Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 12 octombrie 2018  privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor pentru sumele determinate conform deciziilor de aprobare a cererilor de restituire a accizei, emise în baza Hotărârii Guvernului nr. 549/2018 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire a sumelor reprezentând ajutor de stat pentru suportarea unei părţi din accizele calculate pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 12 octombrie 2018 privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor pentru sumele determinate conform deciziilor de aprobare a cererilor de restituire a accizei, emise în baza Hotărârii Guvernului nr. 549/2018 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire a sumelor reprezentând ajutor de stat pentru suportarea unei părţi din accizele calculate pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 914 din 30 octombrie 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 3.320 din 12 octombrie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 914 din 30 septembrie 2018.
──────────
    ART. 1
    Procedura privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor
    (1) Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se realizează de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, exclusiv în baza deciziei de aprobare a cererii de restituire a accizei emise de către administratorul schemei, respectiv Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., denumită în continuare ARR, care constituie document justificativ prin care se atestă atât realitatea cuantumului obligaţiei de plată, cât şi modul de determinare a acestuia, stabilit conform prevederilor legale în vigoare. Prin emiterea deciziilor de aprobare a cererilor de restituire a accizei ARR certifică realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor privind determinarea sumei.
    Angajarea cheltuielilor se efectuează în limita creditelor de angajament aprobate cu această destinaţie în bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale. Documentele privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se întocmesc de către Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală ajutor de stat.

    (2) Ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii va comunica ARR limita maximă a bugetului trimestrial alocat pentru emiterea deciziilor de aprobare a cererilor de restituire a accizei, în termen de maximum 5 zile de la data la care aceasta i-a fost stabilită.
    (3) ARR poate emite decizii de aprobare a cererilor de restituire a accizei doar în limita plafoanelor trimestriale comunicate de Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală ajutor de stat.
    (4) Deciziile de aprobare a cererilor de restituire a accizei emise de către ARR în condiţiile legii şi cu respectarea prevederilor prezentei proceduri se transmit în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii, în original, Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generală ajutor de stat, cu respectarea termenelor prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 549/2018 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire a sumelor reprezentând ajutor de stat pentru suportarea unei părţi din accizele calculate pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor.
    În cazul deciziilor emise pentru operatorii stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene, decizia va fi însoţită, după caz, de împuternicirea prin care este desemnat reprezentantul operatorului economic, în original, şi documentul din care reiese deţinerea contului bancar în care se va efectua plata ajutorului de stat, în copie.
    În situaţia în care operatorul economic este licenţiat în alt stat membru al Uniunii Europene şi îşi desemnează un reprezentant în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 549/2018, ARR va efectua verificările ce se impun şi va completa în mod corespunzător decizia de aprobare a cererii de restituire a accizei, inclusiv în ce priveşte datele de identificare ale acestuia, codul IBAN în care vor fi virate sumele ajutorului de stat acordat şi banca aferentă.

    (5) Concomitent cu transmiterea deciziei de aprobare a cererilor de restituire a accizei către Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală ajutor de stat, ARR comunică un exemplar al deciziei către solicitant.
    (6) Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală ajutor de stat procesează deciziile de aprobare a cererilor de restituire a accizei în ordinea cronologică a transmiterii acestora de către ARR şi în limita creditelor de angajament şi creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.
    (7) Angajamentul legal materializat în acord de finanţare se întocmeşte în formă scrisă exclusiv în baza deciziei de aprobare a cererii de restituire a accizei emise de către administratorul schemei. Modelul acordului de finanţare este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.
    (8) Pentru întocmirea angajamentului legal, Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală ajutor de stat verifică dacă decizia de aprobare a cererilor de restituire a accizei este conformă cu prevederile legale, respectiv:
    a) în cazul operatorilor economici stabiliţi în România:
    - existenţa sumei;
    – datele de identificare a operatorului economic: denumire, CUI/CIF;
    – codul IBAN al contului de trezorerie şi trezoreria la care este deschis contul;
    – semnătura administratorului schemei;

    b) în cazul operatorilor economici stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene:
    - existenţa datelor de la lit. a);
    – datele de identificare a reprezentantului operatorului economic desemnat prin împuternicire: denumire, CUI/CIF;
    – codul IBAN al contului reprezentantului desemnat al operatorului economic şi instituţia de credit din România unde a fost deschis acest cont


    (9) Proiectul de angajament legal se prezintă pentru viza de control financiar preventiv propriu şi control financiar preventiv delegat, după caz, împreună cu formularele „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ şi/sau „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor bugetare“ şi „Angajament bugetar individual/global“, după care se aprobă de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii şi se transmit compartimentului de contabilitate pentru înregistrare în evidenţa cheltuielilor angajate.
    (10) La exercitarea vizei de control financiar preventiv propriu şi a vizei de control financiar preventiv delegat, după caz, asupra proiectului de angajament legal se verifică corespondenţa sumei din decizia de aprobare a cererilor de restituire a accizei emisă de ARR cu suma din angajamentul legal, existenţa semnăturii persoanelor autorizate din compartimentul de specialitate din cadrul Direcţiei generale ajutor de stat, existenţa creditelor de angajament şi bugetare, precum şi corespondenţa datelor de identificare a beneficiarilor/reprezentanţilor acestora, după caz, cu cele din decizia de aprobare a cererilor de restituire a accizei emisă de ARR.
    (11) Lichidarea cheltuielilor se face pe baza notei de lichidare care poartă viza pentru „Bun de plată“ a ordonatorului principal de credite sau a persoanei căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, prin care se atestă existenţa angajamentelor legale şi bugetare şi existenţa sumei datorate potrivit deciziei de aprobare a cererii de restituire.
    (12) Nota de lichidare stă la baza înregistrării în contabilitatea patrimonială a instituţiei publice a obligaţiei de plată faţă de terţii creditori.
    (13) Înainte de efectuarea plăţii, ordonanţarea de plată va fi supusă controlului financiar preventiv propriu şi delegat, după caz, după care se semnează de ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii.
    (14) Pentru exercitarea vizei de control financiar preventiv propriu şi delegat, după caz, asupra ordonanţării de plată se verifică corespondenţa sumelor din aceasta cu cele din angajamentul legal, existenţa semnăturii persoanelor autorizate din compartimentul de specialitate - Direcţia generală ajutor de stat, existenţa creditelor bugetare, existenţa disponibilului de credite bugetare deschise şi repartizate, subdiviziunea clasificaţiei bugetare şi corespondenţa datelor de identificare a beneficiarilor şi a reprezentanţilor desemnaţi, după caz, codul IBAN în care se va face virarea ajutorului de stat şi trezoreria/instituţia de credit la care acesta este deschis, conform deciziei de aprobare a cererilor de restituire a accizei emise de ARR. De asemenea se verifică existenţa notei de lichidare vizate pentru „Bun de plată“ de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, precum şi a menţiunii „Certificat în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii“, conform pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 923/2014, republicat, cu modificările ulterioare.
    După obţinerea vizei de control financiar preventiv propriu şi delegat, după caz, ordonanţarea de plată se transmite spre aprobare ordonatorului principal de credite sau persoanei căreia i-au fost delegate aceste atribuţii.

    (15) Plăţile se efectuează de către Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică, pe baza ordonanţării de plată aprobate de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, transmisă de către Direcţia generală ajutor de stat cu minimum două zile lucrătoare anterioare termenului prevăzut la art. 14 alin. (9) din Hotărârea Guvernului nr. 549/2018, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie în bugetul Ministerului Finanţelor Publice -Acţiuni generale. Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) se întocmeşte cel târziu în prima zi lucrătoare următoare datei la care s-a primit ordonanţarea de plată.
    (16) Sumele de plată datorate operatorilor economici beneficiari se virează în următoarele conturi:
    a) în cazul operatorilor economici stabiliţi în România, în conturile acestora deschise la Trezoreria Statului din cadrul organului fiscal competent în administrarea acestora;
    b) în cazul operatorilor economici stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene:
    - în conturile acestora deschise la instituţiile de credit din România;
    – în contul reprezentanţilor desemnaţi, deschise la instituţiile de credit din România, dacă operatorii economici beneficiari nu deţin un cont deschis la o instituţie de credit din România
    În cazul operatorilor economici stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene care nu sunt înregistraţi fiscal în România, codul de identificare fiscală care se înscrie în ordonanţarea de plată este cel al centralei instituţiei de credit din România la care beneficiarul sumei îşi are deschis contul.



    (17) Deciziile de aprobare a cererilor de restituire a accizei aprobate de către ARR, pentru care nu se poate efectua plata ca urmare a completării unor informaţii eronate, se restituie ARR de către ordonatorul principal de credite sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii prin intermediul Serviciului de informaţii clasificate, în termen de maximum 5 zile de la data constatării datelor eronate.

    ART. 2
    Transparenţă
    Ministerul Finanţelor Publice va publica periodic pe site-ul www.mfinante.gov.ro deciziile de restituire plătite.

    ANEXA 1

    la procedură




    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    Direcţia generală ajutor de stat
    Numărul: ...................................
    Data: .........................................
    ACORD DE FINANŢARE
    DESTINATAR
    I. Denumirea operatorului economic^1: ..................................................................................................................................
    Data înregistrării întreprinderii: ..........................................................................................................................................
    Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ..........................................................................................................
    Cod de identificare fiscală: .................................................................................................................................................
    Adresa: ...............................................................................................................................................................................
    Cont/Cod IBAN ………………., deschis la Trezoreria/Banca …………………………………

    II. Denumirea operatorului economic desemnat^2: ……....…………, reprezentat de domnul/doamna ……………, conform
    Împuternicirii nr. …………/……...…..
    Cod de identificare fiscală: .................................................................................................................................................
    Adresa: ...............................................................................................................................................................................
    Cod IBAN ……….., deschis la Banca ………………………………………...........................................................…………

    În conformitate cu:
    - Decizia nr. ............./................ emisă de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. în calitate de administrator al schemei de ajutor de stat instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 549/2018 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire a sumelor reprezentând ajutor de stat pentru suportarea unei părţi din accizele calculate pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor, prin care se atestă realitatea cuantumului obligaţiei de plată şi modul de determinare a acestuia, stabilit conform prevederilor legale în vigoare, precum şi realitatea datelor de identificare a beneficiarului de ajutor de stat şi a reprezentantului desemnat, după caz, se emite acordul de finanţare pentru suma de: .......................... lei.

    Prezentul acord de finanţare constituie angajament legal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE,

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Şef serviciu │Responsabil │
│.................................................................... │.................................................................. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Director general adjunct │Consilier juridic │
│.....................................................................│....................................................................│
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



┌────────────────────┬─────────────────┐
│Direcţia generală │Direcţia generală│
│trezorerie şi │control financiar│
│contabilitate │preventiv │
│publică │Vizat control │
│Vizat control │financiar │
│financiar preventiv │preventiv delegat│
│propriu │ │
└────────────────────┴─────────────────┘


    ^1 Se completează în cazul operatorilor economici din România şi în cazul operatorilor economici care sunt stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene, care deţin cont deschis la o instituţie de credit din România.
    ^2 Se completează doar în cazul operatorilor economici care sunt stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene, care au un reprezentant desemnat.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016