Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 24 mai 2018  pentru acordarea licenţei pentru transport urban cu metroul    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 24 mai 2018 pentru acordarea licenţei pentru transport urban cu metroul

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 482 din 12 iunie 2018
──────────
    Aprobată prin Hotărârea nr. 361 din 24 mai 2018, publicată în Monitorul oficial, Partea I, nr. 482 din 12 iunie 2018.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Pentru a efectua activitatea de transport urban de călători cu metroul, operatorii economici din România, cu capital de stat sau privat, trebuie să solicite la OLFR eliberarea unei licenţe pentru transport urban cu metroul.
    (2) Pentru a obţine licenţă pentru transport urban cu metroul, operatorul economic trebuie să facă dovada că în actul constitutiv activitatea principală este transporturi urbane, suburbane şi metropolitane de călători, conform CAEN rev. 2 - cod 4931.

    ART. 2
    Licenţa pentru transport urban cu metroul este un document cu regim special, nominal şi netransmisibil.

    ART. 3
    Licenţa dă dreptul operatorului economic ca, în calitate de operator de transport urban cu metroul, să efectueze servicii de transport urban de călători cu metroul.

    ART. 4
    OLFR poate acorda o licenţă temporară pentru transport urban cu metroul, valabilă pentru o perioadă de cel mult 12 luni.

    CAP. II
    Cerinţe pentru obţinerea licenţei pentru transport urban cu metroul
    ART. 5
    (1) Licenţa pentru transport urban cu metroul se poate obţine de către operatorii economici care dovedesc, înainte de începerea activităţii, că îndeplinesc cumulativ cerinţele referitoare la:
    a) onorabilitate;
    b) capacitate financiară;
    c) competenţă profesională;
    d) acoperirea riscurilor de răspundere civilă.

    (2) Operatorul economic care solicită obţinerea unei licenţe trebuie să furnizeze OLFR informaţiile şi documentele pentru dovedirea îndeplinirii cerinţelor prevăzute la alin. (1).

    ART. 6
    Cerinţele în materie de onorabilitate se consideră îndeplinite dacă:
    a) operatorul economic nu se află în procedură de faliment sau de lichidare;
    b) operatorul economic şi persoana responsabilă cu administrarea societăţii nu au suferit o condamnare penală gravă, inclusiv pentru fapte de participare la activităţi ale unei organizaţii criminale, pentru corupţie, pentru fraudă şi/sau pentru spălare de bani, pentru infracţiuni comise în domeniul comercial; nu au suferit o condamnare pentru infracţiuni grave stabilite în legislaţia specifică aplicabilă în domeniul transporturilor; nu au fost sancţionaţi pentru încălcări grave sau repetate cu privire la îndeplinirea obligaţiilor impuse de legislaţia socială şi/sau legislaţia muncii, inclusiv obligaţiile impuse de protecţia muncii şi de legislaţia privind asigurările de sănătate; nu au înscrise informaţii în cazierul fiscal.


    ART. 7
    (1) Cerinţele în materie de capacitate financiară se consideră îndeplinite dacă operatorul economic dovedeşte că poate face faţă obligaţiilor sale reale şi potenţiale pe o perioadă de minimum 12 luni.
    (2) În scopul verificării îndeplinirii cerinţelor prevăzute la alin. (1), operatorul economic trebuie să furnizeze informaţii şi date cu privire la:
    a) resurse financiare disponibile cuprinzând depozite bancare, avansuri subscrise în cont curent şi împrumuturi;
    b) fonduri şi active imobilizate cu titlu de garanţie;
    c) capital de exploatare;
    d) cheltuieli importante cuprinzând plăţi în avans pentru achiziţia de vehicule, terenuri, clădiri, instalaţii şi material rulant;
    e) datorii asupra patrimoniului societăţii;
    f) datorii la bugetul general consolidat al statului.

    (3) Se consideră că operatorul economic nu are capacitate financiară şi în cazul în care pentru activitatea desfăşurată înregistrează arierate substanţiale sau recurente la bugetul general consolidat al statului.

    ART. 8
    Cerinţele în materie de competenţă profesională se consideră îndeplinite dacă:
    a) operatorul economic dispune de structuri organizatorice adecvate pentru exercitarea unui control operaţional şi a unei monitorizări sigure şi eficace a tipului de servicii specificate în licenţă;
    b) personalul său responsabil cu respectarea cerinţelor privind siguranţa este pe deplin calificat, autorizat şi apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru domeniul său de activitate;
    c) personalul său şi organizaţia pot asigura un grad ridicat de securitate a serviciilor publice care urmează a fi prestate, prin implementarea şi menţinerea unui sistem de management al calităţii certificat de un organism acreditat.


    ART. 9
    Cerinţele în materie de acoperire financiară privind răspunderea civilă se consideră îndeplinite dacă operatorul economic dispune de o garanţie bancară eliberată de una sau mai multe bănci sau de un contract de asigurare încheiat, în condiţiile legii, cu societăţile care deţin autorizaţie de funcţionare pentru acoperirea răspunderii sale civile în caz de accidente/incidente produse în cadrul serviciilor de transport urban de călători cu metroul pentru care a solicitat licenţa.

    ART. 10
    În vederea obţinerii licenţei este necesară depunerea la OLFR a unei cereri însoţite de documente din care să reiasă îndeplinirea cerinţelor prevăzute la art. 5 alin. (1).

    CAP. III
    Acordarea şi valabilitatea licenţei pentru transport urban cu metroul
    ART. 11
    (1) Dosarul care stă la baza deciziei de acordare a licenţei este constituit din următoarele documente:
    a) cerere de obţinere a licenţei - conform modelului-cadru din anexa A la prezenta procedură pentru acordarea licenţei pentru transport urban cu metroul;
    b) certificat de înregistrare ca persoană juridică română la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
    c) certificat constatator valabil, emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, din care să reiasă că activitatea principală, conform CAEN rev. 2, este transporturi urbane, suburbane şi metropolitane de călători - cod 4931; certificatul trebuie să conţină informaţii referitoare la datele de identificare ale operatorului economic, durata de funcţionare declarată, capitalul social, asociaţi/acţionari, administratori/persoane împuternicite, cenzori, auditori, subunităţi/alte sedii secundare, activităţi autorizate, insolvenţă/faliment, precum şi actul constitutiv al societăţii;
    d) certificate de cazier judiciar şi cazier fiscal pentru operatorul economic şi pentru persoana responsabilă cu administrarea acestuia;
    e) declaraţie, prin reprezentant legal, referitoare la faptul că operatorul economic nu a fost sancţionat pentru încălcări grave sau repetate cu privire la îndeplinirea obligaţiilor impuse de legislaţia socială şi/sau legislaţia muncii, inclusiv obligaţiile impuse de protecţia muncii şi de legislaţia privind asigurările de sănătate;
    f) certificat de atestare fiscală eliberat de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală din care să reiasă situaţia datoriilor operatorului economic faţă de bugetul general consolidat al statului;
    g) situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar precedent, însoţite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz;
    h) un plan financiar sau un buget de venituri şi cheltuieli pentru anul în care se solicită licenţa şi pentru următoarele 12 luni şi care să conţină informaţii privind resursele financiare disponibile, inclusiv soldul bancar, provizioane pentru descoperire de cont şi împrumuturi, fonduri şi active disponibile cu titlu de garanţie, capitalul circulant, costuri relevante, inclusiv costuri de achiziţie a vehiculelor, a terenurilor, a clădirilor, a instalaţiilor şi a materialului rulant, sarcini instituite asupra activelor societăţii, impozite şi contribuţii la asigurările sociale, respectiv nivelul restanţelor; operatorul economic poate prezenta un raport de audit financiar din care să reiasă că va fi în măsură să îndeplinească obligaţiile sale prezente şi potenţiale, stabilite pe bază de ipoteze realiste, pe o perioadă de 12 luni;
    i) organigrama operatorului economic din care să reiasă că acesta posedă o structură organizatorică funcţională şi dispune de personal cu experienţa şi cunoştinţele necesare pentru exercitarea unui control operaţional şi a unei monitorizări sigure şi eficace a tipului de serviciu de transport solicitat;
    j) lista cuprinzând numele responsabililor atestaţi, desemnaţi cu atribuţii în organizarea şi conducerea activităţii de transport urban cu metroul şi siguranţa circulaţiei, în care se vor menţiona, pentru fiecare persoană, numărul şi data documentului în baza căruia se face dovada că este angajat al societăţii, precum şi numărul şi data emiterii atestatului;
    k) copie a atestatelor eliberate de Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română responsabililor desemnaţi cu atribuţii în organizarea şi conducerea activităţii de transport urban cu metroul şi siguranţa circulaţiei;
    l) declaraţie-angajament pe propria răspundere a persoanei responsabile cu administrarea operatorului economic din care să reiasă că, pe perioada de valabilitate a licenţei, acesta va dispune de personal cu funcţii în siguranţa circulaţiei pe deplin calificat, autorizat şi apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru domeniul său de activitate;
    m) document privind stadiul implementării sistemului de management al calităţii, eliberat de către un organism acreditat;
    n) declaraţie-angajament pe propria răspundere a persoanei responsabile cu administrarea operatorului economic din care să reiasă că, pe perioada de valabilitate a licenţei, acesta va dispune şi va utiliza vehicule pentru transportul călătorilor, cu caracteristicile tehnice şi de dotare impuse de actele normative în vigoare şi de prescripţiile privind siguranţa circulaţiei, securitatea transporturilor şi calitatea serviciilor de transport;
    o) o garanţie bancară eliberată de una sau mai multe bănci sau copia contractului de asigurare încheiat, în condiţiile legii, cu societăţile de asigurare care deţin autorizaţie de funcţionare, pentru acoperirea răspunderii sale civile în caz de accidente/incidente produse în timpul furnizării serviciilor de transport urban de călători cu metroul pe care le efectuează, în special în ceea ce priveşte călătorii şi terţii;
    p) declaraţie-angajament a persoanei responsabile cu administrarea operatorului economic prin care se obligă ca, pe perioada de valabilitate a licenţei, să anunţe OLFR despre orice modificare a datelor din documentele care au stat la baza acordării/reexaminării/modificării licenţei, precum şi data începerii/întreruperii/reînceperii activităţii;
    q) dovada achitării tarifului aferent activităţii de acordare a licenţei.

    (2) Lista documentelor pe care operatorul economic este obligat să le depună la dosar alături de cererea de acordare a licenţei se publică pe propria pagină web a OLFR. La cerere, operatorul economic poate primi în scris de la OLFR lista documentelor pe care are obligaţia să le depună pentru a fi evaluate în vederea acordării licenţei.
    (3) OLFR poate solicita orice alt document relevant pentru dovedirea îndeplinirii cerinţelor impuse.
    (4) Toate documentele aflate în componenţa dosarului de acordare a licenţei trebuie să fie prezentate în limba română. În cazul în care unele documente sunt emise într-o limbă străină, acestea se depun la dosar în copie, însoţită de traducerea efectuată de un traducător autorizat.
    (5) Toate documentele emise de alte instituţii şi pe care operatorul economic le depune în copie la dosar trebuie să conţină înscrisul „conform cu originalul“.

    ART. 12
    (1) Acordarea licenţei pentru transport urban cu metroul se face de către OLFR după verificarea documentaţiei şi constatarea îndeplinirii cerinţelor prevăzute la art. 5 alin. (1), în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii dosarului cu documentaţia completă, dar nu mai mult de 90 de zile lucrătoare de la data când i-au fost prezentate toate informaţiile relevante.
    (2) Decizia de acordare a licenţei se comunică în scris operatorului economic.
    (3) Dacă documentaţia depusă nu este completă, în termen de 10 zile lucrătoare de la primire, OLFR solicită completarea dosarului.
    (4) Dacă operatorul economic nu depune documentaţia completă în termen de 45 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii de obţinere a licenţei, OLFR notifică acestuia decizia motivată de neacordare a licenţei.

    ART. 13
    (1) Dacă dosarul este complet, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea tuturor documentelor, OLFR efectuează o vizită de evaluare la sediul operatorului economic.
    (2) În cazul în care pe parcursul vizitei de evaluare se constată existenţa unor neconformităţi, OLFR acordă un termen de 15 zile lucrătoare pentru eliminarea acestora.
    (3) În cazul în care operatorul economic nu a eliminat neconformităţile sau nu a transmis dovada rezolvării acestora în termenul stabilit, OLFR decide să nu acorde licenţa.
    (4) În cazul în care operatorul economic a eliminat neconformităţile în termenul stabilit, OLFR eliberează licenţa.

    CAP. IV
    Modificarea licenţei pentru transport urban cu metroul
    ART. 14
    (1) Operatorul economic care deţine o licenţă pentru transport urban cu metroul poate solicita modificarea acesteia.
    (2) Documentaţia depusă pentru modificarea licenţei trebuie să fie însoţită şi de documente din care să reiasă efectuarea plăţii tarifului aferent acestei activităţi.

    ART. 15
    (1) În cazul unei modificări de natură să îi afecteze situaţia juridică, operatorul economic anunţă OLFR, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intervenirii acestei modificări, care decide dacă este oportun ca acesta să solicite o nouă licenţă.
    (2) OLFR decide dacă operatorul de transport urban cu metroul poate să îşi continue activitatea o perioadă de timp, până la reexaminarea în vederea acordării vizei periodice, fără a solicita obţinerea unei noi licenţe, chiar dacă şi-a modificat situaţia juridică conform alin. (1), dar nu este afectată siguranţa circulaţiei. În acest caz decizia trebuie motivată.

    ART. 16
    (1) Dacă operatorul de transport urban cu metroul îşi modifică situaţia juridică prin fuziune sau preluare, OLFR acordă o nouă licenţă, cu respectarea prevederilor prezentei proceduri.
    (2) Acordarea unei noi licenţe pentru cazul prevăzut la alin. (1) se face după verificarea îndeplinirii cerinţelor pentru acordare, pe baza unei solicitări scrise a operatorului de transport urban cu metroul şi depunerii unei documentaţii privind completarea dosarului de acordare a licenţei.

    CAP. V
    Verificarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei în vederea acordării vizei periodice
    ART. 17
    Verificarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei se face la fiecare 2 ani prin acţiuni de reexaminare în vederea acordării vizei periodice.

    ART. 18
    (1) Cu cel puţin 45 de zile lucrătoare înainte de expirarea perioadei de 2 ani de la acordarea licenţei sau de la reexaminarea anterioară, operatorul de transport urban cu metroul are obligaţia de a solicita în scris OLFR acordarea vizei periodice.
    (2) Pentru reexaminarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei, operatorul de transport urban cu metroul este obligat să transmită OLFR, odată cu cererea de acordare a vizei periodice, documentele care au suferit modificări sau a căror valabilitate a expirat şi documente noi, precum şi dovada plăţii tarifului aferent pentru reexaminarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei.

    ART. 19
    (1) După evaluarea documentelor transmise, dacă acestea nu prezintă neconformităţi şi corespund cerinţelor impuse, OLFR efectuează o vizită de evaluare la sediul operatorului de transport urban cu metroul pentru a verifica la faţa locului îndeplinirea cerinţelor privind acordarea vizei periodice.
    (2) Dacă, la evaluarea documentelor transmise de operator, se constată existenţa unor neconformităţi privind îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării licenţei, OLFR notifică în acest sens operatorul de transport urban cu metroul în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
    (3) Dacă operatorul de transport urban cu metroul prezintă dovezile de eliminare a neconformităţilor în termenul acordat de către OLFR, după verificarea eliminării acestora, OLFR efectuează vizita de evaluare prevăzută la alin. (1).
    (4) Dacă după vizita de evaluare se constată că operatorul de transport urban cu metroul îndeplineşte cerinţele privind acordarea vizei periodice, în termen de 10 zile lucrătoare, dar fără a depăşi data vizei periodice, OLFR notifică operatorului acest lucru şi înscrie pe licenţă data acordării vizei.
    (5) Dacă operatorul de transport urban cu metroul nu a transmis dovada eliminării neconformităţilor în termen de 15 zile lucrătoare de la data notificării, OLFR suspendă licenţa şi notifică acestuia decizia luată.
    (6) Pentru cazul prevăzut la alin. (5), suspendarea licenţei se va face până la data când se va prezenta dovada că neconformităţile au fost eliminate, dar nu mai mult de 6 luni de la data reexaminării.
    (7) Dacă operatorul de transport urban cu metroul prezintă dovezile de eliminare a neconformităţilor care au stat la baza suspendării licenţei, OLFR dispune încetarea suspendării licenţei numai după verificarea eliminării acestora.
    (8) Dacă operatorul de transport urban cu metroul nu face dovada eliminării neconformităţilor care au stat la baza suspendării în termen de 6 luni de la data reexaminării, OLFR retrage licenţa.
    (9) Perioada suspendării nu prelungeşte valabilitatea licenţei.

    CAP. VI
    Reactualizarea acoperirii financiare privind răspunderea civilă
    ART. 20
    Acoperirea financiară privind răspunderea civilă se reactualizează la termenul scadent al contractului de asigurare, în conformitate cu reglementările în vigoare.

    ART. 21
    Nivelul minim pentru acoperirea financiară privind răspunderea civilă faţă de călătorii transportaţi, combinată cu acoperirea financiară privind răspunderea civilă faţă de terţi, este de 250.000 euro/perioadă şi eveniment, cu sublimita de 50.000 euro/călător.

    ART. 22
    (1) Cu cel puţin 30 de zile lucrătoare înainte de data expirării valabilităţii acoperirii financiare privind răspunderea civilă, operatorul de transport urban cu metroul solicită în scris la OLFR reactualizarea anexei la licenţă referitoare la acoperirea financiară privind răspunderea civilă.
    (2) Pentru reactualizarea anexei la licenţă, operatorul de transport urban cu metroul este obligat să transmită OLFR, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de termenul scadent al acoperirii financiare, următoarele documente:
    a) garanţia bancară eliberată de una sau mai multe bănci sau copia contractului de asigurare încheiat, în condiţiile legii, cu societăţile de asigurare care deţin autorizaţie de funcţionare, pentru acoperirea răspunderii sale civile în caz de accidente/incidente produse în timpul furnizării serviciilor de transport urban de călători cu metroul pe care le efectuează, în special în ceea ce priveşte călătorii şi terţii;
    b) dovada plăţii tarifului aferent pentru reactualizarea anexei la licenţă.


    ART. 23
    (1) După examinarea documentelor referitoare la acoperirea financiară privind răspunderea civilă, dacă cerinţele impuse sunt îndeplinite, OLFR notifică operatorului de transport urban cu metroul reactualizarea anexei la licenţă şi emiterea unei noi acoperiri privind răspunderea civilă.
    (2) Dacă se constată existenţa unor neconformităţi privind îndeplinirea cerinţelor de reactualizare a anexei la licenţă, OLFR notifică în acest sens operatorul de transport urban cu metroul în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
    (3) Dacă operatorul de transport urban cu metroul prezintă dovezile de eliminare a neconformităţilor până cel târziu cu 24 de ore înainte de data scadentă a acoperirii financiare, după verificarea acestora, OLFR notifică acestuia îndeplinirea cerinţelor şi emite acoperirea financiară privind răspunderea civilă.
    (4) Dacă neconformităţile nu au fost eliminate până la data scadentă a acoperirii financiare anterioare, OLFR suspendă licenţa şi notifică operatorului de transport urban cu metroul decizia luată.
    (5) Pentru cazul prevăzut la alin. (4), suspendarea licenţei se va face până la data când se va prezenta dovada că neconformităţile au fost eliminate, dar nu mai mult de 6 luni de la data suspendării.
    (6) Dacă operatorul de transport urban cu metroul prezintă dovezile de eliminare a neconformităţilor care au stat la baza suspendării licenţei, OLFR dispune încetarea suspendării licenţei numai după verificarea eliminării acestora.
    (7) Dacă operatorul de transport urban cu metroul nu face dovada eliminării neconformităţilor care au stat la baza suspendării în termenul stabilit, OLFR retrage licenţa.

    CAP. VII
    Evaluarea capacităţii financiare
    ART. 24
    OLFR verifică anual îndeplinirea cerinţelor privind capacitatea financiară a operatorilor de transport urban cu metroul.

    ART. 25
    Pentru verificarea îndeplinirii cerinţelor privind capacitatea financiară, operatorii de transport urban cu metroul transmit anual la OLFR documentele prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. f)-h), precum şi dovada achitării tarifului aferent pentru această activitate, în termen de 30 de zile de la data depunerii situaţiilor financiare anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice.

    ART. 26
    Se consideră că un operator economic are arierate substanţiale sau recurente faţă de bugetul de stat atunci când restanţele la plată, în materie de impozite sau contribuţii sociale rezultate din activitatea sa, depăşesc valoarea-prag stabilită prin Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu prezintă dovada că s-au luat măsurile necesare pentru stingerea acestor datorii, conform prevederilor legale în domeniu, respectiv obţinerea unor înlesniri şi/sau amânări la plata obligaţiilor fiscale, compensarea cu unele creanţe provenind din restituiri de sume din bugetul de stat, încheierea unui acord între părţi, potrivit legii, obţinerea unor scutiri la plată, suspendarea executării unui act administrativ fiscal, pe perioada suspendării dispusă de instanţele de judecată în baza prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi altele asemenea.

    ART. 27
    (1) OLFR verifică pe baza documentelor transmise de operatorul de transport urban cu metroul dacă acesta poate să îşi îndeplinească obligaţiile prezente şi potenţiale pe o perioadă de 12 luni.
    (2) În cazul în care se constată că este necesară prezentarea de documente suplimentare în vederea verificării îndeplinirii cerinţelor privind capacitatea financiară, operatorul de transport urban cu metroul are obligaţia de a pune la dispoziţie documentele solicitate de OLFR.

    CAP. VIII
    Suspendarea şi retragerea licenţei
    ART. 28
    (1) În cazul în care există informaţii sau indicii privind nerespectarea cerinţelor care stau la baza acordării licenţei, OLFR poate să verifice în orice moment dacă operatorul de transport urban cu metroul îndeplineşte efectiv acele cerinţe.
    (2) Dacă se constată nerespectarea cerinţelor care au stat la baza acordării sau modificării licenţei, OLFR dispune măsura suspendării sau retragerii acesteia.
    (3) Licenţa poate fi suspendată până la eliminarea neconformităţilor, pentru o perioadă de cel mult 6 luni, fără a se depăşi data reexaminării pentru acordarea vizei periodice.
    (4) Licenţa poate fi suspendată în următoarele situaţii:
    a) operatorul de transport urban cu metroul nu a eliminat neconformităţile în termenul-limită acordat de OLFR;
    b) operatorul de transport urban cu metroul nu mai îndeplineşte cerinţele în materie de capacitate financiară, fără să fie afectată siguranţa circulaţiei;
    c) operatorul de transport urban cu metroul nu şi-a început activitatea în termen de 12 luni de la data acordării licenţei şi a solicitat fixarea unui termen mai mare de 12 luni pentru începerea activităţii;
    d) operatorul de transport urban cu metroul şi-a întrerupt activitatea pentru o perioadă de 12 luni consecutive şi a notificat asupra întreruperii activităţii;
    e) operatorul de transport urban cu metroul nu a transmis către OLFR situaţiile financiare aferente exerciţiului financiar precedent, în termen de 30 de zile de la data depunerii situaţiilor financiare anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice;
    f) operatorul de transport urban cu metroul nu a notificat OLFR că au apărut modificări în documentaţia care a stat la baza acordării/reexaminării anterioare sau modificării licenţei şi nu a transmis copii ale documentelor modificate;
    g) operatorul de transport urban cu metroul nu a transmis, în termenul stabilit de OLFR, documentele suplimentare solicitate în vederea verificării îndeplinirii cerinţelor privind capacitatea financiară.

    (5) În cazul în care operatorul de transport urban cu metroul face dovada eliminării neconformităţilor care au condus la suspendarea licenţei, precum şi dovada plăţii tarifului aferent verificării eliminării acestor neconformităţi, OLFR dispune încetarea suspendării licenţei.
    (6) În cazul în care neconformităţile care au condus la suspendarea licenţei nu au fost eliminate în termenul stabilit, OLFR retrage licenţa.
    (7) Retragerea licenţei se poate face în următoarele situaţii:
    a) operatorul de transport urban cu metroul nu a eliminat neconformităţile care au condus la suspendarea licenţei în termenul acordat de OLFR;
    b) operatorul de transport urban cu metroul nu mai îndeplineşte cerinţele în materie de capacitate financiară, fiind astfel afectată siguranţa circulaţiei;
    c) operatorul de transport urban cu metroul nu şi-a început activitatea în termen de 12 luni de la data acordării licenţei, nu a înştiinţat OLFR asupra acestui fapt şi nici nu a solicitat fixarea unui termen mai mare de 12 luni pentru începerea activităţii;
    d) operatorul de transport urban cu metroul şi-a întrerupt activitatea mai mult de 12 luni şi nu a înştiinţat OLFR asupra acestui fapt;
    e) operatorul de transport urban cu metroul nu şi-a început activitatea în termen de 24 de luni de la data acordării licenţei sau şi-a întrerupt activitatea pentru 24 de luni consecutive;
    f) în cazul în care împotriva unui operator de transport urban cu metroul a fost începută o procedură de declarare a falimentului;
    g) operatorul de transport urban cu metroul şi-a încetat activitatea;
    h) la solicitarea operatorului de transport urban cu metroul.


    ART. 29
    (1) În cazul în care operatorul de transport urban cu metroul nu şi-a început activitatea în termen de 12 luni de la data acordării licenţei, pe baza unor motive justificate, poate solicita fixarea unui interval mai mare de 12 luni.
    (2) În urma unei analize, OLFR poate aproba stabilirea unui termen mai mare de 12 luni până la începerea activităţii, fără a depăşi termenul de 24 de luni de la data acordării licenţei. În acest caz, licenţa va fi suspendată pe perioada acordată suplimentar pentru începerea activităţii.
    (3) În cazul suspendării, conform alin. (2), perioada de suspendare a licenţei nu poate depăşi data reexaminării pentru acordarea vizei periodice. Dacă operatorul de transport urban cu metroul nu şi-a început activitatea în termenul prevăzut la alin. (2), licenţa se retrage.
    (4) Dacă se constată că operatorul de transport urban cu metroul şi-a întrerupt activitatea mai mult de 12 luni, dar nu a înştiinţat OLFR asupra acestui fapt, OLFR va reverifica îndeplinirea cerinţelor care au stat la baza acordării/reexaminării licenţei, astfel:
    a) în cazul în care nu mai sunt îndeplinite în totalitate cerinţele care au stat la baza acordării/reexaminării licenţei, OLFR va dispune imediat retragerea licenţei;
    b) în cazul în care se constată că sunt îndeplinite toate sau o parte din cerinţele care au stat la baza acordării/reexaminării licenţei, OLFR va dispune suspendarea licenţei, până la cel mult 12 luni de la data întreruperii activităţii operatorului de transport urban cu metroul, fără a depăşi termenul de viză periodică.

    (5) Dacă operatorul de transport feroviar nu şi-a reluat activitatea în termen de 24 de luni de la data întreruperii activităţii, licenţa se retrage.

    ART. 30
    (1) Atunci când se constată faptul că operatorul de transport urban cu metroul nu mai îndeplineşte cerinţele în materie de capacitate financiară, OLFR poate dispune suspendarea sau retragerea licenţei. În acest caz, la solicitarea operatorului de transport urban cu metroul, OLFR poate acorda o licenţă temporară pentru perioada restructurării financiare a acestuia, numai dacă siguranţa circulaţiei nu este afectată.
    (2) În situaţia în care asupra operatorului de transport urban cu metroul se declanşează o procedură de insolvenţă, OLFR analizează situaţia intervenită şi suspendă licenţa, cu excepţia situaţiei în care operatorul prezintă dovezi relevante cu privire la capacitatea de a-şi continua activitatea, prin reorganizare, în condiţiile legii.
    (3) Licenţa temporară este valabilă pentru o perioadă de cel mult 12 luni.

    ART. 31
    (1) Decizia motivată de suspendare sau retragere a licenţei ori de acordare a unei licenţe temporare se aduce la cunoştinţa operatorului de transport urban cu metroul, Autorităţii de Siguranţă Feroviară Române şi Ministerului Transporturilor.
    (2) După primirea deciziei de suspendare sau retragere, operatorul de transport urban cu metroul este obligat să depună la OLFR exemplarul original al licenţei în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii notificării.

    ART. 32
    În cazul retragerii licenţei, se poate elibera o nouă licenţă numai în baza unei noi cereri, prin reluarea procedurii de acordare.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale
    ART. 33
    (1) Modelul-cadru al licenţei de transport urban cu metroul este prevăzut în anexa B la prezenta procedură pentru acordarea licenţei pentru transport urban cu metroul.
    (2) Acoperirea financiară privind răspunderea civilă este anexă la licenţa de transport urban cu metroul şi face parte integrantă din anexa B la prezenta procedură pentru acordarea licenţei pentru transport urban cu metroul.

    ART. 34
    (1) Pierderea sau deteriorarea licenţei se comunică de către operatorul de transport urban cu metroul la OLFR, în termen de 10 zile lucrătoare de la data constatării.
    (2) Pentru cazurile prevăzute la alin. (1), la solicitarea operatorului de transport urban cu metroul şi după achitarea tarifului aferent, OLFR eliberează un duplicat al licenţei.

    ART. 35
    Anexele A şi B fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA A

    la Anexa nr. 3 - Procedură pentru acordarea licenţei pentru transport urban cu metroul




 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA B

    la Anexa nr. 3 - Procedură pentru acordarea licenţei pentru transport urban cu metroul




 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016