Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 29 aprilie 2025  de analizare a dosarelor depuse pentru domeniul patrimoniului cultural imaterial, în vederea acordării indemnizaţiei de merit    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 29 aprilie 2025 de analizare a dosarelor depuse pentru domeniul patrimoniului cultural imaterial, în vederea acordării indemnizaţiei de merit

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 438 din 13 mai 2025
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 2.824 din 29 aprilie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 438 din 13 mai 2025.
──────────
    ART. 1
    Prezenta procedură stabileşte modul de analizare a dosarelor depuse pentru domeniul patrimoniului cultural imaterial, în vederea acordării indemnizaţiei de merit, conform Legii nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizaţiei de merit, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 859/2003 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizaţiei de merit şi a Regulamentului de funcţionare a Comisiei naţionale pentru acordarea indemnizaţiei de merit, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) În vederea acordării indemnizaţiei de merit, potenţialii beneficiari trebuie să fie cetăţeni români care au împlinit vârsta de 60 de ani, cu excepţia persoanelor care beneficiază de pensie de invaliditate.
    (2) Persoana care solicită acordarea indemnizaţiei de merit trebuie să îndeplinească următoarele criterii:
    a) deţinerea titlului onorific de „Tezaur uman viu“;
    b) activitatea deosebită de transmitere şi promovare a elementelor de patrimoniu cultural imaterial către generaţiile următoare;
    c) recunoaşterea de către comunitatea ştiinţifică a activităţii în domeniul patrimoniului cultural imaterial;
    d) deţinerea Ordinului Meritul Cultural, categoria E - „Patrimoniul cultural naţional“, şi/sau a distincţiei de excelenţă oferite de Ministerul Culturii.


    ART. 3
    (1) Pentru acordarea indemnizaţiei de merit, solicitantul depune în format letric la Registratura Ministerului Culturii şi/sau în format electronic la Registratura electronică a Ministerului Culturii, la adresa de e-mail registratura@cultura.ro, următoarele documente:
    a) cerere pentru analizarea dosarului depus pentru domeniul patrimoniului cultural imaterial, în vederea acordării indemnizaţiei de merit, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;
    b) declaraţie privind concordanţa dintre conţinutul formelor letrice şi electronice cuprinse în Dosarul pentru acordarea indemnizaţiei de merit, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
    c) consimţământ informat al persoanei care solicită acordarea indemnizaţiei de merit în domeniul patrimoniului cultural imaterial, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
    d) curriculum vitae, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4;
    e) copia actului de identitate;
    f) recomandarea Ministerului Culturii, prin serviciul public deconcentrat competent teritorial în vederea acordării indemnizaţiei de merit solicitantului;
    g) copia actului care dovedeşte deţinerea titlului de „Tezaur uman viu“ al solicitantului;
    h) copii după diverse diplome, premii la concursuri/festivaluri/ manifestări, colaborări cu instituţii, organizare cursuri, materiale foto/audio/video, apariţii în mass-media, care atestă activitatea deosebită de transmitere şi promovare a elementelor de patrimoniu cultural imaterial către generaţiile următoare;
    i) trei recomandări din partea comunităţii ştiinţifice, respectiv de la instituţii publice de cultură sau specialişti din domeniul patrimoniului cultural imaterial, prin care solicitanţilor să le fie recunoscută activitatea în domeniul patrimoniului cultural imaterial;
    j) copia Ordinului Meritul Cultural, categoria E - „Patrimoniul cultural naţional“, şi/sau a distincţiei de excelenţă oferite de Ministerul Culturii.

    (2) Solicitanţii care nu au împlinit vârsta de 60 de ani şi beneficiază de pensie de invaliditate vor depune la dosar şi o copie legalizată după decizia de pensionare.
    (3) În situaţia în care solicitantul depune dosarul în format letric:
    a) documentaţia prevăzută la alin. (1) lit. a)-c) va purta semnătura olografă a solicitantului, în original;
    b) documentaţia prevăzută la alin. (1) lit. e), g), h) şi j) va fi certificată, pentru conformitate cu originalul, de către solicitant, cu excepţia materialelor foto/audio/video şi apariţiilor în mass-media;
    c) dosarul se transmite şi în format electronic, documentele depuse în format letric fiind fotografiate/scanate.

    (4) În situaţia în care solicitantul depune dosarul doar în format electronic, documentele vor purta semnătura electronică calificată a acestuia, pentru conformitate cu originalul, cu excepţia materialelor foto/audio/video şi apariţiilor în mass-media.

    ART. 4
    (1) Dosarele se depun conform prevederilor art. 3 până la data de 1 mai a fiecărui an. Toate dosarele depuse în acest termen se vor analiza de către secretariat şi Subcomisie, ulterior acestei date, într-o singură sesiune.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în funcţie de numărul de indemnizaţii de merit neatribuite, Ministerul Culturii poate stabili o sesiune suplimentară de depunere a dosarelor în semestrul al II-lea al anului, conform unui calendar care va fi publicat pe site-ul instituţiei.
    (3) Registratura Ministerului Culturii transmite dosarele direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Culturii, care le va înainta secretariatului Subcomisiei de specialitate pentru domeniul culturii, constituită în vederea analizării dosarelor depuse pentru acordarea indemnizaţiei de merit, denumită în continuare Subcomisia.
    (4) Secretariatul Subcomisiei verifică dacă dosarele sunt complete şi certificate conform cu originalul, în raport cu cerinţele prevederilor art. 3.
    (5) În cazul în care constată că dosarul pentru acordarea indemnizaţiei de merit este incomplet, potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2), sau dosarul nu respectă prevederile art. 3 alin. (3), respectiv ale alin. (4), după caz, secretariatul Subcomisiei va returna motivat dosarul solicitantului.
    (6) În situaţia prevăzută la alin. (5), solicitantul poate depune un alt dosar într-o sesiune viitoare.
    (7) Dosarele complete se înaintează de către secretariat Subcomisiei, spre analiză.
    (8) Subcomisia întocmeşte propuneri în vederea acordării indemnizaţiei de merit pentru dosarele care îndeplinesc criteriile legale sau propune respingerea cererii, pentru dosarele cu privire la care constată neîndeplinirea criteriilor legale.

    ART. 5
    (1) În vederea verificării îndeplinirii criteriilor legale, Subcomisia completează o fişă de evaluare, pentru fiecare dosar, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5.
    (2) Pe baza fişelor de evaluare completate potrivit alin. (1), Subcomisia întocmeşte lista de propuneri cu punctajele acordate în ordine descrescătoare.
    (3) Subcomisia înaintează ministrului culturii, prin grija secretariatului, lista cu propunerile pentru acordarea indemnizaţiei de merit, întocmită conform alin. (2), în vederea transmiterii către Comisia naţională pentru acordarea indemnizaţiei de merit, denumită în continuare Comisia, care decide.
    (4) În cazul în care numărul persoanelor care îndeplinesc criteriile prevăzute de art. 2 este mai mare decât numărul de indemnizaţii neatribuite de către Comisie Ministerului Culturii, pentru acordarea de indemnizaţii în domeniul patrimoniului imaterial, Ministerul Culturii va înainta Comisiei lista de propuneri cu ordinea atribuirii acestora, întocmită conform alin. (2), în urma analizei făcute de Subcomisie, care va fi aprobată prin ordin al ministrului culturii.

    ART. 6
    În cazul constatării de către Subcomisie a neîndeplinirii criteriilor prevăzute de art. 2, secretariatul comunică solicitantului respingerea cererii în termen de 10 zile de la data şedinţei Subcomisiei.

    ART. 7
    (1) În vederea acordării indemnizaţiei de merit, datele cu caracter personal ale solicitanţilor care depun cereri vor fi colectate şi prelucrate exclusiv pentru evaluarea cererii şi gestionarea procesului aferent, în conformitate cu cerinţele legale aplicabile. Solicitantul este informat cu privire la necesitatea prelucrării acestor date şi la utilizarea lor strict în scopurile prevăzute.
    (2) Prelucrarea datelor prevăzute la alin. (1) se realizează în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile în materie de protecţie a datelor cu caracter personal, fiind indispensabilă pentru desfăşurarea procedurii administrative asociate acordării indemnizaţiei de merit, asigurând respectarea normelor legale şi a standardelor instituţionale.
    (3) Datele personale colectate în cadrul acestei proceduri nu vor fi dezvăluite unor terţi, cu excepţia persoanelor implicate în derularea procedurii, care vor prelucra aceste date exclusiv în baza unui angajament formal de confidenţialitate şi strict în scopul desfăşurării activităţilor necesare implementării procedurii. De asemenea, datele pot fi divulgate doar în situaţiile în care Ministerul Culturii (operatorul) este obligat să respecte cerinţele impuse de legislaţia în vigoare.
    (4) Drepturile persoanelor vizate, inclusiv dreptul de acces, rectificare, ştergere, restricţionare a prelucrării, opoziţie şi portabilitate, categoriile de date prelucrate, durata şi scopul prelucrării, precum şi alte informaţii relevante privind gestionarea datelor cu caracter personal sunt detaliate în Informarea privind protecţia datelor. Aceasta este disponibilă pe site-ul instituţiei, în secţiunea aferentă publicării prezentei proceduri.

    ART. 8
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 1

    la procedură




    CERERE
    pentru analizarea dosarului depus pentru domeniul patrimoniului
    cultural imaterial, în vederea acordării indemnizaţiei de merit
    Către Ministerul Culturii, în atenţia Subcomisiei de specialitate pentru domeniul culturii, constituită în vederea analizării dosarelor depuse pentru acordarea indemnizaţiei de merit
    Subsemnatul(a), ............., domiciliat/domiciliată în localitatea ................, str. ........... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., sectorul ..........., judeţul ..........., tel. ................, posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ......... nr. ....., eliberat/eliberată de .................. la data de ............, cod numeric personal __/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/, deţinător/deţinătoare al/a titlului „Tezaur uman viu“ conferit de Comisia Naţională pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial în anul __/__/__/__/,
    solicit analizarea dosarului anexat, cu privire la îndeplinirea criteriilor legale, pentru a beneficia de indemnizaţia de merit în domeniul culturii, potrivit Legii nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizaţiei de merit, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 859/2003 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizaţiei de merit şi a Regulamentului de funcţionare a Comisiei naţionale pentru acordarea indemnizaţiei de merit, cu modificările şi completările ulterioare.
    Date de contact:
    Telefon:
    E-mail:
    Numele şi prenumele

┌──────────────────────────┬───────────┐
│Semnătura │Data │
└──────────────────────────┴───────────┘

    NOTĂ:
    Documentul conţine date cu caracter personal ce intră sub incidenţa Regulamentului (UE) 2016/679; diseminarea/manipularea acestui document va fi efectuată cu respectarea cadrului legal invocat.


    ANEXA 2

    la procedură




    DECLARAŢIE
    privind concordanţa dintre conţinutul formelor letrice şi
    electronice cuprinse în Dosarul pentru acordarea indemnizaţiei de merit
    Subsemnatul/Subsemnata, ......................., CNP .............., domiciliat/domiciliată în .................., în calitate de solicitant al indemnizaţiei de merit în domeniul culturii: patrimoniul cultural imaterial, cunoscând prevederile art. 326 cu privire la falsul în declaraţii din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, declar pe propria răspundere că întregul conţinut al formelor letrice şi electronice cuprinse în Dosarul pentru acordarea indemnizaţiei de merit concordă.
    Data:
                                                                                                                   Semnătura:
    NOTĂ:
    Documentul conţine date cu caracter personal ce intră sub incidenţa Regulamentului (UE) 2016/679; diseminarea/manipularea acestui document va fi efectuată cu respectarea cadrului legal invocat.


    ANEXA 3

    la procedură




    CONSIMŢĂMÂNT INFORMAT
    al persoanei care solicită acordarea indemnizaţiei de
    merit în domeniul patrimoniului cultural imaterial
    Subsemnatul(a), ....................., fiul lui/fiica lui ........... şi al/a ............., născut(ă) la data de ......... în localitatea ................., judeţul/sectorul ............, posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria .........., nr. ........., eliberat(ă) de .......... la data de .............., CNP __/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/__/, e-mail ..........., nr. de telefon ..............,
    ţinând cont de prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare,
    având în vedere faptul că pentru acordarea indemnizaţiei de merit în domeniul patrimoniului cultural imaterial sunt necesare prelucrări de date proprii cu caracter personal, în sensul definit de Regulamentul (UE) 2016/679, respectiv operaţiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziţie în orice mod, alinierea sau combinarea, restricţionarea, ştergerea sau distrugerea acestora, vă comunic acordul meu pentru realizarea prelucrărilor de date cu caracter personal de către Ministerul Culturii, pentru formalităţile enumerate anterior.
    Data ...../..../202...
    Semnătura ...............
    NOTĂ:
    Documentul conţine date cu caracter personal ce intră sub incidenţa Regulamentului (UE) 2016/679; diseminarea/manipularea acestui document va fi efectuată cu respectarea cadrului legal invocat.


    ANEXA 4

    la procedură




    CURRICULUM VITAE

┌────────────────┬─────────────────────┐
│ │Inseraţi fotografia. │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Informaţii │ │
│personale │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Nume/Prenume │Numele şi prenumele │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │Număr imobil, nume │
│Adresă(e) │stradă, cod poştal, │
│ │localitate, ţară │
├────────────────┼────────┬────────────┤
│Telefon │Fix: │Mobil: │
├────────────────┼────────┴────────────┤
│E-mail │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Naţionalitate │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Data naşterii │(ziua, luna, anul) │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Sex │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Domeniul │ │
│ocupaţional │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Experienţa │ │
│profesională │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │Menţionaţi separat │
│ │fiecare experienţă │
│Perioada │profesională │
│ │relevantă, începând │
│ │cu cea mai recentă │
│ │dintre acestea. │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Activităţi şi │ │
│responsabilităţi│ │
│principale │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Numele şi adresa│ │
│angajatorului │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Educaţie şi │ │
│formare │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │Menţionaţi separat │
│ │fiecare formă de │
│ │învăţământ şi program│
│Perioada │de formare │
│ │profesională │
│ │absolvite, începând │
│ │cu cel mai recent. │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Calificarea/ │ │
│Diploma obţinută│ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Disciplinele │ │
│principale │ │
│studiate/ │ │
│Competenţe │ │
│profesionale │ │
│dobândite │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Numele şi tipul │ │
│instituţiei de │ │
│învăţământ/ │ │
│furnizorului de │ │
│formare │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │Descrieţi aceste │
│Competenţe şi │competenţe şi │
│aptitudini │indicaţi contextul în│
│artistice │care au fost │
│ │dobândite. │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │Descrieţi aceste │
│Competenţe şi │competenţe şi │
│aptitudini │indicaţi contextul în│
│tehnice │care au fost │
│ │dobândite. │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │Descrieţi aceste │
│Alte competenţe │competenţe şi │
│şi aptitudini │indicaţi contextul în│
│ │care au fost │
│ │dobândite. │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │Includeţi aici orice │
│ │alte informaţii │
│Informaţii │utile, care nu au │
│suplimentare │fost menţionate │
│ │anterior, de exemplu:│
│ │expoziţii, târguri, │
│ │diplome, premii etc. │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Anexe │Enumeraţi documentele│
│ │anexate CV-ului. │
└────────────────┴─────────────────────┘


┌───────────────────┬───────────────────┐
│Semnătura │Data │
│............. │............. │
└───────────────────┴───────────────────┘


    ANEXA 5

    la procedură




    Subcomisia de specialitate pentru domeniul culturii constituită
    în vederea analizării dosarelor depuse pentru acordarea indemnizaţiei de merit
    FIŞĂ DE EVALUARE
    a îndeplinirii criteriilor legale pentru acordarea indemnizaţiei de
    merit în domeniul patrimoniului cultural imaterial prevăzute la art. 2 din procedură
    Numele şi prenumele solicitantului: ...........
    Localitatea/Judeţul: ...........
    Dosar nr. ...................

┌─────────────┬───────┬───────┬──────────┐
│Criterii │Punctaj│Punctaj│Observaţii│
│ │maxim │acordat│ │
├─────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│a) deţinerea │ │ │ │
│titlului │15 │ │ │
│onorific de │puncte │ │ │
│„Tezaur uman │ │ │ │
│viu“ │ │ │ │
├─────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│*b) │ │ │ │
│activitate │ │ │ │
│deosebită de │ │ │ │
│transmitere │ │ │ │
│şi promovare │ │ │ │
│a elementelor│50 de │ │ │
│de patrimoniu│puncte │ │ │
│cultural │ │ │ │
│imaterial │ │ │ │
│către │ │ │ │
│generaţiile │ │ │ │
│următoare │ │ │ │
├─────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│**c) │ │ │ │
│recunoaşterea│ │ │ │
│de către │ │ │ │
│comunitatea │ │ │ │
│ştiinţifică a│20 de │ │ │
│activităţii │puncte │ │ │
│în domeniul │ │ │ │
│patrimoniului│ │ │ │
│cultural │ │ │ │
│imaterial │ │ │ │
├─────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│d) deţinerea │ │ │ │
│Ordinului │ │ │ │
│Meritul │ │ │ │
│Cultural, │ │ │ │
│categoria E -│ │ │ │
│„Patrimoniul │ │ │ │
│cultural │15 │ │ │
│naţional“ şi/│puncte │ │ │
│sau a │ │ │ │
│distincţiei │ │ │ │
│de excelenţă │ │ │ │
│oferite de │ │ │ │
│Ministerul │ │ │ │
│Culturii │ │ │ │
├─────────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │Punctaj│ │ │
│Total │total: │ │ │
│ │100 │ │ │
└─────────────┴───────┴───────┴──────────┘

    * Pentru criteriul specificat la lit. b), acordarea punctajului se face în funcţie de importanţa locală, judeţeană sau naţională a diplomelor/premiilor, numărul de apariţii în mass-media, materialele foto/video, numărul şi calitatea colaborărilor cu instituţii şi a cursurilor susţinute de către solicitant.
    ** Pentru criteriul menţionat la lit. c), acordarea punctajului maxim se va face în funcţie de conţinutul recomandărilor menţionate la art. 3 alin. (1) lit. i) din procedură.
    Punctajul total se calculează prin însumarea punctajelor acordate la criteriile de la lit. a)-d).
    În rubrica Observaţii se va justifica punctajul acordat sub cel maxim.
    Solicitantul care a obţinut un punctaj sub 60 de puncte va fi considerat Respins pentru neîndeplinirea criteriilor pentru acordarea indemnizaţiei de merit.

    Rezultat:
    [ ] Propus pentru acordarea indemnizaţiei de merit
    [ ] Respins pentru neîndeplinirea criteriilor pentru acordarea indemnizaţiei de merit


┌─────┬────────────────────────────────┐
│ │Numele/prenumele membrului │
│Data:│Subcomisiei: │
│ │Semnătura │
└─────┴────────────────────────────────┘


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016