Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 24 martie 2020  de înregistrare a contractelor de fiducie, de organizare şi funcţionare a Registrului central al fiduciilor, precum şi a modelului şi conţinutului formularului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 24 martie 2020 de înregistrare a contractelor de fiducie, de organizare şi funcţionare a Registrului central al fiduciilor, precum şi a modelului şi conţinutului formularului "Declaraţie de înregistrare a contractelor de fiducie"

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 255 din 27 martie 2020
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 816 din 24 martie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 255 din 27 martie 2020.
──────────
    1. Prezenta procedură se aplică contribuabililor care, potrivit prevederilor art. 780 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, deţin calitatea de fiduciar şi au obligaţia, sub sancţiunea nulităţii absolute, de a înregistra contractele de fiducie şi modificările acestora la organul fiscal competent.
    2. Organul fiscal central competent este organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală sunt înregistraţi ca plătitori de impozite, taxe şi contribuţii contribuabilii care deţin calitatea de fiduciar.
    3. (1) Pentru înregistrarea contractului de fiducie, fiduciarul depune în termen de o lună de la data încheierii contractului de fiducie „Declaraţia de înregistrare a contractelor de fiducie“, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, denumită în continuare declaraţie, însoţită de o copie a contractului de fiducie. Conformitatea cu originalul a copiei se efectuează de către fiduciar prin înscrierea menţiunii „conform cu originalul“ şi prin semnătura acestuia.
    (2) Declaraţia se completează în două exemplare, din care un exemplar se depune la organul fiscal competent, iar celălalt exemplar se păstrează de către fiduciar.
    (3) Declaraţia, însoţită de copia contractului de fiducie, se depune direct la registratura organului fiscal central competent, prin poştă sau prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

    4. Modificarea sau încetarea contractului de fiducie se înregistrează de fiduciar la organul fiscal central competent, în termen de o lună de la data producerii, prin depunerea declaraţiei, având bifată în formular căsuţa „Modificare“ sau „Încetare“, după caz, însoţită de documentele justificative.
    5. (1) Data înregistrării contractului de fiducie, a modificărilor ulterioare sau a încetării acestuia este data înregistrării declaraţiei la organul fiscal central competent, data poştei sau data înregistrării acesteia pe portal, astfel cum rezultă din mesajul electronic de confirmare, după caz.
    (2) Dovada înregistrării la organul fiscal central competent a contractului de fiducie, a modificărilor ulterioare sau a încetării acestuia este:
    a) un exemplar al declaraţiei având înscrise numărul şi data înregistrării la organul fiscal - pentru declaraţiile depuse direct la registratura organului fiscal central competent;
    b) un exemplar al declaraţiei, însoţită de confirmarea de primire semnată de reprezentantul organului fiscal competent - pentru declaraţiile transmise prin poştă la organul fiscal central competent;
    c) un exemplar al declaraţiei, însoţită de mesajul electronic de confirmare - pentru declaraţiile depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.


    6. Compartimentul cu atribuţii în domeniul gestionării registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal central competent, denumit în continuare compartiment de specialitate, organizează evidenţa contractelor de fiducie în Registrul central al fiduciilor, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.
    7. (1) Compartimentul de specialitate verifică concordanţa informaţiilor înscrise în declaraţie cu cele din copia contractului de fiducie.
    (2) Înregistrarea în Registrul central al fiduciilor se efectuează de către compartimentul de specialitate în maximum 5 zile de la data depunerii declaraţiei.

    8. Declaraţia şi documentele depuse de fiduciar în format hârtie se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului, iar formatul electronic, în arhiva de documente electronice.
    9. Registrul central al fiduciilor se gestionează la nivel central, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de către Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
    10. Activităţile legate de aplicarea art. 19 alin. (8) şi (12) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, se realizează de către Direcţia generală de informaţii fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    ANEXA 1

    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    la procedură
    REGISTRUL CENTRAL AL FIDUCIILOR
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016