Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
──────────
Conţinută de ORDINUL nr. 260 din 28 ianuarie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 74 din 3 februarie 2020.
──────────
CAP. I
Depunerea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“
ART. 1
(1) Formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ se completează electronic potrivit prevederilor art. 6^1 alin. (5) din Normele metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) şi a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Entităţile au obligaţia ca, înainte de completarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“, să verifice şi să descarce/să solicite unităţii teritoriale a Trezoreriei Statului ultima versiune a formularului electronic respectiv.
ART. 2
(1) Entităţile, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ prin accesarea „Punctului Unic de Acces“ de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug.
(2) După accesarea „Punctului Unic de Acces“ de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug potrivit alin. (1), se selectează opţiunea „Transmitere documente electronice“ şi se depune formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ completat în format .pdf inteligent (cu .xml ataşat), semnat cu semnătura electronică calificată.
CAP. II
Validarea şi procesarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“
ART. 3
Formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ completat şi depus de plătitori parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:
a) validarea formală a formularului: formularul va fi supus unui prim set de validări (format, conţinut standard de identificare şi tip formular etc.):
a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afişat „Indexul“ de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare;
a2) în cazul în care există neconformităţi, sistemul notifică plătitorul referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de acesta;
b) în cazul în care formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ a fost validat potrivit lit. a1), sistemul validează automat conţinutul formularului şi regulile specifice aplicabile şi se procedează astfel:
b1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus este înregistrat în sistem. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) prin care entitatea este informată referitor la validarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ depus. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“;
b2) în cazul în care există erori de validare, formularul depus este declarat invalid de sistem şi nu este înregistrat. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) cu erorile identificate. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“;
c) în cazul în care formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în aplicaţia informatică a Trezoreriei Statului, unde, în urma validărilor specifice procesării plăţilor, se procedează astfel:
c1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus este procesat şi înregistrat conform prevederilor art. 6^2 din Normele metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) şi a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) prin care entitatea este informată referitor la validarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ depus. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“;
c2) în cazul în care există erori de validare, formularul depus este declarat invalid de sistem şi nu este înregistrat. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisa) cu erorile identificate. Entitatea poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii „Vizualizare rapoarte“ - „Notificări“.
CAP. III
Validarea şi procesarea formularului „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ depus de instituţiile publice pilot
ART. 4
(1) Instituţiile publice pilot depun în sistem formularul „Ordin de plată multiplu electronic (OPME)“ în condiţiile art. 6^2 alin. (1) din Normele metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) şi a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente, pe suport hârtie, care se prezintă la ghişeele unităţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului.
(2) Ordinele de plată multiple electronice (OPME) depuse on-line în sistem şi validate potrivit art. 3 lit. b1) sunt verificate din punctul de vedere al concordanţei cu informaţiile din ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente.
(3) În cazul în care în urma verificărilor de la alin. (2) se constată că informaţiile din ordinul de plată multiplu electronic (OPME) corespund cu cele din ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), ordinul de plată multiplu electronic (OPME) este procesat în aplicaţia informatică a Trezoreriei Statului conform art. 3 lit. c) şi se procedează astfel:
a) în cazul îndeplinirii condiţiilor de la art. 3 lit. c1), ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente nu se mai procesează;
b) în cazul art. 3 lit. c2) se procesează ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente ordinului de plată multiplu electronic (OPME) declarat invalid.
(4) În cazul în care în urma verificărilor de la alin. (2) se constată diferenţe între ordinul de plată multiplu electronic (OPME) şi ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) aferente, unitatea Trezoreriei Statului nu procesează ordinul de plată multiplu electronic (OPME), acesta considerându-se respins. Instituţia publică pilot primeşte o recipisă prin care se comunică mesajul: „OPME nr. ..... nu a fost procesat“. În această situaţie unitatea Trezoreriei Statului procedează la procesarea ordinelor de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) depuse pe suport hârtie, aferente ordinului de plată multiplu electronic (OPME) respins.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: