putea fi, de exemplu: "organizarea, oferirea spre vânzare şi vânzarea, direct sau pe bază de comision, a unor elemente individuale sau coordonate (transport, masă, cazare, excursii etc.) pentru o călătorie sau un sejur, indiferent de scopul călătoriei".
──────────

┌─────────────┬─────────┬───────────┬────────────┬─────────────┬────────────┐
│Datele de │ │ │ │ │ │
│identificare │ │ │ │ │ │
│ale │ │ │ │ │ │
│angajatorului│ │ │ │ │Sancţiuni │
│(denumirea │Denumirea│Descrierea │Perioada/ │Denumirea │disciplinare│
│instituţiei, │ocupaţiei│activităţii│Perioadele │documentului │sau penale │
│adresa │ │desfăşurate│în care │din care │cu │
│sediului şi, │ │la agentul │s-au │reiese │caracter │
│dacă este │ │economic*6)│desfăşurat │vechimea în │profesional │
│cazul, a │ │ │activităţile│activitate*7)│care nu au │
│sucursalei, │ │ │prevăzute la│ │fost radiate│
│punctului │ │ │coloana (3) │ │/ │
│de lucru în │ │ │ │ │reabilitate │
│care │ │ │ │ │ │
│solicitantul │ │ │ │ │ │
│şi-a │ │ │ │ │ │
│desfăşurat │ │ │ │ │ │
│activitatea) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │
├─────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│2. │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│3. │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────┴───────────┴────────────┴─────────────┴────────────┤
│Total vechime│......ani ...... luni ..... zile calendaristice │
└─────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *6) Informaţiile privind descrierea activităţilor desfăşurate la angajator se preiau din documentele eliberate de acesta şi pot fi completate de solicitant pe propria răspundere; documentele eliberate de angajator se traduc în limba română.
    *7) Se vor completa datele de identificare ale fiecărui document.
──────────
    Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate în tabelul de la litera b) am urmat o formare prealabilă de .......... ani atestată prin actul de calificare ............ seria ......... nr. ............, eliberat la data ........................ de .......................................... .
    c) Am o experienţă profesională de ... ani ..... luni .... zile calendaristice, ca lucrător independent în domeniul practicării activităţilor prevăzute la Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre)*5) ..............................................., după cum urmează:

──────────
    *5) Denumirea subgrupei ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu, dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate", atunci în cerere se va înscrie Subgrupa ISIC - 237 "Fabricarea de obiecte tricotate şi croşetate"; în cazul în care activitatea nu are cod ISIC se va înscrie denumirea directivei, de exemplu, "Directiva 82/470/CEE" dacă activitatea se regăseşte la "Grupe care intră sub incidenţa Directivei 82/470/CEE". Dacă un solicitant doreşte să desfăşoare în România activităţi referitoare la Directiva 82/470/CEE, atunci denumirea activităţii ar putea fi, de exemplu: "organizarea, oferirea spre vânzare şi vânzarea, direct sau pe bază de comision, a unor elemente individuale sau coordonate (transport, masă, cazare, excursii etc.) pentru o călătorie sau un sejur, indiferent de scopul călătoriei".
──────────

┌─────────────┬─────────────┬────────────┬──────────┬────────────┐
│Datele de │ │ │ │ │
│identificare │ │ │ │ │
│ale persoanei│ │ │ │ │
│autorizate │ │ │ │ │
│să desfăşoare│ │ │Denumirea │ │
│activităţi │Denumirea │Perioada/ │documentu-│Sancţiuni │
│de liberă │activităţilor│Perioadele │lui din │disciplinare│
│iniţiativă │desfăşurate │în care s-au│care │sau penale │
│(domiciliul/ │ │desfăşurat │reiese │cu caracter │
│reşedinţa în │ │activităţile│vechimea │profesional │
│ţara de │ │prevăzute la│în │care nu au │
│origine, │ │coloana (2) │activitate│fost radiate│
│numărul │ │ │*7) │/reabilitate│
│/codul de │ │ │ │ │
│înregistrare,│ │ │ │ │
│sediul │ │ │ │ │
│profesional, │ │ │ │ │
│obiectul de │ │ │ │ │
│activitate) │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────────┼────────────┼──────────┼────────────┤
│(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │
├─────────────┼─────────────┼────────────┼──────────┼────────────┤
│1. │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────────┼────────────┼──────────┼────────────┤
│2. │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────────┼────────────┼──────────┼────────────┤
│3. │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────────┴────────────┴──────────┴────────────┤
│Total vechime│......ani ...... luni ..... zile calendaristice │
└─────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘

──────────
    *7) Se vor completa datele de identificare ale fiecărui document.
──────────
    Pentru desfăşurarea activităţilor enumerate în tabelul de la litera c) am urmat o formare prealabilă de .......... ani atestată prin actul de calificare .................... seria ......... nr. ............, eliberat la data .............................. de ........................... .
    Dau prezenta declaraţie, fiindu-mi necesară la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice pentru recunoaşterea automată a experienţei profesionale, deoarece doresc să exercit în România activităţile de mai sus în calitate de*8) ...................................
──────────
    *8) Se va completa, după caz, salariat/lucrător independent/director de întreprindere.
──────────
    Data ......................
    Semnătura .................
    Instrucţiuni de completare:
    Se vor completa numai acele tabele care cuprind informaţii relevante pentru formularea cererii prevăzute la anexa 2 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. Tabelele necompletate se barează cu o linie oblică.

    ANEXA 4

    la procedură
    REGISTRUL
    atestatelor de recunoaştere în România a experienţei profesionale

┌────┬─────────┬───────────┬────────┬────────┬────────┬──────────┬─────────┬──────────┐
│Nr. │Numele │Seria, │Naţiona-│Temeiul │Subgrupa│Data │Numele şi│Observaţii│
│crt.│benefici-│nr. data │litatea │legal*4)│ISIC (la│eliberării│prenumele│*7) │
│*1) │arului*2)│atestatului│*3) │ │nivel de│Ziua/luna/│persoanei│ │
│ │ │ │ │ │3 cifre)│anul*6) │care a │ │
│ │ │ │ │ │*5) │ │eliberat │ │
│ │ │ │ │ │ │ │atestatul│ │
├────┼─────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │(1) │(2) │(3) │(4) │(5) │(6) │(7) │(8) │
├────┼─────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴───────────┴────────┴────────┴────────┴──────────┴─────────┴──────────┘

──────────
    *1) Se completează pornind de la cifra 1.
    *2) Se înscriu numele şi prenumele persoanei fizice care solicită atestat; numele titularului, precum şi toate prenumele se înscriu fără prescurtări, cu litere mari, de tipar, utilizând diacriticele. Se înscriu cu majuscule toate iniţialele prenumelui tatălui. Iniţialele prenumelui mamei se înscriu în cazul în care tatăl este necunoscut.
    *3) Se completează naţionalitatea beneficiarilor care pot fi cetăţeni români, ai altor state membre ale UE, SEE sau din Confederaţia Elveţiană.
    *4) Temeiul legal se preia din anexa nr. 1 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016. De exemplu: se va completa "Articolul 17 alin. (1) lit. a)" dacă solicitantul doreşte să desfăşoare în România activităţi incluse în lista I din anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale şi dacă acesta a desfăşurat aceste activităţi în alt stat membru, în ultimii 10 ani, pe o perioadă de 6 ani consecutivi, cu titlu independent.
    *5) Subgrupa ISIC (la nivel de 3 cifre) se preia din anexa nr. 1 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016.
    *6) Se completează cu cifre arabe, de exemplu: 1 mai 2016.
    *7) Se completează, după caz, cu:
    a) informaţii referitoare la retragerea sau pierderea atestatului;
    b) sancţiuni disciplinare sau penale cu caracter profesional;
    c) informaţii solicitate din alte state membre pentru verificarea atestatului;
    d) dacă este cazul, numele şi prenumele împuternicitului, precum şi datele de identitate.

──────────
    Instrucţiuni de completare:
    1. Completarea Registrului se face prin scriere la calculator, cu litere Times New Roman, dimensiunea 12.
    2. Informaţiile necesare pentru completarea coloanelor (1)-(7) se preiau din anexa nr. 1 la Procedura de acordare a accesului, pe baza recunoaşterii automate a experienţei profesionale, pentru persoanele care doresc să exercite în România activităţile cuprinse în anexa IV la Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 695/2016.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016