Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 24 noiembrie 2016  de comunicare a actelor administrative fiscale, a actelor de executare şi a altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 24 noiembrie 2016 de comunicare a actelor administrative fiscale, a actelor de executare şi a altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanţă

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI ADMINISTRAŢIEI PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 970 din 5 decembrie 2016
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 3.097 din 24 noiembrie 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 970 din 5 decembrie 2016
──────────

    CAP. I
    Reguli generale privind comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă

    ART. 1
    Mijloace electronice prin care se poate realiza comunicarea
    (1) Organele fiscale locale pot opta pentru comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local către contribuabil prin următoarele mijloace electronice de transmitere la distanţă:
    a) fax;
    b) e-mail (căsuţă de poştă electronică);
    c) platformă de contact pusă la dispoziţie de către organele fiscale locale.
    (2) Comunicarea prin mijloace electronice a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local conform alin. (1) lit. b) se poate realiza doar dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) organul fiscal local deţine un certificat calificat;
    b) contribuabilul persoană juridică deţine un certificat calificat;
    c) contribuabilul se obligă să transmită un e-mail de confirmare a primirii actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local, în cel mult 3 zile lucrătoare de la primire.
    (3) Actele administrative fiscale, actele de executare şi alte acte emise de organul fiscal local se consideră comunicate şi în cazul în care contribuabilul nu îndeplineşte condiţia de la alin. (2) lit. c), dar se îndeplineşte procedura prevăzută la art. 6.
    (4) Mijloacele de transmitere la distanţă prevăzute la alin. (1) ce urmează a fi utilizate de către organul fiscal local pentru comunicarea actelor administrative fiscale, a actelor de executare şi a altor acte emise de organul fiscal local către contribuabili şi stabilirea procedurii, în funcţie de condiţiile specifice, se aprobă prin hotărâre a autorităţii deliberative şi se publică şi pe pagina de internet a organului fiscal local.
    ART. 2
    Opţiunea contribuabilului pentru utilizarea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă
    (1) Pentru a putea utiliza mijloacele electronice de transmitere a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local, contribuabilii trebuie să opteze, pe baza unei cereri adresate organului fiscal local, prin indicarea, după caz, a numărului de fax, a adresei de email, pentru mijloacele de comunicare prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. a) sau b), respectiv prin utilizarea numelui de utilizator şi a parolei puse la dispoziţie de către organul fiscal local sau prin utilizarea unui certificat digital calificat, după caz, pentru mijlocul de comunicare prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. c).
    (2) Cererea prevăzută la alin. (1) se depune, în scris, personal, la registratura organului fiscal local şi va conţine inclusiv adresa de corespondenţă a contribuabilului. Organul fiscal local comunică, în scris, contribuabilului luarea în evidenţă a solicitării şi data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.
    (3) În cazul în care contribuabilul a optat pentru unul dintre mijloacele de transmitere la distanţă prevăzute la alin. (1), acesta îşi asumă răspunderea pentru asigurarea mentenanţei echipamentelor proprii prin care se realizează primirea informaţiilor, precum şi pentru păstrarea confidenţialităţii credenţialelor utilizate. Organul fiscal local nu răspunde pentru interceptarea informaţiilor transmise prin mijloacele de transmitere la distanţă prevăzute la alin. (1) de către persoane neautorizate.
    ART. 3
    Modificarea opţiunilor privind comunicarea prin mijloace electronice şi renunţarea la serviciul de comunicare prin mijloace electronice
    (1) Contribuabilii pot opta pentru modificarea sau renunţarea la comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice, pe bază de cerere, în scris, depusă la registratura organului fiscal local.
    (2) Organul fiscal local comunică, în scris, contribuabilului luarea în evidenţă a solicitării de la alin. (1) şi data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice de transmitere la distanţă pentru care a optat. În cazul renunţării la utilizarea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă, organul fiscal local comunică, în scris, contribuabilului data de la care se utilizează celelalte forme de comunicare prevăzute de lege.
    ART. 4
    Gratuitatea serviciilor de comunicare prin mijloace de transmitere la distanţă
    Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă furnizate de către organele fiscale locale sunt gratuite.

    CAP. II
    Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi a altor acte emise de organul fiscal local

    ART. 5
    Comunicarea prin fax
    (1) Comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local se realizează de către acesta la numărul de fax indicat de către contribuabil.
    (2) Comunicarea se consideră realizată la data şi ora raportului de transmitere emis de către fax-ul de pe care s-a realizat comunicarea.
    (3) Raportul de transmitere reprezintă dovada comunicării. Raportul de transmitere se arhivează, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.
    ART. 6
    Comunicarea prin e-mail
    (1) Comunicarea prin e-mail a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local se realizează de către acesta la adresa de e-mail indicată de contribuabil.
    (2) Comunicarea se consideră realizată la data primirii unui e-mail de confirmare, de pe adresa de e-mail unde a fost transmis actul administrativ fiscal, actul de executare sau altor acte emise de organul fiscal local.
    (3) În cazul persoanelor juridice, e-mailul de confirmare trebuie să fie însoţit de semnătură electronică extinsă bazată pe un certificat calificat.
    (4) Confirmarea de primire trebuie comunicată de contribuabil în cel mult 3 zile lucrătoare de la primirea e-mailului. În cazul în care contribuabilul confirmă primirea, data comunicării este data transmiterii de către contribuabil a emailului de confirmare.
    (5) În cazul în care contribuabilul nu transmite e-mail-ul de confirmare a primirii conform alin. (2) şi (3), în termenul prevăzut la alin. (4), actul administrativ fiscal, actul de executare sau alt act emis de organul fiscal local se consideră comunicat după expirarea unui termen de 15 zile calendaristice, calculat de la data comunicării e-mailului de către organul fiscal local.
    (6) În situaţia prevăzută la alin. (5) organul fiscal local întocmeşte un proces-verbal de comunicare care se semnează cu semnătură electronică extinsă bazată pe un certificat calificat sau în format fizic, cu semnătură olografă.
    (7) Confirmarea de primire prevăzută la alin. (2) şi (3), după caz, respectiv procesul-verbal de comunicare prevăzut la alin. (6) se arhivează, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.
    ART. 7
    Comunicarea prin platforma de contact
    (1) În cazul în care organul fiscal local a optat, în condiţiile art. 1, pentru dezvoltarea unei platforme de contact, contribuabilul, în baza cererii depuse la organul fiscal local, poate opta pentru comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local prin platforma de contact.
    (2) Platforma de contact constă în punerea la dispoziţia contribuabililor a unei aplicaţii informatice prin intermediul căreia se efectuează comunicarea electronică a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local.
    (3) Contribuabilul se autentifică în cadrul platformei de contact prin oricare dintre următoarele mijloace:
    a) certificate calificate;
    b) credenţiale de tip: nume/parolă.
    (4) În cazul prevăzut la alin. (3) lit. a) organul fiscal local comunică contribuabilului, în scris, luarea în evidenţă şi data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.
    (5) În cazul prevăzut la alin. (3) lit. b), organul fiscal local comunică contribuabilului, în scris, luarea în evidenţă, informaţiile necesare autentificării în platforma de contact, precum şi data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.
    (6) În cazul comunicării prin platforma de contact a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local acestea se consideră comunicate în termen de 15 zile de la data punerii la dispoziţie a documentului de către organul fiscal local în spaţiul virtual personal din cadrul platformei de contact Numărul de intrare/ieşire electronic şi data punerii la dispoziţia contribuabilului a actului administrativ fiscal, actului de executare sau altui act emis de organul fiscal local pus la dispoziţie în spaţiul virtual personal sunt înscrise în Registrul documentelor electronice.
    (7) Înscrierile în Registrul documentelor electronice reprezintă dovada comunicării şi se arhivează, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.
    (8) Procedura detaliată privind modalitatea de identificare, înregistrarea şi accesul contribuabilului la platforma de contact se aprobă prin hotărâre a autorităţii deliberative şi se publică şi pe pagina de internet a organului fiscal local.
    ART. 8
    Confidenţialitatea şi acordul contribuabilului cu privire la prelucrarea automată a datelor cu caracter personal
    (1) Prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, sunt aplicabile prezentei proceduri.
    (2) Acordul contribuabilului pentru folosirea datelor sale personale în scopul acordării accesului la serviciile de comunicare prin mijloace electronice se consideră a fi implicit prin înregistrarea la organul fiscal local a cererii de comunicare prin mijloace electronice a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local.
    (3) Schimbul de date realizat între organul fiscal local sau autoritatea administrativ-teritorială şi contribuabili trebuie să îndeplinească cerinţe standard de integritate şi confidenţialitate potrivit protocolului HTTPS.
    ART. 9
    Servicii electronice suplimentare
    În cazul în care organul fiscal local poate furniza servicii electronice suplimentare celor detaliate la art. 1-8, atunci procedura de furnizare a acestora se aprobă prin hotărâre a autorităţii deliberative şi se publică pe pagina de internet a organului fiscal local sau a unităţii administrativ-teritoriale.

                                    -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016