Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 21 mai 2018  de monitorizare şi control al activităţii asistentului personal profesionist    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 21 mai 2018 de monitorizare şi control al activităţii asistentului personal profesionist

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 586 din 11 iulie 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 1.690 din 21 mai 2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 586 din 11 iulie 2018.
──────────
    ART. 1
    (1) Monitorizarea şi controlul activităţii de îngrijire şi protecţie a adulţilor cu handicap grav şi accentuat la asistentul personal profesionist de către direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare DGASPC, includ acţiuni de colectare de date şi informaţii, analiza acestora şi elaborarea de rapoarte de monitorizare, precum şi acţiuni de verificare şi, după caz, de control.
    (2) Monitorizarea şi controlul activităţii asistentului personal profesionist vizează respectarea drepturilor şi demnităţii persoanelor cu handicap grav şi accentuat în procesul de asigurare a îngrijirii şi protecţiei la asistentul personal profesionist.
    (3) Monitorizarea şi controlul activităţii asistentului personal profesionist au ca scop:
    a) protejarea şi asigurarea exercitării depline şi în condiţii de egalitate a tuturor drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului de către persoanele cu dizabilităţi aflate în îngrijirea şi protecţia asistentului personal profesionist;
    b) asigurarea satisfacţiei beneficiarilor şi îmbunătăţirea continuă a calităţii activităţii desfăşurate de asistentul personal profesionist;
    c) evaluarea eventualelor riscuri privind îngrijirea şi protecţia beneficiarilor, prin constatarea disfuncţionalităţilor, analiza şi luarea de măsuri corective, după caz;
    d) revizuirea şi optimizarea politicilor şi strategiilor în domeniu.


    ART. 2
    Opinia adultului cu handicap grav sau accentuat este obligatoriu ascultată şi consemnată pe parcursul procesului de monitorizare şi control.

    ART. 3
    În cuprinsul acestui document sunt utilizate acronime şi termeni care au înţelesurile următoare:
    - ANPD = Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi;
    – APP = Asistent personal profesionist;
    – beneficiar = adultul cu handicap grav sau accentuat care beneficiază de serviciul de îngrijire şi protecţie la APP;
    – PIS = Planul individual de servicii.


    ART. 4
    (1) Monitorizarea şi controlul se realizează prin urmărirea indicatorilor de monitorizare din cadrul Standardelor minime obligatorii pentru asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist, aprobate prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.069/2018.
    (2) În cadrul Standardului 1: Serviciul prin care se asigură îngrijirea şi protecţia adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist:
    a) planul anual de instruire şi formare profesională şi modulele de instruire cuprind teme privind egalitatea de şanse; prevenirea, recunoaşterea şi raportarea formelor de exploatare, violenţă şi abuz; respect pentru diversitate; respect şi încurajare pentru autonomia individuală şi independenţa persoanelor cu dizabilităţi;
    b) raportul privind asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistent personal profesionist, pentru anul anterior, precizează structura şi calificarea personalului, modalităţile de identificare a beneficiarilor, modalităţile de recrutare, îmbunătăţire sau perfecţionare a cunoştinţelor personalului, probleme întâmpinate în asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor, recomandări pentru creşterea calităţii serviciului.

    (3) În cadrul Standardului 2: Informare, materialele informative conţin condiţiile de admitere în cadrul serviciului de îngrijire şi protecţie la APP, activitatea APP, drepturi şi obligaţii, relaţii interinstituţionale, monitorizare şi control.
    (4) În cadrul Standardului 3: Admitere, procedura de admitere precizează criteriile de eligibilitate a beneficiarilor, etapele procesului de admitere şi documentele necesare, conţinutul contractului de furnizare de servicii, inclusiv drepturile şi obligaţiile părţilor.
    (5) În cadrul Standardului 5: Suspendarea/Sistarea serviciului:
    a) procedura de suspendare/sistare a serviciului cuprinde situaţiile pe perioadă determinată care pot duce la suspendarea acordării serviciului sau cele pe perioadă nedeterminată care pot duce la sistarea serviciului, etapele procesului de suspendare, respectiv sistare şi documentele necesare în funcţie de situaţia respectivă, obligaţii ale persoanelor implicate;
    b) fişa de suspendare/sistare a serviciului cuprinde informaţii despre situaţia care a determinat suspendarea/sistarea şi despre condiţiile în care beneficiarul a părăsit serviciul.

    (6) În cadrul Standardului 9: Sănătate şi mobilitate, procedura privind menţinerea sănătăţii precizează modul de gestiune a medicamentelor; modul de prevenire şi gestionare a situaţiilor critice şi comportamentelor indezirabile datorate stării de sănătate, de tipul: furt, încălcarea intimităţii, distrugerea bunurilor; condiţiile de respectare a dreptului la alegere a unui tratament din partea beneficiarului sau reprezentantului său legal; modalităţi de intervenţie în situaţiile de neglijenţă a stării de sănătate şi igienei din partea beneficiarului, precum şi în situaţiile de dependenţă de alcool, substanţe ilegale, tutun; situaţiile în care se solicită intervenţia de urgenţă.
    (7) În cadrul Standardului 10: Intimitate şi confidenţialitate, în activitatea sa, APP:
    a) are şi aplică reguli cu privire la permisiunea de a intra în camera beneficiarului, în baie, respectarea momentelor de efectuare a toaletei, folosirea spaţiului personal, utilizarea obiectelor personale;
    b) recunoaşte dreptul fiecărui beneficiar la viaţă sexuală şi relaţii intime, cu respectarea regulilor casei;
    c) încurajează beneficiarul să întreţină corespondenţă cu alte persoane.

    (8) În cadrul Standardului 11: Luarea deciziilor şi autodeterminarea, în activitatea sa, APP:
    a) a oferit/oferă suport pentru beneficiarii cu dificultăţi de înţelegere, astfel încât aceştia să poată participa la luarea tuturor deciziilor care îi privesc;
    b) respectă opiniile şi viziunea beneficiarilor despre viaţă;
    c) respectă dreptul beneficiarului de a se consulta cu familia proprie sau cu prietenii în luarea unei decizii.

    (9) În cadrul Standardului 12: Activităţi şi participare, în activitatea sa, APP:
    a) a încurajat/încurajează beneficiarii să solicite şi să obţină informaţii despre persoane, lucruri şi evenimente din familie şi comunitate, să citească, să scrie, să manevreze unelte, să găsească şi să pună în practică soluţii, în diferite acţiuni;
    b) a susţinut/susţine beneficiarii să efectueze acţiuni simple sau complexe din programul zilnic de viaţă;
    c) a susţinut/susţine beneficiarii să discute cu persoane din familie sau din comunitate, să utilizeze instrumente şi tehnici de comunicare, după caz;
    d) a susţinut/susţine beneficiarii să îşi întreţină şi să îşi dezvolte mobilitatea şi motricitatea, să se deplaseze în interiorul şi exteriorul locuinţei, folosind sau nu echipamente, să utilizeze mijloace de transport;
    e) a susţinut/susţine beneficiarii să se preocupe de îngrijirea propriului corp şi îngrijirea propriei sănătăţi;
    f) a susţinut/susţine beneficiarii să realizeze acţiuni şi sarcini casnice din viaţa de zi cu zi, utilizând sau nu obiecte de uz casnic sau alte echipamente;
    g) a susţinut/susţine beneficiarii să stabilească interacţiuni simple sau complexe, într-o manieră contextuală şi socială adecvată;
    h) a sprijinit/sprijină beneficiarii să primească informaţii şi să menţină legătura cu familia biologică, dacă există recomandări în acest sens în PIS;
    i) a susţinut/susţine beneficiarii să menţină relaţii cu prieteni, cunoştinţe, precum şi să iniţieze şi să dezvolte noi relaţii la nivelul comunităţii;
    j) respectă dreptul beneficiarilor de a practica religia pe care o doresc;
    k) respectă dreptul beneficiarilor de a deţine animale de companie, în acord cu regulile casei;
    l) a susţinut/susţine beneficiarii să participe la activităţi de recreere sau de petrecere a timpului liber, de exemplu: jocuri şi sporturi neorganizate sau organizate, programe de fitness, relaxare sau divertisment, citit, vizite, turism şi altele.

    (10) În cadrul Standardului 13, Formare şi angajare în muncă, în activitatea sa, APP:
    a) a susţinut/susţine beneficiarii să se înscrie la cursuri de formare profesională şi să treacă de la o etapă de formare profesională la alta, să frecventeze orele de curs, să interrelaţioneze cu colegii şi profesorii, să finalizeze sarcini ce decurg din calitatea de cursant;
    b) a susţinut/susţine beneficiarii să participe la programe vocaţionale, să se implice în meşteşugărit sau hobby-uri;
    c) a susţinut/susţine beneficiarii să participe la programe de pregătire pentru angajarea în muncă;
    d) a susţinut/susţine beneficiarii să caute loc de muncă şi să se angajeze;
    e) a sprijinit/sprijină beneficiarii în efectuarea tranzacţiilor economice simple sau complexe, inclusiv a celor care privesc economisirea banilor.

    (11) În cadrul Standardului 14, Respect pentru drepturi şi demnitate, persoana cu handicap grav sau accentuat:
    a) participă/a participat la servicii sau alte oportunităţi de dezvoltare a abilităţilor sale, în comunitate;
    b) îşi exercită/şi-a exercitat drepturile şi obligaţiile de cetăţean (a participat la vot, de exemplu).

    (12) În cadrul Standardului 16, Managementul situaţiilor de risc, procedura privind managementul situaţiilor de risc precizează exemple de tulburări de comportament sau comportament distructiv pentru care trebuie solicitată intervenţia de urgenţă, în mod exclusiv a organelor abilitate, modul de solicitare a intervenţiei de urgenţă, modul de acţiune în caz de fugă, de agresiune sau de plecare neanunţată a beneficiarului, modalităţi de acţiune post-situaţie de risc.
    (13) În cadrul Standardului 17, Protecţia împotriva exploatării, violenţei şi abuzului, procedura privind protecţia împotriva exploatării, violenţei şi abuzului precizează regulile cu privire la administrarea medicamentelor, modul de identificare şi semnalare a cazurilor de exploatare, violenţă, neglijare şi abuz; raportarea, investigarea şi soluţionarea situaţiilor de exploatare, neglijare şi abuz; modul de gestiune a bunurilor sau banilor beneficiarilor.
    (14) În cadrul Standardului 18, Protecţia împotriva torturii şi tratamentelor crude, inumane sau degradante, procedura privind protecţia împotriva torturii şi tratamentelor crude, inumane sau degradante precizează modul de identificare şi semnalare a cazurilor de tortură, tratamente crude, inumane sau degradante; raportarea, investigarea şi soluţionarea situaţiilor de tortură, tratamente crude, inumane sau degradante.
    (15) În cadrul Standardului 19, Sesizări şi reclamaţii, procedura privind înregistrarea şi soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor beneficiarilor precizează modul de informare a beneficiarilor sau reprezentanţilor lor legali despre posibilitatea depunerii de sesizări/reclamaţii sau despre exprimarea unei nemulţumiri în legătură cu calitatea îngrijirii şi protecţiei la APP.

    ART. 5
    (1) Monitorizarea se constituie ca mecanism de analiză sistematică, cel puţin o dată pe semestru.
    (2) Monitorizarea se realizează de echipe de monitorizare formate din minimum două persoane desemnate prin decizie a directorului DGASPC.
    (3) Ca metode şi instrumente de lucru pot fi folosite chestionarul, fişa de monitorizare, interviul, vizita la faţa locului şi altele specifice.
    (4) Raportul de monitorizare cuprinde cel puţin următoarele:
    a) dimensiunea acţiunii de monitorizare (număr de localităţi şi de APP incluşi în monitorizare);
    b) tipurile de date şi informaţii care au fost colectate în timpul procesului de monitorizare şi prezentarea instrumentelor de colectare utilizate;
    c) principalele aspecte urmărite în cadrul analizei datelor şi informaţiilor;
    d) concluzii cu caracter general;
    e) probleme întâmpinate, posibile situaţii critice, eventuale riscuri;
    f) recomandări pentru îmbunătăţirea cadrului activităţii APP;
    g) anexe: instrumentele de monitorizare, statistici etc.


    ART. 6
    (1) Concluziile rapoartelor de monitorizare referitoare la necesitatea îmbunătăţirii conţinuturilor standardelor minime obligatorii pentru asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist vor fi transmise în atenţia ANPD.
    (2) Concluziile rapoartelor de monitorizare referitoare la efectele benefice pe care asistenţii personali profesionişti le au în planul dezinstituţionalizării şi al prevenirii instituţionalizării vor sta la baza propunerilor pentru strategia judeţeană/a sectorului municipiului Bucureşti de dezvoltare a serviciilor sociale, în concordanţă cu nevoile identificate.
    (3) În situaţia în care raportul de monitorizare face referinţă la disfuncţionalităţi constatate sau la alte aspecte negative ale activităţii APP, acestea stau la baza întreprinderii de acţiuni de control de către organele abilitate.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016