Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 23 iunie 2022  de instituire a supravegherii şi a criteriilor privind stabilirea impactului economic semnificativ pentru persoanele juridice deţinute sau aflate sub controlul unei persoane sau entităţi desemnate ale căror fonduri şi/sau resurse economice sunt blocate pentru instituirea provizorie a unui sistem de supraveghere care să asigure respectarea de către persoana juridică a sancţiunilor internaţionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 23 iunie 2022 de instituire a supravegherii şi a criteriilor privind stabilirea impactului economic semnificativ pentru persoanele juridice deţinute sau aflate sub controlul unei persoane sau entităţi desemnate ale căror fonduri şi/sau resurse economice sunt blocate pentru instituirea provizorie a unui sistem de supraveghere care să asigure respectarea de către persoana juridică a sancţiunilor internaţionale

EMITENT: Ministerul Economiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 618 din 23 iunie 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 822 din 23 iunie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 618 din 23 iunie 2022.
──────────
    ART. 1
    Obiectul procedurii
    (1) Procedura defineşte activităţile desfăşurate de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi de supraveghetorul desemnat potrivit dispoziţiilor art. 8^1 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 217/2009, cu modificările şi completările ulterioare (Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008), în vederea dispunerii şi aplicării măsurilor speciale prevăzute la art. 8^1-8^3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 persoanelor juridice deţinute sau aflate sub controlul unei persoane sau entităţi desemnate ale căror fonduri şi/sau resurse economice sunt blocate şi care solicită autorităţii competente instituirea provizorie a unui sistem de supraveghere care să asigure respectarea de către persoana juridică a sancţiunilor internaţionale.
    (2) În sensul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele înţelesuri, respectiv:
    a) sancţiuni internaţionale - restricţiile şi obligaţiile în legătură cu guvernele unor state, cu entităţi nestatale sau persoane fizice ori juridice, adoptate de Consiliul de Securitate al Organizaţiei Naţiunilor Unite, de Uniunea Europeană, de alte organizaţii internaţionale sau prin decizii unilaterale ale României ori ale altor state, în scopul menţinerii păcii şi securităţii internaţionale, prevenirii şi combaterii terorismului, asigurării respectării drepturilor omului şi libertăţilor fundamentale, dezvoltării şi consolidării democraţiei şi statului de drept şi îndeplinirii altor scopuri, în conformitate cu obiectivele comunităţii internaţionale, cu dreptul internaţional şi cu dreptul Uniunii Europene. Sancţiunile internaţionale vizează, în special, blocarea fondurilor şi a resurselor economice, restricţii comerciale, restricţii privind operaţiuni cu produse şi tehnologii cu dublă utilizare şi cu produsele militare, restricţii de călătorie, restricţii de transport şi comunicaţii, sancţiuni diplomatice sau în domeniile tehnico-ştiinţific, cultural ori sportiv;
    b) persoane şi entităţi desemnate - guvernele statelor, entităţile nestatale sau persoanele care fac obiectul unor sancţiuni internaţionale;
    c) bun - orice tehnologie sau produs purtător de valoare economică sau destinat satisfacerii unui anumit scop, corporal ori necorporal, care aparţine sau este deţinut ori aflat sub controlul unor persoane sau entităţi desemnate ori care este interzis la import sau export din şi către o anumită destinaţie; sunt asimilate definiţiei bunurilor fondurile, resursele economice şi produsele sau tehnologiile cu dublă utilizare;
    d) fonduri - mijloace financiare şi beneficii de orice natură, care includ, dar nu se limitează la:
    (i) numerar, cecuri, creanţe în numerar, cambii, ordine de plată şi alte instrumente de plată;
    (ii) depozite la instituţii financiare sau la alte entităţi, solduri de conturi, creanţe şi titluri de creanţă;
    (iii) valori mobiliare negociate la nivel public şi privat şi titluri de creanţă, inclusiv titluri şi acţiuni, certificate reprezentând valori mobiliare, obligaţiuni, bilete la ordin, garanţii, obligaţiuni negarantate şi contracte derivate;
    (iv) dobânzi, dividende sau alte venituri din active sau plusvalori percepute pe active ori generate de acestea;
    (v) credite, drepturi compensatorii, garanţii, garanţii de bună execuţie sau alte angajamente financiare;
    (vi) scrisori de credit, conosamente, contracte de vânzare;
    (vii) cote-părţi din fonduri sau resurse economice şi documentele care atestă deţinerea acestora;
    (viii) orice alt mijloc de finanţare sau document care atestă finanţarea exportului.

    e) blocarea fondurilor - prevenirea oricărui/oricărei transfer, acces la sau utilizări a fondurilor în orice mod care ar produce o schimbare a volumului, caracterului, localizării, proprietarului, posesiei, destinaţiei acestora sau o altă schimbare care ar permite utilizarea fondurilor, inclusiv gestiunea de portofoliu;
    f) resurse economice - activele de orice fel, corporale sau necorporale, care nu constituie fonduri, dar care pot fi utilizate pentru obţinerea de fonduri, produse sau servicii;
    g) blocarea resurselor economice - prevenirea utilizării resurselor economice pentru a obţine fonduri, produse sau servicii în orice mod, inclusiv prin vânzare, închiriere sau ipotecare;
    h) a avea sub control - toate situaţiile în care, fără a deţine un titlu de proprietate, o persoană fizică sau juridică are posibilitatea de a dispune, în orice mod, cu privire la bunuri, fără a obţine o aprobare prealabilă din partea proprietarului de drept sau de a influenţa în orice mod persoane sau entităţi desemnate ori alte persoane fizice sau juridice;
    i) autoritate competentă, în sensul prezentei proceduri şi potrivit art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008, este Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
    j) client/clientelă înseamnă orice persoană fizică, juridică sau entitate fără personalitate juridică cu care beneficiarul desfăşoară relaţii de afaceri ori cu care desfăşoară alte operaţiuni cu caracter permanent sau ocazional. Se consideră client al unui beneficiar orice persoană cu care, în desfăşurarea activităţilor sale, beneficiarul a negociat o tranzacţie, chiar dacă respectiva tranzacţie nu s-a finalizat, precum şi orice persoană care beneficiază sau a beneficiat, în trecut, de serviciile unui beneficiar;
    k) furnizor înseamnă orice persoană fizică, juridică sau entitate fără personalitate juridică cu care beneficiarul desfăşoară relaţii de afaceri ori cu care desfăşoară alte operaţiuni cu caracter permanent sau ocazional, acesta punând la dispoziţia beneficiarului bunuri sau servicii necesare desfăşurării activităţii economice. Se consideră furnizor al unui beneficiar orice persoană cu care, în desfăşurarea activităţilor sale, beneficiarul a negociat o tranzacţie, chiar dacă respectiva tranzacţie nu s-a finalizat.


    ART. 2
    Atribuţiile Ministerului Economiei
    (1) În scopul verificării solicitărilor, în cadrul Ministerului Economiei se constituie Comisia de stabilire a impactului economic semnificativ în vederea instituirii de către autoritatea competentă a măsurii supravegherii pentru persoanele juridice deţinute sau aflate sub controlul unei persoane sau entităţi desemnate în scopul asigurării respectării de către persoana juridică desemnată a sancţiunilor internaţionale, denumită în continuare Comisia, al cărei număr de persoane, atribuţii şi responsabilităţi vor fi stabilite prin ordin al ministrului economiei, în termen de 2 zile de la intrarea în vigoare a prezentei proceduri.
    (2) În aplicarea prezentei proceduri, Comisia din cadrul Ministerului Economiei desfăşoară următoarele activităţi:
    a) primeşte de la autoritatea competentă şi înregistrează documentele comunicate de solicitant potrivit art. 8^1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008, respectiv declaraţia persoanei juridice din care să reiasă în mod expres că fondurile şi/sau resursele economice ale acesteia vor fi utilizate cu respectarea regimului de sancţiuni, acordul expres al persoanei juridice pentru instituirea sistemului de supraveghere şi orice alte documente relevante pentru analiza dosarului;
    b) analizează conţinutul documentelor menţionate la lit. a) şi stabileşte existenţa unui impact economic semnificativ în baza următoarelor criterii: numărul de angajaţi afectaţi, diminuarea cifrei de afaceri nete, afectarea exponenţială a lanţului valoric, afectarea situaţiei economice şi financiare a furnizorilor şi a clienţilor, afectarea încasărilor la bugetul de stat, efectele semnificative asupra economiei, cum ar fi oprirea unor capacităţi de producţie, grave prejudicii cu efect pe termen lung asupra beneficiarului şi a angajaţilor acestuia, starea de incapacitate de plată a furnizorilor şi clienţilor cu care se află în relaţii contractuale, dificultăţi în aprovizionarea cu materii prime şi materiale care afectează piaţa de desfacere a produselor şi serviciilor sau orice alte efecte care au impact asupra unei ramuri industriale autohtone;
    c) elaborează ordinul ministrului economiei privind desemnarea unui reprezentant din cadrul ministerului, propus de către conducătorul instituţiei, care să exercite calitatea de supraveghetor, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitării;
    d) elaborează proiectul de adresă privind revocarea măsurilor de supraveghere, la propunerea supraveghetorului, în vederea transmiterii către autoritatea competentă pentru aplicarea prevederilor art. 8^3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008.

    (3) Supraveghetorul desemnat prin ordinul ministrului economiei în baza art. 8^1 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 desfăşoară următoarele activităţi:
    a) participă la şedinţele adunării generale a acţionarilor, asociaţilor, consiliului de administraţie, consiliului director şi alte asemenea şedinţe privind managementul persoanei juridice, în calitate de observator;
    b) are acces în toate locaţiile în care îşi desfăşoară activitatea persoana juridică;
    c) are acces la toate documentele primite de persoana juridică sau care emană de la aceasta, respectiv documente financiar-contabile, juridice şi alte documente care privesc activitatea economică;
    d) monitorizează activitatea persoanei juridice în vederea identificării oricăror indicii rezonabile cu privire la derularea oricăror operaţiuni cu persoane şi/sau entităţi desemnate;
    e) solicită persoanei juridice puncte de vedere referitoare la orice neconcordanţe sau suspiciuni sesizate;
    f) informează de îndată autoritatea prevăzută la art. 8^1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008, precum şi Ministerul Economiei în legătură cu constatările făcute, precum şi cu punctul de vedere prezentat de persoana juridică;
    g) întocmeşte lunar o informare privind activitatea persoanei juridice, în baza activităţii de monitorizare, care se transmite autorităţii prevăzute la art. 8^1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 şi Comisiei din cadrul Ministerului Economiei;
    h) are obligaţia de a colabora cu instituţiile financiare prin transmiterea şi solicitarea de date şi informaţii cu privire la activitatea entităţii supravegheate.


    ART. 3
    Beneficiarii măsurilor şi criteriile privind stabilirea impactului economic semnificativ prevăzut la art. 8^1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008
    (1) Beneficiarii sunt persoanele juridice deţinute sau aflate sub controlul unei persoane sau entităţi desemnate ale căror fonduri şi/sau resurse economice sunt blocate care îndeplinesc, la data depunerii cererii, condiţia ca aplicarea măsurii restrictive a blocării fondurilor şi a resurselor economice ale persoanei juridice să fie de natură a avea un impact economic semnificativ, astfel cum este definit la art. 2 alin. (2) lit. b), şi a căror cerere a fost declarată prin act administrativ al autorităţii competente ca admisă.
    (2) Beneficiarul poate fi: întreprindere autonomă, întreprindere parteneră sau întreprindere legată.
    (3) O întreprindere autonomă este orice întreprindere care nu este clasificată ca întreprindere legată sau ca întreprindere parteneră. O întreprindere este autonomă dacă deţine mai puţin de 25% din capitalul social sau din drepturile de vot (oricare dintre acestea este mai mare) în una ori în mai multe întreprinderi sau dacă una ori mai multe întreprinderi nu deţin mai mult de 25% din capitalul social sau din drepturile de vot ale întreprinderii în cauză.
    (4) Întreprinderile partenere sunt toate întreprinderile care nu sunt clasificate ca întreprinderi legate şi între care există următoarea relaţie: întreprinderea (din amonte) deţine, individual sau în comun cu una ori mai multe întreprinderi legate, 25% sau mai mult din capitalul social ori din drepturile de vot ale unei alte întreprinderi (din aval).
    (5) Întreprinderile legate sunt întreprinderile între care există oricare dintre următoarele raporturi:
    a) o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;
    b) o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
    c) o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
    d) o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective;
    e) întreprinderile care întreţin, cu una sau mai multe întreprinderi, relaţiile la care se face referire la lit. a)-d) sunt considerate întreprinderi legate.


    ART. 4
    Condiţii pentru instituirea şi menţinerea sistemului de supraveghere
    Pentru instituirea şi menţinerea măsurii de supraveghere, persoana juridică trebuie să îndeplinească şi următoarele condiţii cumulative:
    a) declară pe propria răspundere că îşi menţine activitatea a cărei întrerupere ar fi de natură a determina un impact economic semnificativ potrivit prevederilor art. 8^1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008;
    b) a depus situaţiile financiare anuale aferente ultimelor două exerciţii financiare încheiate, pentru care s-a împlinit termenul legal de depunere, prevăzut la art. 36 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă au obligaţia să întocmească asemenea situaţii, cu excepţia societăţilor nou-înfiinţate.


    ART. 5
    Analiza documentaţiei
    (1) În scopul verificării îndeplinirii criteriilor de determinare a impactului economic semnificativ, Comisia din cadrul Ministerului Economiei va analiza şi verifica:
    a) existenţa şi conţinutul cererii persoanei juridice adresate autorităţii competente şi a documentelor-anexă la aceasta, astfel cum sunt menţionate la art. 2 alin. (2) lit. a);
    b) informaţiile suplimentare solicitate în condiţiile art. 8^1 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008, comunicate de către autoritatea competentă, dacă acestea există;
    c) prezentarea şi motivarea solicitării însuşite sub semnătură de reprezentantul legal al persoanei juridice interesate;
    d) existenţa unor analize economice sau de risc, rapoarte de audit ori alte asemenea înscrisuri din care să rezulte impactul sancţiunilor internaţionale asupra persoanei juridice şi angajaţilor acesteia, impactul pe orizontală asupra clienţilor şi furnizorilor sau chiar al întregului lanţ valoric;
    e) valorile calculate, certificate şi asumate de reprezentantul legal al persoanei juridice interesate privind cifra de afaceri netă înregistrată în ultimele 5 exerciţii financiare şi numărul de angajaţi existenţi la nivelul persoanei juridice;
    f) situaţia obligaţiilor fiscale şi a altor creanţe bugetare administrate de organul fiscal central, definit potrivit art. 1 pct. 31 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Certificatul de atestare fiscală poate fi obţinut în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din prezenta procedură.

    (2) Comisia poate solicita clarificări în termen de 2 zile de la primirea cererii la Ministerul Economiei, sens în care adresează solicitantului o scrisoare de solicitare clarificări. Clarificările solicitate se transmit de către solicitant în maximum 2 zile lucrătoare de la data primirii scrisorii.
    (3) Netransmiterea clarificărilor solicitate în termenul prevăzut la alin. (2) este de natură a face imposibilă determinarea impactului economic semnificativ şi conduce la elaborarea proiectului de răspuns conform art. 8^1 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008.
    (4) Dacă în urma analizei documentaţiei se constată neconcordanţe sau faptul că informaţiile declarate de solicitant par a nu fi corecte/reale, se parcurg etapele individualizate la alin. (2) şi (3).
    (5) În situaţia în care se constată, pe baza documentelor prezentate de către solicitant, că nu sunt îndeplinite condiţiile necesare pentru instituirea măsurii speciale de supraveghere, astfel cum sunt prevăzute de art. 8^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008, sau nu au fost transmise clarificările prevăzute la alin. (2), Comisia va elabora proiectul de răspuns necesar a fi adresat autorităţii competente în condiţiile legii.

    ART. 6
    Sistemul de supraveghere
    (1) Supraveghetorul desemnat potrivit dispoziţiilor art. 8^1 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 are drepturile şi obligaţiile prevăzute de art. 8^2 din cuprinsul acesteia.
    (2) În scopul monitorizării activităţii persoanei juridice, în vederea identificării oricăror indicii rezonabile cu privire la derularea oricăror operaţiuni cu persoane şi/sau entităţi desemnate, persoana juridică aflată sub măsura supravegherii furnizează, fără a se limita la acestea, următoarele documente, date şi informaţii către supraveghetor:
    a) numele, adresa, datele de identificare şi de contact ale persoanelor aflate la conducerea persoanei juridice, respectiv structura organizatorică a persoanei juridice, legală şi operaţională, inclusiv participaţiile, istoricul şi datele financiare referitoare la aceasta;
    b) obiectul de activitate din care îşi obţine veniturile, respectiv descrierea activităţii, strategia de afaceri, inclusiv schimbările din strategia de afaceri faţă de anul fiscal precedent;
    c) conturile bancare al căror titular este şi soldul acestora, la data solicitării, prezentarea generală a tranzacţiilor înregistrate la nivelul anului fiscal precedent şi anului curent, precum şi a celor aferente relaţiilor de afaceri aflate în curs de derulare (modul de tranzacţionare, modul de facturare, contravaloarea tranzacţiilor);
    d) beneficiarii reali ai tranzacţiilor care se determină pe baza:
    1. declaraţiilor pe propria răspundere ale persoanei juridice, autentificate notarial, cu privire la datele de identificare ale beneficiarilor reali cu referire la fiecare client, respectiv furnizor, precum şi modalităţile în care se exercită controlul asupra persoanei juridice;
    2. analizei legale externe realizată de o persoană autorizată, pusă la dispoziţia supraveghetorului de persoana juridică din care rezultă modalitatea de determinare a beneficiarului real;

    e) lista plăţilor/încasărilor curente şi a celor programate a fi operate şi lista achiziţiilor aflate în derulare şi a livrărilor programate a fi realizate în luna următoare, respectiv prezentarea detaliată a tranzacţiilor, produselor, afacerilor sau înţelegerilor aferente acestora, precum şi a celor aflate în curs de finalizare;
    f) declaraţii sau note explicative cu privire la operaţiuni, tranzacţii, venituri sau cheltuieli aferente acestora, precum şi lista instituţiilor financiare cu care se află în relaţii contractuale şi a conturilor deschise la acestea;
    g) contractele comerciale aflate în derulare sau în curs de semnare, facturi etc., dacă supraveghetorul le solicită;
    h) prezentarea deţinătorilor de active necorporale din cadrul grupului (patent, nume, know-how etc.) şi redevenţele plătite sau primite;
    i) declaraţii sau note explicative cu privire la operaţiuni, tranzacţii, venituri sau cheltuieli aferente acestora, precum şi cu privire la persoanele, şi sediile acestora implicate în aceste tranzacţii sau înţelegeri;
    j) declaraţia pe propria răspundere privind corectitudinea şi completitudinea informaţiilor furnizate.

    (3) Supraveghetorul va întocmi şi comunica către instituţiile financiare sau altor instituţii interesate, după caz, lista cu clienţii şi furnizorii cu care persoana juridică se află în perioada de supraveghere în relaţii de afaceri în scopul procesării plăţilor şi încasărilor, precum şi orice modificări ulterioare în componenţa acestei liste, în baza documentelor comunicate potrivit alin. (2) lit. d), care va cuprinde datele convenite cu instituţiile financiare aflate în relaţie contractuală cu beneficiarul şi care se pot referi la următoarele aspecte:
    a) rolul beneficiarului în transferul de fonduri sau de resurse economice (vânzător/cumpărător/angajator/plătitor etc.);
    b) descrierea fondurilor sau resurselor economice;
    c) date privind plătitorul/furnizorul (nume, adresă, date de identificare şi de contact, cont bancar);
    d) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plată al plătitorului (nume, adresă, date de identificare şi de contact, cont bancar);
    e) beneficiar (nume, adresă, date referitoare la contul bancar);
    f) datele de identificare ale prestatorului de servicii de plată al beneficiarului (nume, adresă, date de identificare şi de contact);
    g) circuitul fondurilor sau resurselor economice (detalii despre alţi intermediari şi/sau prestatori de servicii de plată intermediari - nume, adrese, conturi, date de identificare şi de contact);
    h) suma transferată (echivalent euro, dacă transferul se realizează în alte valute);
    i) scopul tranzacţiei;
    j) informaţii cu privire la tranzacţie, respectiv dacă se efectuează printr-o singură operaţiune sau prin mai multe operaţiuni ce par să aibă legătură între ele (detalii privind tranzacţiile succesive, scadenţare);
    k) alte informaţii relevante pentru efectuarea tranzacţiei, dacă este cazul.

    (4) Plata salariilor, taxelor şi impozitelor aferente acestora sunt permise sub rezerva confirmării lunare a supraveghetorului, realizată pe baza şi în limita documentelor puse la dispoziţie de persoana juridică.
    (5) Toate documentele prezentate de persoana juridică supusă supravegherii sunt semnate de reprezentantul legal al acesteia, conform Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Pentru includerea de clienţi/furnizori noi pe lista cu clienţii şi furnizorii cu care persoana juridică se află în relaţii de afaceri, în scopul procesării plăţilor şi încasărilor, beneficiarul va prezenta declaraţii pe propria răspundere privind beneficiarul real şi o analiză legală externă, realizată de către o persoană autorizată, cu privire la identitatea beneficiarului real.
    (7) Orice transfer, acces la sau utilizare a fondurilor în orice mod care ar produce schimbarea proprietarului, posesiei, destinaţiei sau o altă schimbare care ar permite utilizarea fondurilor de către alte persoane decât cele înscrise în lista de clienţi şi furnizori şi pentru care s-a realizat verificarea beneficiarului real în forma indicată prin prezenta procedură conduce automat la încetarea măsurii de supraveghere.
    (8) Utilizarea resurselor economice ori dispunerea de bunuri pentru obţinerea de fonduri, produse sau servicii cu nerespectarea listei prevăzute la alin. (3) conduce la încetarea măsurii de supraveghere.

    ART. 7
    Parteneriate
    (1) Instituţiile financiare sau orice alte instituţii interesate au obligaţia de a furniza la cerere supraveghetorului date şi informaţii cu privire la tranzacţiile efectuate de entitatea supravegheată.
    (2) Ministerul Economiei va încheia protocoale de colaborare cu Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ori alte autorităţi/instituţii publice, în scopul accesării de informaţii necesare şi utile supraveghetorului pentru îndeplinirea obligaţiilor legale.
    (3) Ministerul Economiei va solicita şi obţine informaţiile prevăzute la art. 5 alin (1) lit. e) în conformitate cu prevederile art. 70^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului finanţelor nr. 109/2022 pentru aprobarea Procedurii privind înrolarea, precum şi modalităţile de acces în PatrimVen.
    (4) În situaţia în care instituţiile prevăzute la alin. (2) deţin date sau informaţii despre tranzacţii ale beneficiarului legate de bunuri sau în care există suspiciunea că sunt implicate persoane sau entităţi desemnate, au obligaţia de a înştiinţa şi Ministerul Economiei despre existenţa acestor situaţii în vederea luării măsurilor care se impun.

    ART. 8
    Verificări şi încetarea supravegherii
    (1) Reprezentanţii Ministerului Economiei au dreptul să verifice inopinat, online sau la sediul operatorilor economici, veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor şi activităţii acestora. Persoana juridică aflată sub supraveghere trebuie să accepte şi să faciliteze controlul reprezentanţilor Ministerului Economiei. În caz contrar, se dispune încetarea supravegherii.
    (2) Ministerul Economiei poate solicita Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală să verifice aspecte care ţin de conformitatea declaraţiilor şi activităţii beneficiarului, prin efectuarea de activităţi specifice prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În situaţia în care, pe perioada de supraveghere, beneficiarul ajunge în situaţia de închidere operaţională, faliment, dizolvare sau insolvenţă, măsura de supraveghere încetează.

    ART. 9
    Confidenţialitate
    Documentele justificative depuse de către solicitanţi sunt confidenţiale, Ministerul Economiei/supraveghetorul desemnat având obligaţia de a nu dezvălui informaţiile menţionate în acestea către terţe persoane, cu excepţia cazului în care informaţiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului în exercitarea atribuţiilor ce le revin în condiţiile legii.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016