Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 18 octombrie 2022  de solicitare şi transmitere a certificatului de atestare fiscală    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 18 octombrie 2022 de solicitare şi transmitere a certificatului de atestare fiscală

EMITENT: Ministerul Finantelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1043 din 27 octombrie 2022
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.894 din 18 octombrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1043 din 27 octombrie 2022.
──────────
    ART. 1
    Procedura stabileşte etapele şi regulile pentru solicitarea şi primirea de către direcţia din cadrul Ministerului Finanţelor (MF) cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific, denumită în continuare direcţie de specialitate, a certificatului de atestare fiscală în format electronic, denumit în continuare CAF, emis de organele fiscale competente din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

    ART. 2
    (1) Procedura se aplică atât pentru solicitările de obţinere a autorizaţiei pentru activităţi de schimb valutar şi de încasare a cecurilor de călătorie, cât şi pentru celelalte solicitări de obţinere a autorizaţiei care sunt soluţionate, potrivit competenţei, la nivelul direcţiei de specialitate.
    (2) Procedura se aplică de către direcţia de specialitate şi de către organele fiscale competente în eliberarea CAF-ului, din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, denumite în continuare organe fiscale.

    ART. 3
    (1) După analiza solicitărilor de obţinere a autorizaţiei, titularul lucrării solicită persoanei desemnate din cadrul direcţiei de specialitate sau înlocuitorului acesteia să solicite organelor fiscale CAF-ul pentru contribuabilul care solicită acordarea autorizaţiei.
    (2) Pentru solicitarea CAF-ului, persoana desemnată în acest scop, denumită în continuare expeditor, accesează portalul Intranet MF, macheta „Cerere de eliberare a CAF“, completând-o cu următoarele informaţii:
    a) denumirea direcţiei de specialitate: „Direcţia generală management al domeniilor reglementate specific“;
    b) motivul solicitării: „soluţionare cerere de autorizare“;
    c) codul de identificare fiscală (CIF) al contribuabilului pentru care se solicită CAF-ul;
    d) denumirea/numele şi prenumele contribuabilului pentru care se solicită CAF-ul;
    e) numărul şi data de înregistrare la MF a cererii de autorizare a contribuabilului;
    f) temeiul legal în baza căruia se solicită CAF-ul;
    g) adresa de poştă electronică a contribuabilului pentru care se solicită CAF-ul, pentru expedierea CAF-ului;
    h) adresa de poştă electronică a expeditorului, pentru primirea CAF-ului de la organul fiscal;
    i) numele şi prenumele expeditorului, funcţia şi denumirea postului.

    (3) Informaţiile completate în machetă sunt direcţionate automat de către sistemul informatic prin poşta electronică internă către organul fiscal, ca mesaj cu subiectul „Cerere de eliberare a CAF pentru (CIF)“, conform anexei A.
    (4) Mesajul este direcţionat conform datelor de arondare fiscală a contribuabililor existente în baza de date CIF.

    ART. 4
    În baza cererii primite pe această cale, organul fiscal procedează astfel:
    a) tipăreşte mesajul care constituie cerere de eliberare a CAF-ului transmis de expeditor şi îl înregistrează;
    b) verifică respectarea tuturor condiţiilor de eliberare a CAFului;
    c) emite CAF-ul în conformitate cu dispoziţiile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) asigură semnarea CAF-ului de către conducătorul organului fiscal;
    e) aplică ştampila pe CAF;
    f) transpune CAF-ul, fără semnătură şi ştampilă, într-un fişier electronic de tip pdf.


    ART. 5
    (1) CAF-ul în fişier de tip pdf se transmite de persoana desemnată de către organul fiscal, prin poşta electronică internă, la adresa de poştă electronică a expeditorului şi la adresa de poştă electronică a contribuabilului şi se ataşează la dosarul fiscal al contribuabilului.
    (2) Mesajul transmis la adresa de poştă electronică a expeditorului, al cărui conţinut este prezentat în anexa B, are ca subiect „Certificat de Atestare Fiscală pentru (CIF)“ şi are ataşat CAF-ul.
    (3) Mesajul transmis la adresa de poştă electronică a contribuabilului, al cărui conţinut este prezentat în anexa C, are ca subiect „Certificat de Atestare Fiscală pentru (CIF)“ şi are ataşat CAF-ul.

    ART. 6
    (1) În cadrul direcţiei de specialitate, persoana desemnată cu aplicarea prezentei proceduri realizează un jurnal electronic cu toate perechile de mesaje ce însoţesc solicitările/emiterile de CAF-uri folosind opţiunea de arhivare selectivă specifică sistemului de poştă electronică.
    (2) Persoana desemnată de către organul fiscal are răspunderea verificării conformităţii şi autenticităţii datelor din mesajele electronice adresate expeditorului şi contribuabilului cu cele înscrise în CAF-ul tipărit, semnat de conducătorul organului fiscal şi arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.
    (3) Secretariatul organului fiscal sau o persoană desemnată de conducerea organului fiscal şi secretariatul direcţiei de specialitate arhivează toate mesajele care însoţesc solicitările/emiterile de CAF folosind opţiunea de arhivare selectivă specifică sistemului de poştă electronică.
    (4) În situaţia în care apar incidente în funcţionarea sistemului informatic, acestea se anunţă de către persoana care le-a sesizat, imediat, serviciului de suport tehnic din cadrul Centrului Naţional pentru Informaţii Financiare, conform procedurii în vigoare.
    (5) Incidente de altă natură se raportează, după caz, direcţiei de specialitate sau organului fiscal.

    ART. 7
    Anexele A-C fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA A





    Conţinutul mesajului care constituie cererea expeditorului
    de eliberare a certificatului de atestare fiscală în format electronic
    MINISTERUL FINANŢELOR
    Direcţia generală management al domeniilor reglementate specific
    Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală
    Ca urmare a cererii de autorizare pentru ..............*, înregistrată la Ministerul Finanţelor cu numărul ...... din data de .............. a contribuabilului cu denumirea/numele şi prenumele ............................, CIF ................, având adresa de poştă electronică .............., în temeiul art. 69 alin. (5) şi al art. 158 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, vă rugăm să ne transmiteţi certificatul de atestare fiscală al acestuia.
    * Se completează cu fiecare tip de activitate pentru care se solicită autorizarea, după caz.

    Numele şi prenumele expeditorului ....................
    Funcţia expeditorului ................................
    Denumirea postului expeditorului .....................

    ANEXA B





    Conţinutul mesajului care însoţeşte certificatul de atestare fiscală în format electronic
    transmis de organul fiscal către direcţia de specialitate
    MINISTERUL FINANŢELOR
    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
    Denumirea organului fiscal ......................
    Către
    Direcţia generală management al domeniilor reglementate specific
    Ca urmare a solicitării dumneavoastră, întocmită în urma cererii de autorizare pentru .............*, înregistrată cu numărul ............... din data de ............, a contribuabilului cu denumirea/numele şi prenumele ........................., CIF ....................., înregistrată la organul fiscal cu numărul ................ din data de ............., vă transmitem ataşat certificatul de atestare fiscală.
    * Se completează cu fiecare tip de activitate pentru care se solicită autorizarea, după caz.

    Atestăm că datele înscrise în fişierul ataşat sunt autentice şi identice cu cele înscrise în certificatul de atestare fiscală tipărit, semnat de conducătorul organului fiscal şi arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.
    Numele şi prenumele persoanei desemnate de organul fiscal ...............
    Funcţia persoanei desemnate de organul fiscal ...........................
    Denumirea postului persoanei desemnate de organul fiscal ................

    ANEXA C





    Conţinutul mesajului care însoţeşte certificatul de atestare fiscală
    transmis de organul fiscal către contribuabilul care a solicitat autorizarea
    MINISTERUL FINANŢELOR
    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
    Denumirea organului fiscal ......................
    Către
    Denumirea/Numele şi prenumele contribuabilului ......................
    CIF .........................
    Ca urmare a solicitării Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific, înregistrată la organul fiscal cu nr. ............ din data de ..............., de eliberare a certificatului de atestare fiscală, în vederea autorizării pentru ..............*, ca urmare a cererii dumneavoastră de autorizare, înregistrată cu numărul ..... din data de ........., vă transmitem ataşat, pentru informare, certificatul de atestare fiscală, astfel cum a fost transmis şi direcţiei solicitante.
    Certificatul de atestare fiscală ataşat poate fi folosit numai în cadrul procedurii de autorizare pentru .................*.
    * Se completează cu fiecare tip de activitate pentru care se solicită autorizarea, după caz.

    Atestăm că datele înscrise în fişierul ataşat sunt autentice şi identice cu cele înscrise în certificatul de atestare fiscală tipărit, semnat de conducătorul organului fiscal şi arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.
    Numele şi prenumele persoanei desemnate de organul fiscal .................
    Funcţia persoanei desemnate de organul fiscal .............................
    Denumirea postului persoanei desemnate de organul fiscal ..................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016