Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 29 septembrie 2016  de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene (Anexa 1)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 29 septembrie 2016 de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene (Anexa 1)

EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 868 din 31 octombrie 2016
──────────
    Aprobată de Ordinul nr. 2.809 din 29 septembrie 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 868 din 31 octombrie 2016
──────────


    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale

    1. Rambursarea taxei pe valoarea adăugată, potrivit dispoziţiilor art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile pct. 72 din normele metodologice, către persoanele impozabile nestabilite în România, dar stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, se efectuează potrivit prezentei proceduri.
    2. Competenţa pentru soluţionarea cererilor de rambursare revine, în condiţiile prezentei proceduri, Administraţiei fiscale pentru contribuabili nerezidenţi din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti, prin compartimentul cu atribuţii de administrare a contribuabililor nerezidenţi neînregistraţi în scopuri de TVA, denumit în continuare compartiment de specialitate.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Solicitarea rambursării

    3. Pentru a obţine o rambursare a TVA în România, persoana impozabilă care nu este stabilită în România, denumită în continuare solicitant, adresează pe cale electronică o cerere de rambursare pe care o înaintează statului membru în care este stabilită, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de către statul membru respectiv.
    4. Solicitantul trebuie să furnizeze atât informaţiile din cererea de rambursare, cât şi eventualele informaţii suplimentare/documente solicitate de către compartimentul de specialitate, în condiţiile pct. 9.1 şi 9.3 din prezenta procedură, în limba română sau însoţite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizaţi, potrivit prevederilor art. 8 din Codul de procedură fiscală.
    5.1. Cererile de rambursare primite prin intermediul statului membru de stabilire, care conţin elementele prevăzute la pct. 72 alin. (7)-(12) din normele metodologice, se transmit, cu ajutorul portalului electronic pus la dispoziţie de Direcţia generală de tehnologia informaţiei, compartimentului de specialitate definit la pct. 2.
    5.2. În situaţia în care cererile de rambursare nu conţin elementele prevăzute la pct. 72 alin. (7)-(12) din normele metodologice, se comunică solicitantului, cu ajutorul aplicaţiei informatice, că cererea nu se consideră a fi depusă.
    6.1. Cererile completate conform pct. 72 alin. (7)-(10) şi (12) din normele metodologice şi însoţite de documentaţia prevăzută la alin. (11) de la acelaşi punct sunt înregistrate de compartimentul de specialitate în Registrul de evidenţă a cererilor de rambursare, organizat electronic, potrivit anexei nr. 1 la prezenta procedură.
    6.2. Compartimentul de specialitate atribuie fiecărei cereri un număr de referinţă, număr care se înscrie pe toate documentele referitoare la modul de soluţionare a respectivei cereri de rambursare.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Analiza cererii şi a documentelor ataşate

    7.1. Pentru stabilirea dreptului la rambursare, compartimentul de specialitate verifică, cu ajutorul aplicaţiei informatice, dacă pe parcursul perioadei de rambursare solicitantul a fost înregistrat în scopuri de TVA în România potrivit art. 316 din Codul fiscal.
    7.2. În cazul în care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul a fost înregistrat în scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta procedură, prin care se propune respingerea rambursării TVA. Referatul va fi înaintat spre avizare conducătorului compartimentului de specialitate.
    7.3. Pe baza referatului prin care se propune respingerea rambursării TVA se întocmeşte proiectul deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, prin care se respinge taxa pe valoarea adăugată solicitată. Referatul împreună cu proiectul deciziei de rambursare a TVA se transmit directorului coordonator pentru aprobare.
    7.4. După aprobare, dispoziţiile pct. 16.2 şi pct. 17 din prezenta procedură se aplică în mod corespunzător.
    8. Compartimentul de specialitate analizează documentaţia depusă de solicitant, verificând respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 72 din normele metodologice.
    9.1. În cazul în care compartimentul de specialitate consideră că nu are toate informaţiile relevante pentru a lua o decizie privind cererea de rambursare în totalitatea ei sau privind o parte a acesteia, poate cere, pe cale electronică, informaţii suplimentare, în special de la solicitant, dar şi de la autorităţile competente din statul membru de stabilire, pe parcursul perioadei de 4 luni prevăzute la pct. 72 alin. (21) din normele metodologice.
    9.2. În cazul în care informaţiile suplimentare sunt cerute de la o altă sursă decât solicitantul sau o autoritate competentă dintr-un stat membru, cererea de rambursare se transmite prin mijloace electronice numai dacă destinatarul cererii dispune de astfel de mijloace.
    9.3. Dacă, ulterior transmiterii cererii de informaţii suplimentare, compartimentul de specialitate consideră necesar, se pot solicita alte informaţii suplimentare.
    10. Informaţiile solicitate în conformitate cu pct. 9.1-9.3 din prezenta procedură pot cuprinde depunerea facturii sau a documentului de import respectiv, în original sau în copie, în cazul în care există îndoieli întemeiate cu privire la validitatea sau acurateţea unei anumite cereri. În acest caz, plafoanele prevăzute la pct. 72 alin. (11) din normele metodologice nu se aplică.
    11. Solicitarea de informaţii potrivit pct. 9.1-9.3 din prezenta procedură se face prin completarea şi transmiterea cererilor de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 2, 3 şi 4 la prezenta procedură.
    12.1. În situaţia în care compartimentul de specialitate transmite cererea de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare prin mijloace electronice, destinatarul cererii va confirma electronic data primirii acestei cereri.
    12.2. În situaţia în care din informaţiile deţinute de compartimentul de specialitate rezultă că destinatarul cererii de informaţii suplimentare/alte informaţii suplimentare nu dispune de mijloace electronice, cererea se transmite prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute de art. 47 din Codul de procedură fiscală.
    12.3. Compartimentul de specialitate înscrie în Registrul de evidenţă a cererilor de rambursare data transmiterii către destinatar a cererii, data primirii cererii de către destinatar, precum şi data primirii informaţiilor de către compartimentul de specialitate.
    13. Informaţiile solicitate în temeiul pct. 9.1-9.3 din prezenta procedură trebuie furnizate în termen de o lună de la data la care cererea privind informaţiile suplimentare sau cererea privind alte informaţii suplimentare este primită de persoana căreia îi este adresată. În cazul în care solicitantul nu transmite în termenul respectiv informaţiile suplimentare/alte informaţii suplimentare, prevederile pct. 72 alin. (31) din normele metodologice nu se aplică.
    14. În cazul în care există suspiciuni cu privire la unele facturi de achiziţii de bunuri/prestări de servicii, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul directorului coordonator adjunct, efectuarea unei constatări la faţa locului, potrivit art. 65 din Codul de procedură fiscală, la persoana impozabilă stabilită în România care a emis respectiva factură.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Decizia privind dreptul de rambursare

    15.1. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluţionării cererii de rambursare se consemnează într-un referat prin care se propune rambursarea integrală, rambursarea parţială sau respingerea rambursării TVA. Referatul se avizează de conducătorul compartimentului de specialitate.
    15.2. Pe baza referatului de analiză se întocmeşte proiectul deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin. Referatul împreună cu proiectul deciziei de rambursare a TVA se transmit directorului coordonator pentru aprobare.
    16.1. După aprobarea deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene, se procedează la compensarea cu eventualele obligaţii fiscale neachitate la bugetul general consolidat de respectiva persoană şi la restituirea sumelor aprobate sau a diferenţelor rămase după compensare.
    16.2. Compartimentul de specialitate comunică, de îndată, solicitantului decizia cu privire la rambursarea TVA, însoţită de documentele întocmite pentru stingerea prin compensare/restituire a sumelor, prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute de art. 47 din Codul de procedură fiscală.
    17. Împotriva deciziei de rambursare se poate formula contestaţie la organul fiscal competent, în conformitate cu dispoziţiile art. 272 din Codul de procedură fiscală, în termen de 45 de zile de la data comunicării, potrivit art. 270 alin. (1) din acelaşi act normativ.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Termenul de soluţionare

    18. Termenul de soluţionare a cererilor de rambursare este:
    a) dacă compartimentul de specialitate nu a solicitat informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 4 luni de la data primirii cererii de rambursare;
    b) dacă organul fiscal competent a solicitat informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 2 luni de la data primirii informaţiilor suplimentare solicitate sau în termen de cel mult 2 luni de la data expirării termenului de furnizare a acestor informaţii, în cazul în care nu a primit răspuns la cererea sa de informaţii, dar, în ambele cazuri, nu mai mult de 6 luni de la data primirii cererii de rambursare de la autoritatea competentă din statul membru în care este stabilit solicitantul;
    c) dacă organul fiscal competent a solicitat alte informaţii suplimentare, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 8 luni de la data primirii cererii de rambursare.
    19. În cazul în care cererea de rambursare se aprobă, rambursarea sumei aprobate este efectuată cel târziu în termen de 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la pct. 72 alin. (21) din normele metodologice sau, în cazul în care au fost solicitate informaţii suplimentare sau alte informaţii ulterioare, a termenelor menţionate la pct. 72 alin. (24) din normele metodologice.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Dispoziţii privind plata

    20.1. Rambursarea se efectuează în lei într-un cont bancar din România sau, la cererea solicitantului, în oricare alt stat membru. În acest al doilea caz, eventualele comisioane bancare de transfer sunt reţinute din suma care urmează a fi plătită solicitantului.
    20.2. Rambursarea se efectuează într-un cont bancar deschis pe numele solicitantului sau pe numele altei persoane, în situaţia în care în cererea de rambursare sunt înscrise datele de identificare ale acesteia.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate, ca urmare a stabilirii pro-ratei definitive

    21. Dacă, ulterior primirii unei cereri de rambursare, pro-rata de deducere declarată cu ocazia depunerii solicitării respective se modifică, solicitantul trebuie să rectifice suma solicitată la rambursare sau suma deja rambursată.
    22. Rectificarea sumei solicitate la rambursare sau a sumei deja rambursate reprezintă o majorare sau o reducere a sumei de rambursat.
    23. Rectificarea se poate face astfel:
    23.1. printr-o cerere de rambursare, dacă solicitantul depune respectiva cerere pe parcursul anului care urmează perioadei de rambursare pentru care s-a solicitat rambursarea taxei sau pentru care taxa a fost deja rambursată;
    Exemplu: - Perioada de rambursare: ianuarie-aprilie 2016
    Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 15 august 2016.
    - Perioada de rambursare: iunie-septembrie 2016
    Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 19 mai 2017.
    Dacă în urma calculului pro-ratei definitive, pro-rata de deducere este modificată, solicitantul are obligaţia de a rectifica suma solicitată sau deja rambursată. Astfel, solicitantul modifică pro-rata de deducere cu ocazia depunerii cererii de rambursare pe data de 19 mai 2017.
    23.2. printr-o declaraţie de rectificare, dacă solicitantul nu depune o altă cerere de rambursare pe parcursul anului calendaristic menţionat la pct. 23.1.
    Exemplu: - Perioada de rambursare: ianuarie-aprilie 2016
    Solicitantul depune cerere de rambursare pe data de 15 august 2016 şi o declaraţie de rectificare a pro-ratei pe data de 25 aprilie 2017.
    Dacă în urma calculului pro-ratei definitive, pro-rata de deducere este modificată, solicitantul are obligaţia de a rectifica suma solicitată sau deja rambursată. Deoarece în anul 2016
persoana nestabilită în România a desfăşurat, doar în perioada ianuarie-aprilie, operaţiuni pentru care avea dreptul să solicite rambursarea TVA în condiţiile art. 302 alin. (1) lit. a) din codul fiscal şi întrucât pe parcursul anului 2017 această persoană nu mai depune altă cerere de rambursare, rectificarea se va face printr-o declaraţie de rectificare transmisă electronic, prin intermediul portalului electronic creat de statul membru în care este stabilit solicitantul, declaraţie care a fost depusă pe data de 25 aprilie 2017.
    24.1. Dacă cererea de rambursare depusă înainte de rectificarea sumei TVA a fost deja soluţionată (suma TVA a fost rambursată) şi, ca urmare a rectificării sumei rambursate, rezultă o sumă de rambursat mai mică decât suma deja rambursată, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin, prin care se stabileşte diferenţa de plată dintre taxa deja rambursată şi taxa calculată ca urmare a aplicării pro-ratei definitive.
    24.1.1. Proiectul deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 302 alin. (1) lit. a) din codul fiscal se transmite directorului coordonator pentru aprobare.
    24.1.2. După aprobare, compartimentul de specialitate comunică solicitantului decizia privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute de art. 47 din Codul de procedură fiscală.
    24.1.3. Dacă persoana impozabilă nu restituie diferenţa de taxă în termenul stabilit prin decizie, compartimentul de specialitate aplică în mod corespunzător dispoziţiile art. 302 alin. (3) din Codul fiscal.
    25.1. Dacă cererea de rambursare depusă înainte de rectificarea sumei TVA a fost deja soluţionată (suma TVA a fost rambursată) şi, ca urmare a rectificării sumei rambursate, rezultă o sumă de rambursat mai mare decât suma deja rambursată, compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin care se restituie persoanei impozabile care a beneficiat de rambursare diferenţa dintre taxa calculată ca urmare a aplicării pro-ratei definitive şi taxa deja rambursată.
    25.1.1. Proiectul deciziei privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 302 alin. (1) lit. a) din codul fiscal se transmite directorului coordonator pentru aprobare.
    25.1.2. După aprobare, compartimentul de specialitate comunică solicitantului decizia privind stabilirea diferenţelor de TVA rambursată în condiţiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, prin una dintre modalităţile de comunicare prevăzute de art. 47 din Codul de procedură fiscală.
    26. Dacă cererea de rambursare depusă înainte de rectificarea sumei TVA este în curs de soluţionare (suma TVA nu a fost rambursată), compartimentul de specialitate soluţionează cererea ţinând cont de rectificarea sumei de TVA. Eventualele acte emise anterior pentru soluţionarea cererii de rambursare şi necomunicate persoanei impozabile (referat de analiză, decizie de rambursare a TVA) se desfiinţează în condiţiile art. 50 din Codul de procedură fiscală, noile acte întocmindu-se ţinând cont de modificarea pro-ratei.


    ANEXA 1
    la procedură


                     EVIDENŢA CERERILOR DE RAMBURSARE A TVA


┌────┬──────────────┬──────────────┬─────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬───────────┬────────────┬────────────┬────────────┐
│Nr. │ Denumirea/ │ Codul de │ Data │ Perioada │ Suma │ Pro-rata │ Sumă │ Data │Destinatarul│ Data │
│crt.│ Numele şi │ înregistrare │înregistrării│ de │solicitată│definitivă│rectificată│transmiterii│cererii de │ primirii │
│ │ prenumele │ în scopuri │ cererii de │rambursare│ - lei - │ │ conform │ cererii de │informaţii │ cererii de │
│ │solicitantului│ de TVA sau │rambursare a │ │ │ │ pro-ratei │ informaţii │suplimentare│ informaţii │
│ │ │ codul de │ TVA │ │ │ │definitive │suplimentare│(solicitant,│suplimentare│
│ │ │ înregistrare │ │ │ │ │ - lei - │ │autoritatea │ de către │
│ │ │ fiscală al │ │ │ │ │ │ │competentă │destinatarul│
│ │ │solicitantului│ │ │ │ │ │ │ din SMS, │ acestei │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │altă sursă) │ cereri │
├────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
└────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴───────────┴────────────┴────────────┴────────────┘

    - continuare -

┌────────────┬────────────┬────────────┬───────────────┬─────────────┬─────────┬────────┬────────┬───────────┐
│ Data │ Data │Destinatarul│ Data primirii │Data primirii│ Decizia │ Suma │ Sumă │ Data │
│ primirii │transmiterii│ cererii de │ cererii de │ răspunsului │organului│aprobată│respinsă│efectuării │
│ răspunsului│ cererii de │ alte │alte informaţii│ la cererea │fiscal*) │ - lei -│- lei - │compensării│
│ la cererea │ alte │ informaţii │ suplimentare │ de alte │ │ │ │ şi/sau │
│ de │ informaţii │suplimentare│ de către │ informaţii │ │ │ │restituirii│
│ informaţii │suplimentare│(solicitant,│ destinatarul │suplimentare │ │ │ │ │
│suplimentare│ │autoritatea │acestei cereri │ │ │ │ │ │
│ │ │competentă │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ din SMS, │ │ │ │ │ │ │
│ │ │altă sursă) │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┤
│ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │ 16 │ 17 │ 18 │ 19 │ 20 │
└────────────┴────────────┴────────────┴───────────────┴─────────────┴─────────┴────────┴────────┴───────────┘

──────────
    *) Se va completa cu: A - în cazul cererilor aprobate;
    R - în cazul cererilor respinse;
    P - în cazul cererilor aprobate parţial.
──────────



    ANEXA 2
    la procedură


[SIGLA*)]Ministerul Finanţelor Publice [SIGLA*)]ANAF
         Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
         Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice
         BUCUREŞTI Str. Dimitrie Gerota, nr. 13 sector 2,
                                                            Bucureşti
         Administraţia fiscală pentru Tel: +021 307 57 63
         contribuabili nerezidenţi Fax:
                                                            e-mail:

    Nr.
            ┌───┐
            │ │ CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
            ├───┤
            │ │ CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
            └───┘

      ┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
      │Solicitant │
      │Denumire/Nume, Prenume.............................................│
      │Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Codul de înregistrare fiscală│
      │...................................................................│
      │Ţara de rezidenţă .................................................│
      │Adresa completă în ţara de rezidenţă...............................│
      │...................................................................│
      │Cod poştal.................Telefon.............. e-mail............│
      └───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Prin Cererea dvs. de rambursare nr. .... depusă în data de ............., aferentă anului ........
perioadei .... -...., .............. s-a solicitat rambursarea sumei de .............. lei.
    În vederea soluţionării respectivei solicitări de rambursare, vă rugăm să transmiteţi, la adresa de
mail ............../adresa .........., în termen de cel mult o lună de la data primirii prezentei
cereri, copii scanate ale următoarelor documente/următoarele documente:
    - factura nr. ..... din data .....;
    - documentul de import nr. ..... din data de ......;
    - alte documente (de ex. contract prestări servicii, documente de plată etc.)


                                    Director coordonator,

                                                                   Întocmit, .........

──────────
    *) Notă CTCE:
    Siglele se găsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 868 din 31 octombrie 2016 la pagina 7 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


    ANEXA 3
    la procedură


[SIGLA*)]Ministerul Finanţelor Publice [SIGLA*)]ANAF
         Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
         Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice
         BUCUREŞTI Str. Dimitrie Gerota, nr. 13 sector 2,
                                                            Bucureşti
         Administraţia fiscală pentru Tel: +021 307 57 63
         contribuabili nerezidenţi Fax:
                                                            e-mail:

    Nr.
            ┌───┐
            │ │ CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
            ├───┤
            │ │ CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
            └───┘

      ┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
      │Autoritatea competentă din statul membru în care este stabilit │
      │solicitantul ......................................................│
      │Ţara de rezidenţă .................................................│
      │Adresa completă în ţara de rezidenţă...............................│
      │...................................................................│
      │Cod poştal................ Telefon.............. e-mail............│
      └───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Prin Cererea de rambursare nr. ... din data de ......... aferentă anului ......... perioadei ....-
...., depusă de către ................... Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Cod de înregistrare
fiscală ..............., s-a solicitat rambursarea din România a sumei de ........... lei, în
conformitate cu prevederile Directivei 2008/9/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 de stabilire a
normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoarea adăugată, prevăzută în Directiva 2006/112/CE,
către persoane impozabile stabilite în alt stat membru decât statul membru de rambursare.
    În vederea soluţionării respectivei solicitări de rambursare, vă rugăm să ne comunicaţi, la adresa
de mail ..............., următoarele informaţii:
    ....................................................
    ....................................................


                                          Director coordonator,


                                                                   Întocmit,
                                                                  ...........

──────────
    *) Notă CTCE:
    Siglele se găsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 868 din 31 octombrie 2016 la pagina 8 (a se vedea imaginea asociată).
──────────



    ANEXA 4
    la procedură


[SIGLA*)]Ministerul Finanţelor Publice [SIGLA*)]ANAF
         Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
         Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice
         BUCUREŞTI Str. Dimitrie Gerota, nr. 13 sector 2,
                                                            Bucureşti
         Administraţia fiscală pentru Tel: +021 307 57 63
         contribuabili nerezidenţi Fax:
                                                            e-mail:

         Nr.

            ┌───┐
            │ │ CERERE DE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
            ├───┤
            │ │ CERERE DE ALTE INFORMAŢII SUPLIMENTARE
            └───┘

      ┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
      │Către: (de ex. persoana impozabilă stabilită în România care a emis│
      │factura nr. ........) │
      │...................................................................│
      │...................................................................│
      └───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Prin Cererea de rambursare nr. .... din data de ......... aferentă anului ........... perioadei ...
- ....., depusă de către ............. s-a solicitat rambursarea din România a sumei de .......... lei,
în conformitate cu prevederile Directivei 2008/9/CE a Consiliului din 12 februarie 2008 de stabilire a
normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoarea adăugată, prevăzută în Directiva 2006/112/CE,
către persoane impozabile stabilite în alt stat membru decât statul membru de rambursare.
    În vederea soluţionării respectivei solicitări de rambursare, vă rugăm să transmiteţi, la adresa de
mail ............./adresa .........., în termen de cel mult o lună de la data primirii prezentei cereri,
copii scanate ale următoarelor documente/următoarele documente:
    - factura nr. .... din data .......;
    - documentul de import nr. ...... din data de ..........;
    - alte documente (de ex. contract prestări servicii, documente de plată etc.)


                                     Director coordonator,


                                                            Întocmit,
                                                          .............

──────────
    *) Notă CTCE:
    Siglele se găsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 868 din 31 octombrie 2016 la pagina 9 (a se vedea imaginea asociată).
──────────



    ANEXA 5
    la procedură


[SIGLA*)]Ministerul Finanţelor Publice [SIGLA*)]ANAF
         Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
         Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice
         BUCUREŞTI Str. Dimitrie Gerota, nr. 13 sector 2,
                                                            Bucureşti
         Administraţia fiscală pentru Tel: +021 307 57 63
         contribuabili nerezidenţi Fax:
         Nr. e-mail:

                                                 Aprobat,
                                           Director coordonator,
                                            ..................

                Avizat,
      Şef compartiment specialitate,
          ....................


                      REFERAT PENTRU ANALIZĂ DOCUMENTARĂ

    A. Date de identificare ale persoanei impozabile
      ┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
      │Solicitant │
      │Denumire/Nume, Prenume ............................................│
      │Cod de înregistrare în scopuri de TVA/Codul de înregistrare │
      │fiscală ...........................................................│
      │Ţara de rezidenţă .................................................│
      │Adresa completă în ţara de rezidenţă...............................│
      │Cod poştal ............... Telefon ............ e-mail ............│
      └───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    B. Analiza documentară a cererii de rambursare nr. ..../............... aferentă anului .......
perioadei .......-......, prin care s-a solicitat suma de .......... lei.
    Au fost solicitate următoarele: ..........., de la ........., în data de ......., la care s-a primit
răspuns în data de ............/nu s-a primit răspuns.
    Au fost analizate următoarele: .........................................................
    A fost efectuată cercetare la faţa locului la .................., în perioada ...........
    În urma analizei s-au constatat următoarele: ............................................

    C. Concluzii:
    a) Se propune aprobarea rambursării în sumă de ............ lei.
    b) Se propune respingerea rambursării TVA ............ lei.


                                                                    Întocmit, .........

──────────
    *) Notă CTCE:
    Siglele se găsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 868 din 31 octombrie 2016 la pagina 10 (a se vedea imaginea asociată).
──────────


                                       ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016