Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 21 ianuarie 2019  de înregistrare a contractelor de locaţiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 21 ianuarie 2019 de înregistrare a contractelor de locaţiune

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 109 din 12 februarie 2019
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 114 din 21 ianuarie 2019, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 109 din 12 ianuarie 2019.
──────────
    1. Contractele de locaţiune încheiate prin înscris sub semnătură privată pot fi înregistrate la organele fiscale centrale din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    2. Organul fiscal central competent este:
    a) organul fiscal central în a cărui evidenţă locatorul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii;
    b) organul fiscal central în a cărui rază teritorială locatorul, persoană fizică rezidentă, are domiciliul fiscal, potrivit legii;
    c) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află bunul care face obiectul contractului de locaţiune - în cazul persoanelor fizice nerezidente.

    3. (1) Pentru înregistrarea contractului de locaţiune, locatorul depune „Cererea de înregistrare a contractelor de locaţiune“, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, denumită în continuare cerere, însoţită de o copie a contractului de locaţiune. Conformitatea cu originalul a copiei se efectuează de către locator prin înscrierea menţiunii „conform cu originalul“ şi prin semnătura acestuia.
    (2) Cererea se completează în două exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se păstrează de către locator.
    (3) Cererea, însoţită de copia contractului de locaţiune, se depune direct la registratura organului fiscal central competent sau prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

    4. Modificarea sau încetarea contractului de locaţiune pot fi înregistrate de locator la organul fiscal central competent, prin depunerea cererii, având bifată în formular căsuţa „Modificare“ sau „Încetare“, după caz, însoţită de documentele justificative.
    5. (1) Data înregistrării contractului de locaţiune, a modificărilor ulterioare sau a încetării acestuia este data înregistrării cererii la organul fiscal central competent sau data înregistrării acesteia pe portal, astfel cum rezultă din mesajul electronic de confirmare, după caz.
    (2) Dovada înregistrării la organul fiscal central competent a contractului de locaţiune, a modificărilor ulterioare sau a încetării acestuia este:
    a) copia cererii având înscrise numărul şi data înregistrării la organul fiscal - pentru cererile depuse direct la registratura organului fiscal central competent;
    b) copia cererii, însoţită de mesajul electronic de confirmare - pentru cererile depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.


    6. Cererea şi documentele depuse de locator în format hârtie se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului, iar formatul electronic în arhiva de documente electronice.
    7. Organul fiscal central competent organizează evidenţa contractelor de locaţiune în Registrul contractelor de locaţiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.
    8. Înregistrarea în Registrul contractelor de locaţiune se efectuează în maximum 5 zile de la data depunerii cererii.
    9. Registrul contractelor de locaţiune se gestionează la nivelul organelor fiscale centrale competente, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de către Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
    ANEXA 1

    la procedură
    REGISTRUL CONTRACTELOR DE LOCAŢIUNE

┌────┬────────────┬──────────────────────┬──────────────────────────────────────┬────────────┐
│ │ │ │Date despre contractul de locaţiune │ │
│ │ │ ├────────────┬────────────┬────────────┤ │
│ │ │Datele de identificare│Contractul │Modificări │Încetarea │ │
│ │ │a locatorului │de locaţiune│ale │contractului│Adresa │
│Nr. │Numărul de │ │iniţial │contractului│de locaţiune│bunului care│
│crt.│înregistrare│ │ │de locaţiune│ │face │
│ │ ├─────────┬────────────┼───────┬────┼───────┬────┼───────┬────┤obiectul │
│ │ │Denumirea│Codul de │ │ │ │ │ │ │contractului│
│ │ │/ Numele │identificare│Numărul│Data│Numărul│Data│Numărul│Data│ │
│ │ │şi │fiscală │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │prenumele│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│4 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│5 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│6 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│7 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│8 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│9 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│10 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│11 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│12 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│13 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│14 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│15 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│16 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│17 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│18 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│19 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼────────────┼───────┼────┼───────┼────┼───────┼────┼────────────┤
│20 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴─────────┴────────────┴───────┴────┴───────┴────┴───────┴────┴────────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016