Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
PROCEDURĂ din 29 septembrie 2017 de modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supuşi înregistrării în registrul comerţului, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social
EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 783 din 3 octombrie 2017
──────────
Aprobată prin Ordinul nr. 2.853 din 29 septembrie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 783 din 3 octombrie 2017.
──────────
1. Prezenta procedură se aplică contribuabililor persoane juridice care, potrivit legii, au obligaţia înregistrării în registrul comerţului şi care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sediul social reprezintă şi domiciliul fiscal;
b) au solicitat înregistrarea menţiunilor privind modificarea sediului social în registrul comerţului.
2. Competenţa de administrare a contribuabililor prevăzuţi la pct. 1 trece la noul organ fiscal începând cu ziua următoare expirării termenului de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrul comerţului a menţiunilor privind modificarea sediului social.
3. În cazul contribuabililor care îşi modifică sediul social, iar adresa noului sediu social este în raza teritorială a organului fiscal în a cărui rază teritorială se află şi ultimul domiciliu fiscal al contribuabilului, schimbarea domiciliului fiscal se face de către Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, după primirea informaţiilor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, cu data înscrierii menţiunii în registrul comerţului.
4. Pentru ceilalţi contribuabili care îşi modifică sediul social, pe baza informaţiilor primite de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală transmite electronic atât organului fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, cât şi organului fiscal în a cărui rază teritorială se află noul sediu social informaţia privind adresa noului sediu social precum şi data înscrierii acestei menţiuni în registrul comerţului.
5. Informaţia privind modificarea sediului social se transmite organelor fiscale implicate în ziua când a fost comunicată de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau cel târziu în a doua zi lucrătoare, în vederea demarării formalităţilor de transfer al dosarului fiscal al contribuabilului.
6. În termen de 12 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrul comerţului a menţiunii privind modificarea sediului social, organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal pregăteşte dosarul fiscal al contribuabilului pentru a fi transferat către organul fiscal în a cărui rază teritorială se află noul sediu social.
7. Dosarul fiscal al contribuabilului va fi însoţit de un exemplar al certificatului de atestare fiscală, precum şi de fişa de evidenţă pe plătitor.
8. Un exemplar al certificatului de atestare fiscală se comunică şi contribuabilului de către organul fiscal emitent.
9. Înainte de a transfera dosarul fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal verifică în Registrul contribuabililor dacă respectivul contribuabil a solicitat modificarea domiciliului fiscal, după modificarea sediului social, prin depunerea formularului 050 „Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului“.
10. Dacă respectivul contribuabil a depus un formular 050 la alt organ fiscal, procedura de transfer al dosarului fiscal se sistează.
11. Dacă respectivul contribuabil nu a făcut o altă solicitare de modificare a domiciliului fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal transferă dosarul fiscal al contribuabilului organului fiscal de la noul sediu social.
12. La împlinirea termenului de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrul comerţului a menţiunii privind modificarea sediului social, Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite electronic, atât organului fiscal de la vechiul domiciliu fiscal, cât şi organului fiscal de la noul domiciliu fiscal, informaţia privind împlinirea termenului legal pentru modificarea competenţei de administrare a contribuabilului.
13. La primirea informaţiei, organul fiscal în a cărui rază teritorială se află noul sediu social înregistrează contribuabilul în evidenţa sa fiscală, iar organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal radiază contribuabilul din evidenţa proprie.
14. Toate documentele emise sau primite în cadrul derulării procedurii se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
15. Dacă pe parcursul derulării procedurii contribuabilul se radiază, compartimentul de specialitate sistează procedura în derulare. În acest sens se întocmeşte un referat motivat, care se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: