Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ  din 16 aprilie 2024  privind elaborarea avizului conform, prevăzut la art. 146 alin. (7) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi condiţiile necesare acordării acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 16 aprilie 2024 privind elaborarea avizului conform, prevăzut la art. 146 alin. (7) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi condiţiile necesare acordării acestuia

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 371 din 19 aprilie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 4.283 din 16 aprilie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 371 din 19 aprilie 2024.
──────────
    ART. 1
    Prin prezenta procedură se reglementează elaborarea, condiţiile şi documentele care stau la baza emiterii avizului conform pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat.

    ART. 2
    Avizul conform al ministrului educaţiei pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat se emite la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale/judeţene pentru imobilele aflate în administrarea acestora.

    ART. 3
    Avizul conform al ministrului educaţiei pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, compusă din terenuri, clădiri cu destinaţia de săli de clasă, săli de sport, laboratoare, cabinete, biblioteci, ateliere, cantine, cămine, grupuri sanitare, anexe, magazii, centrale termice, precum şi alte asemenea spaţii/imobile, se emite ţinând cont de următoarele aspecte:
    a) în imobilele/spaţiile pentru care se solicită schimbarea destinaţiei nu se mai desfăşoară activităţi de învăţământ, respectiv proces didactic sau alte activităţi adiacente acestuia, sau acestea au fost restrânse şi nu există perspectiva creşterii efectivului populaţiei şcolare;
    b) imobilele/spaţiile respective pot fi folosite în vederea funcţionării altor instituţii în care se desfăşoară activitate de educaţie extraşcolară;
    c) imobilele/spaţiile pot fi folosite în vederea funcţionării altor instituţii aflate în subordinea consiliului local/consiliului judeţean;
    d) imobilele/spaţiile pot fi folosite în vederea funcţionării unor instituţii care desfăşoară activităţi de utilitate publică;
    e) imobilele/spaţiile pot fi folosite pentru desfăşurarea altor activităţi care contribuie la dezvoltarea comunităţii locale, definite ca atare de către consiliul local/consiliul judeţean, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare specifice domeniului de activitate, şi care nu afectează, după caz, atât activitatea didactică, cât şi revenirea la destinaţia iniţială;
    f) imobilele/spaţiile pentru care se solicită schimbarea destinaţiei nu fac obiectul unui litigiu aflat pe rolul instanţelor de judecată.


    ART. 4
    Schimbarea destinaţiei bazei materiale a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat se va face pe o perioadă determinată, în funcţie de felul activităţii desfăşurate, după cum urmează:
    a) maximum 25 de ani pentru alte instituţii/unităţi de învăţământ preuniversitar/universitar de stat;
    b) maximum 20 de ani pentru activităţi de utilitate publică, aşa cum sunt definite de lege;
    c) maximum 10 ani pentru activităţi de educaţie şcolară/ extraşcolară desfăşurate de către alte unităţi/instituţii de învăţământ privat;
    d) maximum 10 ani pentru activităţi desfăşurate de către alte instituţii publice;
    e) maximum 10 ani pentru activităţi desfăşurate de către instituţii aflate în subordinea consiliului local/consiliului judeţean;
    f) maximum 5 ani pentru desfăşurarea altor activităţi, cu excepţia cazului în care se accesează fonduri structurale pentru modernizarea şi dotarea imobilului, caz în care schimbarea de destinaţie se va face pentru o perioadă echivalentă cu perioada de eligibilitate prevăzută în ghidul solicitantului.


    ART. 5
    După expirarea perioadei de schimbare de destinaţie, imobilele vor reveni la destinaţia iniţială - spaţiu de învăţământ, respectiv pentru desfăşurarea procesului didactic sau a altor activităţi adiacente acestuia - şi se vor afla într-o stare tehnică cel puţin similară cu cea din momentul schimbării destinaţiei.

    ART. 6
    În cazul demolării construcţiilor existente, schimbarea de destinaţie a imobilului se face pe perioada desfăşurării lucrărilor de demolare, urmând ca după finalizarea lucrărilor terenul să rămână în domeniul public al localităţii, făcând parte din baza materială a învăţământului preuniversitar de stat.

    ART. 7
    Solicitarea emiterii avizului conform pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat va fi însoţită de următoarele documente:
    a) hotărârea consiliului local/consiliului judeţean prin care se propune schimbarea destinaţiei unui imobil, construcţie şi/sau teren, sau a unei părţi din imobil, care se încadrează în una dintre situaţiile sus-menţionate. În cazul în care se intenţionează ca imobilul, construcţie şi/sau teren, sau o parte din imobil să fie închiriat, aşa cum este precizat şi la art. 146 alin. (15) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în hotărâre se va menţiona că după emiterea avizului conform de către ministrul educaţiei pentru schimbarea destinaţiei acesta va fi închiriat pentru desfăşurarea unor activităţi care contribuie la dezvoltarea comunităţii locale şi care nu influenţează negativ activitatea didactică, cu respectarea tuturor prevederilor legale în vigoare. În cazul în care se intenţionează demolarea/demolarea parţială a clădirii, în hotărâre se va menţiona că schimbarea destinaţiei se va face în vederea demolării clădirii, iar terenul rămas liber după demolare va rămâne în baza materială a unităţii de învăţământ preuniversitar de stat;
    b) acordul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
    c) acordul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ;
    d) extras de carte funciară, actualizat, sau extras din inventarul centralizat al bunurilor care fac parte din domeniul public al localităţii pe raza căreia se află unitatea de învăţământ, aferent imobilului pentru care se propune schimbarea destinaţiei, inventar aprobat prin hotărâre de consiliul local şi avizat de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA);
    e) caracteristicile tehnice ale imobilului - construcţii şi teren aferent, construcţii, teren, respectiv anul în care a fost edificată construcţia, regim de înălţime, suprafaţă construită, suprafaţă desfăşurată, suprafaţă totală de teren;
    f) plan de situaţie şi plan de amplasament, planuri din care să reiasă delimitarea spaţiului pentru care se solicită schimbarea destinaţiei de restul imobilului/spaţiului în care se desfăşoară activitate didactică şi căile de acces separate, astfel încât să fie respectată legislaţia în vigoare;
    g) fotografii ale construcţiilor şi expertiza tehnică a clădirii, întocmită de un expert MDLPA cu cel mult 2 ani înainte de momentul transmiterii solicitării, în cazul în care se solicită schimbarea destinaţiei clădirii, în vederea demolării, şi din care să reiasă necesitatea şi oportunitatea demolării;
    h) memoriu justificativ detaliat, asumat de către autorităţile administraţiei publice locale, care să conţină în mod obligatoriu următoarele:
    - necesitatea sau oportunitatea schimbării destinaţiei;
    – măsurile care se vor lua astfel încât activitatea didactică să nu fie influenţată negativ;
    – descrierea stării tehnice a clădirii;
    – dacă sunt solicitări ale altor unităţi din sfera învăţământului pentru spaţiul respectiv;
    – din ce an nu se mai desfăşoară proces de învăţământ;
    – unde au fost mutaţi elevii/preşcolarii care îşi desfăşurau activitatea în aceste spaţii;
    – cum se desfăşoară procesul de învăţământ la nivelul unităţii de învăţământ care a preluat efectivele şi grupele de copii/elevi;
    – tipul activităţilor care urmează să se desfăşoare şi cum contribuie acestea la dezvoltarea comunităţii locale;
    – alte informaţii suplimentare în vederea susţinerii propunerii de schimbare a destinaţiei etc.



    ART. 8
    Etapele procedurii de elaborare a avizului conform sunt următoarele:
    a) autorităţile administraţiei publice locale/judeţene solicită, printr-o adresă transmisă Ministerului Educaţiei, emiterea avizului conform pentru schimbarea destinaţiei unui imobil/spaţiu dintr-un imobil. Adresa va fi însoţită de documentele prevăzute la art. 7;
    b) în cazul în care direcţia de specialitate constată că documentaţia este incompletă, se solicită, în maximum 30 de zile, completări/clarificări necesare analizării din punct de vedere tehnic;
    c) autorităţile administraţiei publice locale/judeţene au obligaţia să transmită clarificări şi completări în maximum 30 de zile de la data primirii solicitării transmise de către Ministerul Educaţiei. În caz contrar, Ministerul Educaţiei va restitui întreaga documentaţie neavizată;
    d) după primirea tuturor clarificărilor/documentelor solicitate de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei şi verificarea acestora se elaborează proiectul avizului conform care, împreună cu documentaţia, se supune aprobării conducerii Ministerului Educaţiei;
    e) respingerea solicitării şi returnarea documentaţiei se pot face dacă nu sunt respectate prevederile art. 3;
    f) avizul conform sau adresa de respingere a solicitării se emite în termen de 90 de zile de la data înregistrării solicitării autorităţii administraţiei publice locale/judeţene.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016