Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 21 septembrie 2022  de acces online al salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor, a modalităţii de generare şi descărcare a extrasului, precum şi a condiţiilor în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă şi/sau specialitate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 21 septembrie 2022 de acces online al salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor, a modalităţii de generare şi descărcare a extrasului, precum şi a condiţiilor în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă şi/sau specialitate

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 937 din 26 septembrie 2022
──────────
    Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 1.164 din 21 septembrie 2022, publicată în Monitorul Ooficial, Partea I, nr. 937 din 26 septembrie 2022.
──────────
    ART. 1
    Prezenta procedură reglementează punerea în aplicare a prevederilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, astfel cum au fost modificate şi completate conform Legii nr. 144/2022 pentru modificarea şi completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.

    ART. 2
    (1) În vederea asigurării accesului online al salariatului sau fostului salariat la registrul general de evidenţă a salariaţilor, denumit în continuare registru, cu privire la activitatea desfăşurată în baza contractului/contractelor individual/e de muncă, precum şi pentru generarea şi descărcarea unui extras din registru, salariatul sau fostul salariat ori un împuternicit al acestuia se poate prezenta pentru obţinerea numelui de utilizator şi a parolei, după caz, la:
    a) sediul inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială angajatorul îşi are sediul sau domiciliul;
    b) sediul inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară/şi-au desfăşurat activitatea salariaţii unităţilor fără personalitate juridică care au primit delegare de competenţă pentru înfiinţarea, completarea şi transmiterea registrului;
    c) sediul inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială salariatul/fostul salariat are domiciliul, în cazul în care sediul angajatorului a fost/se află în altă localitate decât localitatea de domiciliu a salariatului/fostului salariat.

    (2) Salariaţii/Foştii salariaţi care deţin semnătura electronică calificată, în vederea obţinerii numelui de utilizator şi a parolei, se pot adresa prin e-mail, utilizând această semnătură, inspectoratelor teritoriale de muncă prevăzute la alin. (1).

    ART. 3
    (1) Obţinerea numelui de utilizator şi a parolei se face în baza prezentării următoarelor documente:
    a) solicitare scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator şi a parolei, conform modelului din anexa la prezenta procedură;
    b) cartea de identitate, în original sau scanată, pentru situaţia prevăzută la art. 2 alin. (2);
    c) procură specială, pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original sau duplicat de pe actul original.

    (2) Prelucrarea datelor cu caracter personal de către inspectoratele teritoriale de muncă care gestionează accesul la informaţiile din registrul general de evidenţă a salariaţilor se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.

    ART. 4
    Accesul la propriile date din registru, cu privire la activitatea desfăşurată în baza contractului/contractelor individual/e de muncă, se stabileşte cu respectarea prevederilor Regulamentului general privind protecţia datelor şi ale Legii nr. 190/2018, cu modificările ulterioare, şi se limitează la vizualizarea, descărcarea şi tipărirea acestor date, precum şi la generarea online şi descărcarea unui extras din registru.

    ART. 5
    Vechimea în muncă sau în specialitate poate fi dovedită cu extrasul generat online din registru asumat de angajator prin semnătură olografă sau, după caz, semnătură electronică calificată, care atestă activitatea desfăşurată, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, conform documentelor deţinute de angajator.

    ART. 6
    (1) Până la data achiziţionării noului sistem informatic care va permite salariaţilor/foştilor salariaţi accesul online la datele din registru, inspectoratele teritoriale de muncă au obligaţia să elibereze la solicitarea scrisă a acestora un extras din registru în termen de cel mult 15 zile de la data înregistrării solicitării.
    (2) Pentru extrasul prevăzut la alin. (1), inspectoratele teritoriale de muncă vor percepe tariful reglementat prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 826/2014 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestărilor de servicii efectuate în domeniile de activitate ale Inspecţiei Muncii, referitor la eliberarea de certificate cu informaţii extrase din baza de date organizată la nivelul Inspecţiei Muncii.

    ANEXA 1

    la procedură
    MODEL SOLICITARE
    Către
    Inspectoratul teritorial de muncă .....................................
    Subsemnatul(a), ....................…................., legitimat(ă) cu C.I. seria ...... nr. ..., CNP .................., domiciliat(ă) în judeţul ..........................., localitatea ………………………..........................., str. ................................................................ nr. ...., bl. ...., sc. ….., ap. ....., având calitatea de salariat/fost salariat la societatea .................., cu sediul în ...................., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, solicit numele de utilizator şi parola/schimbarea numelui de utilizator şi a parolei necesare pentru accesarea Registrului general de evidenţă a salariaţilor.
    Numele şi prenumele . ………………………...............................
    Semnătura ………………………...............................
    Data ………………………...............................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016