Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 23 decembrie 2022  de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorată în România, potrivit art. 294 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, de către Comisia Europeană sau de către o agenţie ori un organism înfiinţat în temeiul dreptului Uniunii Europene, aferentă contravalorii livrării/prestării pentru care s-a aplicat scutirea de taxă, potrivit art. 294 alin. (1) lit. k^1) din Codul fiscal, dar destinaţia bunurilor/serviciilor a fost schimbată    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 23 decembrie 2022 de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorată în România, potrivit art. 294 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, de către Comisia Europeană sau de către o agenţie ori un organism înfiinţat în temeiul dreptului Uniunii Europene, aferentă contravalorii livrării/prestării pentru care s-a aplicat scutirea de taxă, potrivit art. 294 alin. (1) lit. k^1) din Codul fiscal, dar destinaţia bunurilor/serviciilor a fost schimbată

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 29 din 10 ianuarie 2023
──────────
    Aprobată prin ORDINUL 2.559 din 23 decembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 29 din 10 ianuarie 2023.
──────────
    1. Prezenta procedură se utilizează pentru stabilirea, de către organul fiscal competent, a taxei pe valoarea adăugată datorată în România, potrivit art. 294 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare (Codul fiscal), de către Comisia Europeană sau de către o agenţie ori un organism înfiinţat în temeiul dreptului Uniunii Europene, care au achiziţionat bunuri sau servicii în scopul îndeplinirii sarcinilor care le sunt conferite prin dreptul Uniunii Europene pentru a combate pandemia de COVID-19 şi care informează organul fiscal cu privire la schimbarea destinaţiei bunurilor/serviciilor pentru a căror livrare/prestare s-a aplicat scutirea de taxă, potrivit art. 294 alin. (1) lit. k^1) din Codul fiscal.
    2.1. În sensul prezentei proceduri, având în vedere dispoziţiile art. 2 alin. (3) din Normele privind aplicarea prevederilor art. 293 alin. (1) lit. f^1), art. 293 alin. (3),art. 294 alin. (1) lit. k^1) şi ale art. 294 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.345/2021, prin „organ fiscal competent“ se înţelege Administraţia fiscală pentru contribuabili nerezidenţi din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Bucureşti.
    2.2. În sensul prezentei proceduri, prin „entitate“ se înţelege Comisia Europeană sau o agenţie ori un organism înfiinţat în temeiul dreptului Uniunii Europene, care au achiziţionat din România, în regim de scutire, bunuri sau servicii în scopul îndeplinirii sarcinilor care le sunt conferite prin dreptul Uniunii Europene pentru a combate pandemia de COVID-19.
    2.3. Procedura se aplică de către compartimentul cu atribuţii în restituirea\rambursarea taxei pe valoarea adăugată din cadrul organului fiscal competent, denumit în continuare compartiment de specialitate.

    3. În situaţia în care condiţiile pentru scutirea prevăzută la art. 294 alin. (1) lit. k^1) din Codul fiscal încetează să se aplice, entitatea în cauză, care a achiziţionat bunurile sau serviciile în regim de scutire de TVA, informează organul fiscal competent, cu privire la fiecare bun/serviciu a cărui destinaţie a fost schimbată şi cu privire la momentul schimbării destinaţiei. Informarea se transmite organului fiscal, însoţită de copii ale documentelor din care rezultă schimbarea destinaţiei şi pe baza cărora să poată fi stabilită TVA datorată.
    4. Compartimentul de specialitate organizează o evidenţă a informărilor şi documentelor primite.
    5. În cazul în care documentele depuse de entitatea interesată nu sunt concludente pentru stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorată, compartimentul de specialitate notifică entitatea în vederea clarificării situaţiei, potrivit art. 58 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare (Codul de procedură fiscală).
    6.1. Organul fiscal verifică dacă entitatea a beneficiat de scutirea de TVA pentru fiecare bun/serviciu a cărui destinaţie a fost schimbată şi dacă au fost aplicate dispoziţiile titlului IV „Înregistrarea fiscală“ din Codul de procedură fiscală.
    6.2. În situaţia în care entitatea nu deţine un cod de identificare fiscală atribuit deja de autoritatea fiscală din România, entitatea trebuie să întreprindă formalităţile necesare în vederea înregistrării fiscale în România sau organul fiscal înregistrează fiscal, din oficiu, entitatea respectivă, potrivit legii.

    7. În cazul fiecărui bun/serviciu a cărui destinaţie a fost schimbată, compartimentul de specialitate stabileşte taxa pe valoarea adăugată datorată, de la momentul schimbării destinaţiei, pe baza documentelor anexate în copie, la informarea transmisă de către entitate.
    8. Compartimentul de specialitate întocmeşte următoarele documente:
    a) Referatul privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorată în România, potrivit art. 294 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, de către Comisia Europeană sau de către o agenţie ori un organism înfiinţat în temeiul dreptului Uniunii Europene, aferentă contravalorii livrării/prestării pentru care s-a aplicat scutirea de taxă, potrivit art. 294 alin. (1) lit. k^1) din Codul fiscal, dar destinaţia bunurilor/serviciilor a fost schimbată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin. În referat se cuprind elementele care sunt avute în vedere la stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorată în România de către entitate, în cazul fiecărui bun/serviciu a cărui destinaţie a fost schimbată.
    b) Decizia privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorată în România, potrivit art. 294 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, de către Comisia Europeană sau de către o agenţie ori un organism înfiinţat în temeiul dreptului Uniunii Europene, aferentă contravalorii livrării/prestării pentru care s-a aplicat scutirea de taxă, potrivit art. 294 alin. (1) lit. k^1) din Codul fiscal, dar destinaţia bunurilor/serviciilor a fost schimbată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin. În decizie se înscrie codul de identificare fiscală obţinut la cerere entităţii sau atribuit din oficiu de organul fiscal, conform art. 82 din Codul de procedură fiscală.

    9. Cuantumul taxei pe valoarea adăugată se stabileşte sub rezerva verificării ulterioare.
    10. În baza deciziei emise de organul fiscal, entitatea va achita, în contul indicat, taxa de plată până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care condiţiile pentru aplicarea scutirii, prevăzute la art. 294 alin. (1) lit. k^1) din Codul fiscal, au încetat să se aplice.
    11. În cazul în care se constată că, în cuprinsul deciziei de stabilire prevăzute la pct. 8 lit. b), există erori, altele decât erorile materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat, prin care detaliază situaţia constatată şi propune îndreptarea erorii, emite formularul „Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorată în România, potrivit art. 294 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, de către Comisia Europeană sau de către o agenţie ori un organism înfiinţat în temeiul dreptului Uniunii Europene, aferentă contravalorii livrării/prestării pentru care s-a aplicat scutirea de taxă, potrivit art. 294 alin. (1) lit. k^1) din Codul fiscal, dar destinaţia bunurilor/serviciilor a fost schimbată“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin, şi, după caz, o nouă decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată, cuprinzând informaţiile corectate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.
    12. Îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul deciziei de stabilire prevăzute la pct. 8 lit. b) se poate face fie la solicitarea entităţii, fie din oficiu, de către compartimentul de specialitate, pe baza informaţiilor deţinute.
    13. În cazul în care se constată că, în cuprinsul deciziei de stabilire există erori materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat, prin care detaliază situaţia constatată şi propune îndreptarea erorii prin emiterea „Deciziei pentru îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul Deciziei nr. ....../...... privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorată în România, potrivit art. 294 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, de către Comisia Europeană sau de către o agenţie ori un organism înfiinţat în temeiul dreptului Uniunii Europene, aferentă contravalorii livrării/prestării pentru care s-a aplicat scutirea de taxă, potrivit art. 294 alin. (1) lit. k^1) din Codul fiscal, dar destinaţia bunurilor/serviciilor a fost schimbată“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.
    14. În situaţia în care din analiza solicitării entităţii pentru îndreptarea erorilor materiale prevăzute la pct. 12 nu rezultă elemente privind existenţa unor erori materiale în cuprinsul deciziei de stabilire, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia prevăzută la pct. 13, bifând căsuţa corespunzătoare pentru respingerea cererii de îndreptare a erorii materiale.
    15. Deciziile prevăzute în prezenta procedură se întocmesc în două exemplare, din care un exemplar, semnat numai de conducătorul unităţii fiscale, se comunică entităţii, potrivit art. 47 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al entităţii.
    16. După finalizarea procedurii, toate documentele primite de la entitate, precum şi cele emise de compartimentul de specialitate se arhivează la dosarul fiscal al entităţii.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016