Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 20 octombrie 2017  privind anularea penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, în cazul contribuabililor care optează pentru plata defalcată a TVA, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 20 octombrie 2017 privind anularea penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, în cazul contribuabililor care optează pentru plata defalcată a TVA, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 846 din 25 octombrie 2017
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 2.800 din 20 octombrie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 846 din 25 octombrie 2017.
──────────
    ART. 1
    Dispoziţii generale
    (1) Prezenta procedură se aplică pentru obligaţiile fiscale principale reprezentând TVA ale persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, care optează pentru plata defalcată a acestei taxe în perioada 1 octombrie 2017-31 decembrie 2017, prin depunerea unei notificări la organul fiscal competent potrivit art. 22 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA, denumită în continuare ordonanţă.
    (2) Facilităţile fiscale prevăzute la art. 24 din ordonanţă se acordă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin organele fiscale subordonate, denumite în continuare organe fiscale competente.
    (3) Contribuabilii fără domiciliu fiscal în România pot beneficia de facilităţile fiscale prevăzute de ordonanţă dacă desemnează un împuternicit potrivit art. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Cod de procedură fiscală.
    (4) Facilităţile prevăzute de ordonanţă se acordă şi în cazul obligaţiilor vamale de plată reprezentând TVA, transmise organului fiscal competent de către autoritatea vamală, în vederea recuperării.

    ART. 2
    Obiectul facilităţilor fiscale
    (1) Organul fiscal competent acordă următoarele facilităţi fiscale:
    a) amânarea la plată a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv;
    b) anularea penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv.

    (2) Penalităţile de întârziere ce fac obiectul facilităţilor fiscale prevăzute la alin. (1) sunt aferente:
    a) obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv;
    b) obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA , restante la 30 septembrie 2017, inclusiv, cuprinse în decizii de impunere comunicate până la data de 30 septembrie 2017 cu termen de plată după această dată;
    c) obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA cuprinse într-o eşalonare la plată, aflată în derulare la data de 30 septembrie 2017, a cărei valabilitate se pierde până la data de 31 decembrie 2017, inclusiv;
    d) obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA cuprinse într-o eşalonare la plată aflată în derulare la data de 30 septembrie 2017 sau care obţin eşalonarea în perioada cuprinsă între 1 octombrie 2017-31 decembrie 2017, potrivit Codului de procedură fiscală, dacă sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute la art. 24 din ordonanţă, şi doresc menţinerea eşalonării la plată;
    e) obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv, stabilite în acte administrative fiscale a căror executare este suspendată în condiţiile legii, la data de 30 septembrie 2017, inclusiv, dar pentru care contribuabilul depune, odată cu notificarea privind opţiunea de plată defalcată a TVA, o cerere de renunţare la efectele suspendării actului administrativ fiscal până la data de 31 decembrie 2017, inclusiv;
    f) obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv, cuprinse într-un act administrativ fiscal a cărui executare este suspendată în condiţiile legii, la data de 30 septembrie 2017 şi care încetează până la 31 decembrie 2017, inclusiv;
    g) obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA stabilite suplimentar de către organele de inspecţie fiscală ca urmare a unei cereri de rambursare care la data de 31 decembrie 2017 se afla în curs de soluţionare.


    ART. 3
    Procedura de acordare a amânării la plată
    (1) În baza notificării privind opţiunea de plată defalcată a TVA, organul fiscal competent emite şi comunică din oficiu:
    a) contribuabilului - decizia de amânare la plată a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin;
    b) instituţiilor de credit la care debitorul are deschise conturile bancare şi/sau terţilor popriţi care deţin/datorează sume de bani debitorului - adresa de sistare temporară, totală sau parţială, a executării silite prin poprire.

    (2) Odată cu emiterea actelor prevăzute la alin. (1), pentru penalităţile de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA care fac obiectul amânării la plată:
    a) nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită;
    b) nu se efectuează stingerea până la data comunicării deciziei de anulare la plata penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA sau a deciziei de repunere a penalităţilor de întârziere amânate la plată, aferente obligaţiilor de plată principale reprezentând TVA, după caz.

    (3) În situaţia în care pe perioada amânării la plată se emite decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii care cuprinde obligaţii de plată accesorii prevăzute la art. 2, organul fiscal competent emite, odată cu această decizie, şi decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, prevăzută în anexa nr. 3 la ordin, prevederile alin. (1) şi (2) aplicându-se în mod corespunzător ori de câte ori este cazul. Decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA înlocuieşte decizia emisă anterior.
    (4) În cazul în care, ulterior emiterii deciziilor de amânare la plată a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, se constată erori în conţinutul acestora, pe baza documentelor care atestă această situaţie, organul fiscal competent emite decizie de modificare a deciziei de amânare la plată a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA.

    ART. 4
    Procedura de acordare a anulării penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA
    (1) Anularea penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA se efectuează din oficiu, în baza notificării privind opţiunea de plată defalcată a TVA, depusă la registratura organului fiscal competent în perioada 1 octombrie 2017-31 decembrie 2017.
    (2) În baza notificării prevăzute la alin. (1), în perioada 1 ianuarie 2018-31 ianuarie 2018, organul fiscal competent analizează îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 24 din ordonanţă şi emite decizia de anulare a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA prevăzută în anexa nr. 4 la ordin, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 24 alin. (13) din ordonanţă.
    (3) În situaţia în care condiţiile prevăzute la art. 24 din ordonanţă nu sunt îndeplinite, amânarea la plată îşi pierde valabilitatea, iar organul fiscal competent emite şi comunică contribuabilului decizia de repunere a penalităţilor de întârziere amânate la plată, aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, prevăzută în anexa nr. 5 la ordin.

    ART. 5
    Procedura de acordare a anulării la plată în cazul contribuabililor care beneficiază de eşalonări la plată
    (1) În situaţia în care contribuabilii care depun notificare şi care la data de 30 septembrie 2017 beneficiază de eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, precum şi cei care obţin eşalonarea în perioada cuprinsă între 1 octombrie 2017 şi 31 decembrie 2017 pot beneficia de anularea penalităţilor de întârziere, potrivit prevederilor art. 4 alin. (1), dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 24 din ordonanţă, dar doresc şi menţinerea eşalonării la plată. Prevederile art. 3 se aplică în mod corespunzător.
    (2) Odată cu emiterea deciziei de amânare la plată a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, organul fiscal competent emite şi comunică contribuabilului, după caz, decizii prin care modifică actele emise ca urmare a acordării eşalonărilor la plată, respectiv:
    a) decizia de modificare a deciziei de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale;
    b) decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a penalităţilor de întârziere şi a penalităţilor de nedeclarare.

    (3) În situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile de acordare a facilităţii prevăzute la art. 24 din ordonanţă, organul fiscal competent emite şi comunică contribuabilului decizia de anulare a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA.
    (4) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile de acordare a facilităţii prevăzute la art. 24 din ordonanţă, penalităţile de întârziere amânate la plată se repun în sarcina contribuabilului, prin introducerea acestora în amânarea la plată sau eşalonarea la plată, după caz. În acest sens, organul fiscal emite şi comunică contribuabilului, dup caz:
    a) decizia de modificare a deciziei de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale;
    b) decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a penalităţilor de întârziere şi a penalităţilor de nedeclarare.

    (5) Penalităţile de întârziere amânate la plată potrivit art. 24 din ordonanţă se reintroduc în eşalonarea la plată, prin refacerea graficului de plată cu păstrarea perioadei de eşalonare aprobate iniţial.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016