Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 18 august 2014  referitoare la selectarea metodelor de estimare şi a factorilor de emisie necesari estimării nivelului emisiilor de gaze cu efect de seră    Twitter Facebook
Cautare document

 PROCEDURĂ din 18 august 2014 referitoare la selectarea metodelor de estimare şi a factorilor de emisie necesari estimării nivelului emisiilor de gaze cu efect de seră

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI ŞI SCHIMBĂRILOR CLIMATICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 11 septembrie 2014

    CAP. I
    Prevederi generale

    SECŢIUNEA 1
    Aplicabilitate

    ART. 1
    Prezenta procedură reglementează totalitatea aspectelor cu privire la procesul de selectare a metodelor de estimare şi a factorilor de emisie necesari estimării nivelului emisiilor/reţinerilor prin sechestrare a gazelor cu efect de seră, în vederea construirii optime a Inventarului naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră (INEGES).
    ART. 2
    Autoritatea competentă reprezintă instituţia responsabilă pentru activităţile de selectare a metodelor de estimare şi a factorilor de emisie necesari estimării nivelului emisiilor/reţinerilor prin sechestrare a gazelor cu efect de seră.
    ART. 3
    Datele şi informaţiile necesare realizării INEGES sunt furnizate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2007 privind înfiinţarea Sistemului naţional pentru estimarea nivelului emisiilor antropice din surse sau al reţinerilor prin sechestrare a tuturor gazelor cu efect de seră, reglementate prin Protocolul de la Kyoto, cu modificările şi completările ulterioare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Definiţii

    ART. 4
    În înţelesul prezentei proceduri, expresiile şi termenii folosiţi au următoarele semnificaţii:
    1. arbori de decizie - diagramă de flux prin care se descriu paşii ordonaţi specifici care trebuie urmaţi pentru a dezvolta un inventar sau o componentă a inventarului în acord cu principiile bunei practici;
    2. CRF (Common Reporting Format) - formatul comun de raportare;
    3. date de activitate - date cantitative privind activităţile antropice generatoare de emisii de GES şi/sau de reţineri prin sechestrare a dioxidului de carbon, într-o perioadă de timp determinată (consumuri de combustibili, consumuri de materii prime, producţii industriale, volume de lemn recoltate pe categorii, suprafeţe de pădure pe categorii etc.);
    4. documentele relevante oficiale - Liniile directoare IPCC privind elaborarea inventarelor naţionale de GES, revizuite în 1996, Ghidul IPCC de bune practici şi management al incertitudinilor cu privire la elaborarea inventarelor naţionale de GES, Ghidul IPCC de bune practici privind folosinţa terenurilor, schimbarea categoriei de folosinţă a terenurilor şi silvicultură şi deciziile Conferinţei Părţilor la UNFCCC şi la Protocolul de la Kyoto;
    5. estimarea emisiilor - determinarea valorii unei cantităţi sau a incertitudinii asociate acesteia prin utilizarea unei formule de calcul;
    6. GES - gaze cu efect de seră conform anexei A la Protocolul de la Kyoto;
    7. INEGES - Inventarul naţional al emisiilor de gaze cu efect de seră;
    8. IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) - Grupul Interguvernamental privind Schimbările Climatice;
    9. NIR - Raportul inventarului naţional;
    10. tabele CRF - tabele conţinând date cantitative şi calitative specifice INEGES, generate prin utilizarea aplicaţiei informatice "CRF Reporter";
    11. UNFCCC (United Nations Framework Convention on Climate Change) - Convenţia-cadru a Naţiunilor Unite asupra schimbărilor climatice.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Principii

    ART. 5
    Pregătirea şi transmiterea INEGES trebuie să fie realizate în conformitate cu principiile definite în documentele relevante oficiale, astfel:
    a) transparenţa inventarului - premisele şi metodologiile utilizate pentru pregătirea INEGES trebuie explicate clar pentru a facilita înţelegerea procesului de pregătire a INEGES, potenţiala reconstituire a acestuia şi evaluarea INEGES de către experţi independenţi în cadrul procesului anual de revizuire şi de către public;
    b) consecvenţa inventarului - INEGES trebuie să fie consecvent la nivelul tuturor elementelor sale cu inventarele aferente celorlalţi ani din perioada analizată. INEGES este considerat consecvent dacă aceleaşi metodologii au fost utilizate pentru anul de bază şi pentru cei subsecvenţi şi dacă seturi de date consecvente sunt utilizate pentru estimarea emisiilor din surse sau a reţinerilor prin sechestrare a dioxidului de carbon;
    c) comparabilitatea inventarului - estimările emisiilor şi ale reţinerilor prin sechestrare raportate de către fiecare ţară inclusă în anexa I la UNFCCC trebuie să fie comparabile cu cele raportate de celelalte ţări incluse în anexa I la UNFCCC. În acest scop, ţările incluse în anexa I trebuie să ţină seama de prevederile documentelor relevante oficiale;
    d) caracterul complet al inventarului - inventarul acoperă toate sursele şi toate reţinerile prin sechestrare, toate gazele, incluse în Liniile directoare IPCC, şi toate celelalte categorii existente relevante sursă/reţinere prin sechestrare, specifice ţărilor incluse în anexa I la UNFCCC. Completitudinea semnifică, de asemenea, acoperirea geografică în totalitate a surselor şi reţinerilor prin sechestrare;
    e) acurateţea inventarului - reprezintă gradul de exactitate a estimării emisiilor sau reţinerilor prin sechestrare. Estimările trebuie să fie precise, în sensul că nu sunt în mod sistematic nici mai mici şi nici mai mari decât nivelul real al emisiilor sau al reţinerilor prin sechestrare, şi incertitudinile trebuie reduse cât de mult este posibil. Metodologii adecvate vor fi utilizate în acord cu îndrumările IPCC privind bunele practici pentru a promova acurateţea la nivelul inventarelor.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Obiective

    ART. 6
    Obiectivul general al prezentei proceduri este reprezentat de realizarea INEGES în conformitate cu recomandările incluse în documentele relevante oficiale.
    ART. 7
    Obiectivul specific al prezentei proceduri constă în estimarea anuală optimă, în asigurarea caracterului complet şi în asigurarea consecvenţei estimării emisiilor antropice de gaze cu efect de seră şi a reţinerilor prin sechestrare a dioxidului de carbon.

    CAP. II
    Proceduri privind selectarea metodelor de estimare şi a factorilor de emisie necesari estimării nivelului emisiilor/reţinerilor prin sechestrare a GES

    ART. 8
    Autoritatea competentă va utiliza documentele relevante oficiale pentru realizarea INEGES, inclusiv pentru estimarea emisiilor antropice din surse şi a reţinerilor prin sechestrare a GES nereglementate prin Protocolul de la Montreal, pentru îmbunătăţirea transparenţei, consecvenţei, comparabilităţii, caracterului complet şi acurateţii INEGES.
    ART. 9
    Autoritatea competentă poate folosi metode (niveluri de abordare) diferite, acordând prioritate acelor metode care, în conformitate cu arborii de decizie (schemele logice privind luarea deciziilor), generează estimări mai exacte, considerând prevederile din documentele relevante oficiale.
    ART. 10
    Autoritatea competentă poate folosi metodologii naţionale care sunt considerate a reflecta mai bine situaţia naţională, asigurând ca acestea să fie compatibile cu prevederile documentelor relevante oficiale, să fie bine documentate şi fundamentate ştiinţific.
    ART. 11
    În cazul categoriilor importante, autoritatea competentă depune toate eforturile necesare utilizării unei metode recomandate, conform arborilor de decizie corespunzători definiţi în cadrul documentelor relevante oficiale.
    ART. 12
    Autoritatea competentă depune toate eforturile necesare dezvoltării şi/sau selectării factorilor de emisie şi colectării şi selectării datelor de activitate, conform prevederilor documentelor relevante oficiale.
    ART. 13
    Autoritatea competentă acordă prioritate folosirii factorilor de emisie şi datelor de activitate naţionale, atunci când acestea sunt disponibile, asigurând ca acestea să fie dezvoltate într-o manieră consecventă cu prevederile documentelor relevante oficiale, să fie mai exacte şi raportate în mod transparent. Datele de activitate şi factorii de emisie impliciţi actualizaţi, furnizaţi prin documentele relevante oficiale, vor fi utilizaţi, atunci când sunt disponibili, în cazul în care datele la nivel naţional lipsesc.

                  _________
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice