Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 19 februarie 2018  de stabilire a schimbului de informaţii între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România şi Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 19 februarie 2018 de stabilire a schimbului de informaţii între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România şi Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 205 din 7 martie 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 1.489 din 19 februarie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 205 din 7 martie 2018.
──────────
    ART. 1
    Prezenta procedură reglementează:
    a) solicitarea de către notarul public a certificatului de atestare fiscală în cazul în care se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, precum şi transmiterea de către organul fiscal central a certificatului de atestare fiscală;
    b) transmiterea de către notarul public a copiei certificatului de moştenitor sau, după caz, a certificatului de moştenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanţă succesorală, în cazul în care în masa succesorală nu sunt cuprinse bunuri imobile, dar sunt cuprinse obligaţii fiscale restante şi alte creanţe bugetare;
    c) transmiterea de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, care are în subordine biroul de cadastru şi publicitate imobiliară care a dispus înscrierea bunului în cartea funciară, a copiei certificatului de moştenitor sau, după caz, a certificatului de moştenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanţă succesorală, împreună cu încheierea de intabulare a acestuia, în cazul în care în masa succesorală sunt cuprinse bunuri imobile, precum şi obligaţii fiscale restante şi alte creanţe bugetare;
    d) solicitarea de către organul fiscal central a informaţiilor din registrele naţionale notariale şi transmiterea acestora de către Centrul Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, denumit în continuare CNARNN - Infonot.


    ART. 2
    În vederea transmiterii informaţiilor, Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România şi oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară din subordinea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară se înscriu în sistemul informatic PatrimVen, potrivit Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanţelor Publice puse la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice prin sistemul informatic propriu.

    ART. 3
    Datele şi informaţiile furnizate de părţi, conform prezentei proceduri, sunt confidenţiale, se utilizează şi se păstrează conform prevederilor legale şi normelor legale în vigoare.

    ART. 4
    (1) Ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 160 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, notarul public transmite o solicitare CNARNN - Infonot în scopul obţinerii certificatului de atestare fiscală.
    (2) Solicitarea certificatului de atestare fiscală, denumit în continuare CAF, şi emiterea acestuia se realizează prin mijloace electronice de comunicare.
    (3) Modelul formularului certificat de atestare fiscală este prevăzut în anexa nr. 2 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora.
    (4) Pentru solicitarea CAF-ului, persoana desemnată în acest scop din cadrul CNARNN - Infonot, denumită în continuare expeditor, accesează platforma PatrimVen la adresa web https://epatrim.fiscnet.ro/ şi descarcă formularul şi completează informaţiile, astfel cum sunt solicitate de aplicaţia informatică, completând următoarele informaţii:
    A. Datele de identificare ale solicitantului:
    a) Id solicitare;
    b) Codul de identificare fiscală al Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România;
    c) Denumirea „Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România“;
    d) Tip de document - alege CAF;
    e) Nr. operator de date cu caracter personal.

    B. Datele de identificare ale contribuabilului pentru care se doreşte CAF:
    a) Nume şi prenume;
    b) Codul de identificare fiscală potrivit dispoziţiilor art. 82 din Codul de procedură fiscală;
    c) Se bifează căsuţele, dacă este cazul;
    d) Motivul solicitării.

    C. Datele de identificare ale expeditorului:
    a) Nume;
    b) Prenume;
    c) Funcţie.


    (5) Formularul prevăzut la alin. (4) se validează şi se semnează electronic cu certificat, conform Procedurii privind aprobarea accesului la serviciile disponibile în cadrul sistemului informatic PatrimVen, prevăzută în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.632/2016.
    (6) Informaţiile completate în formularul prevăzut la alin. (4) sunt direcţionate automat prin sistemul informatic către organul fiscal competent.

    ART. 5
    (1) În baza cererii primite pe această cale, organul fiscal eliberează CAF conform dispoziţiilor Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.654/2015 şi transpune CAF-ul, fără semnătură şi ştampilă, într-un fişier electronic de tip pdf. Fişierul tip pdf se afişează în platforma PatrimVen, secţiunea „Mesaje“, şi este disponibil o perioadă de 60 de zile.
    (2) După primirea solicitărilor, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, denumită în continuare A.N.A.F., comunică CAF în termen de maximum 3 zile lucrătoare, potrivit dispoziţiilor art. 158 alin. (5) din Codul de procedură fiscală.
    (3) CAF-ul comunicat de A.N.A.F. prin platforma PatrimVen se semnează de către Ministerul Finanţelor Publice cu semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat obţinut de Ministerul Finanţelor Publice în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, şi ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE.

    ART. 6
    (1) Utilizatorii platformei din cadrul CNARNN - Infonot au obligaţia să descarce mesajele ce conţin CAF-ul în format electronic şi să le distribuie notarilor publici, conform solicitărilor făcute de aceştia.
    (2) În situaţia în care apar incidente în funcţionarea sistemului informatic, persoana care le-a sesizat anunţă imediat Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare prin formularul de contact disponibil la adresa web https://www.anaf.ro/asistpublic/.

    ART. 7
    (1) După încheierea procedurii succesorale, în cazul în care în masa succesorală sunt cuprinse obligaţii fiscale restante şi alte creanţe bugetare şi nu sunt cuprinse bunuri imobile, notarul public trebuie să transmită CNARNN - Infonot o copie a certificatului de moştenitor sau, după caz, a certificatului de moştenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanţă succesorală.
    (2) În termen de 30 de zile de la încheierea procedurii succesorale, CNARNN - Infonot transmite copia certificatului de moştenitor sau, după caz, a certificatului de moştenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanţă succesorală către A.N.A.F. prin mijloace electronice de comunicare.
    (3) Certificatul de moştenitor sau, după caz, certificatul de moştenitor suplimentar, certificatul de legatar sau certificatul de vacanţă succesorală se transmite în format electronic, scanat sub forma unui fişier tip pdf.

    ART. 8
    (1) A.N.A.F. poate solicita CNARNN - Infonot informaţii din registrele naţionale notariale, în cazurile prevăzute de lege şi cu respectarea condiţiilor prevăzute de aceasta.
    (2) După primirea solicitării, CNARNN - Infonot transmite informaţiile şi documentele din registrele naţionale notariale în termen de maximum 5 zile lucrătoare.
    (3) Solicitarea informaţiilor din registrele naţionale notariale şi transmiterea acestora se realizează prin mijloace electronice de comunicare.
    (4) A.N.A.F. transmite CNARNN - Infonot informaţiile cuprinse în lista debitorilor, persoane fizice care înregistrează obligaţii fiscale restante ulterior publicării acesteia pe site-ul A.N.A.F., în vederea înscrierii în Registrul Naţional Notarial de Evidenţă a Creditorilor Persoanelor Fizice şi pentru formularea opoziţiei la partaj sau la donaţie, după caz.
    (5) Lista prevăzută la alin. (4) cuprinde menţiuni referitoare la formularea de către A.N.A.F. a opoziţiei la partajul dezbătut de persoanele fizice cuprinse în aceasta sau la donaţie, după caz.

    ART. 9
    În termen de 30 de zile de la înscrierea bunului în cartea funciară, oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară transmite A.N.A.F., prin mijloace electronice de comunicare, certificatul de moştenitor sau, după caz, certificatul de moştenitor suplimentar, certificatul de legatar sau certificatul de vacanţă succesorală, împreună cu încheierea de intabulare a acestuia, scanate sub forma unui fişier tip pdf.

    ART. 10
    Începând cu data de 1 ianuarie 2019, CAF-ul comunicat de A.N.A.F. prin platforma PatrimVen se semnează cu sigiliu electronic calificat, emis în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016