Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 28 iulie 2005  de implementare a Programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 28 iulie 2005 de implementare a Programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii

EMITENT: Agenţia Naţională pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 723 din 10 august 2005
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 140 din 28 iulie 2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 723 din 10 august 2005.
──────────
    1. Obiectivul Programului
    Obiectivul Programului pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii îl constituie promovarea unui sistem formativ care să faciliteze mobilitatea femeilor pe piaţa forţei de muncă şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale acestora în scopul implicării lor în structuri economice private, în contextul problemelor legate de menţinerea echilibrului dintre obligaţiile familiale şi cele profesionale şi al prejudecăţilor existente la nivel local.
    Programul urmăreşte:
    - stimularea autoangajării;
    – dezvoltarea capacităţii şi a spiritului antreprenorial în rândul femeilor;
    – folosirea optimă a capitalului uman oferit de potenţialele femei antreprenor;
    – creşterea gradului de informare despre importanţa antreprenoriatului în rândul femeilor;
    – creşterea numărului de femei antreprenor în cadrul comunităţii de afaceri;
    – dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoaşterea şi gestionarea optimă a resurselor în vederea adaptării rapide la rigorile determinate de globalizarea pieţelor şi de integrarea României în Uniunea Europeană;
    – stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii (IMM), precum şi îmbunătăţirea performanţelor economice ale microîntreprinderilor existente, prin creşterea gradului de pregătire a personalului acestora;
    – accesul egal la economia bazată pe cunoaştere.


    2. Bugetul Programului
    2.1. Pentru realizarea Programului se alocă de la bugetul de stat pe anul 2005 suma de 700.000 RON, defalcată astfel:
    - 650.000 RON pentru finanţarea derulării celor 4 etape ale Programului, după cum urmează:
    ● etapa I - 50.000 RON pentru organizarea campaniilor de informare
    ● etapa II - 400.000 RON pentru organizarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire antreprenorială pe durata a 4 zile în 4 judeţe, Constanţa, Neamţ, Braşov, Bihor şi în municipiul Bucureşti, şi multiplicarea suporturilor de curs
    ● etapa III - 100.000 RON pentru publicarea de broşuri şi ghiduri
    ● etapa IV - 100.000 RON pentru derularea unui sondaj privind antreprenoriatul feminin în România

    – 50.000 RON - la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (ANIMMC), constând în cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea şi evaluarea Programului (cheltuieli materiale şi servicii).


    3. Etapele Programului:
    Programul se va derula în 4 etape, astfel:
    - etapa I - organizarea campaniei de informare, denumită "Zilele femeilor antreprenor", ce se va derula în cadrul reţelei centrelor EURO Info din Constanţa, Iaşi, Braşov, Râmnicu-Vâlcea, Timişoara, Cluj-Napoca şi Galaţi în perioada 25 august-5 octombrie 2005. Caravana zilelor de informare va furniza şi detalii referitoare la locaţiile cursurilor, modalitatea de înscriere (on-line pe site-ul creat în cadrul www.animmc.ro sau e-mail: mihaela.cristea@mimmc.ro, prin poştă ori direct la sediul ANIMMC).
    Evenimentul se va derula pe parcursul unei singure zile pentru fiecare locaţie.
    Agenda evenimentelor va cuprinde:
    ● prezentarea structurilor asociative ale femeilor antreprenor din România;
    ● prezentarea surselor de finanţare ale sectorului IMM derulate de ANIMMC, Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Ministerul Integrării Europene, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii;
    ● prezentarea activităţilor ce se vor derula în cadrul Programului pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor;
    ● promovarea modelelor de succes ale femeilor antreprenor din România (1-3 modele regionale);
    ● organizarea de miniexpoziţii având ca temă realizările femeilor întreprinzător pe plan local.
    ● bursa de contact.


    – etapa a II-a - organizarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire antreprenorială pe durata a 4 zile în cadrul a 5 locaţii. Acestea vor cuprinde o parte teoretică şi una interactivă, după cum urmează:
    ● formalităţi privind înregistrarea şi funcţionarea societăţilor comerciale, persoane fizice, asociaţii familiale, societăţi cooperative. În cadrul acestei tematici vor fi avute în vedere reglementările în domeniu (Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2004, aprobată prin Legea nr. 569/2004, Legea nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfăşoară activităţi economice în mod independent, Hotărârea Guvernului nr. 1.766/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfăşoară activităţi economice în mod independent, Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările ulterioare, Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei etc.);
    ● elaborarea Planului de afaceri, procedura generală de creditare şi solicitare de garanţii pentru creditul solicitat;
    ● noţiuni de contabilitate primară (bilanţ, balanţă, notă de intrare-recepţie, factură, chitanţă);
    ● managementul financiar al întreprinderii - exerciţiu practic;
    ● noţiuni de marketing;
    ● importanţa implementării standardelor de calitate;
    ● surse de finanţare pentru sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii;
    ● accesare surse şi platforme electronice de informare - e-government, ANIMMC, Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Finanţelor Publice etc.;
    ● prezentarea asociaţiilor femeilor de afaceri şi serviciile pe care acestea le asigură membrilor.
    Vor fi acordate certificate care să ateste participarea la cursurile organizate în cadrul Programului.

    – etapa a III-a - elaborarea şi publicarea broşurilor: Managementul afacerilor - noţiuni de bază, Legislaţia română comentată privind înregistrarea firmelor, a persoanelor fizice autorizate şi a asociaţiilor familiale şi societăţilor cooperative, Marketing şi dezvoltarea afacerilor, Ghidul "Mici idei de afaceri" şi Ghidul "Structurile asociative ale femeilor din România şi practica internaţională"
    – etapa a IV-a - derularea unui sondaj privind antreprenoriatul feminin în România, utilizând intervievarea prin telefon asistată de calculator şi publicarea rezultatelor sondajului.


    4. Beneficiarii Programului
    Beneficiază de prevederile Programului: femeile care au cetăţenie română şi care îndeplinesc la data depunerii formularelor de înscriere următoarele criterii de eligibilitate:
    a) au vârsta peste 18 ani;
    b) sunt absolvente a minimum 8 clase;
    c) s-au înscris în Program pe baza Formularului de înscriere ce va fi disponibil pe site-ul ANIMMC la momentul deschiderii Programului.


    5. Procedura de înscriere
    5.1. Pentru etapa I, referitoare la organizarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire antreprenorială, fiecare potenţial beneficiar trebuie să completeze integral Formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură, însoţit de următoarele documente justificative:
    a) copie de pe buletinul/cartea de identitate al/a solicitantului;
    b) copie de pe ultima diplomă de studii;

    5.2. Formularul de înscriere completat, însoţit de documentele justificative, va fi depus personal la sediul ANIMMC din str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, cod poştal 040623, Bucureşti sau transmis prin poştă şi va fi înregistrat în registrul special al Programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM. Formularul de înscriere va fi disponibil pe pagina de Internet la adresa www.animmc.ro.
    5.3. Participantele la cursurile de specializare au obligaţia de a completa Formularul de raportare tehnică prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură, care va fi transmis către ANIMMC pe o perioadă de 3 ani. Primul formular va fi completat şi preluat de către membrii Unităţii de Implementare a Programului, la sfârşitul cursurilor, urmând ca monitorizarea să se facă până cel târziu la data de 30 octombrie a fiecărui an, în perioada 2006-2008, prin transmiterea formularului completat către ANIMMC - Unitatea de Implementare a Programului.
    5.4. Criteriul de selecţie a cursantelor va fi "primul venit, primul servit", în limita a maximum 25 de cursante pentru fiecare locaţie.
    5.5. Perioada de depunere a formularului de înscriere, însoţit de documentele justificative, va fi anunţată pe pagina de Internet, la adresa www.animmc.ro, şi în presă.

    6. Procedura de evaluare şi selecţie a beneficiarilor cursurilor de pregătire antreprenorială
    6.1. Formularele vor fi analizate şi selectate în ordinea datei şi a orei înregistrării în registrul special al Programului, pe baza conformităţii criteriilor de eligibilitate.
    6.2. Lista beneficiarilor eligibili va fi făcută publică prin afişare pe site-ul www.animmc.ro în termen de 10 zile lucrătoare de la expirarea termenului-limită de depunere a formularelor de înscriere.

    7. Constituirea Unităţii de Implementare a Programului (UIP):
    7.1. În vederea implementării corespunzătoare a Programului, în cadrul ANIMMC se va constitui Unitatea de Implementare a Programului (UIP). Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuţiile şi responsabilităţile vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANIMMC.

    8. Organizarea cursurilor de pregătire antreprenorială
    8.1. Cursurile de pregătire antreprenorială se vor desfăşura în locaţiile prezentate la pct. 3, cu importanţă deosebită pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul femeilor. Aceste cursuri de pregătire antreprenorială vor fi organizate pe module.
    8.2. Prin cursurile de pregătire antreprenorială se vor instrui minimum 80 de femei şi maximum 25 de femei per locaţie de curs. Va fi organizată câte o sesiune de curs în fiecare dintre locaţii, cu importanţă deosebită pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul femeilor. Pe parcursul cursurilor participanţii vor dobândi cunoştinţe în management, marketing, dezvoltarea afacerilor, accesarea surselor de finanţare şi legislaţia afacerilor.

    9. Monitorizarea şi evaluarea rezultatelor
    9.1. La sfârşitul acestui program fiecare beneficiar va completa şi va transmite către ANIMMC (UIP), în conformitate cu pct. 5.3, chestionarul de evaluare a Programului primit în cadrul sesiunii de cursuri. Acesta va permite membrilor UIP să obţină date pentru evaluarea anuală a Programului.
    9.2. Pe baza rezultatelor monitorizării derulării Programului şi a evaluării rezultatelor acestuia se va analiza oportunitatea înfiinţării în cadrul reprezentanţelor teritoriale ale ANIMMC a unor birouri de informare şi sprijin pentru înfiinţarea şi dezvoltarea afacerilor, în special pentru femeile antreprenor în scopul iniţierii şi dezvoltării propriei afaceri.

    ANEXA 1

    la procedură
    FORMULAR DE ÎNSCRIERE
    la Programul naţional multianual pe perioada 2005-2008
    pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale
    în rândul femeilor manager din sectorul IMM
    DATE PERSONALE:
    Numele şi prenumele: ...............................................
    Adresa de domiciliu: ...............................................
    ....................................................................
    Telefon: ..........................................................
    E-mail: ...........................................................
    Vârsta ............................................................
    Locul unde doriţi să participaţi la cursuri: ......................
    ÎNTREBĂRI:
    1. Nivelul educaţiei:
    [] Studii gimnaziale
    [] Studii liceale
    [] Studii tehnice/postliceale absolvite (perioada, unitatea de învăţământ, specializarea):
    .....................................................................
    [] Studii universitare absolvite (perioada, unitatea de învăţământ, specializarea):
    ....................................................................

    2. Câte dintre femeile pe care le cunoaşteţi au propria lor afacere?
    ...................................................................

    3. Ce înţelegeţi prin activitate antreprenorială? .................
    4. Care sunt după opinia dumneavoastră principalele calităţi necesare unui antreprenor? Detaliaţi.
    ....................................................................

    5. Vă rugăm să completaţi în tabelul următor datele referitoare la experienţa dumneavoastră profesională:

┌───────────────────┬────────┬─────────┐
│Angajator/Angajat │Funcţia │Perioada │
├───────────────────┼────────┼─────────┤
│ │ │ │
├───────────────────┼────────┼─────────┤
│ │ │ │
├───────────────────┼────────┼─────────┤
│ │ │ │
└───────────────────┴────────┴─────────┘


    6. Aţi încercat vreodată să începeţi o afacere proprie? [] Da [] Nu
    Ce tip de activitate? .................................................
    Ce s-a întâmplat cu această afacere? ..................................

    7. Aveţi o afacere în prezent? [] Da [] Nu
    Ce tip de afacere? ....................................................
    .......................................................................
    .......................................................................

    8. Dacă intenţionaţi să începeţi o afacere sau să o extindeţi pe cea existentă, ce tip de afacere aţi începe/extinde? (Vă rugăm să daţi detalii).
    ......................................................................
    ......................................................................

    9. Daţi următorilor factori note cuprinse între 1 şi 5, nota 5 fiind pentru acel factor care este în opinia dumneavoastră cel mai important în succesul unei afaceri.
    [] Banii [] Educaţia [] Prietenii [] Motivaţia [] Altele

    10. Cum apreciaţi dorinţa dumneavoastră de a începe o afacere proprie sau de a extinde afacerea deja existentă? (Marcaţi doar un singur răspuns).
    [] Nu ştiu [] Medie [] Destul de puternică [] Foarte puternică

    11. Cum aţi auzit de acest program?
    [] Presă [] Radio [] TV [] Altele (prieteni, la serviciu etc.)

    12. La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenorială aţi mai participat?

┌────────────────┬─────────────────────┐
│Cursul │Perioada │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │
├────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │
└────────────────┴─────────────────────┘


    13. În ce stadiu vă aflaţi în legătură cu elaborarea unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriţi să o transformaţi într-o afacere?
    [] Nu am început să lucrez la un plan de afaceri
    [] Am început documentarea (colectarea de materiale şi informaţii) necesară elaborării planului de afaceri
    [] Am început să lucrez la elaborarea planului de afaceri
    [] Am elaborat un plan de afaceri
    [] Am elaborat un plan de afaceri în vederea solicitării unui credit bancar

    14. Sunteţi membră a unei asociaţii a femeilor întreprinzător?
    [] Da
    [] Nu
    [] Sunt interesată de a deveni membră a unei organizaţii a femeilor întreprinzător

    15. De ce sprijin credeţi că aveţi nevoie pentru a începe şi/sau a extinde o afacere?
    [] Instruire generală în domeniul afacerilor
    [] Consultanţă juridică
    [] Consultanţă financiar-contabilă
    [] Consultanţă în marketing
    [] Consultanţă în management
    [] Alt gen de sprijin (specificaţi) ........................

    16. Până în prezent aţi solicitat o finanţare sau un credit bancar?
    [] Dacă da, care a fost rezultatul solicitării? ...............
    [] Am solicitat un credit bancar cu garanţii proprii
    [] Am solicitat un credit bancar cu garanţii de la Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM
    [] Am beneficiat de granturi de la bugetul de stat pentru dezvoltarea afacerii
    [] Nu

    17. Ce v-aţi propus să obţineţi în urma înscrierii în acest program? (Marcaţi un singur răspuns).
    [] Mai multe informaţii
    [] Acces la finanţare
    [] Punerea în practică a ideii de afaceri

    Localitatea: ................ Semnătura aplicantei: .........
    Data: .......................

    ANEXA 2

    la procedură
    FORMULAR DE RAPORTARE TEHNICĂ*)
    pentru Programul naţional multianual pe perioada
    2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale
    în rândul femeilor manager din sectorul IMM
    (Se completează toate rubricile)
    Perioada pentru raportare: anul ...............
    Subsemnata ....., domiciliată în ..., strada ...., telefon: ...., e-mail .....,
    declar pe propria răspundere următoarele:
    – sunt absolventa a .................................................
    [] am/nu am o afacere proprie la data participării la cursurile organizate de către ANIMMC
    [] am/nu am calitatea de administrator al unui IMM
    [] am/nu am calitatea de persoană fizică autorizată/asociaţie familială
    [] sunt/nu sunt membră a unei societăţi cooperative
    Data înregistrării societăţii comerciale/persoană fizică autorizată/asociaţie familială:
    Denumirea ..............................................
    Data ...................................................
    Numărul de înmatriculare în registrul comerţului (după caz) ...........
    Codul unic de înregistrare (după caz) .................................
    Date de raportare tehnică în cazul în care în anul 2005 aveţi o firmă sau în anii următori monitorizării rezultatelor programului aţi iniţiat propria afacere:
    - cifra de afaceri: ............. lei;
    – profitul brut: ................ lei;
    – numărul mediu scriptic anual de personal (după caz): ..........;
    – cheltuielile realizate pentru dezvoltarea afacerii (studii de piaţă, participări la târguri etc.);
    – total ........ lei, din care din ajutoare publice (granturi) ...... lei.

    Semnătura absolventei cursului*) Funcţia (după caz) în cadrul afacerii:
    .....................
    Data semnării: .............
──────────
*) Transmiterea formularului este obligatorie pentru toţi beneficiarii de alocaţii financiare nerambursabile în cadrul prezentului program, pentru o perioadă de 4 ani, începând cu anul 2005.
    ------------
──────────

    --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016