Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 14 octombrie 2011  privind acordarea, suspendarea sau revocarea licenţei de operare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 14 octombrie 2011 privind acordarea, suspendarea sau revocarea licenţei de operare

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 748 din 25 octombrie 2011
──────────
    *) Aprobată prin Ordinul nr. 808 din 14 octombrie 2011, publicat în Monitorul Oficial nr. 748 din 25 octombrie 2011.
──────────
    CAP. I
    Generalităţi
    ART. 1
    Prezenta procedură este elaborată în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.008/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 septembrie 2008 privind normele comune pentru operarea serviciilor aeriene în Comunitate, denumit în continuare Regulamentul nr. 1.008/2008 .

    ART. 2
    Termenii utilizaţi în prezenta procedură au înţelesul celor prevăzuţi în Regulamentul nr. 1.008/2008 .

    CAP. II
    Solicitarea licenţei de operare
    ART. 3
    Cererea pentru obţinerea unei licenţe de operare se depune de către reprezentantul legal al întreprinderii solicitante la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii - Direcţia generală aviaţie civilă. Cererea va avea forma şi conţinutul prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură.

    ART. 4
    (1) Cererea pentru acordarea licenţei de operare va fi însoţită de următoarele documente:
    a) formularul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură, completat corespunzător;
    b) copie a certificatului de operator aerian al solicitantului;
    c) copie a certificatului de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
    d) copii ale contractelor de asigurare pentru încărcătura comercială, precum şi pentru răspundere civilă faţă de terţi, încheiate cu respectarea Regulamentului (CE) nr. 785/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 aprilie 2004 privind cerinţele de asigurare a operatorilor de transport aerian şi a operatorilor de aeronave;
    e) copie legalizată a actului constitutiv, după caz;
    f) certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului din care să rezulte structura acţionariatului, inclusiv naţionalitatea acţionarilor;
    g) copie a celui mai recent raport managerial intern care să conţină o prezentare detaliată a tuturor activităţilor desfăşurate pe o perioadă anterioară depunerii cererii de cel puţin 6 luni;
    h) copie a bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierdere pentru anul anterior celui în care se solicită licenţa de operare;
    i) planul de afaceri pentru cel puţin primii 3 ani de activitate de transport aerian, care va cuprinde informaţiile prevăzute la pct. 1.2-1.5, 1.7 şi 1.8 din anexa I la Regulamentul nr. 1.008/2008 , precum şi detalii referitoare la:
    (i) zonele geografice în care se intenţionează operarea, precum şi activităţile de transport aerian prevăzute a fi desfăşurate în primii 3 ani de la primirea licenţei de operare;
    (ii) formele de colaborare comercială (contracte interline, acorduri pentru partajarea codurilor, pentru alocarea unui număr de locuri pe cursă, acorduri de cedare de trafic etc.) cu alţi transportatori aerieni români sau străini, în vederea operării serviciilor de transport aerian;
    (iii) reţeaua de vânzări a serviciilor de transport aerian (inclusiv sistemele de rezervări), dacă este cazul;
    (iv) legăturile financiare ale solicitantului cu orice altă activitate comercială în care acesta este angajat fie direct, fie prin intermediul altor operatori economici asociaţi;

    j) analiză privind costurile prognozate pentru desfăşurarea activităţilor de transport aerian, în primele 3 luni de la începerea operării, şi resursele financiare necesare pentru acoperirea acestor costuri, fără luarea în considerare a venitului obţinut din aceste activităţi de transport;
    k) documente care să ateste că persoanele cu funcţie de decizie, cu rangul cel mai înalt, care administrează efectiv activităţile întreprinderii solicitante a licenţei de operare (director general, preşedinte al consiliului de administraţie etc.) au o bună reputaţie şi nu au fost declarate în faliment, conform cerinţelor prevăzute la art. 7 alin. (1) şi (2) din Regulamentul nr. 1.008/2008 . Documentele vor avea o vechime de cel mult 3 luni faţă de data depunerii cererii prevăzute la art. 3.

    (2) Întreprinderea solicitantă a unei licenţe de operare care îşi propune să efectueze numai operaţiuni de transport aerian prin curse neregulate cu aeronave având masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 10 tone sau mai puţin de 20 de locuri şi care are un capital social de cel puţin cel puţin 100.000 euro sau echivalent nu trebuie să depună documentele prevăzute la alin. (1) lit. i) şi j).
    (3) Data depunerii cererii va fi considerată data la care solicitantul licenţei de operare înregistrează la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii - Direcţia generală aviaţie civilă toate documentele prevăzute la alin. (1).
    (4) Pe parcursul evaluării cererii, Direcţia generală aviaţie civilă poate să solicite şi alte informaţii şi documente de clarificare.

    CAP. III
    Acordarea licenţei de operare
    ART. 5
    (1) În baza evaluării cererii şi a documentelor nexate la aceasta, Direcţia generală aviaţie civilă decide asupra acordării licenţei de operare solicitate.
    (2) Decizia prevăzută la alin. (1) se ia în cel mult 60 de zile de la data depunerii cererii şi se comunică solicitantului în scris.
    (3) În cazul luării deciziei de acordare a licenţei de operare, aceasta va fi semnată de către directorul general al Direcţiei generale aviaţie civilă.

    ART. 6
    (1) Licenţa de operare se acordă pe termen nelimitat, în condiţiile respectării de către deţinător a prevederilor specifice ale cap. II din Regulamentul nr. 1.008/2008 .
    (2) Licenţa de operare conţine baza legală de emitere a licenţei, numele transportatorului aerian şi sediul social al acestuia, perioada de valabilitate a licenţei, eventualele restricţii şi limitări, numele directorului general care o semnează şi data emiterii.

    ART. 7
    (1) Contestaţiile împotriva unei decizii de neacordare a unei licenţe de operare se adresează de către întreprinderea în cauză ministrului transporturilor şi infrastructurii, în termen de 5 zile de la data comunicării deciziei.
    (2) În termen de 30 de zile de la data depunerii contestaţiei, ministrul transporturilor şi infrastructurii comunică întreprinderii în cauză modul de soluţionare a acesteia.

    ART. 8
    Lista transportatorilor aerieni se publică pe pagina web a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

    CAP. IV
    Supravegherea continuă a unui transportator aerian
    ART. 9
    (1) Orice modificare a documentelor care au stat la baza acordării licenţei de operare prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b-e), precum şi orice modificare în structura acţionariatului, a consiliului de administraţie şi a directoratului se comunică de către transportatorul aerian Direcţiei generale aviaţie civilă, în termen de 5 zile.
    (2) Direcţia generală aviaţie civilă verifică dacă modificările comunicate conform alin. (1) s-au făcut cu respectarea cerinţelor prevăzute la art. 4 din Regulamentul nr. 1.008/2008 .

    ART. 10
    (1) Transportatorul aerian depune anual la Direcţia generală aviaţie civilă, până la data de 31 decembrie, documentele şi informaţiile prevăzute la pct. 3.2-3.4 din anexa I la Regulamentul nr. 1.008/2008 . De asemenea, transportatorul aerian depune la Direcţia generală aviaţie civilă, în termen de 30 de zile de la aprobare, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere pentru exerciţiul financiar din anul anterior.
    (2) Transportatorul aerian notifică Direcţiei generale aviaţie civilă informaţiile prevăzute la art. 8 alin. (4) şi (5) lit. (a) şi (b) din Regulamentul nr. 1.008/2008 . Informaţiile sunt evaluate de către Direcţia generală aviaţie civilă în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (6) şi (7) din Regulamentul nr. 1.008/2008 .
    (3) Alin. (1) şi (2) nu se aplică în cazul transportatorilor aerieni care efectuează numai operaţiuni de transport aerian public prin curse neregulate cu aeronave având masa maximă la decolare mai mică sau egală cu 10 tone ori mai puţin de 20 de locuri şi care au un capital social de cel puţin 100.000 euro sau echivalent.

    CAP. V
    Suspendarea sau revocarea licenţei de operare
    ART. 11
    (1) Decizia privind suspendarea sau revocarea unei licenţe de operare se ia de către Direcţia generală aviaţie civilă în cazurile prevăzute la art. 8 şi 9 din Regulamentul nr. 1.008/2008 .
    (2) În cazul în care se constată că transportatorul aerian nu mai îndeplineşte condiţiile de acordare a licenţei de operare prevăzute la art. 4 din Regulamentul nr. 1.008/2008 , licenţa de operare se suspendă imediat.
    (3) Licenţa de operare poate fi suspendată şi dacă se constată nerespectarea de către transportatorul aerian a prevederilor art. 13 alin. (3) din Regulamentul nr. 1.008/2008 .

    ART. 12
    (1) Licenţa de operare poate fi suspendată pe o perioadă de cel mult 6 luni. După această perioadă licenţa de operare se revocă în cazul în care transportatorul aerian nu a remediat neconformităţile care au stat la baza deciziei de suspendare.
    (2) Decizia de suspendare sau de revocare a unei licenţe de operare se comunică titularului licenţei, în scris.
    (3) În cazul revocării unei licenţe de operare, procedura de obţinere a unei noi licenţe de operare este cea prevăzută la art. 4.

    ART. 13
    Decizia de suspendare sau de revocare a unei licenţe de operare se publică pe pagina web a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

    ART. 14
    (1) Contestaţiile împotriva deciziei de suspendare sau de revocare a licenţei de operare se adresează de către transportatorul aerian în cauza ministrului transporturilor şi infrastructurii, în termen de 5 zile de la data comunicării deciziei.
    (2) În termen de 30 de zile de la data primirii contestaţiei, ministrul transporturilor şi infrastructurii comunică transportatorului aerian modul de soluţionare a acesteia.

    ANEXA 1

    la procedură
    ...................................................
    (antetul organizaţiei solicitantului)
    Nr. ...................../.........................
    CERERE
    pentru acordarea licenţei de operare
    1. Denumirea organizaţiei solicitantului, sediul social, numerele de telefon, fax şi adresa de e-mail ale acesteia
    ...................................................................................
    2. Numărul certificatului de operator aerian deţinut
    ...................................................................................
    3. Activităţile principale desfăşurate
    ...................................................................................
    4. Valoarea capitalului social
    ...................................................................................
    Subsemnatul, ........., în calitate de reprezentant legal al ....../(denumirea organizaţiei solicitante)......, solicit prin prezenta cerere acordarea licenţei de operare pentru ....../(denumirea organizaţiei solicitante)......, în baza informaţiilor cuprinse în documentele anexate.
    Declar pe propria răspundere că toate informaţiile din documentele anexate sunt corecte şi accept să suport consecinţele legale în cazul în care se vor dovedi false.

┌┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
├┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
││Data ....................................................│
├┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
││ Numele şi prenumele .......................... │
├┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
││Funcţia ................................................ │
├┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
││ Semnătura .......................................... │
└┴─────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA 2

    la procedură
    Informaţii necesare evaluării modului de îndeplinire a condiţiilor prevăzute la art. 4 lit. (f) din Regulamentul (CE) nr. 1.008/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 septembrie 2008 privind normele comune pentru operarea serviciilor aeriene în Comunitate
    1. Datele de identificare a acţionarilor întreprinderii solicitante

┌──────────────┬──────────────┬──────────┬─────────┐
│ │ │Numărul │ │
│Numele şi │ │acţiunilor│Procentul│
│prenumele │Naţionalitatea│/ │din │
│acţionarului*)│ │părţilor │capitalul│
│ │ │sociale │social │
│ │ │deţinute │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────┴──────────────┴──────────┴─────────┘

──────────
*) În cazul în care întreprinderea solicitantă are acţionari persoane juridice, pentru fiecare dintre acestea se va completa un tabel similar.──────────

    2. Date privind directoratul şi administratorii întreprinderii solicitante
    A. Directori:

┌───────────────┬───────┬──────────────┐
│Numele şi │Funcţia│Naţionalitatea│
│prenumele │ │ │
├───────────────┼───────┼──────────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼───────┼──────────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼───────┼──────────────┤
│ │ │ │
└───────────────┴───────┴──────────────┘


    B. Administratori:

┌───────────────┬───────┬──────────────┐
│Numele şi │Funcţia│Naţionalitatea│
│prenumele │ │ │
├───────────────┼───────┼──────────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼───────┼──────────────┤
│ │ │ │
├───────────────┼───────┼──────────────┤
│ │ │ │
└───────────────┴───────┴──────────────┘



    Subsemnatul, .........., în calitate de reprezentant legal al ...../(denumirea organizaţiei solicitante)......., declar pe propria răspundere că toate informaţiile din prezentul document sunt corecte şi accept să suport consecinţele legale în cazul în care se vor dovedi false.

┌┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
││Data ............................................................. │
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
││Numele şi prenumele ..................................... │
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
││Funcţia ............................................................│
├┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
││Semnătura ....................................................... │
└┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                    _________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016