Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 15 septembrie 2025  privind transmiterea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 15 septembrie 2025 privind transmiterea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 860 din 19 septembrie 2025
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 2.213 din 15 septembrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 860 din 19 septembrie 2025.
──────────
    I. Dispoziţii generale
    1. Declaraţiile fiscale se depun prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în condiţiile legii.
    2. Pentru semnarea declaraţiilor fiscale care se depun prin mijloace electronice de transmitere la distanţă se utilizează semnătura electronică calificată, în condiţiile Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale şi prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea şi ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE.
    3. Formularele prevăzute de prezenta procedură pot fi depuse la organul fiscal şi de către împuternicitul desemnat de contribuabil în condiţiile art. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    II. Aprobarea cererii de utilizare a unui certificat calificat
    4. (1) Înregistrarea certificatelor calificate şi a titularilor acestora ca utilizatori ai serviciului Depunere declaraţii online se efectuează pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin completarea şi transmiterea formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat“.
    (2) Formularul 150 „Cererea pentru utilizarea unui certificat calificat“ se completează prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul Depunere declaraţii online. Cererea se transmite electronic de către contribuabil sau reprezentantul/împuternicitul acestuia, purtând o semnătură electronică calificată, la organul fiscal competent.
    (3) Prin organ fiscal competent se înţelege organul fiscal competent pentru administrarea creanţelor fiscale datorate de către contribuabil/plătitor.

    5. Titularul unui certificat calificat poate fi împuternicit pentru semnarea declaraţiilor fiscale de către mai mulţi contribuabili.
    6. (1) Cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se semnează electronic de către contribuabilul persoană fizică, reprezentantul legal al persoanei juridice/reprezentantul desemnat al entităţii fără personalitate juridică sau de împuternicit şi este însoţită, dacă este cazul, de documentul de împuternicire semnat electronic cu certificat calificat sau de documentul care atestă calitatea persoanei care reprezintă contribuabilul, printr-un fişier care conţine documentele justificative ale datelor completate în cerere.
    (2) În situaţia în care se transmit mai multe cereri pentru utilizarea unui certificat calificat pentru acelaşi contribuabil va fi înregistrată prima cerere depusă.

    7. (1) În situaţia în care cererea nu se semnează electronic, aceasta se depune la sediul oricărui organ fiscal central, însoţită de documentul de împuternicire sau de documentul care atestă calitatea persoanei care reprezintă contribuabilul.
    (2) Împuternicirea poate îmbrăca forma de înscris sub semnătură privată, caz în care împuternicitul trebuie să depună originalul împuternicirii. În situaţia în care nu se depune originalul împuternicirii, împuternicitul depune o copie legalizată, în conformitate cu prevederile art. 18 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În cazul reprezentării contribuabilului în relaţia cu organul fiscal prin avocat, consultant fiscal sau expert contabil, forma şi conţinutul împuternicirii sunt cele prevăzute de dispoziţiile legale privind organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, consultant fiscal sau expert contabil, după caz.
    (4) În situaţia în care actul de împuternicire nu este un înscris în formă electronică, potrivit pct. 6 alin. (1), în conformitate cu prevederile Legii nr. 214/2024, organul fiscal notifică solicitantul la adresa de poştă electronică, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la organul fiscal.

    8. (1) În vederea acordării dreptului de utilizare a certificatului calificat, pentru depunerea declaraţiilor fiscale, organul fiscal verifică corectitudinea informaţiilor înscrise în cerere şi în documentele prezentate.
    (2) Verificarea validităţii certificatului calificat şi confirmarea identităţii titularului certificatului calificat se realizează de prestatorul de servicii de încredere emitent, la solicitarea organului fiscal central.

    9. În situaţia în care organul fiscal nu constată erori şi datele sunt valide, cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se aprobă şi se comunică acest fapt contribuabilului, la adresa de poştă electronică menţionată în cerere.
    10. În situaţia în care organul fiscal constată erori sau datele din cerere nu se pot verifica sau nu corespund, cererea pentru utilizarea unui certificat calificat se respinge. Motivul respingerii este comunicat printr-un mesaj transmis contribuabilului, la adresa de poştă electronică menţionată în cerere.
    11. Contribuabilul sau reprezentantul/împuternicitul acestuia poate depune ulterior primirii răspunsului de la organul fiscal central un nou formular 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat“.

    III. Revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii online
    12. (1) Revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii online se solicită de către contribuabil sau reprezentantul/împuternicitul acestuia, prin completarea şi transmiterea formularului 151 „Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii online“.
    (2) Cererea pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii online se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

    13. În situaţia în care cererea de revocare a dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii online nu se semnează electronic, formularul se depune la sediul oricărui organ fiscal central.
    14. Revocarea se comunică contribuabilului la adresa de poştă electronică, menţionată în cerere.

    IV. Evidenţa cererilor de utilizare a unui certificat calificat şi a cererilor de revocare a dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii online
    15. Prin funcţiile aplicaţiilor informatice se organizează o evidenţă care să asigure păstrarea, administrarea şi utilizarea informaţiilor din documentele primite şi care se transmit organului fiscal competent în administrarea contribuabilului.
    16. Evidenţa cererilor conţine următoarele informaţii:
    a) numărul de înregistrare şi data cererii pentru utilizarea unui certificat calificat;
    b) numărul de înregistrare şi data cererii de revocare a dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii online;
    c) denumirea/numele, prenumele contribuabilului;
    d) codul de identificare fiscală al contribuabilului;
    e) numele/prenumele şi codul de identificare fiscală ale titularului certificatului calificat;
    f) calitatea titularului certificatului calificat;
    g) modul de soluţionare a cererii pentru utilizarea unui certificat calificat:
    - aprobată;
    – respinsă.
    În cazul respingerii cererii se înscrie şi motivul respingerii acesteia;

    h) numele/prenumele şi codul de identificare fiscală ale persoanei care solicită revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaraţii online.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016